Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drážďanská cena lyriky 2006

30. 05. 2005
0
0
2951
Autor
drfaust

Postřehl jsem, že ve zde nedávno zveřejněném seznamu literárních soutěží byla opomenuta jedna z poměrně velkých, stojící za pozornost. Jedná se o

Drážďanskou cenu lyriky 2006

 

Uzávěrka jejího šestého ročníku je 15. 6. 2005. Jedná se o německo-českou soutěž, takže svá díla můžete zasílat i v češtině. Pokud budou českou stranou poroty vybrána mezi deset nejlepších, budou přeložena do němčiny několika významnými překladateli a ti pak na společném kolokviu vyberou překlady nejlepší, které postoupí do závěrečného kola soutěže k posouzení českoněmeckou porotou (za českou stranu v roce 2004 – v minulém obročníku –  zasedli Ludvík Kundera a Petr Borkovec).

 

Cenu vypisuje primátor zemského hlavního města Drážďany a je dotována částkou 5000 eur.

 

Více informací naleznete zde: http://www.dresdner-literaturbuero.de/lyrikpreis_cz.asp


Zbora
03. 06. 2005
Dát tip
Já rád Slavomíra Kudláčka :o)))

drfaust
02. 06. 2005
Dát tip
Vokolek je mi sympatickej tím, že jde o Děčín... navíc se narodil v Pardubicích...

sk8ergirl
31. 05. 2005
Dát tip
Petr_Pan: ono máš sice pravdu v tom, že to tam nechybělo, ale taky tumáš jednu nepravdu...Ten seznam dělala Cannisha :)

drfaust
31. 05. 2005
Dát tip
tak jsem to asi přehlédl... ale z řekl bych, že tahle má docela velkou prestiž... oproti soutěžím a cenám pořádaným místními ochtnickými spolky v jejich porotách zasedají zasloužilé češtinářky z místního gymnázia... zrovna Borkovec s Kunderou jsou pro mne formáty velkýho kalibru! gem: no já něco poslal do Literární ceny Vladimíra Vokolka, o níž mám pocit, že ji taky vynechala... ta se mi zdá poměrně známější... na tu záplavu okresních soutěží, co tu byla avizovaná bych rozhodně nic neposlal... s touhle cenou? asi jo, asi tam něco pošlu... ale tahle je fakt obesílaná bohatě... minule se účsatnilo přes 500 autorů... taky tomu odpovídá ta dotace...

Petr_Pan
31. 05. 2005
Dát tip
terezka> juj - to jsem ale trubka - dík za opravu .. :-) drf> kundera je nejlepší !! ;-) a vokolek tam taky byl/je souhlasím, že těch soutěží vyhlašovanejch místníma knihovnama je strašně moc a stejně to vyhraje místní borec, takže to je tak nějak škoda známky, řek bych .. :-) 500 autorů je docela hodně moc - navíc 5x to všechno - to je moc barvy + do toho systému tam moc nevidím - asi Ti to nechám .. ;-)

Miroslawek
30. 05. 2005
Dát tip
Že by letos jo? Ať mám to odmítnutí či nepostup definitivně za sebou ;o)))

drfaust
30. 05. 2005
Dát tip
:-)) co ty víš, co se stane... no ale Čechů vyberou 5 a Němců taky... tlačenka to jistě bude...

gemina
30. 05. 2005
Dát tip
fausti, ucastnis se tech akci ktery trady avizujes (ptam se jen ze zajmu...mozna ze zvedavosti)

Petr_Pan
30. 05. 2005
Dát tip
ale - Ty teď povídáš nepravu - v craerassynym seznamu tohleto nechybělo .. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru