Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sakurám

Výběr: vesuvanka, lýdokork, rebecca13
21. 04. 2005
20
0
7252
Autor
Petula

 

 

Sakurám

 

 

Necelý týden

Japonsko potkáváme

v ulicích Prahy.

 

Z Východu třešní

růžovou řadu bělí

česká ptáčnice.

 

Z rytmu vypadlas,

aleje rozjásané,

zmrzlá sakuro!

 

Tři sta šedesát

všedních dnů v kalendáři

bez květů sakur…

 

 

 


Markel
29. 10. 2005
Dát tip
*

Petula
07. 06. 2005
Dát tip
Alísku ◄ Ehm… Dobrá, náhodou, ne že ne! :o) Díky
|||-_-|||

alina
07. 06. 2005
Dát tip
hihiii, nojo, Petulii, já už mám "zkažené" oko zhýčkanými fotoposťáky :o))

alina
05. 06. 2005
Dát tip
no.... ono.. dá a nedá vyfotit............ chjoooo... mít tak lepčejší foťáček.... :o)

alina
05. 06. 2005
Dát tip
kdyžtak plná velikost tady.... ale ta technická kvalita je prachmizerná... já vííííím....... sakury

alina
05. 06. 2005
Dát tip
aspoň jsem to zkusila ..... za rok to budu pokoušet znovu ;))

Petula
11. 05. 2005
Dát tip
Nene, to není smrt, to je jen cesta od květů k plodům. (Snad jen, smrt krásy květů, smrt svatebního tance stromů?) Jenže šlechtěné sakury plody (obvykle) nepřinášejí… Ale „plané“ ptáčnice plodné jsou… Takový je život… Taková není smrt, ta bere šlechtěné neplodné i plané plodné, ba i šlechtěné plodné atd…
|||-_-|||

JiKo
06. 05. 2005
Dát tip
:-)))

JiKo
05. 05. 2005
Dát tip
jen tak mimo sacura je druhové jméno třešně sakury čili si myslím, že v češtině užívání slova sakura jako samostatného pojmenování je ... více než sporné :)

inlajn
05. 05. 2005
Dát tip
ba ba, sacura jakžto jméno druhové však ad acta - fialová "to" vyváží...de facta..:)

katugiro
05. 05. 2005
Dát tip
JiKo: nevím, jestli je to vhodná analogie, ale třeba místo "sýkor modřinek" taky můžeš jít fotit jen modřinky, ne? :)

Bix
05. 05. 2005
Dát tip
Nie, nie, najlepšia je v Tebe :o)

vesuvanka
05. 05. 2005
Dát tip
Díky za krásné obrázky :-)))

(závorka)
05. 05. 2005
Dát tip
jo, (líbí) T

Petula
05. 05. 2005
Dát tip
_JiKo_ ◄ Díky za poznámku. Dívám se na to však podobně jako katugiro, kterému děkuji za názor. Obecně (hovorově) se říká „sakura“, i když to není botanicky správně. Jírovci maďalu, alias kaštanu koňskému se prostě říká „kaštan“ a šeříku zase „bez“, ačkoliv bez černý je něco úplně jiného… Nebo třeba smetanka lékařská – většinou ji nazýváme „pampeliška“. A také jsem tuhle fotila „blatky“ (borovice blatka) a „podléšky“ (jaterník podléška)… Prostě obecná řeč je taková a já, stejně jako mnozí, ji občas používám. Pokud bych psala dendrologickou studii o kultivarech třešní, asi bych měla zásadně používat přesné názvy. U básničky to za tak důležité nepovažuji, pokud je název obecně srozumitelný. Tedy, pro úplnost, jedná se o tuto dřevinu: TŘEŠEŇ SAKURA, TŘEŠEŇ OKRASNÁ (Cerasus serrulata Lindl.) - sakura (zdroj: http://www.darius.cz/archeus/BB_index.html) Resumé: pojmenování za sporné nepovažuji, leč za hovorové, lidové. Ale uznávám, že máš postřeh! ;o) Tak zase někdy! :o)))
|||-_-|||

Milly
05. 05. 2005
Dát tip
Sakura je naše japonská třešeň, co rostou u nás ve vedlejších ulicích? Ale ty kvetou teď..

Petula
05. 05. 2005
Dát tip
Milly ◄, tak to ještě kvetou asi v místech, kde je méně sluníčka (nebo chladněji), případně to může být jiný, pozdější, kultivar. Ty na slunci v Praze většinou již odkvetly.
|||-_-|||

Milly
05. 05. 2005
Dát tip
Jsou u nás i na slunci i na Proseku a v Táboře taky, .. kvetou právě teď.

Petula
04. 05. 2005
Dát tip
Díky, ►Chareas◄ ! Ale už pro letošní jaro dokvetly… (Alespoň v Praze.) Jo, ale dám sem časem snad i jejich fotky! :o)
|||-_-|||

Petula
04. 05. 2005
Dát tip
Omlouvám se za nevyžádané avízo…


|||-_-|||

Elyn
04. 05. 2005
Dát tip
:) nádhera....

katugiro
04. 05. 2005
Dát tip
odpuštěno :)

Petula
29. 04. 2005
Dát tip
Veverko ◄ O.K., díky, už rozumím. No, ony jsou to vlastně takové čtyři pohledy, „oslavné“ i „méně oslavné“… Mohly by stát i samy o sobě, ale, myslím, že patří k sobě. Sprostě a neuměle, jak vidno z Tvého pocitu, zde již poněkolikáté „vykrádám“ nápad, způsob sdružování miniaturek (a v předlohách i skutečných haiku) do volných, ne zcela souvisejících celků. Náladových, popisných, smutných, veselých i oslavných. Možná, že kdyby byla každá miniaturka u samostatného obrázku, tj. sice v celku, ale více odděleny, asi by to působilo lépe. Nakonec, co jsem viděla, tak v originálních haiku byl (alespoň u těch veřejně prezentovaných) u každé básničky i alespoň drobný obrázek, který ovšem se slovy souvisel někdy jen velmi volně… Vztah text-obraz pak z jednotlivých dílek udělal, ač byla spolu všechna v uzavřeném cyklu, jakési samostatnější jednotky. To se mi zde nepovedlo. A ani jsem se o to moc nesnažila, protože mi užší návaznost nepřipadala rušivá. Viděla jsem jistou (de-)gradaci od „čistého Japonska (v Praze)“ přes první porušení českou ptáčnicí k dalšímu, tvrdšímu již obrazu zmrzlé sakury až k tomu, že po většinu roku „nic“… Nezafungovalo to asi úplně dobře. :o) Dobře, děkuji za „nakopnutí“ (člověk by neměl být spokojený s tím, co vytvořil…). Příště se v takovémto případě pokusím o jinou formu prezentace. Uvidíme. ;o)
|||-_-|||

Petula
29. 04. 2005
Dát tip
A japonštinu nestahuj, já ji na kompu sice už dávno mám, ale stejně těm znakům nerozumím. Jen, že je to pak mnohem hezčí, než bez…
|||-_-|||

Chareas
29. 04. 2005
Dát tip
Petulo, dle mého není třeba nějak více názorně oddělovat. Kdo cítí - rozpozná. Přečetla jsem ji alespoň čtyřikrát a taková, jaká je, se mi tuze líbí! :) ! * A krom toho, sakury jsou nádherné samy o sobě! :)) Tak nádherné...

Milly
27. 04. 2005
Dát tip
Máš ovšem nádherný písmo a barvu- to se musí nechat... :o)

360 všedních dní 8-))) TIP

Milly
26. 04. 2005
Dát tip
Proč zmrzlé? proč vypadla z rytmu? nějak mi tahle báseň taky nesedne..

Petula
26. 04. 2005
Dát tip
Páč najednou mezera mezi zuby, tedy korunami…
|||-_-|||

Milly
26. 04. 2005
Dát tip
A proč zmrzlá? :-)

Petula
25. 04. 2005
Dát tip
O.K., ► Veverko ◄, dík, za nesouhlasnou reakci. Prosím, můžeš mi ale více přiblížit, co Ti na tom nesedí? (Výraz, zvuk, rytmus, předstva, klopotnost slov, způspob zápisu, zasazení do kontextu…?) Jediné, co jsem s tím teď udělala je, že jsem vypustila v podstatě nadbytečný apostrof. Tedy místo: „Z rytmu vypadla’s…“ jen „Z rytmu vypadlas…“ Dík za případnou odezvu. ;o)
|||-_-|||

dadik
23. 04. 2005
Dát tip
krásný fotky...

Elyn
23. 04. 2005
Dát tip
pěkně... :) a ten komentář v kritice... jo.. přesně.. :)

Bix
22. 04. 2005
Dát tip
Tak isto, dúfam! Lepšiu fotku, ako tú, čo nosíš v sebe, nespravíš!!!

Petula
22. 04. 2005
Dát tip


|||-_-|||

vesuvanka
21. 04. 2005
Dát tip
Zrovna dnes jsem obdivovala rozkvetlé sakury ve Strašnicích... potkáváme Japonsko v ulicích Prahy - je to přesně tak jak píšeš, i barva výstižná.... TIP

alina
21. 04. 2005
Dát tip
Petulííííííííííííííííííííííí............... sakra ...... Petulíííí .............................................................. dyk víš ....

katugiro
21. 04. 2005
Dát tip
je to tu! sakura práce :) *

inlajn
21. 04. 2005
Dát tip
...škoda že mám vymknutej ten kotník....

lýdokork
21. 04. 2005
Dát tip
jako jo a souhlasím s Vesuvankou * + V

dadik
21. 04. 2005
Dát tip
pěkný.... t

Bix
21. 04. 2005
Dát tip
:o) potom bude ružový dážď a po chodníkoch budú tiecť ružové potôčiky...

proscutto
21. 04. 2005
Dát tip
líbí :o)

Bacil
21. 04. 2005
Dát tip
To je takové čtyřhaiku, to se mi líbí!

JARUB
21. 04. 2005
Dát tip
Moc dobrá! Milá, rozkvetlá si mě zahaikovala TT :o)

Makča
21. 04. 2005
Dát tip
růžovoučká:-) *

Bix
21. 04. 2005
Dát tip
Dobrý postreh, Bacil! Páči sa mi zvolanie na záver 3. a posledné

JiKo
21. 04. 2005
Dát tip
Konomashii sakka Petula san! Jak se řekne tip nevím :)

DRAHT
21. 04. 2005
Dát tip
Hezká. TIP

Petula
21. 04. 2005
Dát tip
Děkuji všem. Bez avízka… Bix Rok co rok chodím alejí sakur, v Praze, cestou do práce… Rok co rok čekám, až chodníky po odkvětu… Rok co rok promarním tu chvíli; buď není srpávné světlo, či je mokro, nebo vítr lístky rozmetá a nebo horkem hned zešednou a zhnědnou… Rok co rok mám v hlavě novou barevnou (šedorůžovou) fotografii. Jak to bude letos? ;o)
|||-_-|||

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru