Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Střevlíci v medu

12. 05. 2005
14
0
4480
Autor
Zbora

Starší

Puklinou ve stropě

prosakuje mlčení

Ve sklence med tvrdne

A saze objímají svítání

 

Na stěnách mech

evokuje tváře žen

nedostižných k potřebě

V každém oku povodeň

 

Roucha ministrantů

prach z rýn odnesou

Lopaty o zeď opřené

Násady omyty     vodou svěcenou

 

Okna zvenčí uzavřená

Ve svících mráz

Projevy záhy umlčené

Růžence na římsách

 

Smích much v lampiónech

Zahřmění v střevíčkách

Přístavy slaměnek

Rubíny na víčkách

 

Hnízda sentimentů

naplněná střevlíky

Vzdechy klarinetů

Proroci s roubíky


Nekcej

Zbora
20. 06. 2005
Dát tip
Fakt. Je to pravda. A mrzí mě, že mi nevěříš!

Zbora
23. 05. 2005
Dát tip
...ale Jarda Špulák říkal, že brzy příjde nová popová vlna a Pavel Horňáků, společně s Pepou Melenem, Ivetkou Bartošovou a Darinkou Rollinsovou, která se dá do kupy s Henry Rollinsem...opět ovládnou hitparády...a z toho chci těžit...už píšu text pro Helenku Zagorovou...bude se jmenovat -Lásky mé ztracené, padáte mi z hvězd- ...a pro Pepu Melena dělám remix písně -Ne pětku ne- v Downtempodmbhardcorespeedmetalghetotekkpsytrance mixu. Snad se mu bude líbit :o)

Craerassy
23. 05. 2005
Dát tip
no, pokud ten text nebude znít jako ten mix, tak to snad i zazpívá:-)))

Zbora
23. 05. 2005
Dát tip
Kdepak...je to romantický text o ztracených sovětských kosmonautech...a končí objevením nového souhvězdí :o)

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
střevlíci v medu, to je skvělej název:-) na mě to ale působí nějak rozházeně, nemůžu v tom najít nějakej bod, od kterého bych se odrazila...jojojo...

Zbora
22. 05. 2005
Dát tip
Dík za zhodnocení, Crae :o)

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
víš, na co jsem přišla? že tě nemám v oblíbených, a proto mi unikají tvoje věcičky a já je pak dohledávám...jak je možný, že tě tam nemám?! teda, teď už mám, ale měl jsi tam být už dávno, takže to fakt nechápu...cha...teď si na tebe budu dohlížet, aby mi nic neuniklo...jojojo...:)

Zbora
22. 05. 2005
Dát tip
No, ono to je vlastně jedno, protože, jak jsem si všiml, a to já si zase všímám, to né že né, tak to vždycky poctivě doženeš...a to se mi líbí...ale být u Tebe v oblíbencích...no to je jak z telenovely...jéje...tetelim se :o) Jé.....to budu muset ale začít vkládat konečně nějaká hodnotná dílka, bys mě nepomluvila...sakra, kde je vemu? :o)

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
noo, když na mě budeš milej, dám ti nějaká opsat...taky jsem je opsala:-)))

Zbora
22. 05. 2005
Dát tip
:o) budu, budu ...chtěl bych něco ve stylu Bogdana Trojaka...máš?

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
ne, ale mám něco ve stylu Pavla Horňáka:-)))

Zbora
22. 05. 2005
Dát tip
...taky dobrý...beru! ...aspoň budu viset ve všech dívčích pokojíčcích :o)

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
jojojo, stěn domovů důchodců budou plné, střevlíčku:-)))

Zbora
22. 05. 2005
Dát tip
Domovy důchodců budou plné stenů? ...ale to už jsou...i bez mého přičinění, ne? :o)

Craerassy
22. 05. 2005
Dát tip
no já jen, že fanynky Pavlíčka Horňáků už nejsou nejmladší:-))

kassiope
17. 05. 2005
Dát tip
No, jako formou se mi tak nelíbí, ale díky obsahu jsem pro.....:)t*

Zbora
17. 05. 2005
Dát tip
No, to je jedna z těch básniček, co, když jí napíšeš, se Ti hrozně líbí a časem začne blednout, až úplně ztratí atmosféru. Dík za návštěvu.

kassiope
17. 05. 2005
Dát tip
Jo, tak takových u sebe znám - prvotní nadšení rychle opadává......nejni zač

gemina
16. 05. 2005
Dát tip
nebudu rikat ze rozumim, ale slovicka jsou lahodne poskladany:)

Zbora
16. 05. 2005
Dát tip
Díky za návštěvu gemino :o)

Bezinka
14. 05. 2005
Dát tip
zajímavé, zvláštní, fantazii probouzející spojení slov, celek napoprvé uníká ... líbí se mi ***

Pilar
13. 05. 2005
Dát tip
Tak se vracím.na první přečtení jsem neviděla souvislosti a pojítka v básni, ale teď když už jsem četla na potřetí, konečně mi došlo pár věcí a nšla jsem svou cestu k té básni.když jsem to teď pročítala, tak mi to evokovalo dlouhou studenou chodbu kláštera v zimě a temnou celu mnicha nebo jeptišky.nevím proč, ale tak.oceňuji ji teď víc.návraty někdy nejsou špatná věc:)

Zbora
13. 05. 2005
Dát tip
Pilar: Motivem dílka je pohřeb padlých vojáků (...a je už úplně jedno jakých) ...ale to v žádném případě neznamená, že je nutné jej nacházet...velmi dobře postačuje, že jsi skvěle postihla jeho atmosféru...dlouhá studená chodba je perfektní obraz. Snažím se psát tak, aby měl čtenář možnost při každém návratu objevit něco nového. Díky ještě jednou za zastávku. Eilil: nazdárek :o)) zaki: :o))))

Zbora
13. 05. 2005
Dát tip
Cannisha: kdo závidí bude brzo starej...nebo jak to je :o) díky.

hutch
12. 05. 2005
Dát tip
no to jo. ten název teda....??)))) takový jakoby pocit... mi ani moc nepřinde... dnes beztip. ahoj.pozdravuj v klubu

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Budu, dik :o)

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
Puklinou ve stropě prosakuje mlčení Ve sklence med tvrdne líbí se mi toto, stačilo by mi....:))

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Spokojíš se s málem...to je v dnešní době vlasnost zásadní důležitosti :o) ...díky za zastávku dadiku.

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
a není to nejvýhodnější po všech stránkách??...))

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Pro nositele určitě...okolí tím ovšem můžeš značně rozzuřit :o)

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
jo?? nemyslím

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Dadik: manžel, který se spokojí s malým palatem svou manželku většinou vytáčí do nepříčetnosti, dítě, které se nikam nežene a spokojí se s tím, že ve škole "prolejzá" rodičům moc radosti neudělá, holka, která se spokojí s oblečením po babičce moc kluků nepřitáhne a zůstane na ocet....je fakt, že sami pro sebe se mohou cítit bezproblémově...ale když něčím začneš negativně zasahovat do života druhých, je záhodno zkusit přehodnotit postoje :o)

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
P_A: hmm, jo, proto raději píšu volně :o)) ...ale sem tam si nedám říct :o)) díky.

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
takže zasahujem negativně do života druhým jen proto, že jsme...

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Bezpochyby.

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
...ale funguje to přeci pozitivně :o)

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
i pozitivně.

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
no to právě doufám.....:))))) to tys to tak postavil

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Tak já to radši položim jo? :o))

dadik
12. 05. 2005
Dát tip

Evička
12. 05. 2005
Dát tip
je tam mnoho dobrého, zase ta "hutná" poezie *, ale slaměnky, rubíny, hnízda sentimentů, vzdechy klarinetů ... mne moc neoslovují (civilněji je asi v tvém případě lépe)

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Borna mám rád. (je to on...doufám :o))

dadik
12. 05. 2005
Dát tip
Adolf Born "Příjezd příbuzných ze sousední vesnice"

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Díky za názor Evičko...utvrzuješ.

no...jo, líbí, ale spíš jednotlivé části zvlášť než celek...t

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Dadik: Já si říkal, že by to mělo mít nějakou spojitost s naší diskuzí :o)))

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Mravenečci, vy kluci malí černí, tak já příště zkusím méně hesel a víc kompaktnosti...děkuju Vám :o)

romale
12. 05. 2005
Dát tip
Název by mě odradil, ale je to hodně povedené, pochutnal jsem si... *

inlajn
12. 05. 2005
Dát tip
Borna nerad, tenhle text ano...."proroci s roubíky" až když se buchne do lavice, gong, cokoli...../tedy až na konci/, no to je ok..............

Pilar
12. 05. 2005
Dát tip
mě se líbily jen moment(k)y, stačila by mi ta druhá:)ale celek jako rozsypaný čaj.jinak*

vesuvanka
12. 05. 2005
Dát tip
Zajímavé metafory... i název.... TIP

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Vesuvanko, Tvými slovy: Děkuji za návštěvu i tip :o) Pilare, ano, docela chápu, že tak působí, díky. Inlajne, cokoli? Třeba když spadne okenní tabule z desátého patra na kapotu Avie? Gong! Romale, dobré zažití přeju...doufám, že Ti nebude ležet moc dlouho v žaludku, případně, že tam nezpůsobí žádnou neplechu...doporučuju nezapíjet mlékem, ni Alkoholem :o)

Sarrah
12. 05. 2005
Dát tip
Smích much v lampiónech Zahřmění v střevíčkách Přístavy slaměnek Rubíny na víčkách -------celá pěkná-------***

inlajn
12. 05. 2005
Dát tip
...klidně, Zboro...nevaž se, vodvaž se....

Zbora
12. 05. 2005
Dát tip
Jééé, Dream, já Tě přehlídnul...i když to se vlastně nedá...Tvá hvězdička mi bude dnes svítit na temnou cestu z krčmy...díky za ní :o)

zaki
12. 05. 2005
Dát tip
:))

Eilil
12. 05. 2005
Dát tip
:o) Zboro.. ahojky... líbí séééo)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru