Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez hudby

Výběr: Print, prenatal
15. 04. 2005
5
0
7544
Autor
Craerassy

 

 

 

Stále se ještě zlobíš

panenkám otevíráš svoje oči

jehličky řas surfují po roletě

pokoj přestavěl nábytek

co podupává do parket svý ne ne ne pokoje

jen obrazy se dál tiše tisknou

zády ke zdi

 

Jsou dny kdy neuneseš

 

             výpověď podzimu

 

 

 

 

 

 


arthamir
23. 04. 2005
Dát tip
rozechvěle smutná a tak nějak "místní"... v mém pokoji topení si povídá s nájemníky vyšších pater své každonoční příběhy a nastydnutý kalendář (zřejmně od toho, jak zádi ke zdi neustále ochutnává poslední zbytky zimy) pokulhává za světlem slávy svých velkých bratříčků, co je maloval někdo slavný...

kassiope
22. 04. 2005
Dát tip
To je krásný, husí kůže se mi oblékla......ten konec, smutno, všechno to, co evokuje.....je tak drobounká a tak silná...

crae, já si tu teď nechci plácat po zádech; možná vím, možná jen tuším, třeba je to pouze stihomam, když mi hučí v uších - na některý lidi jsem si už vyrobila posudek sama, a to ještě nejsou odouzeni a vím, že by lidi profackovali nebo probudili ty, u kterých si myslí, že píšou špatně nebo kýčovitě ... jenže tenhle pohled se dá i obrátit, ale už s tím, že nohy budou u druhých nahoře já bych aktivistům vůbec nezazlívala nic, co se tu odehrává - jen houšť, ačkoli si myslím, že to tu padá ze všech stran (někdo se ohrazuje, že nováčkům je křivděno a kruté kritiky vůči nim, druzí na to, že jsou tu jména, která hovoří za vše ... i za tu zatracenou kvalitu) a teď je například ticho ... pocity? pocity z děl, ze slov dokáží dát více, než nějaké suché posudky bez nahlednutí, bez odrazu sama sebe v tom či onom pocitům se tu dá ještě věřit, víš? :)

Craerassy
18. 04. 2005
Dát tip
worry, k tobě mám respekt pro více věcí a jednou z nich je i to, že nedáváš tipy zadarmo...vždycky mi povíš, co se ti nelíbí a já ať chci nebo ne, přemýšlím nad tím...pokaždé.. ty nemáš proč zametat před svým prahem, tvé tipy jsou skutečným oceněním současně s kritikou, kterou zanecháváš ať už negativní nebo pozitivní..to je můj názor, tak se teď nepři, ano?:-) já chtěla jen říci, že je tu víc těch, co by měli přehodnotit své tipování, nejsem to jen já, ačkoli na mě padl černej petr...ale snažím se zametat, to zase jo...pocitovýho hodnocení se tím ale zbavit stejně neumím

Morun
18. 04. 2005
Dát tip
Když si o pár stránek výše vysvětlila, co jsi svou básní chtěla vlastně říci, potěšila jsi mne. Přemýšlím teď, jestli právě to vysvětlení není tou pravou básní a sama báseň mlžením, pokusem napsat pár řádků, jejichž zajímavost je dána nanejvýše tím, že jim nikdo nerozumí.

guy
18. 04. 2005
Dát tip
Jsou dny kdy prohraješ A jsou dny kdy vyhrajou ty druhý (to jsem opsal z jednoho prologu tady)

katugiro
17. 04. 2005
Dát tip
pod sbírkou... ta tam je

Craerassy
17. 04. 2005
Dát tip
ježíši, já jsem blbá:-))) jasnočka, že pod sbírkou:-)) juknu na to

Elyn
17. 04. 2005
Dát tip
vysvětlení netřeba... ale díky. dá se to vztahovat tak i tak, i jinak.. a mně to nevadí.. :)

myslím, že už někdy jsem si četla ozvy ... a jen mě zamrazilo, že nemáš ráda podzim; nedokážu to vymazat a číst si tuhle básničku samu o sobě a sama, nehledě, že se mi nelíbí sloveso "surfují" a podupávání zase ano - je to těžký se mnou, nedokážu přelézt si někým stanovené hradby a pátrat sama a k těm tipům: už to nejde se neozvat; bere tu někdo na vědomí, že se oceňuje i chvála pro nezavedeného autora, pro nováčka, který je vlastně ještě nesemlen jiným - tvůrčím pohledem (?); my tomu asi říkáme, že je to naivní a hloupoučké psaní a někdy asi skutečně je - na druhou stranu mají právě tito lidé s přezdívkou něco k čemu už my zpětně těžko dojdeme ... takové to nevědomí všech nástrah publikace ano a pak přijde někdo jiný a vzdělanější a nemůže pochopit, proč tam ta hvězdula je, že si ji nezaslouží mno nic; já jen, že ještě - jak jsi napsala, crae, nemám zameteno před svým prahem a tedy s radostí přiznávám, že mám své darované tipy velmi ráda a vím, proč jsem je v onu chvíli dala, i když se mi text může později jevit v úplně jiných barvách ... a na vkus těch chytřejších si těžko zvykám píšu to jen proto, že jako potrefená husa se ozývám třeba někdo z cirkusové manáže opět objeví Ameriku (vím, že je to silně mimo dílo, ale ... snad pořád k tématu)

Zbora
17. 04. 2005
Dát tip
Byl jsem tu, přečetl, hlubokomyslný komentář si protentokrát odpustím :o), jen zařadím do nej., poděkuju (mám rád básničky, po kterých mi něco zústane) ...a zmizím :o)

Zbora
17. 04. 2005
Dát tip
...a, nejde to, škoda...stejně vím, kde jí mám případně hledat.

Stevenson
17. 04. 2005
Dát tip
Jo.. dokud ty obrazy zady k te zdi, jeste to jde, ne ??_) fajn.-)

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
rve mi něco.. neco co je ve mě a je to hluboko a nevím co to je a ani dneska se neubráním vědomí slovo podzim pryč a je pro bohy

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
a neříkej, že není o ročním období... já to vim (teda aspoň sem tio tak pobrala.. jako tak, že není)

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
sid..podzim je nálada, je to jen obraz toho pocitu...nemám podzim ráda...čiší z něj smutek...neumím to napsat jinak, než právě takhle děkuju, že jsi četla:-)

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
já jen že ať už je to jak chce....bez toho by to bylo... huuuuu.. prostě .. daleko úžasnější.. pro mě. já ráda četla, víš

Spirit
16. 04. 2005
Dát tip
líbí docela

Elyn
16. 04. 2005
Dát tip
všichni stárneme...

Robinia
16. 04. 2005
Dát tip
Teď právě mám období, kdy se cítím nádherně... ale znám to, znám. Určitě bude líp, uvidíš. Napsala jsi to moc hezky.

a2a2a
16. 04. 2005
Dát tip
tip, ani nevím, jestli jediný a to mně štve. Měla bs být jako Kalousek - neustupovat, nebo zůstaneš "mimo" - jinak heké obrazy jak s očima panenek, tak i obrazy zády ke zdi

Fouckault
16. 04. 2005
Dát tip
jo.. před podzimem neutečeš...***

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
Asi máš fakt dovolenou nebo možná já. "panenkám otevíráš svoje oči" - jak se to má chápat? "pokoj přes...... ....... svý ne ne ne pokoje" - nerozumím MIMOchodem, vyprdni se na MIMO

machal
16. 04. 2005
Dát tip
Crae je tam spousta hezkych obratu. Teda konkretne se mi libi to s temi obrazi zady ke zdi :) Ale jinak je to nesrozumitelne :( pro me samozrejmne. A souhlasim s Jikem - vyprdni se na MIMO

Nicollette
16. 04. 2005
Dát tip
to je vončo, babčo, to je vončo

rainman
16. 04. 2005
Dát tip
...znám to... ...dotýká se mě to... ...rozumím tomu... a přitom každej myslíte něco jinýho, není to srandovní ? :-)) Nene, jinak : podle mě je to dobré, protože se mi to líbí. Tečka.

angelik
16. 04. 2005
Dát tip
a me se to dotyka, a proto se mi to libi. Ale to slovo nemam rada, protoze na takovych vecech v pravem slova smyslu neni vubec co k libeni. Takze tak

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
děkuju, že jste si každý našel svůj obrázek, jak to vidět snad poprvé cítím potřebu říci, jak to vidím já: Stále se ještě zlobíš chceš aby bylo viděno tvýma očima když není zavíráš se do příšeří něco není na svém místě tak jak to bylo dřív a něco v tobě vzdoruje po starých věcech zůstávají stopy tak jako světlá místa na zdi po obrazech jsou dny kdy se neumíš se poprat za své sny díváš se cizíma očima asi opravdu není důvod psát do kategorie mimo, protože tím se cítím být mimo i já...mimo vaše kritiky a ztrácím chuť psát...i špatný nebo průměrný pisálek a já se pisálkem být cítím, má psát pro ty, komu čtení jeho věcí dělá radost a já psala vždycky pro radost, takže ...konec mimo...tahle byla poslední a příští budu zase já a jestli má někdo dojem, že netipuju objektivně, pak se s tím odteď bude muset srovnat sám...dívala jsem se na tipování těch, co mě nejvíc kritizovali a nutno říci, že bylo zameteno jen před mým prahem...není i tohle smutný?:-) Nicol...ty malá příšero...koupím ti korálky a osobně tě na nich uškrtím!:-)))

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
heya! tak se mi to líbí:)))

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
díky, sid a těš se, zkritizuju tě, že na tobě nezůstane nit suchá!:-)))

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
bože já se těším.. já snad vyteču pod stůl:))) (a jelikož sem před chvílí zmokla, nit na me suchá nezůstala už teď...:))

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
Konečně slovo chlapa :-D

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
JiKo...tady nikdy nevíš:-))))

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
Krássy ale tobě to věřím

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
JiKo...i za to tě mám ráda...necháš se vést:-)

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
svést se nechám :)) přetvářka se dřív nebo později ukáže, možná se dá lhát kolemjdoucím, ale ne těm co tě znají alespoň kapičku.

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
až začnu se sváděním, budou ti malý dveře:-))))

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
já se zase tolik nenafukuju :)

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
pche..zdrhat budeš:-))

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
Vzhledem k tomu že jsem nevidomí stačí abys dobře zapůsobila na mýho psa... chcešli mě chytit vezmi na rande buřta )))

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
psi mě prostě milují:-))) v tom případě jsi propad peklu:-))

JiKo
16. 04. 2005
Dát tip
rád se koupu a teplo mám taky rád a dokonce i rád štípu dříví... ideální místo na dovolenou ))

katugiro
16. 04. 2005
Dát tip
obrazy čelem ke zdi :)

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
katu...ne...jsou zády ke zdi...vlastně byly...

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
a to jsem ještě nezačala o masážích...:-))

katugiro
16. 04. 2005
Dát tip
jak které obrazy, jak které... vím, co píšu

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
ty moje jsem ale psala já:-)

katugiro
16. 04. 2005
Dát tip
vůbec nezáleží na tom, co jsi psala důležité je, co čtu :)

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
ale malinko by tě mohlo zajímat, co jsem chtěla říci:-)

katugiro
16. 04. 2005
Dát tip
to se přece nevylučuje...

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
přečtu si tě a uvidíš, jakej pohled ti tam vypíšu já:-))

katugiro
16. 04. 2005
Dát tip
beru Tě za slovo, jen do toho (- a nezapomeň se zajímat o to, co jsem chtěl říct :) ) MIMOchodem, poslední je sbírka Hra na zdi, ale dílka nejsou v seznamu na mojí stránce

Craerassy
16. 04. 2005
Dát tip
no akde tedy jsou?

ysalamiri
15. 04. 2005
Dát tip
je blbé, že je jaro..třeba by to působilo na podzim trochu jinak

Craerassy
15. 04. 2005
Dát tip
není o ročním období

vesuvanka
15. 04. 2005
Dát tip
jen obrazy se dál tiše tisknou zády ke zdi Jsou dny kdy neuneseš výpověď podzimu to je moc krásně řečeno....

angelik
15. 04. 2005
Dát tip
ani nevis, jak moc se me tim dotykas*

inlajn
15. 04. 2005
Dát tip
no, po mně, díkybohu, nešmátráš, ale cejtim to podobně...někdy...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru