Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

[pro_mou_němou]

24. 02. 2005
23
2
6612
Autor
Abyss

 

Albínka utíkala po dlaždičkách a opakovala tak tisíce kroků, které tudy prošly před ní. Vypadala jako by tančila po dně moře, ryba s bílými vlasy a rukama zježenýma pro nebe. Její dny se proplétaly do smyček náhod a celý její život se tak paralelně obíhal s náhodnými lidmi a bezkrevnými rty, ze kterých slíbávala odrazy skutečnosti.

V galerii objímala černobílé pierroty a věřila, že když odchází, jejich oči se stáčí do podlahy pod tíhou nesnesitelnosti pocitů. Utíkala do ulic, které se převalovaly mezi domy a vlévaly se do zamčených dvorů.

Na schodech kostela seděla dívka ve špinavých šatech a před sebou držela natažené ruce s drobnými mincemi z cizích zemí. Albínka zůstala stát opodál a sledovala netečné hroudy těl valící se nahoru za vlastními hlavami. Vyhýbavé pohledy a zvědavé děti nakukovaly do dlaní žebračky.

-          Chceš nějaké peníze? osmělila se Albínka.

Dívka mlčela do země.

-          Mám jen hodinky a ty se předcházejí o pět dní.

Albínka ji obcházela kolem dokola, dívka seděla opřená o paty a chodidla měla sedřená od štěrku, zpod potrhaného šátku vyčuhovaly pramínky blonďatých vlasů.

-          Jsi zamilovaná, lítaj ti vlasy, zasmála se Albínka a konečky prstů se dotýkala rozevlátých nitek.

Dívka zvedla hlavu a otočila se na Albínku. Její oči byly smutnější než moře vyvrhující mrtvou posádku potopené lodi. Albínka si svlékla své šaty, položila je před dívku a sežehlo ji slunce.

 

Dnes v noci proto nepůjdeme spát, budeme se dívat na město a ráno nakrmíme racky vánočkou s hrozinkami.

 


2 názory

Abyss
13. 09. 2009
Dát tip
tyhle o Albínce jsem napsala když mi umřela bílá myš, byla výjimečná

Vitex
02. 06. 2005
Dát tip
přestože nevím kdo je Albínka : tip

Milly
20. 04. 2005
Dát tip
-t-

AudreyR
19. 03. 2005
Dát tip
moc mě to dostalo, mám ráda minimalistické kusy, díky moc...

AudreyR
19. 03. 2005
Dát tip
ještě avi

wedle_vazy
18. 03. 2005
Dát tip
t**

Kytiii
08. 03. 2005
Dát tip
je to opravdu hodně zvláštní... a ne, že bych to úplně chápala...

Griff
07. 03. 2005
Dát tip
t*

leenai
05. 03. 2005
Dát tip
au au, to bolí tip*

Empty
04. 03. 2005
Dát tip
Ta je skvělá, líbí se mi tvůj styl:-)*t

klipeto
03. 03. 2005
Dát tip
krásný, čovečko t*

whitecrow
02. 03. 2005
Dát tip
Krásně se vyjadřuješ Dokážeš nádherně popsat i nenádherné Však poenta mi trochu utíká...

sk8ergirl
01. 03. 2005
Dát tip
jo, takhle si představuju správnou povídku, která mě bude bavit :o) ...líbí, Abyss...t

Petr_Pan
27. 02. 2005
Dát tip
TIP + klub

gabio
27. 02. 2005
Dát tip
povídky se čtou, ale čtou je jen ti, co to berou malinko vážně... (aspoň to je můj názor) t (ani nevím proč, vybavil se mi příběh o dívce se sirkami)

sidonia
26. 02. 2005
Dát tip
líbí se mi to *t

StvN
25. 02. 2005
Dát tip
Líbí se mi - ulice, které se převalovaly mezi domy a vlévaly se do zamčených dvorů. a oči byly smutnější než moře vyvrhující mrtvou posádku potopené lodi. Říkám si, jak krásné by to bylo, kdybys vypilovala stylistiku. Nicméně v rámci možností ti uděluji malou pochvalu.

Abyss
25. 02. 2005
Dát tip
StvN_ v ramci moznosti si toho vazim (kor od tebe zhrzovace nadejnych literatu)

StvN
25. 02. 2005
Dát tip
Nadějná jsi nebo bys byla. Nechceš k nám do klubu?

Abyss
25. 02. 2005
Dát tip
klub zavrhovacu del?

Abyss
25. 02. 2005
Dát tip
koukam ze povidky... to je dobre myslila sem ze povidky nikdo necte protoze to neni miniatura nebo blbustka (nebo hovadinka)

StvN
25. 02. 2005
Dát tip
Můj klub je spíš takovej eterickej, duchovní podstaty. Neni tady na p. Jenom mezi námi, víme? Jediné pravidlo zní - myslim to vážně. Tak se rozmysli. Tohle je pozvánka.

Vespa
24. 02. 2005
Dát tip
taková spíš podivná pohádka.... dýchá z toho neuvěřitelná atmosféra... ale cítím rozpaky... nějak to asi neni pro všechny... (jako glassy ovšem bez toho zklamání)

Lecomte
24. 02. 2005
Dát tip
já si rozhodně nemyslím, že by tu nic nebylo, spíš naopak. Připadá mi, že jsi tu jedna z mála těch, co dovedou být upřímné. t- bez váhání

Nicollette
24. 02. 2005
Dát tip
ze začátku mi to přišlo jako obraz takovej ten prapodivnej obraz, co visí v galerii a pak kostel, rackové, ryby.... abyss :-) mně se to líbí zcela a když budu chtít, tak to bude pro mě až neskutečně moc ........ moc fajn * * *

pozorovatel
24. 02. 2005
Dát tip
Jsi zamilovaná, lítaj ti vlasy - to už jsem někde četl posobivý, ale nevim líbí, ale nevim v tomhle se asi nevyznám ukončil bych to sežehnutím slunce

fungus2
24. 02. 2005
Dát tip
Zajímavé**

Jeheheman
24. 02. 2005
Dát tip
má to zajímavou a jednolitou atmošku, do který mi nesedí akorát to přirovnání k moři vyvrhnuvšímu utonulce a kurzívový závěr *

Abyss
24. 02. 2005
Dát tip
dekuju za negativnosti... (!!!) glassy_ jenom by me zajimalo jak to myslis.. sem to moc nepochopila... pozorovatel_ to je v jednom filmu pro deti... takovej smutnej film..

Sunmoon
24. 02. 2005
Dát tip
Abyss: jsi zde asi jediná, kdo pro mě tak dokonale vypráví. Opravdu...se mi snad nestane, když čtu od Tebe cokoli z prózy, abych automaticky nebyla pohlcena obrazem. Krásné! t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru