Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

XXX

28. 11. 2000
10
0
5429
Autor
ulita

Věnováno Jířovi,březen 1997




A jak to vlastně žiješ ? Pohodí hlavou a když bude mít štěstí, ťuknou o sebe dřevěné korálky zapletené do vlasů.
Návrat ztracené dcery, nebo tak nějak. Z velké cestovní tašky vytahuje pár triček, džíny, velkou knížku o Dalím a dřevěnou hračku. Co dál ? Jak dlouho byla pryč ? Skoro rok. Toulání a spaní po cizích bytech, necítí se doma ani tady, ani nikde jinde. Pak už ji nebavilo probouzet se a nevědět kde a vedle koho. Matka si myslela své (nic jí nevyvracela, bylo by to zbytečné), s bratrem a otcem se téměř nestýkala. Přátelům od stolu to nevadilo (a od toho jsou přátelé, ne ?), vlastně ji ani jinou neznali.
Ale teď. Teď už zase leží v cizí posteli, v cizím pokoji, v cizím domě - i když si tu za těch pár dní skoro zvykla. Vedle ní je vyhřáté místo, na stolku voní oloupaný pomernč a z koupelny je slyšet zvuk holicího strojku. Mezi pootevřenými dveřmi se objeví chlupatý kocour a vyskočí na postel. Usměje se na něj a pohladí ho.
"Vstávej !" ozve se ode dveří.
Protáhne se a zavrní jako ta kočka. Natáhne se pro džíny pohozené na zemi, oblékne si je, pak se k němu otočí zády a jedním pohybem si přetáhne tričko přes hlavu.
Pak se rozhodne.
"Pojedu domů" vyhrkne.
"Jak chceš" pokrčí rameny.
Pozorně se na něj zadívá. Opětuje jí pohled a ona uhne očima. Co je mu vlastně do toho jak žije, s kým spí a po čem touží, nezná ji, viděl ji naposledy jako malou holku i když jí připadá, že se toho za ty roky zas tak moc nezměnilo.
Vstala od stolu.
"Díky za snídani".
Zadívá se na ni a zeptá se: "A jak to vlastně žiješ ?"
Rozesměje se a pohodí hlavou.
Ťuk ťuk, ozve se.
Má prostě štěstí.

Lasy
09. 07. 2004
Dát tip
and when you sit down don`t make a sound . . . Lasy*

běhá se srnkami

Elyn
07. 01. 2004
Dát tip
*

gASK
11. 11. 2003
Dát tip
Krááááááááááááása.....nevim, asi jsem dneska naladěnej na správnou ulití notu, ale kam se vrtnu, tam se mi u tebe líbí....asi to bude tím, že mám rád kočky, že mám rád korálky a že mám rád štěstí:) Další velký dík...

URIAH
20. 08. 2002
Dát tip
Tohle je dobré ***

Kastel
23. 06. 2001
Dát tip
Ráda píšeš krátké básně, na dlouhé a na povídky nemáš trpělivost - když tak na krátké - souhlas - k čemu vata - myšlenky zahuštěné v pár slovech - to se mi líbí. (nemám trpělivost číst dlouhé věci). TIP. O.K.

crayfish
03. 05. 2001
Dát tip
rád tě čtu, ulitko. A tohle - tohle je nádhera. Ťuk, ťuk, moje štěstíčko. TIP!!! btw - neděláš náhodou gymnastiku? :)

Wopi
07. 04. 2001
Dát tip
píšeš skvěle, tip

Anonym
17. 02. 2001
Dát tip
jen tise hlesnu >dalsi tip< vsak znamena to mnohem vic

Falka
16. 02. 2001
Dát tip
A není právě to nejdůležitější? A možná to není štěstím ,ale pohledem... tím, že je umíš kolem sebe najít... Moc se mi líbíš, uli(čni)tko :o) *

Carodej
05. 02. 2001
Dát tip
Nemuselas ani říkat, že je to z Tvého života, tu cedulku mi to pověsilo na nos hned na začátku. Navodí to krásně atmostféru, vzbudí podvědomou touhu olíznout prst a otočit stránku a číst si dál v Tvé knize života...... *!

Albireo
17. 01. 2001
Dát tip
Čte se to hezky, ale asi jsem nechápavý, ten konec mi nedošel.

Dědouch
08. 12. 2000
Dát tip
mě se to líbí, jak píšeš i jak cítíš..máme podobný brejle, asi :-)

Merle
30. 11. 2000
Dát tip
ulít: někdy ti to podrobněji osvětlím... JD to hodnotil jako povídku (odflákle mu to přišlo napsané, nikoliv prožité)... pro tebe je to osobnější, ale to je normální. BTW: zkus si přečíst něco od něj... A koukej mít z negativních kritik radost, nebo tě příště ohnu přes koleno, a... uvidíš :-))

Merle
29. 11. 2000
Dát tip
nápad a způsob psaní je dobrej... jen ta stylistika... drobné neobratnosti ve slovech a vazbách tomu škodí. Ale konec to má skvělej, což je konkrétně pro mě podstatný... na tip mi to dá. Od toho jsou :-)

JDqH
29. 11. 2000
Dát tip
Zdá se mi to trošku odfláknuté... Ten konec by mohl být...hmmm. semknutější, zřejmější... jinak nápad to není špatný...

Anonym
29. 11. 2000
Dát tip
Díky za tip, ale ty "neobratnosti" by mne fakt docela zajímaly, Merlíku...

Anonym
29. 11. 2000
Dát tip
Odfláknuté ? Pááááni... To byl můj život, vážený pane! Semknutější konec ? Co třeba parte ? Ale i tak dík.

Anonym
29. 11. 2000
Dát tip
Odfláknuté ? Pááááni... To byl můj život, vážený pane! Semknutější konec ? Co třeba parte ? Ale i tak dík.

ulita
29. 11. 2000
Dát tip
No jasně že jsou obě věci ode mne... No jasně, že jsem tu poslední omylem poslala dvakrát... No jasně, jasně...

clovrdik
28. 11. 2000
Dát tip
dobře se čteš

Sadaf
28. 11. 2000
Dát tip
Poznal jsem to tak trochu z obou stran a někdy nevím, jestli je to opravdu štěstí....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru