Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

raz sa to skončí

24. 03. 2005
13
2
3743
Autor
obluda

Ležal som v posteli a snažil sa zaspať skôr ako príde. Vnímal som každý zvuk. Vždy keď zahučal motor výťahu zmocnil sa ma strach. Počúval som, ako výťah stúpa a spolu s ním sa dvíhal aj môj žalúdok. Zastavil. Nie som si istý či na našom poschodí. Nič. Nikto neotváral. Tlak sa uvoľnil a zhlboka som si vydýchol. Ľahnol som si na druhú stranu a dúfal som, že zaspím, že sa zobudím až so svetlom nového dňa. Niekedy sa mi to podarí. Dnes nie. Z driemot ma prebrali jeho pokusy o odomknutie. Stiahlo mi žalúdok. Každé cinknutie kľúča o zámok som cítil ako úder do rebier. Konečne otvoril dvere a zabuchol. Hrýzol som konček vankúša a potil sa. Počul som ako sa pokúša nahmatať vypínač. Jeho kroky sa blížili k mojej izbe. Načiahol sa po kľučke ale netrafil ju. Druhý pokus mu vyšiel. Bol som otočený tvárou k stene. Tváril som sa, že spím, ale triasol som sa po celom tele. Neviem či si to všimol. Zasvietil veľké svetlo a pozeral sa na mňa. Cítil som jeho pohľad, vedel som presne ako vyzerá. Zhrbená malá tučná postava a červená tvár. Bol naklonený dopredu a čakal kedy sa pohnem. Nespravil som to. Nechcel som vidieť jeho oči, ktorými sa márne snažil zaostriť. Boli hnusné a podliate krvou. Chvíľu stál, grgol si a miestnosť sa naplnila hnusným pachom chlastu, cibule a klobásy. Zhasol a odťapkal sa na záchod. Kurva, nechal otvorené dvere, ešte sa vráti. Ešte sa vráti! Zavriem ich. Určite si to neuvedomí. Teraz ho trápilo niečo iné. Počul som ako ho nadrapuje a ako jeho grcky špliechali do záchoda. A na dlážku.

Otvoril dvere na spálni a zasvietil. Tak sa to začína vždy. Nekričí. Nikdy nekričí. Hovorí ticho a sústreďuje sa na artikuláciu. Nechce aby som počul, čo jej hovorí. Mamina, chudáčik moja mamina. Počul som len tlmené zvuky. Tlmené zvuky jeho hlasu. Rozoznať sa dal len koniec každej časti jeho prejavu:
"Áno? toto si chcela? Takto si si to predstavovala? Za všetko si môžeš sama. Ty kurva!"
Potom opäť stlmil hlas a nadával, hrozne škaredo jej nadával a ja som nevedel, čo mám robiť. Bál som sa, ale strach sa postupne menil na hnev. Ruku som položil za posteľ a nahmatal som železnú tyč. Mám ju tam od detstva. Cítil som sa bezpečnejšie. Mama o nej vedela. Vždy som jej vravel, že je proti zlodejom. Pochopil som, že tým zlodejom bol on. Kradol nám pokoj. Jediný ston z maminých úst by do mňa vhnal silu a odhodlanie dobiť ho ako prašivého psa. A ona to vedela. Preto plakala potichu, prehĺtala vzlyky a stony ukrývala do vankúša.
"Toto si chcela? Si hluchá, keď sa ťa pýtam!?"
Ticho. Nikdy mu neodpovedala. Len mlčky plakala.
"Bodaj by si zdochla!"
Buchol dverami a zaspal v obývačke.

Pre dnešok sa to skončilo. Vytiahol som tyč a chvíľu som chodil izbe. Každým takýmto večerom sa strach vo mne zmenšuje a nahrádza ho nenávisť. A raz, raz...


2 názory

Barman
14. 10. 2007
Dát tip
Je to síla, máš výborný styl

zlyvkus
29. 05. 2007
Dát tip
si jeden z mala ludi tuna na pismaku, ktorych poviedky ma bavi docitat...asi tak

hrobgar
12. 09. 2005
Dát tip
dobre napísané, len hm niečo mi tam chýba, možno trochu viac nenávisti... ;-)

_Psyché_
29. 03. 2005
Dát tip
no já myslim, že se ti to povedlo napsat věrohodně, až se člověk bojí něco zkritizovat, aby se tě nedotkl.... tak hezký pobyt na písmáku :-)

obluda
29. 03. 2005
Dát tip
neboj, kritika sa ma urcite nedotkne... trefna kritika skor pomoze.. ale diky

Morun
28. 03. 2005
Dát tip
Vím o tom. O tom všem. Ale ty mne znovu a znovu děsíš.

Mohykan
27. 03. 2005
Dát tip
dobre, dost dlouho se nevi, kdo je kdo.......mimochodem toho Hellera zkusim...dik ....+t

obluda
27. 03. 2005
Dát tip
dakujem vsetkym flétnista: 2xtip=moj dvojnasobny vdak :)) risiak: no.. ze sa s tycou spi pokojnejsie? :)

obluda
25. 03. 2005
Dát tip
_Psyché_ si fakt zlata bytost, dakujem... aha.. to ma nenapadlo, zeby mohlo ist o temu.. :) to ze nikto nereagoval sa ma nedotklo, bo sam som vela kritik nenapisal... o skutocnost ide tak z 5%, do tych som sa vzil a napisal to... chvalabohu som nic take nemusel zazivat... ak to tak vyznelo, tak je to celkom dobre napisane, nie? :o)) islo mi skor o psychol. pokus - vytvorit kontrast.. nenavist vs laska ..neviem ci sa podarilo...

...no napisat len to moje klasicke je to fajn by bolo asi divne... ...ale citalo sa to dobre...a to mam rad... ...a nebudem to viac rozberat...pretoze pisat vies...

wedle_vazy
25. 03. 2005
Dát tip
t***

Griff
25. 03. 2005
Dát tip
Moc se mi to líbilo, smrt tam jen obchází, ačkoli by mohla udeřit hned... t***

hovno_z_labuťe + TIP

obluda
24. 03. 2005
Dát tip
je to tu nanic. cakam na nejaku konstruktivnu kritiku a jediny kto sa "vyjadri" je nejaky vykal... blee

_Psyché_
24. 03. 2005
Dát tip
je mi líto, že nikdo doposud nereagoval, doufam, že se tě to nějak nedotklo.... jak to napsat.... ťal si docela do živého, čiší z toho ta nenávist a hnus k vlastnímu členovi rodiny.... jestliže je to skutečnost, pak je mi vážně smutno z toho, co udělalo hovno_z_labutě, ale tady dokonalost nehledej.... měj dneska krásnou noc, kluku, budu na Tě myslet a říkat si, že nejsem sama ......... * * *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru