Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlákno

16. 11. 2000
0
0
5057
Autor
Danny
Vlákno neumělo přemýšlet. Ne že by nemělo proč, ale nemělo jak této schopnosti dosáhnout. Kdyby mělo dar zraku, zahlédlo by kolem sebe Svět plný nejrůznějších velice zajímavých útvarů. Jiné Světy byly pusté a nudné, ale tento měl - už v těch dávných dobách - něco do sebe. Z oněch zmiňovaných útvarů byly v okolním Prostředí nejrozšířenější - jak tomu mnohdy bývá - ty nejprimitivnější, zvané Stavební Kameny. Složitější útvary se vyskytovaly méně často a vesměs byly ze Stavebních Kamenů sestaveny (když nepočítáme samo Prostředí a Bariéry na jeho okrajích, obojí však bylo daleko hrubší a primitivnější než Stavební Kameny). Samo Vlákno bylo sestaveno ze specifického druhu Stavebních Kamenů - budeme jim říkat třeba Jednotky. Zajímavější útvary, složené z více typů Stavebních Kamenů, byly velice vzácným jevem, protože byly velmi křehké a okolní Prostředí je během relativně krátkého časového úseku rozložilo zpátky na Stavební Kameny. Vlákna také zanikala, ale přesto jich existovalo stále více a více. Vlákno totiž mělo Moc. Byla to pouze jedna jediná zvláštní schopnost, ale ta způsobila, že Vlákno neupadlo v zapomnění jako mnohé útvary před ním. Jedinými zdatnými konkurenty Vlákna byly Bubliny. Tvořily se samovolně při zvýšení teploty Prostředí a jejich Moc spočívala v jejich polopropustnosti: mohly si vybrat, kterou složku Prostředí propustí do svého nitra a kterou nechají venku. Díky této odolnosti existovaly jednotlivé Bubliny velmi dlouho. Ale pokud byla Bublina zničena, trvalo taktéž dlouho, než se vytvořila nová, stejně odolná. Ani Bubliny samozřejmě nedokázaly vědomě uvažovat ani plánovat. Pouze se sunuly Prostředím a pohlcovaly Stavební Kameny do svého nitra. Nezmínil jsem se ovšem, v čem spočívala Moc Vlákna. Nebudu vás již déle napínat. Vlákno, samo subtilní a lehce zranitelné, vděčilo za svoji existenci schopnosti Duplikace. Když se Vlákno dostalo do oblasti, kde se nacházelo dost Jednotek, dokázalo z těchto Jednotek sestavit nové Vlákno, které bylo takřka stínem toho původního! Proto, i když zanikalo hodně Vláken, nová rychle vznikala. Samozřejmě, že tato Moc by nemohla jen tak sama o sobě zaručit Vláknům stálou existenci - Jednotek samozřejmě nebyl v Okolí nekonečný počet a hodně jich bylo ničeno či pohlcováno Bublinami. Bez vzniku Vlákének, mladších bratrů Vláken, by Moc sama o sobě nakonec nezajistila Vláknům přežití. Pouze jim umožnila jakž-takž přečkat do chvíle, než se Vlákénka objevila. Vlákénka se skládala ze tří Jednotek a z na nich připojeného Stavebního Kamene specifického typu. Ten závisel na typu těchto Jednotek. (Jednotok byly čtyři typy. Vždy dvě a dvě tvořily při tom pár, který byl schopen se vzájemně rozeznávat: jejich vnitřní struktury do sebe zapadaly jako klíč do zámku. To bylo podstatou Moci: když Vlákno narazilo na rozptýlené Jednotky, každá z Jednotek Vlákna k sobě přivolala tu, která se s ní doplňovala a zapadly do sebe. Tím nakonec vzniklo druhé Vlákno, dalo by se říct negativ toho původního.) Jednotky na Vlákénkách a Jednotky na Vláknu byly jako klíč a zámek. Někde na Vláknu se nacházela doplňková kombinace. Tak došlo ke spojení, asociaci konkrétního Stavebního Kamene na Vlákénku s konkrétní kombinací tří Jednotek Vlákna. Ne, stále ještě to nebylo myšlení. Vláknům trvalo velmi, velmi dlouho, než se tomuto stavu přizpůsobila. Stále vznikala nová a nová, díky nepřesnostem a chybám se od sebe vždy trochu lišila a nakonec přežilo nejvíce těch, která dokázala komunikovat s Vlákénky. Každé Vlákno nyní v podstatě "znamenalo" jistou sekvenci Stavebních Kamenů které, pokud se správně zkombinovaly, do sebe zapadly - takto dokázala Vlákna vyrábět další Útvary! To byla skutečně OHROMNÁ moc. Stále ovšem, jak Vlákénka, tak Vlákna, byla subtilními, zranitelnými útvary. I když stále probíhala Duplikace Vláken a Vlákna vyráběla Vlákénka, aby jich bylo také dost, hodně jich bylo zničeno v nepřátelském Prostředí. Pomoc přišla nečekaně od nepřátel, od Bublin, které luxovaly Stavební Kameny a Vlákénka a tím znemožňovaly Vláknům existenci. Bublinám se totiž podařilo pohltit Vlákna. Ta se vevnitř setkala s příjemnějším prostředím a mohla, za pomoci taktéž pohlcených Vlákének, stavět mnohem intenzivněji než doposud. Vlákna netušila, co tím všechno nastartovala. Že Bubliny budou stále složitější a složitější, že Vlákna budou schopna replikovat nejen sama sebe, ale i celou Bublinu, že ta Vlákna, která zůstala Venku, se nesmíří s kolaborací s úhlavním nepřítelem, volné Jednotky však Venku vymizí, pohlceny vylepšenými Bublinami, takže Vlákna z vnějšku budou muset infiltrovat do Bublin, aby se mohly rozmnožovat, že se Bubliny združí do větších společenství... Vlákno nukleové kyseliny se spokojeně stočilo uvnitř prabuňky, chráněno buněčnou membránou, a nepřemýšlelo o budoucnosti. Nemělo čím.
evalota47
10. 05. 2005
Dát tip
oooooooooo,vlákna vlákénka,bubliny,kameny,týýýý jo,ten konec se dal očekávat.***

johanne
25. 03. 2004
Dát tip
nějak jsem se do pavučiny vláken a vlákének zamotala... :o

Popelucha
25. 06. 2001
Dát tip
Myslím, že se dá dost rychle pochopit, o co jde. ten konec je proto (podle mě) zbytečný. Jinak ok, i když to vlastně není nijak akční. Nebo jo, je to až moc akční. Ehmm, těžko se povídá a svých vlastních součástech. :-)

Deltex
13. 04. 2001
Dát tip
:)))))))))))

Orm
21. 11. 2000
Dát tip
Znuděně jsem se probíral lyrickou břečkou písmáku. Hledal jsem své nejoblíbenější útvary - povídky. Mám tedy nejspýš veliké štěstí, že jsem padl zrovna na tebe. Pro toho, kdo rozumí, co říkáš, je Vlákno skvělá četba.

StvN
16. 11. 2000
Dát tip
Jakž takž jsem chápal o co se snažís, ale nějak mi ucházelo, že máš namysli tento vesmír. Jsme vlákna. Není jisté zda to, co činíme, je přemýšlení. Zato je jisté, že do sebe zapadáme, tvoříme vlákénka a jsme čím dál složitější, přičemž se chováme stejně chaoticky a bezmyšlenkovitě jako tvá vlákna.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru