Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Faster then fastfood

Výběr: sidonia
24. 05. 2005
3
0
2922
Autor
45rpm

"Srnko srnečko, ležíš tu jako opuštěné srdíčko."
Mireček hladil zvíře po hlavě. "Kdo tě kousnul do krku?"
Zvadlé nohy se zaryly do hlíny. Bok byl špinavý a rána zanesená jehličím. Mireček klečel a svíral ubohou laň. Krev stydla na prstech. Srnce cukalo víčko. Z oka tekl hnis.
"Už moc nekrvácíš. Uzdravíš se. Dojdu ti pro pomoc. Vydržíš tu beze mě? Přijde doktor, zaváže ti krk a přijde myslivec a lehneš si do postýlky a dáme ti mlíčko a brzo se uzdravíš, srnko srnečko. Jednou mě popíchaly včely a taky jsem dlouho nemluvil a jenom ležel a těžko se mi dýchalo, ale maminka mě takhle držela na rukou a hladila po čele a uzdravil jsem se a ty se taky uzdravíš, že jo, srnečko, že se uzdravíš."
Mireček vstal. Tričko se mu lepilo na břicho. "Hned se vrátím." Běžel.
Upaloval zvedaje nohy vysoko nad pařezy. Očima hledal nejrychlejší cestu mezi stromy. Otřel si čelo a byl od krve. Podíval se na prsty a zaradoval se, že je jako indián. "Jsem indián," vyskočil a rozsekal se o nízkou větev. Ležel čelem k nebi a krvácel z čela a možná měl vypíchnuté oko. Postavil se na jednu nohu a druhou zkoumavě kroužil v kotníku. "To není dobré." Kulhal pár kroků a posadil se na zem. Složil hlavu do dlaní. "Jak ti teď dojdu pro pomoc?" Z hnízda pod pařezem vylétla včela a píchla ho do nosu. Mireček otýkal kolem naraženého oka, na kotníku a na nose. "Srnečko," zasténal, "doufám, že ještě žiješ." Pak našel dlouhý tlustý těžký klacek a vrátil se srnku umlátit dřív než mu dojdou síly. Na obláčku nad jeho hlavou seděl Bůh a naříkal.
sidonia
23. 10. 2005
Dát tip
good jaxviňa bez poslední věty, ovšem .. tu si odmyslím/musim! *tv

pozorovatel
30. 05. 2005
Dát tip
Cannisha: za to se dává výběr

0200789032
25. 05. 2005
Dát tip
ok. do jisté míry to určitě záměr naplnilo (ne?). ovšem řekl bych, že to vyvolává i řadu jiných emocí než jen znechucení, které momentálně ovšem nedokážu pojmenovat. například nad jednáním Mirečka v závěru se nemůžu znechutit, protože je pořád kompenzováno jeho nevinností a odhodláním dělat, co je správné. znechucení spíš navozují detaily typu "a asi vypíchnuté oko". na druhou stranu např. hláška "to není dobré". je skoro jak z medvídka Pooh a je až k smíchu, vtipná. no nevim. každopádně je to asi síla, když o tom takhle přemýšlím. bye.

pozorovatel
24. 05. 2005
Dát tip
sakra, co tam dělá nějakej lítostivej Bůh?! já ho tam nechci!:)

45rpm
24. 05. 2005
Dát tip
Naslat.

pozorovatel
24. 05. 2005
Dát tip
tu poslední větu vymažeš!

45rpm
24. 05. 2005
Dát tip
Až mi daš tipa.

pozorovatel
24. 05. 2005
Dát tip
věřím ti

45rpm
24. 05. 2005
Dát tip
Cha cha. Naslat.

pozorovatel
24. 05. 2005
Dát tip
vložím tě do všech svých pornografických klubů! a přijdu se za tebou učit na maturitu!!!!!!

45rpm
24. 05. 2005
Dát tip
Ne.

cherubinka
24. 05. 2005
Dát tip
Ze začátku jsem brečela a ke konci se mi chtělo taky brečet. Béééééééééé

pozorovatel
24. 05. 2005
Dát tip
hele, ovce... Ale ano!

Sunmoon
24. 05. 2005
Dát tip
no, nejlepší je na tom název.

0200789032
24. 05. 2005
Dát tip
no, mě nalákal název a čekal jsem něco jinýho. tedy překvápko a dost drsný. dost se mě to dotklo, jakkoli tomu kdokoli může cokoli vytnout co do umělecké hodnoty. umění má přece pokládat otázky a nad tímhle já si otázky pokládám. a trochu pláču. s tipem. poslední větu bych taky škrtnul, ale až tak moc mě neirituje. nicméně když tam nebude, vyzní pointa ostřeji.

0200789032
24. 05. 2005
Dát tip
oprava: nepláču trochu, pláču dost. a trochu se mi chce zvracet. co bylo záměrem autora?

45rpm
24. 05. 2005
Dát tip
02atd. - záměrem autora bylo vyvolat ve čtenáři znechucení, dávicí reflex.... Nechápu, z jakého postu Jeremy hodnotí výkon psavce, ale to je už jedno, když se smazal.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru