Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stojany na cigarety v samoobsluze

06. 05. 2005
2
0
3192
Autor
smokrew_b8ie

kečup

Jenom kečup

 

Krabice, držáky na cigarety nad pokladnou, popsané reklamou s bezvýznamným varováním, v samoobsluze, v tomhle zaplivaném městě, jsou narvané k prasknutí.

Blonďatá prodavačka, pani vedoucí, s dvěma obličeji, jeden si maluje, druhý ji zůstává a oba stejně ztrápené a utahané, to rtěnka nezakryje.

Na sobě oranžový obleček, nevšímá si mě, rve už beztak plné stojany na cigarety dalšími, na které nemám, a je jich moc, a vytahuje další, a zas a zas.

Je hrozně důležitá, tahle pani vedoucí. Nechá mě stát u pultíku, kde se vrací lahve, přešlapuju, a nic, pak zkouším hopsat, to už jí je asi trapné, takže zabralo. S protaženým obličejem, nechápe kdo před ní stojí, nechápe, nezná. Ví tak možná co si, u ni v obchodě, kupuju. Taky úhel pohledu. Protahuje obličej, bez výrazu s rtěnkou, dává mi dvacku –no ani to nebolelo-„děkuju“. Já taky. A je něco po sedmé ráno a najednou mám na chleba. Vím, jsou i jiné tvarohovější obličeje, znuděnější, lesklejší i šedivější. A všechny někam jdou a je jich moc, jsou si tolik podobné….

Místo chleba si kupuju stejně raději Plzeň, očí si už lépe nevšímat, paní vedoucí, „všechno?“. Jo, všechno. A napadá mě, že asi pokora bude ta jediná opravdu důležitá vlastnost a hledej šmudlo, dá to sakra práci, taková pokora není jen tak. Očí v oranžovém oblečku si nevšímám. Sedám si před obchod s kapucí na hlavě,… „pss-T“ a věci dávají zase na chvíli smysl.

 

A jsou i jiné tvarohovější obličeje hey

A nemusíš přece pořád tolik křičet

Stejně tě neslyší

Stejně tak zbytečné taky věci rozbíjet hey

Ser na pózy a di do hola

Doktor Kunz není zas tak malý jak se o něm vykládá

Šlehni si to embryo hey co už

Stejně každý jednou sklopí uši a stáhne ocas

Léta piju jenom kečup

Ser na pózy a di do hola

Nebo si kruť hlavou

Přemýšlej nebo hlavně nezačni přemýšlet

Svět je placka

Hvězdy jenom svítidla na nebeské báni

Ty se modli

Ty pracuj

Ty ochraňuj

Středověk z boží vůle mafie

Na tohle se už nehraje

A sou i jiné tvarohovější obličeje hey

A víc piv doktora Kunze

Je sice žid a homosexuál ale od ostatních se liší

Ale od ostatních se liší akorát tím že nevidí svou tvář

Tak si zvedni tu ruku

Výš ještě výš

Ser na pózy di do hola

Didoprdele óó sem celkem polichocena

Ó obklopeni kalkulačkou tou neskutečnou blbostí

A nečum a skoč si hey

Matika je akorát k zabíjení

Už léta piju jenom kečup

Čas jít


nevim jestli úvaha božská báseň

inlajn
07. 05. 2005
Dát tip
...je to super mazec, básnička fakt akorát mý gusto...moc mě potrěšila...a voceňuju výbornou češtinu, která se "tady" (ani jinde) tak často nevidí/neslyší/...Tipy bych dal dva...fakt díky.

Nicollette
06. 05. 2005
Dát tip
hey nejlepší magor jízda *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru