Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Bibli.

15. 02. 2005
3
1
2025
Autor
MártyV

 

O Bibli.

 

Zřejmě nejlepší bude nechat jí stále otevřenou a někdy do ní nahlédnout, alespoň tak často, abychom prach, k němuž sami směřujeme, nesbírali ze stránek jejich listováním. Možná se tím pokusíme poznávat, že k uvědomění vlastního prachu nemusíme nutně dojít fyzickým dotykem s ním, abychom se přesvědčili, že jest, že jsme my a náš zdánlivě nekonečný začátek…

Je tolik nevysvětlitelného. Například nemohu pochopit rozpor, v němž mám často pocit, že vše podstatné již bylo napsáno a jindy, většinou při poslechu středověké duchovní hudby a pro ní tak typických mužských sborů, se mi zdá, že všechno podstatné se nevejde do slov, respektive tato slova člověk ve svých dávnověkých zásobách nenašel nebo mu nebyla dána. Možná jsou schovaná někde mezi tóny té duchovní hudby, možná to nejsou slova, ale okolnosti našich životů, jež nám ukazují souvislosti, co můžeme jen sami v sobě nalézt…

 


1 názor

kapitan
27. 11. 2007
Dát tip
Mohl jsi více rozepsat...

Vesly
09. 04. 2005
Dát tip
"...možná to nejsou slova, ale okolnosti našich životů, jež nám ukazují souvislosti, co můžeme jen sami v sobě nalézt…" A najít se v hlouby tam kde pokora... V tu chvíly slova netřeba :) Za zajímavý pohled... Tip*

Nicollette
24. 02. 2005
Dát tip
mno, celkově vzato si o bibli řekl jen to, že ji necháme otevřenou dál už se mi tvoje uvažování líbí, ty otázky, na který nenajdeš odpověd.... jestli můžu něco připodotknout, tomu co prožíváš u poslechu středověký hudby by se dalo říkat numinózní zážitek, to co z tý hudby plyne, primární význam - něco, co tam je, ale nedá se to vyslovit nahlas - schované mezi tóny, jak si řekl škoda, že si to trošku nerozvedl, mohlo to být zajímavé...

Markéta
17. 02. 2005
Dát tip
já to prožívám taky, neboj... chrrrrr :-)) Hezký den, Márty

MártyV
16. 02. 2005
Dát tip
....a jejich ozvěna je náš vlastní udušený hlas. Markéto, dík, konečně pár slov, u kterých neusínám...

pomíjivá
15. 02. 2005
Dát tip
Na úvahu je to šité příliš horkou jehlou a neucelené... kromě toho tam máš pár chybek :-(

Markéta
15. 02. 2005
Dát tip
chyby mi nevadí. kategorie je mi fuk... :-)) "uvědomění vlastního prachu nemusíme nutně dojít fyzickým dotykem s ním, abychom se přesvědčili, že jest, že jsme my a náš zdánlivě nekonečný začátek…" "možná to nejsou slova, ale okolnosti našich životů…" Gregoriánský chorál má v sobě prostor vesmírných katedrál... a jejich ozvěna je náš vlastní udušený hlas :-) dík t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru