Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pták brunát

Výběr: Lyryk
02. 05. 2005
4
0
3292
Autor
Evička

Zuna Cordatová - sbírka Pták brunát (zvrácené sonety), Petrof 2000, chráněnka psychiatrického útulku, kam se dostala, když už zcela propadla alkoholu a drogám. Jediná sbírka mladé ženy, asi 25leté, o které se neví nic, jen že byla později viděna na jistém nádraží v severních Čechách v zuboženém stavu, jako žebračka ...

 

 

      Lotova dcera                           

 

                                                                 (Genesis 19, 30-34)

 

 

 

     Lotova dcera jsem, nejmladší.

     Vy, moje sestry, se s otcem těšíte,

     tváře, zpit žárem sir,  jizvou sešité,

     šklebí ... Jak vzhléd mi na vnad šíř!

 

 

     Zápachem vína čpí jeho smích!

     Náhle jsem na řadě: už už drápe mi

     po stehnech, v křovisku, divě, na zemi

     sblácené spermatem Sodomských!

 

 

     Odlesky plamenů divou lilii

     vtíraj mi do nitra ... řežou tam.

     Jediný pohled mě zapoutá

 

 

     ve sloup jak matku mou Melancholii.

     (U ní už Boží hněv utichá  

       v lhostejnost nicoty promíchán ...)

 

    

 

      * * * * *

 

      Lotts Tochter

 

      Lotts Tochter bin ich, die jüngste.

      Ihr, meine Schwestern, freut euch mit dem Vater,

      Gesichter, wonnenselig vor Hitze, mit der Narbe genäht,

      schneiden ...Wie sah er meine Reizenbreite auf!

 

      Mit dem Weinesgestank prickelt seine Lache!

      Auf einmal bin ich dran: Schon schon krallt er

      an meinen Schenkeln, im Laub, wild, auf der Erde

      beschmutzten mit  Sperma der Sodomischen!

 

      Der Abglanz der Flammen die wilde Lilie

      mir in die Innere einreiben ... dort schneiden.

      Ein einziger Blick fesselt mich ein

 

      in die Säule wie meine Mutter Melancholie.

      (Bei der schon der Gottesärger

       in der Gelassenheit des Nichts durchgemischt

       still wird ...)

 

 


Makča
04. 05. 2005
Dát tip
ahoj evičko, dík za avízek, ráda se na tu chráněnku skleněnku podívám, ale trochu mě vyděsila...jaký to je?

Carodej
02. 05. 2005
Dát tip
to jako ty jsi udělala ten překlad a ona napsala tu českou verzi?

Evička
02. 05. 2005
Dát tip
ano, jen si tu štosuju pro inspiraci svou i jiných autorky, které mě zaujaly ... většinou je to překlad do češtiny, občas jde o českou autorku ... jako je právě tato, takže zatím jen tak pro cvik přidám svůj překlad - většinou do němčiny (ráda bych ty české časem propagovala někde jinde, až se ještě pocvičím :-)

Evička
02. 05. 2005
Dát tip
snad ... člověk by se měl .... dostat dál ... alespoň se o to pokusit .... v tom podstatném ... pro jeho život...:-)

Evička
02. 05. 2005
Dát tip
je to pořád to samé dokola .... nemá to smysl, Ol ... je obranou útok?

Evička
02. 05. 2005
Dát tip
záleží, kdo zaútočí ú m y s l n ě první .... (ale nehodnoť druhé v množném čísle ... nevidím zcela do pohnutek jiných lidí)

Evička
02. 05. 2005
Dát tip
problém je v tom, že každý věc vidí ze své pozice, a z té většinou až tak moc nesleví ... možná už jen z pudu sebezáchovy ... takže často dochází k tomu paradoxu, že co jeden vnímá jako vstřícný krok k druhému, ten druhý bere jako útok na své křehké ego ... omluva? to je těžké, pokud si obě strany myslí, že to ony jsou těmi postiženějšími ....a vždycky jsem zatím odpustila .... věc úmyslu vidí asi každý jinak ....závist? ne, osobně nezávidím, žárlivost? žárlím hodně, ale na muže ... upřímnost? ano, ale .... neumím říct všechno bolestné hned, musím mít k druhému velkou důvěru ... trvá mi to ....to jsem ti už řekla, život mě vyučil ... vše postupně .... vztah mezi mužem a ženou? porozumění a dobrý sex, tam je to pro mne v podstatě jednoduché, ale velice obtížně realizovatelné - z důvodu nestadnosti nalezení vyhovujícího partnera, a pak - a to je asi také podstatné ...aby vztah ... přátelský, partnerský byl hodnotný, musí oba vložit hodně ... ale není psáno, že vše a hned, ale většinu sebe .... to ano .... ale každému to trvá jinak dlouho .... a nic nejde hned ... jsme u věčného problému nedostatku trpělivosti (mluvím teď za sebe) ... tak asi zhruba ... ale u každého je to jiné ... věc na delší hovor .... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru