Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ach ja

10. 06. 2005
9
0
7060
Autor
Renas

někdo je zákeřnej zákeřnej a divnej něco ti provede a pak se tomu tlemí

 

Ach ja debil. Zabudol som, že tvoja nenútená spoločnosť je niečo, čo si musím vážiť. Ach jo. Tak prepáč. Ja... Vieš... Už ťa nekopnem do hlavy. Fakt nie... Hlava zdvihla hlavu zo zeme a pozrela na mňa očami plnými nenávisti. Pre istotu som jej ubalil ešte jednu pecku, nech vydýchne naposledy. Hlava zasyčala, spľasla a už nikdy z huby nevypľula jedovatú slinu.


Tak som sa pokojne zdvihol, narovnal chrbát a rozhodol sa robiť všetko po svojom. Ako sa patrí. Už žiadne poslúchanie rozkazov zvonka. Nebudem viac pendlovať na miesta, kam ma pošlú iní. Na to z prudka a mohutne seriem.


Vystúpil som z autobusu. Smeroval na juh k Nitre a ja som sa potreboval dostať inam. Je však nepodstatné kam. Za dedinou fúkal silný vietor. Cez hlavu som si pretiahol kapucňu a vypol discman. Slnko zapadalo za Marhát a... Ešte som za ohradou zazrel kravy. Boli krajšie ako väčšina ľudí. Boli krajšie ako ja.


Alebo neboli? Neviem. Kráčal som po ceste, perspektívne sa zužujúcej v šere predveľkonočného podvečera. Vietor mi šľahal do tváre a bolo mi trocha zima. Nie moc. Iba trocha. Okolo prechádzali autá s všelijakými ešpézetkami. TO, BA, BB, HO, XY... Kam tak idú? Občas som sa pozrel do ksichtu šoférovi. Taká krátka fotografia pre rozptýlenie pocestného. No... Kam tak asi idú? K manželke, milenke, za deťmi, k psovi, do postele, k večeri?


Keby šoféroval Kristus, určite by sa ponáhľal k večeri. Poslednej. Tak by sa ponáhľal, až by mu fízli naparili pokutu za prekročenie rýchlosti. A tá krv na víno premenená... Za to by mu vzali aj vodičský preukaz. No... Moc by sa s ním nesrali. S hipíkom teplým. Feťákom zasraným. Ani na vojne nebol...


Krista som ale nevidel za žiadnym volantom. Len také holé lebky v kožených bundách K-CERO a zlatá reťaz okolo býčieho krku. BA-666, XY-555, BB-999, PN-333... Alebo našlapaný deduško so sivými vlasmi vo Wartburgu, brutálne sa sústrediac, zvierajúci volant v starých ručičkách. No... A babičku po svojej pravici.


Na zamračenej oblohe sa oblaky pohybovali viditeľne rýchlo a chladný vzduch ma opantával svojou znesiteľnosťou. Bola to fajn špacírka.


JAZERO UPROSTRED POĽA

ČAJKY, KAČKY A LABUTE

ŠÁCHORIE A PODVEČER
NA POLI HORÍ SLAMA

A CESTOU DOMOV OKOLO RYBNÍKA

CÍTIM SLADKÝ DYM


niniw
02. 08. 2006
Dát tip
jo ... T nebudem okolo toho kecat ...

misty
25. 06. 2005
Dát tip
hej, v truhle sa ten usmev pekne vynima... ;o)

misty
22. 06. 2005
Dát tip
to je horsie ako odporne...no mozno mam prijatelne riesenie...mozme to skombinovat takto...ja si dam tu zmrzlinu a ty pivo...ok?

...jo to berem...

Renas
22. 06. 2005
Dát tip
tak to teda nie, ked už, tak sa dorazíme, a s úsmevom na tvári

misty
21. 06. 2005
Dát tip
som sa asi pomylila...sorry...nic som nepovedala..teda nenapisala...

...zrejme... ...si asi si popleta...

misty
21. 06. 2005
Dát tip
nie som...ma urazas teraz...ved som sa slusne ospravedlnila... :(((

Renas
21. 06. 2005
Dát tip
najlepsia je zmrzlina s pivom

renas...ty prasa... ...fuuj ta kombinacia...je odporna...

Renas
21. 06. 2005
Dát tip
jo jasne ja som tiež chodil na cirkevné gymnázium a o svojej rodine si niekedy myslím to isté, vlastne si to myslím furt, ale nechcem im ubližovať ozaj a tá báseň na konci k tomu patrí, celé to popisuje jednu moju konkrétnu cestu misty: tento piatok v bratislave, ale dáme si pivo, dobre?

...ano misty prid... ....vyjadrujem podporu...renasovi...

misty
21. 06. 2005
Dát tip
ren: preco to takto menis?...z nicoho nic...a bez varovania... zmrzlinka je predsa skvela vec...

misty
21. 06. 2005
Dát tip
ašš: ty uz predsa neexistujes...a nenavadzaj na pivo, ked sa kces dat na cajiky... ...chlapci, strasne rada by som vas videla, no mozno o tyzden, lebo teraz sa skolim...neviem, kedy tam v piatok skoncim:(((

...ja Aššurballit som nikdy nepovedal ze sa dam na cajiky... ...to je loz.. ...no smola... ...skoda... ...atd...

misty
14. 06. 2005
Dát tip
kedy kde aku?...oslavujem, tak by som si aj dala...

neviem, ci sa mi tam hodi ta posledna basnicka... to s Kristom je dost drsne, ale bez toho by to asi bolo suche... no... skor paci ako nepaci... (odmysliac toho Krista si)

misty
11. 06. 2005
Dát tip
krasne sa cita....depresia z pocasia..a mozo nielen z toho...ved ty vies... ...paci sa mi...nic s tym nenarobim...*

Natt_Alli
11. 06. 2005
Dát tip
tak todle je fakt vo lidech.

Renas
11. 06. 2005
Dát tip
veľmi pekne vám ďakujem, je to od vás milé a všetkých vás pozývam na zmrzlinu

Eileen
11. 06. 2005
Dát tip
och, zmrzlinu milujem!! :) citronovú, dik:))

Renas
11. 06. 2005
Dát tip
citr=onov8 je v pohode a je dobra v kombinacii s nejakou neovocnou napr. vanilkovou

Eileen
11. 06. 2005
Dát tip
moze byt:))

nááááááádherně napsaný, krásný obrazy mi běžely hlavou; dobře se mi to představovalo. opravdu moc pěkný, opravdový a snový a..... tip jak brno takhle piš, renas, furt! :)

Renas
10. 06. 2005
Dát tip
ďakujem, som rád, že sa ti to páčilo

Alojs
10. 06. 2005
Dát tip
tohle je sjupr:-) Tohle se mi, René, opravdu líbilo, takže si podobně jako modrá kočka rád típnu svý cígo o tvý dílo :-)

...teda! asi najsamlepšie, čo som od teba čítal! perfektne napísané, atmosferické, provokatívne - pekne PROTI prúdu.. som to dal veľkým, bo to slovo sa mi moc moc spája s tou poviedkou... od úplnej bizarnosti až po melancholickú idylku! no dobré teda! páči sa...

Renas
10. 06. 2005
Dát tip
ste milí a mňa to teší

...sa mi zda alebo si stale depreivnejsi??,..

Renas
10. 06. 2005
Dát tip
sa ti asi zdá

Eileen
10. 06. 2005
Dát tip
je to dobre... je zvlastne citat ludske myslienky. s kristom ozaj zaujimavo provokativne.. hm.. fajn je to.

obluda
10. 06. 2005
Dát tip
podla mna je to velmi ukecane

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru