Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdy, když ne teď?

Výběr: Rabb
20. 07. 2006
45
8
7534
Autor
Alojs

Věnováno
Aleně K. a Pavlovi K., mým příbuzným
za utrpení, kterým si museli oba projít.

***
Pozn.: dílo není napsáno dle mentality hlavního hrdiny, ale dle autorových schopností. Zvítězila snaha "učinit text čtivějším"

 

Člověk neztrácí vždy,
když se něčeho odříká
(Goethe)

 

„Nebuď sračka,“ řekl mi Petr, když jsme přišli k obchoďáku. „Teď se ukáže, jestli na to máš.“

Bylo mi tehdy pouhých osm a Petr byl starší o celých pět let. Byl to vzor mého útlého dětství, a kdyby mi tehdy řekl, ať skočím z okna, klidně bych to udělal. Nepřijmout jeho lákavou nabídku a odmítnout tak příležitost stát se členem kolektivu starších kluků, kteří by mě brali a díky nimž bych povýšil u spolužáků - to bylo z mého pohledu nepředstavitelné. A tak jsem si setřel stékající mlíko z brady, obléknul se do černého a vyrazil vstříc své životní šanci.

Hlavou se mi honilo stále to samé: Stačí ukrást jen něco malého. Hlavně rychle a nenápadně.

V bludišti třímetrových regálů jsem tápal dobrou hodinu a marně hledal něco, co by se dalo strčit pod tričko. Samo sebou, že mě brzy zbystřila místní ostraha.

Oni tě nevidí, vtloukal jsem si naivně do hlavy. Oni tě nevidí.

 

***

Otec byl docela zaskočený, když jsem domů dorazil v doprovodu policistů. A nebylo to proto, že přišel otevřít ve slipech.

„Váš syn kradl v obchodě.“

„Co-co-cože???“ nevycházel můj rodič z údivu.

Pak se na scéně objevila i má máti: „Jééé, dobrý den. Potřebujete něco?“

„Váš syn se pokusil ukrást meloun.“

„Meloun???“

„Ano, meloun. Pětikilový meloun.“

 

***

Trest mě neminul - dostal jsem tehdy pěkně nařezáno a od otce poslouchal celý půlrok, jakou ostudu jsem způsobil, že to viděl celý barák atd. atd. Matka to přijala trošku klidněji – možná i proto, že byla tenkrát na práškách.

 

***

Užívej dne,
co nejméně věříc následujícímu.
(Horatius)

 

***

V šestnácti mě poprvé polapila láska. O rok starší Kateřina byla mou bohyní…. mým vrcholem… říkal jsem ji Mount Everest a toužil po ní den co den, noc co noc a koneckonců… záchod co záchod.

„Tak se osměl a nebuď tak posraný,“ říkali mi kamarádi. „Ona ti dá…“

Podobné kecy mi byly omlacovány o hlavu celý první ročník na střední. Po prázdninách nadešel moment pravdy. Třikrát jsem si utřel prdel (abych nebyl posraný) a o velké přestávce vyrazil za Kateřinou.

Když vyšla ze záchodu, nenapadlo mě nic lepšího, než se jí zeptat na to, jestli se vyčůrala, anebo vykakala.

„Holku musíš zaujmout vtipem,“ radili mi kamarádi těsně před mým odhodlaným činem.

A já je vyslyšel.

 

***

Vyschlo mi v ústech, když mi řekla, že si dáme scuka během výuky na holčičích záchodech. Byl jsem tehdy naprosto nezkušený a sexu neznalý, a tak nebylo divu, že se mi roztřepala kolena tak, jako kdybych právě prstoval zásuvku s elektrickým proudem.

 

***

Kateřina na to šla pěkně zhurta: „Ukaž mi ho.“

„Prosím?“ zeptal jsem se pro jistotu, aby náhodou nedošlo k omylu.

„Chci vidět tvý péro. Ukaž mi ho a já ti ukážu svý kozy.“

Představa, že uvidím její krásně vytvarované poprsí, mi v mžiku dala zapomenout na stud.

Rozepnul jsem poklopec, stáhnul si slipy a vytáhnul ho ven.

Osudová to chyba.

Dveře od kabinek se rázem rozletěly a mé obnažené přirození se stalo terčem posměchu pro celé dívčí osazenstvo z Katčiny třídy.

„To je ale prcek,“ neodpustila si ani jedna z nich rádoby vtipnou narážku.

 

***

O týden později jsem změnil školu. Návrh s přestěhováním mi rodiče zamítli.

 

***

Vrh kostek nikdy nevyloučí náhodu.
(Mallarmé)

 

***

V sedmnácti jsem podruhé porušil zákon. A to hned dvojnásobně.

„Bude to skvělá akce! Spousta piva, super lidi a hlavně pěkně nadržené holky!“ hustili do mě kamarádi.

Celý týden jsem jim odolával. Zacpával jsem si uši, zpíval si u toho svahilské písně a oháněl se neucházející výmluvou, že mi ještě nebylo osmnáct. Marně… Na mém místě by padl každý.

 

***

Na mocně propagované akci jsem vypil celá tři piva. Byly to vůbec první kousky v mém životě.

Onoho „slavného“ večera jsem ztratil všechny své zábrany, oslovil několik dívek (byť bez úspěchu) a taky stylově vymaloval Tomášovo WC.

Nebyl jsem to já. Nekontroloval jsem se.

Někdy okolo desáté nadešel druhý chod. „Máme tady nějakou povzbuzující prášky…“ naznačil mi Tomáš nepřímo.

 

Za střízliva bych zajisté odmítnul.

 

***

Ne… nikdo nemohl předpokládat, jak se tento řetězec událostí zkomplikuje. Nikdo nemohl očekávat, že zrovna já… že zrovna já jsem ten ojedinělý případ, jehož organismus není stavěný na nic z toho, co ostatní přivádí do uspokojující extáze.

Jen půlka prazvláštně zbarvené tablety mi postačila na to, abych získal syté červené zbarvení, fláknul sebou o zem a začal expandovat hutnější bílou pěnu.

Smrtelné výrazy ve tvářích přihlížejících hovořily za vše.

„Tak kurva zavolejte někdo záchranku!“

 

***

„Super“ mejdan se neobešel bez trvalých následků a doktor Novotný se se svým proslovem nepáral:

„Váš syn strávil lék, který se v běžné lékařské praxi používá jako prostředek k umrtvování jistých tělesných partií. Bohužel… tento lék nelze aplikovat u všech lidí a dokonce se najdou takoví, u nichž může požití způsobit negativní a trvalé následky. Přestože takováto pravděpodobnost je značně malá, v případě vašeho syna byla svým způsobem veliká. Kombinace s alkoholem, na nějž nebyl zvyklý, u něj zapříčinila trvalé ochabnutí mozkových závitů. Z hlediska logického uvažování se nyní nachází někde na úrovni… …no… …jak bych to jen řekl… …no prostě šachy si s ním nezahrajete. A dost možná ani Člověče, nezlob se…“

 

***

Bolest druhých nám vždy pomáhá nést vlastní.
(Goethe)

 

***

Po tomto incidentu jsem ztratil nejenom Tomáše, kterého odsoudili za nezákonné držení omamných prostředků a jejich šíření, ale také ostatní kamarády. Z mého života se vytratili postupně a rádoby nenápadně. Zůstal mi jen jediný. Lukáš.

 

***

Ve dvaceti jsem se premiérově podíval k moři. Na úvodní den v Itálii nikdy nezapomenu. Na ten moment, když jsem si poprvé vyzul sandály a bos vstoupil na písčitý břeh, v pravidelných intervalech omílaný mořskými vlnami. Sluneční paprsky se vpichovaly do mých zad a já se cítil tak svobodný. Nikdy předtím jsem tento pocit nezažil.

 

***

„Tak co? Skočíme si šipku?“ zeptal se mě do půl těla svlečený Lukáš.

„Jako tady z toho mola?“

Má otázka Lukáše rozesmála. „A odkud asi?“

„Ale dole jsou kameny. A ani nevíme, jaká je tu hloubka…“

„Nesmíš být tak posraný. V životě musíš občas riskovat, abys dosáhl jistého potěšení.“

„Hmmm,“ zamyslel jsem se.

 

***

Ta úvaha proplula mou myslí snad tisíckrát. Jaká je pravděpodobnost, že skočíte do vody a něco se přihodí? Něco co nečekáte… Jaká je pravděpodobnost, že se tak stane v křišťálově průzračné vodě, kde vidíte na dno i v desíti metrech? Jak je možné, že se něco posere, když všechno uděláte správně?

 

***

Jakmile mi doktoři sdělili diagnózu, zachvátil mě mohutný pláč. Brečel jsem jako malý kluk, kterému starší děti rozšlapaly sbírku angličáků.

 „Už nikdy nebudete chodit tak jako normální člověk. Ochrnulo vám částečně svalstvo v pravých končetinách…“

Při skoku do vody mi prý praskl nějaký nerv, nějaká cévka či co… Dodnes to pořádně nevím a ani to vědět nechci. Jsou věci, které je lepší nevědět.

 

Ta otázka se ale stále vracela:

Jaká je pravděpodobnost, že skočíte do vody a něco se podělá?

 

***

S údělem kripla jsem se vypořádával několik let. Toto tříleté a liknavě se táhnoucí období jsem symbolicky pojmenoval „Časem temna“.

Nikomu bych to nepřál…

…ten pocit…

…ten pocit, když kráčíte po ulici a lidé na vás zírají.

Ty pohledy, které vás probodávají ze všech stran.

Jak se všichni otáčejí a tiše si šuškají…

Marně se snažíte zapadnout do davu a kontrolovat svá nekontrolovatelná gesta.

 

Stačí jen jeden náznak pohybu a jste prozrazen.

 

Je to bezvýznamná a krutá hra.

 

***

Šťastný není ten,
kdo se druhým zdá,
šťastný je ten,

kdo se sám pokládá za šťastného.
(Seneca)

 

***

Krátce po mých pětadvacátých narozeninách mě můj osud vypekl znovu. A tentokrát doslova.

Doktoři se na mě snažili být milí a dělali vše proto, aby mou fyzickou i psychickou bolest zmírnili.

„Pane Klouček, teď vám sundáme ty obvazy. Ve vašem zájmu buďte připraven raději na to horší, než na to lepší. Můžete být vůbec rád, že jste ony popáleniny ustál. Kdokoliv jiný by se s tím nevypořádal.“

 

***

Nastavili mi zrcadlo a já…

…trvalo mi dobrou hodinu, než jsem se zmohl na jediné kloudné slovo.

„Já nemám nos… a uši…“

„Pane Klouček…“

„Já nemám tvář…“

„Pane Klouček, v dnešní době existují řešení…“

 

Doktoři dělali, co mohli…

…ale já tu jejich plastovou masku nechtěl.

Nechtěl jsem přijít o poslední zbytky svého já.

 

***

Zvláštní… zdá se vám zlý sen a vy víte, že je to jen noční můra, která skončí, jakmile se probudíte. Otevřete oči, zhluboka dýcháte, cítíte, jak máte propocené oblečení a pak…

…se většinou usmějete.

 

5. června roku 2001 jsem jeden takový sen měl. Jak jsem ale záhy zjistil, nebyla to žádná noční můra a výplod mé bujné fantazie, ale vlastně předzvěst toho, co se mělo stát.

 Zvláštní… čekáte, že se proberete a že se budete moci zasmát podnětu svého podvědomí… Místo toho se však probudíte v pekle. Přímo v kotli. Všude okolo vás šlehají plameny. Všude. Na podlaze, po stěnách, na stropě. Není cesty úniku.

 

5. června roku 2001 mě navštívil žhář. Bez ohlášení.

Jak se později prokázalo - nějaký pomatený hasič, který neměl co na práci.

 

***

Zohavený mentoš s posranou chůzí, co přežil svůj souboj s ohněm. Tahle vizitka mě doprovázela po zbytek mého života. V očích národa jsem byl sice zapsán jako bojovník, avšak jako bojovník citově neuspokojený a bojovník vzhledově odporný.

 

***

Život je nemocnice,
v níž každý pacient je posedlý změnit postel.
(Baudelaire)

 

***

Neuběhnul jediný den, abych alespoň na okamžik nezatoužil po přítomnosti opačného pohlaví.

Jen tak na malou chvíli pocítit ženskou něhu... Splynout s ní v jedno tělo…

 

*** 

Nikdy po mně žádná nezatoužila a bylo mi jasné, že už ani nezatouží.

 

*** 

Do očí mě udeřila křiklavá barva neónu.

 

*** 

„Dobrý den,“ řekl jsem poněkud nejistě.

Dáma v dlouhém červeném županu si mě prohlídla od hlavy až k patě. Z jejího výrazu šlo vyčíst, že podobná individua zde nevítá každý den. „Budete si přát?“

Osmělil jsem se rychle. Navíc nebylo třeba hrát si na někoho jiného. „Dívku. Nějakou hodnou…“

„Je vám jasné, že s vaším vzhledem to bude za dvojnásobek… dost možná až za trojnásobek ceny?“

Kysele jsem se pousmál: „Jistě…“

 

***

Alicie… alespoň tak se mi představila… byla skutečně hodná.

„Jsem-li pro vás odstrašující, klidně mi to řekněte a já odejdu. Anebo si můžete zakrýt oči…“

Překvapila mě, když mou nabídku odmítla.

 

*** 

O týden později jsem přišel znovu a i tentokrát jsem byl konfrontován s nevybíravým přivítáním.

„Je tu Alicie?“

„Alicie už tu nedělá.“

„Prosím?“ vyhrkl jsem zaskočeně.

 

***

Věděl jsem, že ty testy dělám zbytečně. Už jak mi vrazili injekci do žíly...

 

„Jste pozitivní.“

 

***

Měl bych být překvapen? Nebo snad zaskočen?

Nevím…

Každopádně je celkem zvláštní, že některé pozitivní výsledky mají negativní následky.

 

***

Žijeme jen proto,
abychom šťastně umřeli.
(Martin Náhlovský)

 

***

***

***

Píše se 7. září roku 2005, blíží se televizní „prime time“ a je to už dobrá hodina, co nehnutě sedím v obývacím pokoji. Přemítám nad svým životem a vybavuji si jeho nejkrásnější okamžiky.

 

Opět stojím na pláži a nechávám se hypnotizovat převalujícími se mořskými vlnami.

Sluneční paprsky se derou do mých zad s takovou intenzitou, jako kdyby mi do nich vypalovaly dnešní datum.

 

Již neslyším vlastní křik a pláč.

 

Je čas.

 

Naposled všechno kontroluji – uzly začínaje, pevně zavěšeným lustrem konče.

Volám mámě a říkám ji, že dneska na večeři nedorazím… že mi do toho něco vlezlo.

 

Troska s „věncem“ okolo krku vylézá na židli… na svůj vrchol…

 

***

Pokud to nevyjde ani tentokrát, začnu si skutečně myslet, že mám ten život zmršený.


8 názorů

Alojs
09. 09. 2009
Dát tip
koukám, že skáčeš po těch nejúspěšnějších textech... pak už to bude horší :) typově je tohle dílko dost podobné třem tečkám, takže jsem rád, že ses nepřejedla :)

Beed
09. 09. 2009
Dát tip
Smutné, dost syrové. Ale dobře stylizované a to prokládání citáty se mi líbí...*

Oldjerry
23. 09. 2008
Dát tip
Neplatí - tohle není Alojzovský. Má to sílu, to jo, ale ani malý hořký úsměv tady nelze... Nemusí to být až tak daleko od pravdy. *

Alojs
10. 09. 2008
Dát tip
Alojse vytisknout jedině barevně a v životní velikosti :) tvá slova mě potěšila. sice se jedná o starší dílko (z mé vrcholné éry tady, kdy jsem psal jak na běžícím páse - vcelku bez obtíží) a dnes bych leccos škrtal, ale to nic nemění na tom, že mě to možná nakopne dál :) ... co se podobných příběhů týče - znám jeden velice blízký... taky je neuvěřitelné, co se všechno dokázalo nabalit na jednu máti mé známé... ... takže bobřík mlčení byl příčinou :) heh... zdravím dceru :)

Marcela.K.
10. 09. 2008
Dát tip
Fuj!! Jsem se nejdřív lekla, že to jsi Ty :-)) Pak jsem si říkala, že to je tak neuvěřitelný, že to snad nakonec musí být o konkrétní osobě a pravda navrch...protože tty nejneuvěřitelnější příběhy píše jenom život... Jo, líbí se mi Tvé psaní a jsem ráda, že jsi se mnou "nemluvil"... až to mě donutilo Ti kouknout na zoubek... asi tě vytisknu a dám přečíst dceři... ona totiž nesnáší Písmák ;-)) Jo a kvůli Tobě budeme obědvat o půl hodiny později :-))

Alojs
07. 06. 2007
Dát tip
na tvém názoru shledávám cosi pravdivého. a jinak mám v pokoji můru, takže bude o zábavu postaráno :) díky za zastavení

Pan Bukkake
07. 06. 2007
Dát tip
Moc se mi líbí, jak to je napsaný, ale nějak ho vůbec neznám. I když s délkou se toho tady dělat moc nedá... Nicméně měl jsem problém si toho člověka představit a jeho útrapy mě moc nebraly, takže to hlavní bylo pryč... ale stále dobře rozvržené, napsané a je to těžší téma, takže to snad i nějak ocením :-)

Aleinad
20. 01. 2007
Dát tip
naprosto super:-) *

Alojs
06. 08. 2006
Dát tip
mathias: že ti to vrtalo hlavou, to jsem opravdu rád :) hodně lidí mi sice vytklo příliš strmé hrocení a nabalování, ale jak jsem to myslel, to jsem popsal výše. díky za hezká slova

Mathias
06. 08. 2006
Dát tip
Nejdřív sem si říkal že to je sice dost dobrý, ale zase nijak zvlášť, ale pak sem odjel na dovolenou a tam mi tahle povídka pořád vrtala v hlavě, v jednom kuse. Rozleželo se mi to v hlavě takže dávám vobrovskýho tipeho.

Myna
22. 07. 2006
Dát tip
Na posranýho i hajzl spadne. TIPTIPTIPTIPTIP!!!!!

Alojs
22. 07. 2006
Dát tip
sid: ale já věděl, co myslíš. Koneckonců - to jsem měl na mysli. To nabalování tragédií. Ono je totiž účelné a směrodatné vůči tomu, co je na konci nepřímo položeno. jinak se raději netěš - jsem z formy a zapásím s "vylepšovákama" zdejšího serveru

sidonia
22. 07. 2006
Dát tip
tak na uvod - sem rada, ze se vracis:) nevim, ale myslim, ze sme se spatne pochopili.. ja nemluvila o "strmem a prehnanem vyhroceni" - spis o tom neustalym nabalovani tragedii, az prehnanym proste... ja nevim, neumim se vyjadrit - to je muj problem no:) kazdopadne to nic nemeni na tom, ze se tesim na tvy dalsi!.) pekny den a s pozdravem!.)

Alojs
22. 07. 2006
Dát tip
Opět děkuji všem za kritiky sidonia: tohle je dílko ještě z doby, kdy jsem tady pravidelně fungoval. Nyní se chci vrátit zpátky, takže jsem rekonstruoval poškozené texty (vlivem přechodu Písmáka do nového hábitu) a opětovně je publikoval (zatím dva, ale u ostatních bych raději jen upravoval, než křísil již jednou uveřejněné texty). Co se díla týče: respektuji všechny názory. I ty, kde je zřejmé, že "čítateli" nesedlo strmé a zjevně přehnané vyhrocení. Ale ono... abych obhájil své počínání :) ... tohle je svým způsobem takový můj svět. Dějou se tady věci, které nejsou v reálu (v této pospojitosti) možné, hrdinové můžou klidně lítat... a to vše jen proto, abych na konci vyřknul to, co jsem vyřknout chtěl. Zároveň jsem chtěl dosáhnout jistého konstrastu mezi problémy banálními a problémy skutečnými (meloun, piňdík kontra aids, ochrnutí). Nedávno jsem v TV viděl dokument o chlapíkovi, který přišel postupně o tři končetiny, a přesto neztratil vůli žít. Tohle je rovněž text o muži, který jí neztratil ani tehdy, když už by to kdokoliv z nás udělal. On jí ztratil až tehdy, když už to bylo skutečně neúnosné. Zároveň... při tom svém "štědrém osudu" si ale nemohl být jist, zdali mu to vyjde. Ona mašle. Takže umřel nakonec? já si myslím, že ne... :) V každém případě chápu, že ti to nemuselo sednout. Mě se stává to samé a řeči autora na tom kolikrát nic nezmění :)

Mathias
21. 07. 2006
Dát tip
Skvělý - co dodat?

ceder_john
20. 07. 2006
Dát tip
možná je to čtivý, ale např. počítačový hry sou zas hravý..

Sarrah
20. 07. 2006
Dát tip
Četla jsem jedním hltem až do konce. Umíš***

sidonia
20. 07. 2006
Dát tip
jako.. napsany je to dobre.,.. je to ctivy a tak zhruba uprostred sem si rikala, ze je to jako fakt rachot, ze vecko jaxepatri.. ze uzas a tak.. ale cim dal sem cetla, tim vic miu to prislo takovy. prehnany vis jako.. jak to jako myslim.. jako supoer, docetla sem, zaujalo me to a tak.. ale jak rikam no... ahoj!:)

Pacer
20. 07. 2006
Dát tip
s díkem za oživení starých věcí, co jsem nečetl:)*

oleandr
20. 07. 2006
Dát tip
docela nářez...

eiza
15. 03. 2006
Dát tip
zapusobilo. TIP

No to je gut, jakože TIPaň!

Alojs
20. 11. 2005
Dát tip
S mírným zpožděním děkuji za kritiku :)

pekylau
12. 11. 2005
Dát tip
Celou povídku jsem se bál, že se to někdy ´´posere´´[myslím kvalitu příběhu]. Nestalo se. Posílám jeden nadšený tip.

Alojs
02. 11. 2005
Dát tip
Beke a Rabbe, děkuju moc. snad mě to nakopne do nějaké tvorby :)

Rabb
15. 10. 2005
Dát tip
Plním svůj slib: Alojs, seš machr... Drsné stupňování děje... Když si myslím, že se stane něco špatného, v zápětí následuje ještě něco horšího... Zvládl jsi to mistrovsky a s přehledem... Na víc slov se nevzmohu... Kdyby to ve mne nejprve nevyvolalo pocit štěstí, které se postupně měnilo v hluboký smutek, tak bych napsal víc, ale takhle intezivně na mne ještě žádná povídka na Písmáku nezapůsobila... Celkově nemám co vytknout, gramatice nerozumím a vše ostatní se mi zdá dokonalé... T+V

Beketamon
05. 10. 2005
Dát tip
Je normální že sem u konce skoro řvala? Smutný, ale výborný. t

pikacu
23. 09. 2005
Dát tip
jo, síla ... tip

Alojs
23. 09. 2005
Dát tip
díky Snoopi i pikacu :-)

Alojs
11. 09. 2005
Dát tip
Všem děkuju za kritiky a připomínky. Jak už jsem psal Pozorovateli: Psal jsem to jako parodii na Forresta Gumpa - avšak s tím rozdílem, že tento prosťáček na co šáhne, to se mu "pokálí". Hrotil jsem to samozřejmě vědomě, i když... měl jsem příbuzné, jimž se přihodilo tolik zla, že to bylo až zarážející. čili jsem to podřídil závěrečné myšlence. člověk chce umřít, a přesto si není jist, jestli se mu to podaří. ještě jednou všem díky

Ivet
09. 09. 2005
Dát tip
opravdu už nevím, co bych dodala k tomu, co je tu napsaný... patříš k mým oblíbeným autorům a tahle povídka mě v tom utvrdila... t*

maartin
08. 09. 2005
Dát tip
Líbi se mi to *, ale víc v první části, konec mi už připadá hodně násilný.

andileknika
08. 09. 2005
Dát tip
Jaká je pravděpodobnost, že skočíte do vody a něco se přihodí? Jak je možné, že se něco posere, když všechno uděláte správně? Tak tyhle otázky si už nepokládám, protože pokud se má něco stát, tak se to stane mě:-) Ale teď už to nějak neřeším, pokaždé, když se mi teď něco stane, tak si jen povzdychnu a řeknu: "Nejsem já náhodou Monika?" a jdu dál...popřípadě do nemocnice:-) K tvému dílu - je to tvůj styl, poutavý děj který dohání k slzám a člověk se nad určitými částmi musí zamyslet, což je fajn, jelikož si myslím, že lidé si málo připouštějí co všechno by se jim mohlo stat.Takže ti dávám tip:-)

MeTB
08. 09. 2005
Dát tip
Člověče - je to dobrý. Lehko se to čte, věty plynou tak hladce, že má jeden radost. Dokud hrdina neohořel, líbilo se mi to o dost víc, protože potom už je to až příliš neuvěřitelné; příliš mnoho nešťastných náhod, moc jsi to hrotil. Drohou půlku jsem tak dočetl ze setrvačnosti a proto, že si mi líbil styl psaní, ani ne tak kvůli příběhu samotnému. Což je škoda. Mno, ovšem můj tip to je. T.

pozorovatel
07. 09. 2005
Dát tip
babičce a dědečkovi.... ou, tak nevim, jestli mám napsat, že je to místy vtipný no, přehnaný to je ty citáty jsou výborný a krásně se tam hoděj čtivý a nejen pro ty výrazný události když se zamyslim nad dějem, tak se mi nelíbí

jeremiasz
07. 09. 2005
Dát tip
nema chybu. horky vtip, mizerie konce, ironicka deprese. Proste super. Tip je namiste

Sael
07. 09. 2005
Dát tip
Je to výborný, tady si dovolim jen tip a avi

Marise
07. 09. 2005
Dát tip
Je to drsný...*

Ariela
07. 09. 2005
Dát tip
skvele *

Telvo
07. 09. 2005
Dát tip
Tato povídku ukazuje, že někteří lidi mají život horší než, proto by jsme neměli moc bědovat nad svým udělem. (nebo tak nějak) Ještě nikdy jsem tak rád neudělil: TIP*

Kytiii
07. 09. 2005
Dát tip
je to hodně hodně přehnaně hodně krutý... je to tak neuvěřitelný, až je to dobrý... ale je mi z toho skoro zle... jednou jsem měla chuť napsat povídku, kde se hlavní hrdince totálně posere život, tak moc, že si ho chce vzít... ale nikdy jsem nepřišla na tu vzácnou kombinaci, co by mohlo člověka tak zlomit, aby se vzdal... s touhle diagnózou bych se vzdala... tip

fungus2
06. 09. 2005
Dát tip
To je tedy silá.***

Zuzulinka
06. 09. 2005
Dát tip
No Lojzíku, strašná síla v tom, normálně jsem dojatá , je to smutný příběh napsaný s nebývalou silou a neubráním se dojetí*

Ty jo, moc pěkná povídka, i když smutná... t

Levi
06. 09. 2005
Dát tip
Líbí se mi, ačkoli zpočátku to vypadalo jako něco humornýho, tak ten konec.... uff.. t*

Miky_Mauz
06. 09. 2005
Dát tip
Klasicky Alojz... uz jsem od tebe cetl Nebyt a tam to taky bylo humorne a pak smutny konec. Tady je to tak na pul. nejdriv humorne, pak vazne. konec je celkem hluboky. budu nad tim premyslet. libilo. tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru