Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kam hľadím

17. 07. 2005
5
1
3539
Autor
zvedavec

viem kladiem vedľa seba veci, ktoré pravdepodobne nesúvisia čo som napísala, s rozumným uvažovaním nemá veľa spoločného a nič netvrdím ani sama sebe predsa však:

kam hľadím

 

 

 

Môj otec, niekoľko dní pred tým, ako zomrel, sa ma spýtal: „Aj ty ich vidíš?“

 

Mojou odpoveďou podľa pravdy bolo „Nie, nevidím, koho?“ a otec sa na túto tému odmlčal.

Jeho slová som pripísala chorobe.

...

 

Pani, ktorú som dôverne poznala, mi rozprávala, ako jej teta, ktorá nevykazovala nijaké príznaky choroby, sa v jednu noc zobudila so slovami, že hľadí na svojich mŕtvych rodičov  -  stáli kdesi pri dverách. Čo videla, videla ich len ona. A cez deň náhle zomrela.

...

 

Pri sústredenom premýšľaní neuvedomele škúlim. Každé oko hľadí iným smerom. Nevidím obraz, moje myšlienky nie sú vyrušované vonkajším svetom. Hľadím do seba. A keď som sa narodila, videla som len pred seba. Možno som ešte nemala prečo hľadieť do diaľky. Všetko, čo som prežila, bolo skoro prítomnosťou...neskôr sa môj bod „nula“ stále vzďaľoval. Dnes potrebujem (ako moji rovesníci) okuliare. Dvoje, či ako doporučil lekár, troje - jedny do diaľky, jedny na čítanie a jedny k počítaču?

 

Pružnosť oka sa stráca.

 

Kam hľadím? Roky pribúdajú.  


1 názor

zvedavec
20. 07. 2005
Dát tip
to je zaujímavá myšlienka, Béďa - fakt, dokonca aj keď mi zmysly dokonca i slúžia, občas ma to, čo mi prinášajú, i veľmi VYRUŠUJE. Vadia mi zvuky, ktoré sa mi vtierajú, slová, obrazy, ktoré ma chtiac-nechctiac vedú iným smerom, ako som sa "vybrala", a mám rada chvíle samoty - AJ SAMOTY. (Okrem toho, že mám rada a veľmi rada ľudí.)

zvedavec
20. 07. 2005
Dát tip
beda, avi

Liso
19. 07. 2005
Dát tip
:)

beda
19. 07. 2005
Dát tip
vesuvanka: :-))) jak píše zvědavec, co je přirozené, nepřirozené a nadpřirozené ? :-) Neboj se, neboj se přemýšlet, jak píšeš "uvažovat". Jenom se v tom přemýšlení neztrať, to krásné je až za myslí. :-) zvedavec: ;-)* Se stářím by se měl zrak člověka otáčet dovnitř sebe (tak vzniká moudrost) a proto slábnou všechny smysly. Je čas podívat se jinam vnitřním zrakem. Tak nějak ... . :-)

DRAHT
17. 07. 2005
Dát tip
Moc zajímavá úvaha. Ano, pružnost oka se ztrácí, taky už potřebuji dvoje brýle. Ale na to popisované brýle nepotřebujeme. Zažil jsem to na vlastní kůži. Obraz je v tu chvíli jasný a zřetelný a brýlí netřeba. Posílám TIP s přáním slunce v duši.

Zuzulinka
17. 07. 2005
Dát tip
Brýle nejsou určeny k tomuhle vidění...tohle je otázkou něčeho, co dosud nechápeme...ale děje se to, pár lidí v mém okolí podobné věci zažilo..moc hezky jsi to napsala

vesuvanka
17. 07. 2005
Dát tip
Pěkně napsané.... také jsem slyšela o několika podobných případech, anebo o různých znameních (neobvyklých jevech), které někdo spatřil či uslyšel, před smrtí někoho blízkého.... Sama o tom raději neuvažuji, bojím se všeho nadpřirozeného.... TIP

zvedavec
17. 07. 2005
Dát tip
DRAHT - aj ja Ti posielam prianie slnka v duši. Ďakujem. (a Tvoj zážitok by ma fakt zaujímal) Zuzulinka i Tebe ďakujem (aké zážitky?) jenyk - škoda, že hovoríš priveľmi v náznakoch...zaujímalo by ma, akú máš Ty najsilnejšiu odpoveď. Vesuvanka - Nič som ani ja, ani môj otec nevyhľadávala. Jednoducho otec niečo prežil, mal zážitok. Ak niečo existuje, je to "nadprirodzené"? To, o čom píšem, nebolo nič znepokojujúceho, naopak. Ja si zase myslím, že možno práve nevyrovnávanie sa s tým, čo prežívam, stretám a aj strach mi môže ublížiť.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru