Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strach z lámání...

Výběr: Lyryk, , Print, vesuvanka
20. 06. 2005
13
0
5165
Autor
Vesly

Važme si ... svého teď a tady!

Strach z lámání...

 

pod křížem

se dnes dobře klečí,

když známe pravdu

 

co kdyby,

já vím, by se nehodí pro hůře,

ale přec,

nesli úděl nad naše síly...

 

to hrozný strach z lámání

 

v myšlence padajícího hrachu

raději nevidět natírání jinoty na svou zeď

 

praskání dřeva v ohních nás uklidňuje

a přece to není daleko k nitkám,

jež natahujeme

 

/ neuvědomění si vymezení hranice

v pravý úder tikajíciho,

dozajista zbourá základy /

 

-- jen --

musíme si dávat pozor na ostré hrany

tam zvuk trhajícího opravdu láme


Vesly
25. 08. 2005
Dát tip
:)

Vesly
17. 07. 2005
Dát tip
a2a2a: Moc ti děkuji za tvou kritiku a za čas, který jsi daroval mému snažení -- výkřikům snad ne do prázdna ... Máš pravdu, že ta šedá sloka vyznívá poněkud rušivě, ale nedokázal jsem jinak poukázat na vícerozměrnost myšlenky, která se nese básní a alternuje v jediném slově... Slově "jen"... Markéta: Díky :) Čert mě vem...

a2a2a
13. 07. 2005
Dát tip
Tady tentokrát mám výhrady. ta báseň se ve svém vyjadřování proměňuje a tedy i rozmělňuje. Zatímco až po praskání dřeva báseň jasně a přímočaře říká, co říct chce, je sloka se dřevem rytmicky protáhlá a spolu s tou další šedým tiskem psanou tak trochu zbytečně vysvětluje, co není nutné. Poslední sloka znovu hezká. Znovu se zde objevují místy prvky patetického jazyka, což v jednotlivé básni nemusí být nutně na škodu, už jsem to přijal v jiné básni, ale pakliže by tvé básně byly třeba v nějaké sbírce vedle sebe, bojím se, že by odrazovaly. Přitom vzhledem k tvé schopnosti nacházet nápadité obrazy a dát básni dynamiku je tento místy patetismus o to více nápadný, nadbytečný. Jsem teď trochu kritičtější, protože jsem se na tvých jiných věcech namlsal. A stejně jsi dobrý.

Lyryk
03. 07. 2005
Dát tip
M: a co když to ani čert číst nechce ??.-)))

Markéta
03. 07. 2005
Dát tip
čerti se nevyznaj v literatuře, pokud vím, a když nic jiného, alespoň s tím přiloží pod kotel a oheň už se o to (v tom nejlepším slova smylsu) svrchovaně postará.

Lyryk
03. 07. 2005
Dát tip
(v tom nejlepším slova smilstvu.-)))) překlepy jsou půvabný...

Markéta
03. 07. 2005
Dát tip
:-))))) teď jsem do klávesnice vyprskla červený víno :-)b

Markéta
01. 07. 2005
Dát tip
Lyryk: víš, Ly, někdy si říkám - k čertu s poezií a kritikou, k čertu se stylem, k čéééértuuu s tíííííím :-))))) ****tip

DRAHT
22. 06. 2005
Dát tip
Souhlas s Vesuvankou. TIP

penelope
22. 06. 2005
Dát tip
Dobré.

Vesly
22. 06. 2005
Dát tip
Díky :) Jenyk: ten prolog je jen takovou nápovědou k básni a v kontextu s ní je více než povzbudivý... S tím "nemůžeme" bych i do určité míry souhlasil / viz mé-- Vzdát se individuality... -- ( navíc jsem to i jemně načrtl tím vymezením ) avšak " ..., ale ani bychom neměli..." naprosto zamítám a vůbec nechápu tvou pohnutku, která tě přinutila takto smýšlet -- to by tu potom opravdu vypadalo ještě bídněji...

Vesly
22. 06. 2005
Dát tip
Jenyk: Myslíš tedy jsi... A proč ne nápovědy? No, ono je to spíš takový kruh mezi prologem- básní a prologem :) Klíč-truhla-poklad ... to pro zvídavé je klíč pokladem... Tobě nic neříká strach z neznáma... ...v určitých situacích netušíš jak zareaguješ, nikdy nevíš kolik uneseš...

Vesly
22. 06. 2005
Dát tip
avi*

Vesly
22. 06. 2005
Dát tip
Jenyk: Myslím, že jsi nepochopil kam báseň míří, nicméně i tvůj nástin je zajímavý a k zamyšlení :)

Vesly
22. 06. 2005
Dát tip
Jj :) A proto ten klíč... ať se mají čeho chytnout...

Vesly
21. 06. 2005
Dát tip
Díky :) overflow : Tvoje kritika mě přinutila přemýšlet! A víš, že ty máš pravdu -- ono to má opravdu souvislost s tou individualitou.... tak nějak jsem na to intuitivně navázal ve smyslu co kdyby -- co pak já bych nesl jiný kus dřeva??? Možná bezděčně, ale určitě ne bezdůvodně jsi pomyslel na sv.Kateřinu... Ani nevíš jak jem rád, že se kruhy protínají :) Zlý_wětry_vod_řeky : Jsem poctěn :) Zuzulinka: Díky za krásnou fotku... jde v ruku v ruce s básní a tiší! Avi* pro hloubavé... Doufám, že neobtěžuji...o)

Zuzulinka
21. 06. 2005
Dát tip
není zač..příšla mi hodící se...tššššššššššš..:-))))

Vesly
21. 06. 2005
Dát tip
Jj :)

Tady
21. 06. 2005
Dát tip
na tohle budu potřebovat čas a klid, Vesly, ale potěšils mě. hlavně čas na klíčování v téhle tvé básni.

Vesly
21. 06. 2005
Dát tip
Tade rád tě vidím :) Jako vždy uřímnost, tvé bohadství jež rozdáváš! Díky :)

Tady
21. 06. 2005
Dát tip
:o)

vesuvanka
21. 06. 2005
Dát tip
-- jen -- musíme si dávat pozor na ostré hrany tam zvuk trhajícího opravdu láme Je krásná celá, k zamyšlení.... TIP a V

Lyryk
20. 06. 2005
Dát tip
no jo, je to jazykově dobrý, dostatečně zajímavý tématicky, ale má to styl?? chybí mi nějaký výrazně nezaměnitelný prvek, novinka, hra přes tu všechnu vážnost, ale každá báseň nemusí být dokonalá .-)))

Vesly
20. 06. 2005
Dát tip
Lyryk: Díky :) Takové nadšení na výběr jsem už dlouho neviděl...o) Pravdou je, že ta hravost mi tu opravdu chybí, ale když ono je to takové hloubavé... No jo, mám tu drzost psát do Holana... Zůstává doufání rozkrytí? Snad i dnes ano :)

overflow
20. 06. 2005
Dát tip
asi neprávem, ale nějak si to dávám do kontextu s tim individualismem, líbí se mi tvý myšlenky * a lámání sv Kateřiny v kole se mi vybavilo

Zbora
20. 06. 2005
Dát tip
t.

Zuzulinka
20. 06. 2005
Dát tip

Loco_Paco
20. 06. 2005
Dát tip
Báseň zaujala,ale fotka dostala.

ano tw

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru