Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanec v temnotách

18. 12. 2000
13
0
4905
Autor
Vio

Tuto básničku jsem napsal po zhlédnutí filmu Tanec v temnotách (Dancer in the Dark), který na mě silně zapůsobil. Hlavní roli v něm ztvárnila islandská zpěvačka Bjork, která k tomuto muzikálu napsala i hudbu. Bjork byla za tuto roli oceněna za nejlepší ženský herecký výkon v Cannes. Rozhodně všem doporučuji. Stojí to za to! Básnička je inspirována hlavně písní "107", kde je odpočítáváno 107 kroků z cely smrti na popraviště.

Zní kroky Po všech chodbách Zní melodií poslední Do rytmu slz a přání Zní monotónně K uzoufání Zní kroky Jako tlukot srdce Zní skrývanou nadějí Tep pulsuje bolestí Zní jenom pro něj Pro štěstí Zní kroky Pak zbude jenom ticho Zní jako zvony kostelní Pro tanec v temnotách Zní křivdou, zní vinou A v očích... tma a strach

Nanthei
30. 06. 2002
Dát tip
***

*!

Tublat
05. 03. 2001
Dát tip
Tvoje báseň je opravdu poutavá a donutí člověka,aby ji přečetl celou. Je pravdivá. Nevím jestis to myslel jako já,ale pripadá mi,že podtrhuje stav dnešní společnosti.

Irmoška
22. 12. 2000
Dát tip
taky přesně nevím, co si o tom mám myslet...ale je to působivé

Merle
21. 12. 2000
Dát tip
zpracování mi není blízké, a film jsem neviděl, tak prostě nevím...

Mahoney
19. 12. 2000
Dát tip
viz (s)Print (on je vždycky všude přede mnou :-))

LILINKA
19. 12. 2000
Dát tip
Než jsem si přečetla předchozí kritiky, málem jsem zapoměla o čem byla ta básnička, ale to nejde. Moc to na mě zapůsobylo a věř že nikdy bych nechtěla počítat těch 107 kroků.

Bříza
19. 12. 2000
Dát tip
Jo-jo: body jsou styčné - Björk = Bříza - do tanečních jsme nechodili, ale v určitých situacích se za to přestáváme stydět ... je to veliký symbol ... 107 kroků ... k básni samé: mám pocit, že ponecháváš málo prostoru fantazii čtenáře tím, že zvolené prostředky jsou popisné a jednoznačné. Naopak ten příběh je jenom matně tušený ... hmmm - to jsem Ti asi moc neposloužil ... neumím kritizovat - tak se omlouvám ... šťastný a veselý ...

Print
18. 12. 2000
Dát tip
Vio, film jsem neviděl... Shodou okolností mi včera někdo vyprávěl děj, což nesnáším!:-) Ale díky tvojí básničce na něj asi půjdu!:-) *!

kafka
18. 12. 2000
Dát tip
Hmmm! Tak to jdu taky, už jsem váhala dlouho, ale jsi mě přesvědčil. Pak si to přečtu znova a doufám, že pochopím víc :-)

Bambulka
18. 12. 2000
Dát tip
brr, teď mi zní kroky mrazu po zádech... tohle na mě dýchlo, zvláštním obrazem života... ten film taky ráda uvidím... díky! mrazivý TIP!

Helča
18. 12. 2000
Dát tip
Já jsem ten film, viděla. A báseň mi jej živě připoměla. Škoda, že poslední sloka se rytmicky trochu vymiká. První 2 jsou super. Printe a všichni ostatní, kdo ještě váháte, běžte se na Tanec v temnotách podívat. Stojí to za to. Ale vemte si kapesník.

xpired
18. 12. 2000
Dát tip
Skvělá báseň! Díky ní se na film těším zas o něco víc.

Miroslawek
18. 12. 2000
Dát tip
Óóóóó, TIP P.S. #!

Ber
18. 12. 2000
Dát tip
já to neviděla ,ale i tak *

Albireo
18. 12. 2000
Dát tip
TIP. Už jsem slyšel, že ten film je skvělý, ale taky jsem ho ještě neviděl.

JiKo
18. 12. 2000
Dát tip
To vypadá dobře! TýAjPí

maty
18. 12. 2000
Dát tip
Film,o které píšete neznám,ale báseň je působivá,tip

fox
18. 12. 2000
Dát tip
na film se třesu už dlouho ale nikdo se mno nechce jít...se vsadím až někoho seženu tak už to nikde nebude :)

J
18. 12. 2000
Dát tip
Tip. Jsi jeden z těch, co mají dar ztvárnit pocit.

Skleboun
18. 12. 2000
Dát tip
film jsem nevidela, ale slysela jsem o nem.... Je to velmi pusobive...tip

Podracký
18. 12. 2000
Dát tip
Dobrý, má to něco do sebe.

Tynic
18. 12. 2000
Dát tip
Inu proč ne ? Však chybí mi alespoň jeden verš, který by báseň pozvedl nad nadprůmer...

ruby
18. 12. 2000
Dát tip
basen bez filmu by se mi nelibila, diky navaznosti za film ti za ni mohu jen podekovat!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru