Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stojan

Výběr: Lyryk, Jinovata, jenyk
21. 06. 2005
17
0
6634
Autor
Siral

Bůh s vámi

A

na

právě

tom    hle

stojanu v náčrtu odpočívá

nedokončený portrét dívky

Malíř totiž musel odložit

své náčiní a počkat až se

jím naskicovaný akt uvolí

zůstat v obraze zcela sám

neboť má značnou tendenci

(ta skica přirozeně)

vést    jeho

ruku  do  míst

značně        daleko

od plátna      ale blíže

Umění

 

Ta

dy

te

dy

le

ží

ště

te

c

 

 

 

a dosud

neumtá oprý-

skná paleta z li-

pového a ješě stál

vonícího dřeva Je jí

pro   tak zbrklého

malíe skoro

škoda


Mamarracho
22. 09. 2005
Dát tip
Skvělééééé :-)*

Siral
22. 09. 2005
Dát tip
Mamarracho: Řekněme, že uspokojivé ;-)

Kytiii
22. 07. 2005
Dát tip
ses zase rozjela, co Dituš :o) ale v podstatě skoro souhlasím... mě by tedy narozdíl od Tebe ani nenapadlo za tímhle obrázkem ze slov hledat něco jako obsah :o) ale já jsem trochu jednodušší, tudíž si z toho hlavu ani moc nedělej :o)

Toscana
13. 07. 2005
Dát tip
šmarjá - tady to vypadá, jako kdyby tu vypukl duel o podstatě světa a literatury a poezie a přitom, propánajána, o nic nejde. Lidi, neblázněte, jsou tu ještě i kuřataaaaa. :o))))))))

Havranka5
13. 07. 2005
Dát tip
Jinovato, kyselina sírová není Havranka5. Nazývat tenhle text báseň je přinejmenším stejně zvrhlé jako tomu dávat výběr. Námět příběhu je prostoduchý i pro low level endový pornočasák či honící dývýdýčko, stejně jako jeho rekvizity. Štětec jako penis, nahá holka co si o to sama řekne, a aby to nebylo tak trapný, a aby se chytl střední věk, je na závěr pláclá trocha pseudointošské vyčpělé melancholie... Pokud toužíš po obdobném jak říkáš "diskutabilním umění", jsou toho plné videopůjčovny a sexšopy. Se tomu říká vaší mluvou klišé jak bič. Od prologu po epilog. Zůstává tedy forma. A ta je ještě ubožejší. Mnohem propracovanější hříčky z písmenek (povětšinou holky-samičky téměř v životní velikosti) se tiskly na prvních počítačích už v době, dávno před tím, než jsem se narodila. Co ovšem stojí za povšimnutí, je Lyrykův výrok: "...si do SVÝHO časopisu jistě vyberete líp .-)) " On totiž Lyryk koupil pro sebe Písmáka, věc veřejnou, nikoliv z altruismu k literatuře či písmákům, nýbrž pro stavění si pomníku svého literárně ctižádostivého ega. Vzpomínáš na Stalinův pomník co stával na Letenské pláni? Jak si myslíš, že se zachová nováček, který nesměle stojí před Písmáckými dveřmi, v ruce třímaje svou pečlivě tvořenou prvotinu, když tu shlédne ty prostoduché pseudointošské zvrácenosti, které tu označují nejen [Kritici] za umění a patřičně hodnotí a hustí do výběrů. Nejspíš tak, že zahodí to, co doposud tvořil, a přizpůsobí se udávanému směru. (každý chce být úspěšný a nedrat se proti proudu, stát u špice, ale nepřečnívat) Výsledek je stejně hrůzný, jako když se panna ve své naivnosti a pilnosti úporně snaží napodobit všechny ty zvrácenosti z porna jen pro to, že tento druh tiskovin bylo jediné čtení, které se jí dostalo coby poučení o fyzickém vztahu muže a ženy.

absurd
13. 07. 2005
Dát tip
So_what - běž do prdele!!co si myslíš že seš, literární policie??

Lyryk
13. 07. 2005
Dát tip
bratře Jinovato .-)) utíkejme pryč, tady jsme vybrali skvěle; osvědčují nám to sami hlupáci, kteří prskají a rozčilují se; přece poznáš (hoj) slípink, která se za žádnou kyselinou neschová; a literárněvědný pojem pseudointošské zvrácenosti nám posílá nevěřícný zmrtvýchvstalý Stalin po havrance .-))) ale ony nejsou naštěstí jediná veřejnost, i když propojení neokomunistky s rigidní katoličkou je vážně rajcovní, máme na práci své pseudointošské bitvy na spornějších místech .-)))

So_what
13. 07. 2005
Dát tip
absurd: ano

absurd
13. 07. 2005
Dát tip
GRATULUJI!!

Havranka5
13. 07. 2005
Dát tip
ta rigidní katolička mě fakt dostala ty už ty skauty nehul...

Rowenna
13. 07. 2005
Dát tip
Já bych to mohla mít klidně i bez grafiky. Je to mile absurdní - a líbí se mi to. Útoky a obviňování pod textem nikoliv.

Jinovato, 1) hm – takže pro tebe prokazatelné zas jednou není pravda. Nevadí, plést se a nevěřit tomu…to se může stát každýmu. Omluvu nečekám. Narážela jsem na fakt, že řada lidí tu evidentně nechápe, k čemu mají být kritici, když kritizují defakto ještě méně než bezocáskovití. Ten Siralův text považuji za průměrný, ale není mi proti srsti, když se někomu líbí. Na to jsem narážela, víš ? 2) „na člověka to mile působí“ není vůbec žádné hodnocení Jinovato (tady ani ne to „ne jedno). 3) nic nevyžaduji; viz. bod jedna Dovol mi intimní dotaz – ty se ztotožňuješ s tím…hluboce inteligentním a erudovaným (jak je ostatně autorovým dobrým zvykem) posledním příspěvkem od Lyryka ? A to číslování mi odpusť – on je v tom jinak binec.

Havranka5
13. 07. 2005
Dát tip
[Kritik] je vyšší Písmácký feudální titul. [Kritici] podléhají přímo [Kritikům] Deo Gratia - Lyrykovi a Velle. S literární prací natožpak pedagogicko didaktickou, nemají povětšinou pranic společného. Já sama jsem ještě nenarazila na jedinou obsažnější kritiku [Kritiků], která by vzdělávala a pomáhala autorovi, vedla ho citlivě zkušenou rukou pedagoga směrem k rozvíjení jeho talentu. Zato už mám celkem slušnou sbírku žlutých kritik coby trestních výprav a inkvizičních rozsudků, či pohrdavých ran pod pás od sboru [Kritiků] Lyryk/Vella/Miroslawek. S ostatními (kupř. Jinovata) se nemá cenu moc zabývat, jsou to povětšinou opatrníci a otisky lyrykovy dominantní povahy a literárních názorů. Produkty několikeré Písmácké normalizace po událostech z roku 2003, 2005. Egil mi připadá navíc dost namyšlenec, soudíc z některých jeho projevů v diskuzích. Kupř. zde neexistuje jediný [Kritik], který by se věnoval próze.

Miroslawek
13. 07. 2005
Dát tip
Havranko, neposílej mi avíza, stejně to nečtu...

Havranka5
13. 07. 2005
Dát tip
To já jen ze slušnosti, když si tě beru do zobáku.

Jinovata
13. 07. 2005
Dát tip
Havranka: Beru tvý slovo... asi jsem si vás, údernice, spletl ;-) Báseň toto dílo myslím nikdo nenazval... takže nevím proti čemu brojíš. Ostatně ten text by myslím obstál i jako báseň...i když pravda trochu klišoidní. Opět ale připomínám tu kategorii jen tak pro radost, která i měřítka kýče posouvá trochu jinam... Že se ti erotično básně zdá být přehnané až k pornografii je tvůj názor a já ti ho neberu. Jen mám jiný... Výběr navíc není puncem bezmezné kvality, ale pouze označením, že dílo stojí za přečtení, pokud někdo hledá čtení jen tak pro radost. Formálně nových věcí se tu popravdě řečeno moc neobjevuje... Paranoidní část vynechávám... kyselina_sírová: 1) Omluva ti přísluší ;-). Ale ptal jsem se tě na to již dřív ve zprávě... no prostě jsem se seknul. Kdo se má v těch revolucionářkáchvyznat žejo... Kritici slouží k hodnocení sbírek a k výběru do časopisu. Jinak jsou to redaktoři jako jiní... Co se týče procházení sbírek, každý podle svých možností.. a podle své chuti. o včerejška jsem doháněl avíza po jarní šprtačce. Včera jsem prošel jednu sbírku.. a náhodou i udělil Q. Jestli to lidi nechápou, málo se zajímají. Vkládání do časopisu je zatém provizorní, usí se dobudovat systém aby ten seznam nabral smyslu... Myslel jsem, že tohle ale víš. 2) Jestli "na člověka to mile působí" podle tebe není žáné hodnocení, proč to za hodnocení považuješ, když je kolem spousta jiných vět...? 3) ok - osobně: to je osobní... Veřejně reagovat nechci.

děkuju moc, Jinovato; dojedem to zprávami komplet poslední věc veřejně – upustila jsem výše osobní poznámku vůči tobě. Omlouvám se, nebylo to přiměřený.

Jinovata
13. 07. 2005
Dát tip
nevím kterou, ale hledat to určitě nechci a odpouštím ti ;-)

"Jinovato, bystrý asi nejsi" - nepodloženej, arogantní žvást. Kompenzuju si to, že mě dvanáctiletá sestra včera přehrála v šachu. :-) Sorry.

Havranka5
12. 07. 2005
Dát tip
Cože? Za takovouhle prostoduchou blbinu časák a výběr?? Lyryku, styď se. Ty, který pořád voláš po hodnotném umění, ty který brojíš s ohnivostí fra Savonarolly proti povrchnosti, líbivosti, komerci a braku neváhaje škrtat rukou všemocného cenzora..., bereš si do úst vzletné fráze o morálce a etice, tímto svým nerozvážným výběrem jsi zároveň ponížil a zhanobil všechnu opravdu vážně míněnou hodnotnou tvorbu, která se jen na nyní Tvém Písmákovi za ta léta nashromáždila. chro měl pravdu. Denně jednoho redaktora A já dodávám měsíčně jednoho [Kritika] ! Díky za učebnicový příklad [Kritické] práce a hodnocení. Je mi z toho smutno a slabo.

So_what
12. 07. 2005
Dát tip
mno..nechci znevažovat dílo siraelemamouchma..ale tady něco neharaje..co? redaktoři a kritici?

Toscana
12. 07. 2005
Dát tip
So_what - ono by to chtělo ještě k tomu zahoust na housličky? Jak ten Dalibor?? A safra, abych se teda šla přihlásit do lekcí, jinak si tu fakt ani nevrznu. :o))))

Lyryk
12. 07. 2005
Dát tip
h5&s_w: si do svýho časopisu jistě vyberete líp .-))

Zuzulinka
12. 07. 2005
Dát tip
proč mám avi?

So_what
12. 07. 2005
Dát tip
lyr: jsem čekal něco vtipnějšího

Havranko, „kritická“ práce ? Tady ? Ehm hmmm ehm ehm. Ale je pěkný, že jsou idealisté tvého formátu, kteří eště maj iluze k poztrácení. :-)

ostatně – pohleď kupříkladu na hodnocení Jinovaty výše. Tak se to dělá ! :))

Jinovata
12. 07. 2005
Dát tip
kyselina_sírová: si už povídáš i sama se sebou? ;-)

Jinovato, bystrý asi nejsi; proto je tato tvá poněkud_mimo fixní idea pochopitelná. Ale že máš něco proti tomu, že se tu snažím vzbudit nadšení lidu písmáckého nad hlubokými kritikami zdejších Kritiků…to je podivné.

Siral
12. 07. 2005
Dát tip
jenyk: díky jinak ostatní ... prokristapána, snad se nebudete vraždit pro pár písmenek? nehraje si to na umění, jen to tam je jednou napsáno a jestli se to někomu líbí, tak to má svůj smysl

Jinovata
12. 07. 2005
Dát tip
Já jsem tu někde řekl, že mám něco proti tomu? :-) Jestli nejsi havranka (o čemž si mohu myslet své) tak se s ní rozhodně seznam, budete si skvěle rozumět :-). Uplně stejně se umíte hádat. Což jse ovšem poznal jinde než v této diskusi... Tady pořád čekám až bude konkrétně napadena básně. Zatím byli napadeni jen kritici... a samotné dílo bylo přeskočeno. Takže ani nemám důvod svůj výběr obhajovat. A mimochodem nemám povinost udělovat výběr s komentářem. Ten je dobrovolný... když se o téhle básničce bude někdo chtít nejedovatě bavit, prosím.

Jinovata
12. 07. 2005
Dát tip
avi havrance ;-)

eh ? Zase dlouhý cosi o ničem. Jinovato, zkus dát na rady (nejen mě) a pokus se psát stručné věci k věci a ne dlouhé věci mimo věc – víc lidí si to přečte a nasekáš v tom míň nesmyslů a hrubek. Kamarádská rada. Jistě, nic neodůvodňujte. Kritickej ocásek každej večer prokartáčovat a příště zas klikat bez jediný věty. Všichni jsme šťastní a spokojení. :-)) S tebou je debata celkově složitější – na hlubší diskuze o poezii ti zřejmě schází vědění a ty „povrchní“ považuješ za jedovaté. Tak já vymyslím třetí způsob a podebatujeme. :-) hoj

Sirale – je to fajn hračička; docela zábavná věc. (a promiň ten svinčík)**

Jinovata
12. 07. 2005
Dát tip
kyselina_sírová: No když jinak nedáš a omítáš sdělit, proč ti přijde výběr u této básně špatně zvolený, tak já rovnou začnu s obhajobou. Je to trochu trapná pozice, nikdo mi neřekl, co se mu na básni nelíbí... Kategorie "Jen tak pro radost" dává tušit, že se jedná o dílo k pobavení čtenářkého publika. Grafická úprava korespondující s obsahem básně je v tomto smyslu fajn, na člověka to mile zapůsobí. Při procházení tvarem textu jsem si užíval drobné narážky, které díky tvaru právě čtených slov vznikaly. Není to převratná báseň, ale je to na zdejší poměry velice pěkný příklad hry textu s tvarem. Kategorie jen tak pro radost mne vedla k výběru okomentovanému úsměvem, protože pro to tu text zjevně je a je to tak zřejmé, že "hlubší kritika" by byla jen blbým plkáním. Co se týče časopisu, patří tam podle uvážení kritiků vybraná diskutabilní či vyjímečná díla...

Ale Jinovato – jestli myslíš, že mě vzrušuje zařazení do…ehm…časopisu, pak věř, že nevzrušuje. 1)„omítáš sdělit, proč ti přijde výběr u této básně špatně zvolený“ – a jak jsi na tohle přišel ? Jen tak tě to napadlo ? Ne, výběr mi nepřijde špatně zvolený. Laskavě příště používej fakta a necpi mi do autorství něco, co mi do klávesnice nepadlo. Pokud jsi nepochopil (a nedokázal si ani přečíst), na co jsem tu narážela, pak to asi opravdu bude jen tvůj problém. 2) na kritické poznámky typu „na člověka to mile zapůsobí“ nebudu reagovat. Ono by stačilo „podle mě to na člověka působí nemile“… Takhle se diskuze o lyteratůře nevede. 3) ano – diskutabilní díla. Tak co takhle zkusit tu diskuzi vlastní polemikou apriori vyvolávat, Jinovato ? Kritiku :). (prosím, povšimni si číslování a respektuj ho; kuju)

Jinovata
12. 07. 2005
Dát tip
kyselina_sírová: 1) Já ti právě říkám, že jsem tohle nepojal literárně, protože je to "jen tak pro radost"... A reaguju na tebe tak, jak reaguju, protože tě považuju za havranku, což je neprokazatelné, ale vymlať mi to z hlavy :-) Na to, že odmítáš diskutovat o básni jsem přišel tak, žes mou výzvu přešla konstatováním, že prázdně tlachám... Narážela jsi na můj výběr odůvoděnný smajlíkem. Nebo už fakt nevim ;-) 2) "na člověka mile působí" je odpovídající ke kategorii jen tak pro radost,nehledě na to, že to není jediné hodnocení, které jsem uvedl. 3) Když zařazuji do časopisu, napíšu v rtivé většině případů krátké nadhození polemiky. Tenhle časák ale udělil lyryk. A i tak to záleží na dobré vůli... nemůžeš nic vyžadovat. už prosimtě nečísluj, mě to stresuje ;-)

absurd
27. 06. 2005
Dát tip
zajímavá..t*+k

Siral
27. 06. 2005
Dát tip
absurd: díky

Patti
27. 06. 2005
Dát tip
velice zajímavé

Siral
27. 06. 2005
Dát tip
Patti: all the better

Jinovata
26. 06. 2005
Dát tip
:o))

Siral
26. 06. 2005
Dát tip
Jinovata: Hurá :) spokojený kritik

Toscana
23. 06. 2005
Dát tip
No právě - pro potěchu, nějak se ta potěcha ze života kamsi vytrácí a každý její návrat je na veliké huráá.

Siral
22. 06. 2005
Dát tip
brasi: Spíš jednoduchý nápad a dostatek času k solidnímu zpracování... díky.

Sarrah
22. 06. 2005
Dát tip
Má to šmrnc se vším všudy. Tip!!!

Siral
22. 06. 2005
Dát tip
Díky Sáro, je to vážně jen pro radost...

Sarrah
22. 06. 2005
Dát tip
Pro radost, vím, takových dílek není nikdy dost"

Toscana
22. 06. 2005
Dát tip
Pořád překvapuješ, tohle je skvělý nápad a moc prima zpracovaný, líbí moc. tip

Zbora
22. 06. 2005
Dát tip
:o) fajn nápad.t.

Siral
22. 06. 2005
Dát tip
Toscana: Taková pro potěchu ;-) Hrbol: Dikí Zbora: Jednoduchoučký ;-) díky za tipy

penelope
21. 06. 2005
Dát tip
Slovinsky? Zajímavá.

Zuzulinka
21. 06. 2005
Dát tip
Jeden jsem našla..nemá sice ten Tvůj tvar...ale i tak je hezký a k tématu...jinak pěkné ...*

vesuvanka
21. 06. 2005
Dát tip
moc pěkná, zaujala mě obsahem i grafikou.... mám dojem, že jsi nejen básník, ale i malíř - nemyslím jen podle grfického zpracování, ale i podle předchozího dílka... TIP

Lyryk
21. 06. 2005
Dát tip
vážně pěkné...

Lulák
21. 06. 2005
Dát tip
Hezké*

Siral
21. 06. 2005
Dát tip
penelope: Pokud chceš vědět, co slovinsky znamená stojan, tak jedině do pošty :)) Zuzulinka: Díky za obrázek, tyhle jsou běžnější... ten můj je spíš výstavní, nebo jako konstrukce staré tabule. vesuvanka: Malíř nejsem, i když bych velmi chtěl být... neumím to. Jsem muzikant, to snad ještě ano ;-) Ale spojení poezie a výtvarných představ je skutečně jeden z mých oblíbených prostředků. Snoopík: Vždyť to taky je pro radost :) Lyryk: Jsem překvapen a potěšen... Lulák: Gracias padre. Díky všem za tipy, Lyrykovi za výběr.

brasi
21. 06. 2005
Dát tip
Sirale,vážně láhůdka..je vidět,že sis to užíval..*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru