Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smútočníček

Výběr: Vio, Print, Cavalera, dream
11. 01. 2001
29
4
9997
Autor
Bix

v uzlíčku zmotkané

odnášam si spomienky

sú slané v duši

odkrádam sa pošepky

nechcem totiž rušiť

 

smútok, čo zdobí ti tvár

ešte krajšiu ako včera

mlčky sa usmievam

aj plač bude treba

bez teba


4 názory

Bix
18. 05. 2007
Dát tip
Mianda: To som radšej nezisťovala, blahá nevedomosť :)

Bix
18. 05. 2007
Dát tip
Mianda: Zmena grafickej úpravy nastala pri zmenách technických vlastností Písmaka - báseň je z roka 2001 :)

mEgginka
18. 09. 2005
Dát tip
juuuuuuuj smutné ale krásne t

som si čítala viac vecí dnes od teba...a táto je bezpochyby the best aspoň pre mňa,fakt pekné

Bix
07. 09. 2005
Dát tip
Vitaj :o) Je to stara basnicka, ale mam ju rada...prezila som si z nej kazde slovicko...

...budem mlcat...

Bix
05. 05. 2005
Dát tip
Sú to slzy zabalené do slov...smútok, ktorý ale má zmysel - a po čase je takmer krásny...

...to poznam...vsak uz asi vies...

Althea
08. 02. 2005
Dát tip
slovenština je prostě geniální, krásnej jazyk :o)))

cmukina
22. 04. 2004
Dát tip
neni o com.....tip*

Bix
27. 10. 2003
Dát tip
:o) Boli to fajn časz, keď sme došli na Písmáka a kecali po nociach, však ? Boliestky preboleli...spomienky ostali nežné, ako ich tu vidíš :o)

Cavalera
27. 10. 2003
Dát tip
Tak, tak Bixí. Ledacos se změnilo od té doby. No jo, to tu ještě byl Sadaf a jiní:-) .. Rád Tě zase po čase čítám:-) Měj se hezoučky, Cava:-)

Cavalera
26. 10. 2003
Dát tip
... krásné si Tě zpětně pročítatit:-) ..

chuan
29. 04. 2003
Dát tip
ako si si fsimla bix, nazvy neprehliadam (a qvitujem), ale tento je brutalny bix, vlastne som ta asi ani necital Bixo (ako som ta poprvy krat oslovil:),tak kym tu niesom, stale prichadzam ....a citujem cit:::snička mě nutí si přečíst celou tvojí sbírku, tak časem :) ::: + vajda, to tvoje ANO bolo ako pri sexe:)

vajda
14. 06. 2002
Dát tip
V kratkosti je sila. Tiez som zastancom, ze netreba vela slov. ANO, ANO!

CIT
03. 06. 2002
Dát tip
zpívám, čtu a píšu a miluju Slováky Ten váš Vašo P. - stejně máte nejhezčí písničky básnička mě nutí si přečíst celou tvojí sbírku, tak časem :)

Bix
30. 05. 2002
Dát tip
Ď. :o)

Sylvia
28. 05. 2002
Dát tip
Wau... Bixi, tak táto ma z tvojej zbierky najviac "chytila" , za dušu, za srdce, za zmysly...... a vôbec k tejto básni sa stále musím vracať, všetko hlboké a zmysluplné a smutné čo mi táto báseň hovorí však už povedali predo mnou. (zasa som v omeškaní) A teraz pod dojmom prečítaného ani nemôžem (a ani neviem!) čo ešte dodať. Patrí medzi moje naj... T.*

vero
11. 04. 2002
Dát tip
t.!

Pepo
06. 02. 2002
Dát tip
Znova tu. V názve objímaš celé to klbko. Rozchod. Zmierenie sa s rozchodom, prijatie jeho nevyhnutnosti. Strácať znamená objavovať. A jedno i druhé ŽIŤ. "v uzlíčku zmotkané odnášam si spomienky" - skromnosť aj ego; spomienky zostávajú - nedáš si ich vziať; alebo inak: idú s tebou ako tieň; zdrobnenina "v uzlíčku" pridáva dôverný tón, zároveň poukazuje na krehkosť, dokonca je možné ju prenesene chápať ako samotný mozog pod materinskou dlaňou lebky s jeho komplikovanými ryhami...; "sú slané v duši" - trochu slabší, spomalovací verš, ktorý ale vytvára rým s "rušiť" a to nie je najhoršie; nasledujúce štyry verše - ohľaduplne, možno aj s miernym pocitom viny (?) odchádzaš, (všímam si - Tvoj smútok je taký jasný, bez nízkej, hustej a ťaživej oblačnosti; preto dominuješ so svojim slabúčko trpkým pokojom), opakujem to slovo NEVYHNUTNOSŤ, ktoré ma sprevádza celou básňou; posledné trojveršie (!!!) - nasmerovala si (určite nielen mňa) do úžasu; mnohorakosť človeka - nevyslovená ale naznačená, čo mi dáva oveľa viac ako bežné vymenovanie toho i onoho, či ploché a mdlé opisy; TEDA TOTO JE POÉZIA! ! !

Pepo
04. 01. 2002
Dát tip
"aj plač bude treba bez teba" Šťastie? Smútok? Čo je to? Iba pojmy, ktoré napĺňame. Teraz si ma naplnila. Krásou, ktorá sa zrodila snáď v smútku, ale čo je dôležité, zrodila sa v tebe. ZMYSEL. To je pravé slovo, pojem, ktorým ovplývaš. Ktorý... Dávaš - sem. A my sme. Sme ako krčahy. Ošúchané krčahy, ktoré sa nehodia do vitrínky... Poznáš hĺbku, poznáš, že nie sú prasknuté. A keď prasknú, poznáš zase to.

Naso
30. 12. 2001
Dát tip
a toto dielko ešte obohatí náš Klib slovenských písmakov...

Ribi
31. 08. 2001
Dát tip
v uzlíčku zmotkané pocity odnášam si

Cody
30. 05. 2001
Dát tip
chjo... Bixííí.... .... dávám smutníčkový TIP....

Naso
10. 04. 2001
Dát tip
tvoju predfebruárovú (odkedy som v Písmakovi) tvorbu veľmi nepoznám a ako sa mojimi zrakovými orgánmi pozerám veľká škoda. Väčšia ako Octavia! Smútočníček je naozaj básnička vhodná pre názov zbierky v tomto duchu ladenej. Ale keďže je tam tá zdrobnelina, ten smútok (hoci môže byť veľký ako Gabčíkovské vráta) nevyzerá až tak bolestivo, to slovo pôsobí dokonca milo a nežne, čosi čo si žiada ochranu aby sa tá soľ v duši rýchlo vyparila. Ona sa tak či tak časom stratí. Ver mi. A pravdaže tip. Ha-ha, trinásty! No nič, nie vždy to prináša smolu!

Smutne a preto pekne, TIP

HH
20. 02. 2001
Dát tip
Smutný, ale nádherný. Tíííííííííííííííííp!

Anonym
16. 02. 2001
Dát tip
niekedy ... je smutno

Bobísek
18. 01. 2001
Dát tip
tííííííííííííííp

Bacil
17. 01. 2001
Dát tip
niekedy aj slzy je treba nechať tiecť niekedy aj básne musia byť slané a spomienky aj tie najkrajšie vždy v sebe nesú odlomok bolesti... ---- Je to krásné a proto s tipem.

Verita
17. 01. 2001
Dát tip
ackoliv smutna, posledni sloka se mi moc libi...

Cavalera
11. 01. 2001
Dát tip
Nejvíc se mi líbí poslední sloka. Doprčic, dnešní večer jen závidím. Basnilkovi a ještě jednomu (majot v záloze:)) lásku a Bixí vzpomínky. Mě připadá, že když se ohlédnu za sebe, tak všechno bylo chybné a nesmyslné. Závidět, ale asi není moc pěkná vlastnost co? :-)) Jdu se stydět:-))) TIP

Miroslawek
11. 01. 2001
Dát tip
zdá se mi to dobré, zase po nějaké době mám pocit, že Ti rozumím, jen je to na můj vkus příliš lítostivé

hermit
11. 01. 2001
Dát tip
ANO! **!!

Albireo
11. 01. 2001
Dát tip
Bixí, je to krása, i když smutná. Ale život už je takový, že nás z Mount Everestu shodí do Barazdaláše, a my s tím musíme naučit poprat. TIP (jako skoro vždycky, když něco napíšeš :-)

inventor
11. 01. 2001
Dát tip
"smútok, čo zdobí ti tvár"

Vio
11. 01. 2001
Dát tip
sú slané v duši!!! TIPík Míwo: lítostivé? hmmm ano, to je moje!!!

Print
11. 01. 2001
Dát tip
Jako Vio!!!!:-))) *!

Silvinka
11. 01. 2001
Dát tip
Tomuto tak veľmi rozumiem!!!! Bixi, máš úžasnú poéziu, som rada, že si vtedy nakukla ponad moje plece a prišla na Písmáka. :o))) TIP!

maty
11. 01. 2001
Dát tip
Mě zase zaujalo :"smútok,čo zdobí ti tvár, ešte krajšiu ako včera". Krásné,něžné,tip.

Bix
11. 01. 2001
Dát tip
Myslím, že vždy je veľmi ľútostivé, ak sa pozriete na niečo, čo bolo príjemné a naraz je to za vami...a cítite, že ostalo iba tak málo...

racek
11. 01. 2001
Dát tip
Bix, nejlepší sny jsou ty nedosněné...

Jákob
11. 01. 2001
Dát tip
víš, ale některé vzpomínky jsou přímo čarovně krasné a to není málo ...

Bix
10. 01. 2001
Dát tip
Ja viem, práve preto nič nebolo chybné ani nezmyselné...

Sadaf
09. 01. 2001
Dát tip
Mít vzpomínky znamená mít strašně hodně....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru