Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka o srně

Výběr: V_I_Lennon
12. 07. 2005
8
0
6253
Autor
Zbora

Věnuji pozorovateli, protože chci vyhrát soutěž o povídku z měsíce.



Ve snu ke mně přišla srna
a začala spásat prostěradlo.

Nechal jsem jí
a přidal do krmelce peřinu.
Když vtom z žebroví vylíhl se černý motýl
a začal na ni cenit zuby.
Peřina se polekala
a skočila srně na záda.
Utíkaly obě vysokou nocí v temné trávě
a motýl hnal se za nimi.
Dopil jsem sklenici březové kůry
a vydal se po jejich stopách
Na pasece jsem našel protézu
a černá křídla v bílém umyvadle.
Sojka zrovna upustila prstýnek
a mravenci tvářili se neklidně.
Jen srna seděla nehnutě na pařezu,
tak jako srny často sedávají.
Ptal jsem se jí na svou peřinu.
podívala se na mě jedním okem,
ukázala na oblohu
a napůl úst řekla: Ty nikdy nepochopíš!
;OO...teraz si ma zarazil...a čo takého ti môžu povedať?;)

Zbora
21. 02. 2006
Dát tip
Když čteš víc textů popořadě, vnímáš je v kontextu těch předchozích...a pak mi nenapíšeš jen líbí...ale třeba líbí míň než třeba ta minulá :o)

heh...presne preto rada čítam "celých autorov"...heh;)))...dá ti to viac...a postupne aj získavaš lepšiu predstavu o tom človeku...a tiež sa dostávaš do jeho myslenia...a máš (občas) čoraz radšej a radšej jeho diela, tvorbu...;)

Zbora
21. 02. 2006
Dát tip
jojo, přesně tak to vidim taky.

tak to má byť...neboj, sa ešte načítaš, keď budem mať viac času;)

Zbora
20. 02. 2006
Dát tip
A víš, že se docela těšim...Tvoje reakce mi můžou hodně říct.

Zbora
19. 02. 2006
Dát tip
Teda...tolik kritik od jednoho autora v jeden den jsem ještě nikdy nedostal...myslim, že si Tě budu moc dobře pamatovat :o)

mne sa najmä rátala potom tá debata...;DDD tá poviedka ma neuchvátila...ale môcť tak dať tip tým kecom potom...hehehehe;)))

dada???

Asi jo, asi je to dada..... a je to super!!!!*

Zbora
30. 08. 2005
Dát tip
Nevim, jestli se mi to 100% povedlo...ale s tím záměrem je psána...tak snad... :o) Díky za návštěvy a reakce. Potěšily. Hezký den.

I já se potěšila, a určitě budu šmírovat ještě dál v tvých písmenkách :o)

Zbora
22. 07. 2005
Dát tip
Halucinace??? ...jak se, prosím Tě, ta barva jmenovala???? :o)

balsiker
17. 07. 2005
Dát tip
Povídka to je, vzhledem k tomu, že definice povídky je tato: prozaický útvar nevelkého rozsahu s jednoduchým dějem, rychlým spádem (časově a místně sevřeným) a málo hrdiny, kteří se v průběhu děje zřídka vnitřně proměňují; na konci často pointa; (žánr střední epiky) Ale taky je to jinak docela dost velká blbost. :0)

romale
14. 07. 2005
Dát tip
Hm, hm, hm... no ty srny...

Flavia
12. 07. 2005
Dát tip
Povídka to opravdu není, nevadí. Tak jsem si to pěkně četla a ...ta protéza mě úplně praštila do čela, až jsem odlítla, jestli je to účel tak je to pěkně krutý, je to jako verš zatoulaný z jiné básně. Ale sama nevím, jestli je to tak dobře nebo ne, snad jo. Líbilo se.

Finch
12. 07. 2005
Dát tip
Dneska už taky jako povídku lidi označí cokoliv...

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Crae: já tam vystupuju v roli starého sečtělého bači. Na shazování parůžků nakonec nedojde, protože nikde v okolí není vhodný strom......ledaže bys vstoupila do děje. Jinak vám všem děkuju za návštěvu a názory. Moc tomu nerozumím, proč to není povídka?

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Sem přesně čekal, že se ozveš zase Ty a Finch s Flaviou budou svorně mlčet... Děj musí mít i epická skladba...děj musí mít i synfonie...děj musí mít dvouhodinový dj-set...děj je sice dobře obejmutelný pojem, avšak ne každý jej vnímá stejně :o) S tou expozicí mi to budeš muset vysvětlit, protože si myslim, že exponovaná je...ale je pravda, co jsem napsal, totiž, že tomu nerozumim.

Craerassy
12. 07. 2005
Dát tip
v roli sečtělého bači?? a kdo za tebe alternuje sečtělost? a nespletl sis to? není to svraštělý bača??

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Jenyk: mojí ženy se Ti zachtělo? Tůdle chlíváku! Nedám, moje!.....Tak zejtra v osum na Parukářce...a vem nějaký obrázky! :o) Crae: Tak chceš hrát ten strom nebo ne?

Craerassy
12. 07. 2005
Dát tip
nenene...chci hrát bačovu ošetřovatelku, budu mu nosit plenkové kalhotky a podávat tekutou stravu:-)))

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Jenyk: tak já vezmu zase kámoše z modrý ústřice. Crae: Beru! ...doufám, že víš, kolik má mít tekutá strava pro bači procent.

Craerassy
12. 07. 2005
Dát tip
jasnočka, že vím...42%!

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
jenyk: říká se "v noci"...ano, v noci je to nejlepčí...pod rouškou Tmy :o) Crae: Co je to za likérek? Neptal jsem se, co pijí bačovské Squaw, ale čím se napájejí samotní pastevci.

Craerassy
12. 07. 2005
Dát tip
je to cikán v mechu nebo velká vatra na malé straně...už fakt nevím:-)))

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Jenyk: tak :o)) Crae: jak tak koukám, cos napsala, začínám se bát, aby mi z té tekuté stravy ještě neco zbylo :o)

pozorovatel
12. 07. 2005
Dát tip
jenyku, ty nevěrníku!!! zbora: se mnou se nechce sejít a s tebou jo? jdu hrát hokej sám

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Šmíráku...asi se mu nelíbíš...zkus zapracovat na svém vzevnějšku!

pozorovatel
12. 07. 2005
Dát tip
že bych jako přehodil patku?

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Jo. Přehoď jí nahoru...a nabarvi na červeno...a na rameno vytetuj srnečka.

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Tímto přestávám definitivně houkat...a začínám mňoukat.

pozorovatel
12. 07. 2005
Dát tip
ty mi taky přehoď, zmetku!

pozorovatel
12. 07. 2005
Dát tip
ty sprosťáku!!!!!!!! dvě nuly se mu zachtělo!!!!

Craerassy
12. 07. 2005
Dát tip
ježíš...tady to nabírá rychlost:-)))

pozorovatel
12. 07. 2005
Dát tip
Z M E T K U nevěrnej, odcházím z písmáka!!!

andromeda
12. 07. 2005
Dát tip

Zbora
12. 07. 2005
Dát tip
Koloušek...nebo že by to byl daněk? :o) Děkuju.

andromeda
12. 07. 2005
Dát tip
tam bylo napsáno srna.......

Marty73
12. 07. 2005
Dát tip
srna brna, jednou mě ve spánku škrtila peřina, tak jsem na ní zařval nech toho a zase byl chvíli klid

V_I_Lennon
12. 07. 2005
Dát tip
nejlepší za poslední dobu

Pacer
12. 07. 2005
Dát tip
:))

dadíková
12. 07. 2005
Dát tip
“Ty nikdy nepochopíš”. fajn t

andromeda
12. 07. 2005
Dát tip
zajímavá, ale mne to jako povídka nepripadá tip

Theuška
12. 07. 2005
Dát tip
"Já taky nikdy nepochopím" Ale tohle jsem náhodou pochopila:))) *

Craerassy
11. 07. 2005
Dát tip
Jen srna seděla nehnutě na pařezu, tak jako srny často sedávají. koukám, že pozorovatel už tě dočista zblbnul:-)))) jen pro pořádek...srny jsou velmi plaché, proto sedávají v kině na sedadle č.6

pozorovatel
11. 07. 2005
Dát tip
:)) mám na tebe dobrý vliv jsem ta srna, kdyby náhodou někdo nevěděl

Zbora
11. 07. 2005
Dát tip
Crae: pozorovatel může blbnout tak maximálně vás holky...my muži už jsme zblblí od přírody :o) A kolik se jich na to sedadlo vejde? A kde sedí, když je obsazeno? A chodí taky do divadla? A do opery? Šmírák: zase lžeš jak tiskne. Pozorovatel v této povídce vůbec nevystupuje. Bude vystupovat až v následující, která ponese název: "Jak jsem potkal srnky, aneb shazování parůžků"

Craerassy
11. 07. 2005
Dát tip
dkdyž je obsazeno, bere je na klín pán po pravici, to se přeci všobecně ví a do opery chodí za trest divadlo hraješ ty a pozorovatel:-)))

pozorovatel
11. 07. 2005
Dát tip
já dostanu ještě jednu povídku?jů:) a jakou roli tu hraju?

Zbora
11. 07. 2005
Dát tip
¨Šmírák: roli staré zhrzené srny. Crae: jééé, a kdéé, že bych se na sebe přišel podívat.

Craerassy
11. 07. 2005
Dát tip
to jsi ty ten hlavní hrdina, co shazuje parůžky?:-))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru