Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Marie a Ježíš

Výběr: hermit, Albireo
03. 12. 2000
18
1
6248
Autor
Kocour

Já přece nejsem žádná čarodějnice. Copak umím čarovat? Co mi to tady vykládají? Co že sem to měla dělat? Přivolávat bouřku a krupobití? Proboha, jak se to dělá? Co to je uhranutí? Vždyť umím jenom uvařit lektvar proti bolení břicha nebo proti horkosti. Co že to zase mele ten člověk? Co, že jsem měla dělat na Čertovejch kamenech? Smilnit? Kdy, teď v zimě? Ten člověk se pomát, to je vo zdraví. Do prdele ty vykloubený ramena bolí. Co to sem nesou? Ježišmarja to pálí! Co že se mám přiznat? Ani náhodou! "Jo udělala jsem to! Kurva ! Všechno přiznávám! Ano byla jsem na Čertovejch kamenech! Jenom mě už pro boha netrapte. Prosím, sundejte mě! Řeknu všechno co chcete!" Inkvizitor smutněl pokýval hlavou a spíše pro sebe si řekl. "Já to to věděl." Kat s pomocníkem střídavě hleděli na zmítající se nahé tělo patřící mladičké a krásné Marii a na inkvizitora, připraveni splnit jakýkoliv další rozkaz. "Já to věděl." Povzdechl si znovu inkvizitor. "Sundejte ji a připravte na zítřejší soud." Marie se zimou choulila na pryčně pod starými hadry. Chodidla spálená až do masa, ruce bez vlády, jako by nebyly ani její. Občas upadala do horečnatého spánku. Věděla, že nad sebou vynesla ortel smrti svým doznáním, ale teď už ji aspoň proza tím nebudou trápit, alespoň do té doby, než vzplane hranice, jí už nezpůsobí žádnou bolest. Zavřela oči a tiše se rozplakala. Vzpomínala, jak byla malá a chodila s maminkou sbírat bylinky. Stála uprostřed létem vyhřátého lesa. Sluníčko lehce prosvěcovalo mezi stromy. Vzduch voněl pryskyřicí, hmyz bzučel s ohlušujícím rámusem, v dálce se ozývala kukačka. Marie začala počítat. Kukačka se ozvala jedenadvacetkrát, přesně tolikrát, kolik jí teď bylo, ale to tenkrát Marie ještě netušila, že může skončit na hranici a brala to s lehkovážným smíchem. Sluníčko začalo čím dál více rozpalovat zem. Marii to začalo být nepříjemné, až ji země začala do nohou vysloveně pálit . Zoufalstvím jí vyhrkly do očí slzy. Už nevěděla, kudy dál, tak jen plakala a naříkala. Když tu náhle nohy zaplavil chladivý pocit.Překvapeně pohlédla k nohám. Stála po kotníky ve vlastních slzách a na jejich konci levitoval Ježíš. "Děkuju." "Není za co. Musím tě připrravit na zítřejší soud." " Ty nejsi...?" " Kdo?" "Ježíš Kristus." "Jak jsi to poznala?" "Ne to není možná. Copak by Ježíš Nazaretský, náš Pán, chodil za čarodějnicí?" " Za čarodějnicí možná ne, ale může pomáhat svaté církvi, v jejím boji za očistu společnosti." "Od čeho?" "Třeba od čarodějnic." "Ale já nejsem žádná čarodějnice!" Vykřikla zoufale Marie. Ježíš k ní přistoupil, položil ukazováček na její ústa: "Pssst! Ty to víš, já to vím a to stačí." Marii zaplavil pocit blaženosti. Ten dotek byl tak jemný a přívětivý. Lehce přivřela oči a nechala dotek rozrůst po celé tváři. Vlna něhy se rozlévala sem tam a Marie pocítila, že chce aby se jí ten člověk, ať už je to Ježíš, nebo ne, dotýkal více a nikdy neskončil. Nevědomky, zcela intuitivně se usmála. Ježíš se taky usmál. "Takhle se mi líbíš." "Nepřestávej!" Vykřikla Marie, když ježíš odtáhl ruku od jejího obličeje. "Tvá touha tě zabíjí." Odpověděl na její toužebný výkřik. "Teď už je to snad jedno!" "Fyzicky ano, duševně ne." "Ježíšmarjá! Nech si svoje rozumy a hlaď mě! Já chci ještě před smrtí okusit alespoň kousek lásky a ten kousek je v tvým dotyku!" "Já vím." "Hovno víš!" "Když myslíš", řekl Ježíš a začal Marii opět potírat chodila chladivou mastí. Marie zavřela oči. Takhle to přece vůbec nechtěla. Ale co jí ten jakejsi, co se vydává za Ježíše má vykládat, že něco ví. I kdyby to byl nakrásně Ježíš, co ten ví o kráse dotyku, když nikdy nic neměl s žádnou ženou? Ale hladit umí. "Ach bože co...?" "Ano?" Marie obrátila udivený zrak k nohám. Buť je to blázen a nebo opravdový bůh. Takhle spontálně a rouhavě reagovat se neodvážil ani ten nejčernější čaroděj. "Pojď sem prosím." Zaprosila Marie. Ježíš mlčky přistoupil a zkoumavě se jí zadíval do tváře. "Chtěla bych..." "Ano?" "Chtěla bych... Chtěla bych, aby jsi do mě vstoupil." "Velmi rád splním tvé přání." Inkvizitor zachmuřeně sledoval krásnou Marii, přivázanou na hranici. Její nepřítomný pohled a úsměv na tváři mu připadaly podivné. Ani její odpověď na dotaz, zda prosí boha o odpuštění, mu nebyl dost jasný. Nejspíše se pomátla. Kdo může jiný tvrdit, že do něj vstoupil Bůh včera večer, než blázen.

1 názor

Kačírek
25. 06. 2007
Dát tip
krásné, možná jsem čekala víc myšlenky, ale síla v tom je.

gut *t

přímo vynikajícní

Pivicko
21. 01. 2004
Dát tip
To je dobrý, velice mile překvapilo. Tip jak hrom

Perchta
21. 07. 2003
Dát tip
*

Katčenka
17. 06. 2003
Dát tip
Skvely.

dizina
10. 04. 2003
Dát tip
myslim že si v pohodě a za to avi sorry to sem prostě poslal všem znáš to ale nevím spíš čurák.

JASAN
21. 01. 2003
Dát tip
Dobrý. Taky jsem ateista a taky tipuji

FARAMIR
04. 10. 2002
Dát tip
Neviem... Dobre napisane, ale mam z toho rozpacite pocity... Fajn - co sa dlzky tyka...

StvN
04. 10. 2002
Dát tip
Moc se mi to nezdá. Neni to věrohodný, protože si myslim, že po takovým běžným mučení, nebyl člověk schopen uvažovat. Prostě omdlel.

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
Výborný.... sqělý ....

Albireo
03. 10. 2002
Dát tip
Já jsem ateista, ale tipuji a vybírám. Opravdu kvalitní "short short story".

Witch
09. 08. 2002
Dát tip
mmm to vážně není špatný... *

hermit
18. 07. 2002
Dát tip
bezvadný, čéče... no to se musí holkám líbit todlecto :-) mi taky :-) t v

Cyndi
17. 06. 2002
Dát tip
dtto JRR

zvonková
27. 05. 2002
Dát tip
sice jsem křesťanka,ale přesto,nebo právě proto to zaslouží TIP*

JRR
24. 05. 2002
Dát tip
To je bomba!! To se mi fakt hodně líbí!! Má to hloubku& sílu. To je 100%TiP&dám si Tě do klubu, joo?

Helča
06. 05. 2002
Dát tip
Krásná povídka *

jorel
18. 12. 2001
Dát tip
nejlepší povídka, jakou jsem tu za celou dobu četl. kocoure, sto a jeden tip za každou blechu ve tvém kožichu!!!!

Jochanien
22. 03. 2001
Dát tip
hooodně silný, pěkný:-)))Ť!

Laďa
10. 01. 2001
Dát tip
To je dobrý tohleto. Zajímavá slovní hříčka. :-)

Miki
16. 12. 2000
Dát tip
Ouha, tak to je na vícero čtení. Teď jenom tolik, že je to dost dobrý.

olivierek
05. 12. 2000
Dát tip
Ježíš je asi ďábel, když se tak dovede dotýkat. Je to silný.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru