Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...Proč píšeme?

11. 03. 2005
13
0
8706
Autor
Kytiii

... dnes je dobrý den na sebevraždu ... :o)

Mi trochu ujela ruka :o)

 

Při polemice nad nesmyslností diskuzí, kritik a avíz se mi dostal do rukou krásný významově velice hodnotný názor…

A měli by si ho přečíst všichni…

…protože o čem je vlastně Písmák… Není to vlastně jen další zabiják času, polykač korunek za vytáčené připojení, které se účtuje podle provolaných impulzů… Lyryku, že Ty tajně spolupracuješ s Českým Telecomem… Vlastně, vždyť je to úplně jasné. Provozovatel Písmáka je jen další loutka v rukách zkorumpované vlády, kterým nestačí ty zlodějské peníze, co nám seberou na daních a sociálním zabezpečení… oni potřebujou víc a víc a nahrabat si co nejvíc… vily na portugalském pobřeží přeci jenom něco stojí, ne? Nabízí se snadná možnost… Dopřát konzumentům pocit svobody a demokratického utrácení peněz… s využitím psychologického jevu nazývaného koníček… Naučíme je psát a číst (ovládání pomocí negramotnosti se neosvědčilo – vždycky se najde nějaký génius, co se vzbouří a ty poddajné slepice osvobodí z kurníku) a donutíme je, aby měli touhu se vyjadřovat… Oni pak jako stádo věrných oveček budou okupovat literární servry a nám potečou do kapes další finance… Ooo, jak jednoduché. Pochválen buď vynálezce optických vláken, modemů i Ty, Bille Gatesy – vždyť Tvůj prohlížeč používá přes 90 % uživatelů internetu. Vlastně pochváleni buďte všichni, jejichž mozky se podílejí na všeobecném rozšiřování viru jménem konzum… Je jedno, jestli lidé budou kupovat jídlo, oblečení a nezbytně nutné věci jako jsou rychlá auta, nebo cigarety… ze všeho, za co Vy utratíte peníze, si my budeme žít královsky…

Takže pište dál… Připojujte se… kupujte si i pevná připojení… Nad tím vším máme vládu MY…

 

 

No a teď ta slibovaná Havrančina poznámka:

 

Co říká nápověda:

Avíza
Vzhledem k velkému počtu děl je pro autora těžké vracet se ke všem dílům (ke kterým se vyjádřil) a sledovat, zda na jeho kritiku někdo nezareagoval. Proto existují Avíza. Při odesílání kritiky máte možnost zvolit, zda někomu zašlete upozornění na svou kritiku. V kolonce Avíza je možné vybírat klikáním myši se stisknutým Shiftem. Těmto autorům se pod jejich seznamem Avíz objeví při další návštěvě upozornění, aby dílo zhlédli a popř. odpověděli.

Prosím tímto doplnit do nápovědy následující text: "novým členům Písmáka se rozesílání avíz (a to ani v dobré víře a s nevinným a nezištným úmyslem) přísně nedoporučuje, anžto tím nas*erou (aniž by si to vůbec uvědomovali) spoustu zdejších starousedlíků, kteří povětšinou místo aby jim dali vlídnou radu, s nima veřejně bez varování ihned vyjebou."


Vitex
22. 06. 2005
Dát tip
to je ale blbost...

Yossarian
27. 03. 2005
Dát tip
na čtení kritik nemám čas ani náladu, ať mi všichni prominou ale můj názor je ten, že brzy se už bez počítače ani nedokážeme vy.. a jestli je to dobře nebo špatně? všechno dělají lidi, a když to chtějí.. co by ne každý má svojí cestu

Kytiii
26. 03. 2005
Dát tip
:o) svatá pravda :o)

Delight
20. 03. 2005
Dát tip
Mylně vybraná kategorie - toto NENÍ LITERÁRNÍ KRITIKA, ale úvaha (úvaha=zamyšlení na nějakým jevem; v tomto případě povrchní, rádobysarkastické a rádobykritické, ale přece jen zamyšlení, tudíž nikoli odsouzeníhodné :)))

johanne
19. 03. 2005
Dát tip
ty seš asi založením velká antiglobalistka a tak...

Kytiii
19. 03. 2005
Dát tip
johanne... já mám pouze slabé chvilky - jak jsi sama psala... kdy bych bojovala za všechno, jen proto, abych mohla bojovat... jinak jsem vcelku umírněná... řekla bych poněkud živější... a drzá... ale jinak v pohodě :o)

johanne
19. 03. 2005
Dát tip
tak až zas něco podobnýho napíšeš, doporučuji přečíst si to po sobě v normálním stavu a nejlépe dát zkonzultovat někomu kritickému :)

StvN
18. 03. 2005
Dát tip
Zcestná úvaha. Za prvý dycky snáz ovládneš lidi nevzdělané. Za druhý to beru jako srandu, to tvoje brojení proti konzumu, protože to, co píšeš, je konzumní literatura.

papouch
16. 03. 2005
Dát tip
Celé to je jenom posttretoriální makabeitismus !! Nic víc !

Sup3_14_4
16. 03. 2005
Dát tip
Proč, proč, proč? Pro supí kvoč !!!

Prokletí
16. 03. 2005
Dát tip
Písmák jeden je seznamka enternetová entelektujelsky zaobalená ;o) m.

sosák
16. 03. 2005
Dát tip
Každá diskuze je dobrá, ale upřímně, na písmákovi nikdo nezbohatne a ONI neexistují. Jsme to zase jenom MY, možná v jiném čase, ale pořád jenom MY. nelíbí se ti avíza? Tak neotevírej diskuze :)))) nováček na písmákovi

Havranka5
14. 03. 2005
Dát tip
Zajímalo by mě jedno: proč odmítači avíz ihned účelově napadají odesílatele avíza veřejně v kritice, místo aby ho slušně požádali krátkou osobní zprávičkou? Možná by bylo dobré rozdělit stránku avíz na automatická, rozesílaná systémem všem předchozím přispěvovatelům a stávající osobní. Předešlo by se pak nepředvídaným a podrážděným reakcím až odvetným útokům v kritikách ze strany mnohých přecitlivělých a nervově vratkých vztahovačných jedniců. (Nechť citlivci a nervově vratší jedinci prominou výše uvedené označení.)

Kandelabr
13. 03. 2005
Dát tip
tak nějak moc nechápu smysl tohoto tvého textu. konspirační teorie mě zas tak moc nepobavila, připadá mi chatrná a tudíž nepříliš vtipná. Gatesi bych asi napsal s měkkým i. havrančin vtípek o avízech je roztomilý, ale ne zas tak moc, že by stál za zveřejnění (jako reakce v tvé minulé diskuzi to úplně stačilo a vyhovovalo). kategorie je mimo. diskuze je o ničem. asi to je jenom takový jakože vtípek, ale nějak mi to nesedlo. nevím, v čem vězí.

Spirit
13. 03. 2005
Dát tip
hm..proč avi... nechci.. pa :))

dodatek k avízům skvělý, našla jsem se tam, ovšem na kterém břehu, he?:)

Kandelabr: Ovšem je od tebe moc milé, že mi na <ï> nesmyslný nevtipný nezábavný texts chatrnou teorií a diskuzí o ničem posíláš avízo, přestože na mě nemluvíš, zvlášť když, pokud chápu smysl posledního odstavce textu... ale to ať si koneckonců přebere každý sám. Takže: Pro mě, prosím, bez avíz, stejně už je budu jenom mazat...

...díky za případné pochopení

hastrman
12. 03. 2005
Dát tip
a fine day to exit ta "kobspirační" část je nejlepčí :-)

libre_a
12. 03. 2005
Dát tip
*

ondrech
11. 03. 2005
Dát tip
šílenost....:-)

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Všem: díky za diskuzi... díky za příspěvky... díky za vtípky... díky za všechno... Písmák mě zase přinutil myslet na něco jinýho než na sebe... a naopak - v mnohém mi pomohl sebe samu pochopit... Jo... A přihlášky do novýho klubu přijímám od teď až do odvolání... :o)

jenaL
11. 03. 2005
Dát tip
tak kvuli tomu klubu zkusim napsat povidku...taky jsi v mnohem otevrela pruchod sebereflexi a vnitrnim pochodum...treba i ten hloupy hon za nesmyslnymi tipy a podobne...diik moc...

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
jenaL: Není zač děkovat... já jsem se k tomuhle prostě propsala... na to by po čase přišel každej... vážně... není to kdovíjaký objevení Ameriky... i když stejně - Amerika tam vždycky byla... takže taky nic novýho... :o) Ale hon za nesmyslnými tipy - je opravdu nesmyslný :o) na tu povídku se těším... ještě musím zjistit, jakže se tu zakládají kluby :o)

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Tak všici - klub je na světě Revoluce - sakra teď jsem zapomněla, jak se to jmenuje dál... každopádně je to nový klub, hned jako první... takže kdož máte zájem vstupte... Snad si i můžem navzájem pomoci a něco si říct... Díky všem

Kokotka
11. 03. 2005
Dát tip
BOMBÁÁÁÁ!!! Tak k tomuhle se připojuju všema deseti... bojkot připojení, smrt linkám... vraždit všechny tyhle smradyyyyy!!! jooooooo

Havranka5
11. 03. 2005
Dát tip
Mno Kytiii, doufám že máš křídla tak jako já. Budou se totiž velmi hodit, až kolem nás štamgasti Písmáka zatáhnou kruh, abys mohla uletět z obklíčení a uniknout tak rozsápání veršovánek chtivých šelem... :) Doufám, že víš, co děláš, když pícháš do vosího hnízda. Byla by Tě věčná škoda...

jenaL
11. 03. 2005
Dát tip
ja sem popravde premyslel, proc by tohle nekdo delal jen tak...a treba to od nekoho i kupoval...odpoved neznam, ale tahle uvaha se mi moc moc libi.... dik ***

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
já svý poupě zatáhnu zpátky pod okvětní lístky a budu se tvářit, že jsem neviditelná :o) Tvé názory mi pumpují čistou krev do žil... a já se cítím jako probuzená z dlouhého, nepříjemného spánku... tolik jsem toho zaspala...

Vespa
11. 03. 2005
Dát tip
Kvítě..... začíná to bejt sranda :o))

Dero
11. 03. 2005
Dát tip
přísně nedoporučuje Mě složilo ze židle, nešlo to říct sarkastičtěji. Výborně. :o)))) *

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
my si ty řady tady vyčistíme :o) ... že by nová akce "čisté řady" ... nebo zadělávání na nové procesy s upalováním čarodejnic? eh...

jenaL
11. 03. 2005
Dát tip
ci nazory...rad se je dozvim take...uz sem se nekolikrat vyjadroval k tomu, ze nekteri redaktori (smutnou nahodou je to, ze jsou to zcasti lide, kteri pisou z myho hlediska dobry veci)pristupujou ke kritice s osobnim vysmechem, coz casto zpusobi spise averzi nez rust...taky proto tady vznikaji pod dily osobni hadky a debaty uplne jinyho druhu, nez kritiky...

Noe1
11. 03. 2005
Dát tip
Ještě že máme ten net, můžeme plkat a plkat do nekonečna :-)))))))) :-))))) a kytiii, uvědomuješ si, že opět zneužíváš kategorie??? Toto při nejlepším není literární kritika, a správcům to kupodivu tentokrát vůbec nevadí, ptejme se proč? Čím jsi je podplatila?

:o) mmch jaké písmenko je zastoupeno hvězdičkou ve slově nas*erou:) ?

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Počkej Noe - tohle musíme prodebatit... Jak si Ty představuješ kritiku - já jako kritizování určitého společenského jevu - za něž já osobně výše zmíněné (sedění u počítače, avíza atp.) považuju... Správce podplácet nemusíš - pochybuju, že by si tohoto počinu vůbec všimli... je to jako by ses na Václaváku nahlas podělila o názor, že Gross je imbecil... Nejen, že Ti 90 % kolemjdoucích nebude rozumět, ale Ti, kteří by měli co dělat s urážkou veřejného činitele to v tom ruchu ani nezaslechnou... asi toliko

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Ano výsměch - poukážu na to ve své další kritice... ale nejspíš ji budu moci zveřejnit až zítra - dnes se již vážně musím věnovat právní nauce, abych ve čtvrtek zvládla bakalářskou zkoušku... Ty jo, to je ale otrava... :o( A osobní růst - upřímně - místní kritiky typu: "Tohle se mi líbí." "Tohle je ohraný." "Je to na mě moc dlouhý." "Je to o ničem." Ti k nějakému literárnímu dospívání moc nepomohou... V podstatě by bylo lepší, kdyby pod dílem radši ani nebyly...

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Sluníčko:zeptej se Havranky :o)

Kytiii: Ok: Havranka: :o) mmch jaké písmenko je zastoupeno hvězdičkou ve slově nas*erou:) ?

Noe1
11. 03. 2005
Dát tip
Kytiii, literární kritika je žánr, který kritizuje literární dílo - sbírku, knížku, autora jako celek z hlediska tzv.literární hodnoty. Já sám na ni sice moc nevěřím, ale respektuji, že takováto kategorie existuje. Víš co je paradoxní? Kdyby si tuhle úvahu (?) dala do diskuzí ... což je taky titulní stránka ... neřekl bych ani popel. Jo a jestli chceš vidět příklad literární kritiky, podívej se třebas sem http://www.pismak.cz/dilo.php?num=125102

Markel
11. 03. 2005
Dát tip
Zajímavé, založíme klub povídkářů a vstup bude podmíněný slibem, že menší dílko než na zhruba 2 stránky A5 nikdo nesmí zveřejnit, co vy na to? Povídky menšího rozsahu zůstanou beze změny. Tím chci říct, že nebudou zařazeny do výše zmíněného dosud neexistujícího klubu. Myslím to vážně, i když to možná vyznívá jako nějaká úsměvná reakce na "Proč píšeme". Já sama za sebe mohu říct, v poslední době jsem se soustředila na čtení povídek v P., tak nevěšme hlavu, bude líp, bude nás víc!!!!!! - T***** :-))).

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Markel: Tohle vůbec není špatný nápad... já osobně jsem členkou několika klubů, z nichž mi vlastně ani jeden nevyhovuje... Měli bychom si dát jako úkol číslo jedna: "Vymyslet název tohoto dosud neexistujícího klubu" Za druhé: "Nakreslit originální vlajku." Za třetí: "Pokřik." Za čtvrté: "Přesvědčit všechny povídkáře k povinnému vstupu!" - žádná demokracie - Zavládne totaliní režim povídek o více než dvou stranách... a ať si zkusí správce servru s touto manifestační revolucí něco podniknout - smetem ho ze stolu jako umělohmotného vojáčka... :o) ještě nějaké nápady, prosím?

Noe1
11. 03. 2005
Dát tip
kytiii: :-)))))))))))))))

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Noe: No proč neee? Dobrý název klubu: "Kytiii..." :o)

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
Noe: No proč neee? Dobrý název klubu: "Kytiii..." :o)

Noe1
11. 03. 2005
Dát tip
Neříkám neee, směji se programu který si tu nastínila a to nijak zle :-) Mne zaujal zejména bod 4 :-))))) ... do klubu ti teda asi nevstoupím ... nemám s čím

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
zamítá se... zrovna pro Tebe bude členství povinné stejně jako byla školní docházka!!!! a povídku napíšeš, i kdybych ti měla pánvičkou tlouci hodiny do hlavy :o)

Noe1
11. 03. 2005
Dát tip
Já bych vám třeba vymyslel pokřik a za dara, na to jsem dobrej ... ale do povídek mne nenuť, prosímmmmmm

Kytiii
11. 03. 2005
Dát tip
dobře - pokřik beru - dáme ho jako úvodní povídku - jedinou, která bude mít rozsah do dvou stran - a otipuje ho každý, kdo se bude chtít stát členem klubu... což už vlastně máme základ Stanov... a můžeme je předložit na Ministerstvu vnitra - který nám vznik spolku musí povolit, aby byl oficiální... nakonec můžeme ještě zažádat o dotace... Třeba pod záminkou, že budeme bojovat proti rasismu, nebo na co že se to ty dotace shání nejsnadněji... a ještě budeme finančně zajištěni... :o) Kytiii je prostě génius..

Tedy.... Možná to nebude moc populární názor, ale... mně to přijde jako plk. Byť veselý.

Zbora
11. 03. 2005
Dát tip
Dobře si to napsala. Princip demokracie je založen na tom, že jedinec je přesvědčen, že se rozhoduje svobodně :o)) t.

Zbora
11. 03. 2005
Dát tip
Jo, ještě ad2 :o))))

Vaud
11. 03. 2005
Dát tip
Na Písmáku jsem se znovu naučil... číst. :-) TIP

Spirit
11. 03. 2005
Dát tip
noo to je bomba :)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru