Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A dokola

06. 06. 2005
19
4
3925
Autor
obluda

 

"Máš ma ešte rád?", ľahla si na posteľ a pozerala na mňa psími očami. Otočil som sa jej chrbtom. Neviem. Chcel by som, tak veľmi by som ťa chcel mať rád, ale nie som si istý. Klamem ťa a klamem sám seba. Čas s tebou sa mi vlečie a tvoje bozky, kedysi pôsobiace ako balzam, ma vyšťavujú a ničia. Prečo? Sám neviem. Rozumiem si s tebou. Áno, dá sa povedať, že si rozumieme vo všetkom. Dokonca s tebou občas obieham butiky a hľadám ?pohodové plavky, bedrové rifle, tričká na ramienkach?. Vieš, že ma nakupovanie nebaví, a preto mi ho spestruješ v každej prezliekacej kabínke súkromným kultúrno-erotickým programom. A nakoniec to zavŕšime v nejakej krčmičke pri pive. Je to fajn. Ja veľké svetlé, ty malé čierne.            

"Neotáčaj sa mi chrbtom. Sa s tebou rozprávam! Počúvaš ma vôbec? Čo je to s tebou?", dala si záležať aby jej hlas znel odhodlane a tvrdo. No vedel som, že opäť rezignovala, že nemá silu hádať sa. Ako vždy. Naozaj neviem. Možno si mi zovšednela. Možno potrebujem niečo nové. Asi ma nebaví táto pokojná plavba a potrebujem rozvíriť hladinu. Kurva, zlato, sprav s tým niečo! Si tá posledná, ktorej by som chcel urobiť niečo zlé! Naziap na mňa, zmláť ma, vyhoď ma z bytu! Len neostávaj ticho! Vidíš, že na teba v poslednom čase kašlem. Nenechaj si brnkať po nose!

"Niečo sa ťa pýtam!", jej dych som cítil na krku. Nevidel som ju, no vedel som, že jej oči sa plnili slzami. Toto je horšie ako rana päsťou. Prečo si tie najsprávnejšie baby vždy začínajú s najväčšími kurvami? Zlato, prečo? Nevravel som ti, že som flegmatik, že pijem, že som egoista? Že na prvom mieste budem vždy vidieť seba? Snažím sa, zlato, naozaj sa snažím, ale si príliš správna, mierna a dobrá. Potrebujem xantipu? Asi nie. Skôr pár kopancov do hlavy, nech sa mi to trochu napraví. Prešla mi po vlasoch dlaňou vlhkou od sĺz. Bolo mi to ľúto. Naozaj ľúto. Nemohol som tam zostať. Vstal som a vyšiel som na chodbu.

"Kam... kam ideš?", vstala a hľadela na mňa červenými rozmazanými očami. Vyhýbal som sa jej pohľadu. "Zlato, teraz to nebudeme riešiť. Porozprávame sa o tom zajtra. Mám prácu," zabuchol som za sebou dvere a  odchádzal som z jej bytu. Otvorila a s tichým plačom sledovala ako sa strácam. Neotočil som sa. Záleží mi na nej. Záleží mi na nej ako na nikom inom. A zajtra? Nikto nepovie ani slovo o tom, čo sa stalo. Načo. Zajtrajšok bude rovnaký...


4 názory

dazdozienka
07. 07. 2007
Dát tip
nie nesom ustraxana;] som dost hubata a drza ked treba mi problem nerobi a neplacem a ziadne citove vydieranie a podobne;] no zase..lebo mas take fajne realisticke veci;]a ja v nix nikdy niesom ten xlap;]

obluda
06. 07. 2007
Dát tip
ty si celkovo trosku take ustrachane dievca, sa mi tak zda ;) preco zase?

dazdozienka
06. 07. 2007
Dát tip
no sakra....zas si ma vylakal btw hltam tvoje veci momentalne jednu za druhou

zlyvkus
13. 06. 2007
Dát tip
sila*

Barusha
02. 12. 2005
Dát tip
dost se mi to líbí...tohle slovo se k obsahu téhle povídky ale moc nehodí....smutné,pravdivé,co mi to jen připomíná????jo,já už vím,ach jo...

hrobgar
12. 09. 2005
Dát tip
je to fajn, poznám to, skĺznutie do monotónnosti vzťahu...

ArtRoza
11. 09. 2005
Dát tip
Mne sa paaaci tiez velmi. Citalo sa to dobre a samo. A myslim, ze viem preco sa zda byt skoro vsetkym vytrhnuta, necela. Pretoze su vsetci zvedavi ako to skonci(lo). Preto im chyba koniec. A ked uz nevedia koniec, chyba im aspon zaciatok, podla ktoreho by mohli hadat :) A tiez mam chut sa pytat :o)) I ked o to nejde, to napatie k tomu dielku patri... neprezradis aspon malinko? :)) Jasne ze nie, to len mojej zvedavosti som slubila ze sa aspon spytam :) Jedine co by mi to trolik kazi, su hrube vyrazy. Chapem ze su asi sucastou atmosfery, vykreslenia povahy, dorazu a taaak :)... rozmyslam... Takze asi mozu byt aj tie.

Ariela
09. 09. 2005
Dát tip
absolutne vystizna.....nanestastie *

obluda
24. 07. 2005
Dát tip
samozrejme tvoj nazor akceptujem a toto je moj nazor: myslim, ze kvalita diela nezavisi na mnozstve basnickych obrazov a aspon pre mna je dolezitejsie ak dielo dokaze vyvolat nejaky pocit, ci uz smutok, radost, zhnusenie... ak sa v nom niekto dokaze najst... a forma moze byt jednoducha...

tanec
23. 07. 2005
Dát tip
Tak, jestli je to z tvého života, musíte být oba slaboši a nemá cenu zůstávat vedle sebe.Povídka, ne spověď a tak mám pocit, že není vhodné dávat takovéto práci tip.Prpmiň je to jen popis něčeho a ten je daný do jakési formy.

just_me
27. 06. 2005
Dát tip
je to síla, až mi z ní bylo ke konci smutno. umíš to:) t. p.s. taky mi nepřijde "vytrhnutá z něčeho obsáhlejšího", je úplně celá:))

Sargon
18. 06. 2005
Dát tip
neviem co vsetci pisu ze ako keby to bolo vytrhnute z niecoho obsiahlejsieho ja dodavam obludo ach ta tvoje slovenstina tomu dodava "smrnc" cize k poviedke je fakt dobra ani nie je moc co kritizovat tak ja du dal

stif, skus si zohnat intimitu od hanifa kureishiho (meno spotvorene sklonovanim;)

johanne
13. 06. 2005
Dát tip
výborný *

aikon
10. 06. 2005
Dát tip
prvy odstavec fajn...

pozorovatel
09. 06. 2005
Dát tip
je to uvěřitelný je to dobrý*

Lost_Dog
08. 06. 2005
Dát tip
Hmmmm, tak tohle se povedlo... Jakoby ses trefil do mého momentálního období ve vztahu mezi mnou a mou přítelkyní... I ty detaily sedí.... - jako neotáčej se ke mě zády!!!, máš mě vůbec ještě rád?, nákupy, černé a světlé pivo.... Ach.... Vzhledem k okolnostem a momentálnímu rozpoložení.... T** !! Ale jinak skvělé... :))

StvN
08. 06. 2005
Dát tip
Tak nějak si připadám taky. Akorát jsem v opačný pozici. Říkám si, nakolik je to vina tvoje a nekolik její. Asi obou stejná. Dá se říct, že zevšedněla ona tobě? Asi jo, ale pak jsi to ty, kdo musí něco udělat, ne ona. Tak nějak to vidim já. Sloh dobrej. Čtení příjemný. Atmosféra. Bezva.

Bonygirl
08. 06. 2005
Dát tip
fajn...

Eidam
07. 06. 2005
Dát tip
pohox :)

misty
07. 06. 2005
Dát tip
a vraj zlozita dusa zeny... ....skvele napisany kusok...*

jo

obluda
07. 06. 2005
Dát tip
vrucny vdak vsetkym co precitali

Alojs
07. 06. 2005
Dát tip
velká, velká pohoda. Dnes jsem taky v pohodě, takže hádej, co ti dám? no típek! :-)

ledňáček
06. 06. 2005
Dát tip
***t neda se rict, ze by me okouzlila ale hodnotim ji vzhledem ke zdejsimu prumeru :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru