Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za zdí...

Výběr: Print
21. 09. 2005
9
0
3290
Autor
Vesly

* věnováno lidem, co nedošli klidu -- --i obětem lhostejnosti a strachu vzepřít se bezpráví...

Neschopnost proniknout vystavěnou samolibostí

podává ruce klíčícímu plevelu

o jehož kořenech lze říci, že jsou nevykopatelné --

-- proto    argumentace času pozbyla své podstaty...

 

posouvání čepele k ledu

krade krev lidí po kapkách,

ale v okamžiku roztříštění

o kus dlouho tvrzeného --          / alespoň doufám ne zcela ztupeného ostří... /

pokryje vše zmrzlé,   rudá řeka 

                                                 -- nevinných...

                               -- i těch, co darovali svou tvrdost      ...zaslepeni či pomýleni...

 

neexistuje náprava v náhrobcích nebo slovech,

jen v uvědomění si jednotlivců,

že začátkem je pohled do zrcadel beze skel,

kde jedni vidí jen sebe a druzí naopak nic...

 

přesvědčeni opakováním

zmírňujeme bolest soucitem

                  -- splácíme navěky pro slova mnohých,

                  jež už nikdy neřeknou -- je ti odpuštěno!

 

naše potomky jsme varovali,

ale to jsme byli i my...

snad je zastaví tváře nářku a viny rodičů,

-- co nedovolí však pravnukům rozpoutat toto zlo?

 

Smíme jen doufat, že kruh změní ve spirálu

a tím zmírní škody                                          

                                                                -- tak zbytečné...


Waawe
03. 10. 2005
Dát tip
to je dlouhý a malý - to nečtu :-)

vesuvanka
24. 09. 2005
Dát tip
prosím o zvětšení písma, drobná kurzíva se mi špatně čte.....

vesuvanka
24. 09. 2005
Dát tip
teď čtu Tvoji odpověď Markétě.... škoda - nutit ke zvětšení písma Tě samozřejmě nemohu, ale číst také ne, s námahou bych to sice přelouskala, ale neměla bych z díla žádný zážitek....

Vesly
23. 09. 2005
Dát tip
Etna :) děvče: Díky za kritiku... :) Tu bajku si budu muset připomenout, ani nevím, že tam nějaká byla...o)

etna
22. 09. 2005
Dát tip
Vesly: téda raději se nad tím nebudu moc zamýšlet, nebo se z toho zblázním:)) nekonečno je hodně podivná věc:)) no ne zrovna věc ...

děvče
22. 09. 2005
Dát tip
"neexistuje náprava v náhrobcích nebo slovech, jen v uvědomění si jednotlivců, že začátkem je pohled do zrcadel beze skel, kde jedni vidí jen sebe a druzí naopak nic..." Vždycky reaguju první tím, co mi to připomíná, takže v duchu tradice nemohu jako první udělat něco jiného: tedy: připomíná mi to tu bajku z Alchymisty.... Celkově se mi líbí....-)

Smetiprach
21. 09. 2005
Dát tip
Dobrý. *

Zuzulinka
21. 09. 2005
Dát tip
ano, hluboké..k zamyšlení*

Print
21. 09. 2005
Dát tip

Siral
21. 09. 2005
Dát tip
Viz Smetiprach. Hodně dobrý***

Markéta
21. 09. 2005
Dát tip
uvítala bych větší písmenka. Stojí za přečtení.. neexistuje náprava v náhrobcích nebo slovech, jen v uvědomění si jednotlivců, že začátkem je pohled do zrcadel beze skel, kde jedni vidí jen sebe a druzí naopak nic...

etna
21. 09. 2005
Dát tip
Smíme jen doufat, že kruh změní ve spirálu ... *

Zbora
21. 09. 2005
Dát tip
zmírňujeme bolest soucitem !!! Text by asi chtěl ještě trošku doladit (odtěžkat některá násilná slovní spojení - jen v uvědomění si jednotlivců - to je spíš jak z psychologické publikace od E. Froma)...ale je to možná jen můj osobní boj. Výsledný dojem ze sdělení je pro mne velice silný. t.

Vesly
21. 09. 2005
Dát tip
Smetiprach: Díky :) Zuzulinka: I my to nedalo spát...o) Díky :) Print: Jsem rád, že se ti líbí! Siral: :) Díky... se rdím... Markéta: Tvou poznámku k velikosti písma naprosto chápu, ale text i grafické zpracování je věcí mého cítění a já to nehodlám změnit... I když s tím někteří lidé můžou mít problém, jde to přečíst! Díky za návštěvu a přečtení -- ikdyž jsi musela hledat tu lupu dlouho...o) Ne, fakt díky za připomínku... já čekal kdo se ozve první... :) Etna: Hegel mě vždycky fascinoval... Jak se říká není nekonečno jako nekonečno - změna kruhu na spirálu v konečném důsledku nekonečnosti je velmi zajímavá představa... škoda, že jen matematicky řešitelná... Zbora: To jsem rád, že zapůsobilo... Musím se přiznat, že mi zde šlo více o myšlenku než o formu a proro jsem se snažil formulovat myšlenky co nejpřesněji v těch nejdůležitějších místech textu, aby čtenář byl jasně nasměrován... Ale i tak zde zbylo dost míst, kde by se dalo diskutovat o záměrech, možnostech a náznacích. Toto téma je pro dnešní dobu, alespoň mě to tak připadá, velmi důležité a lidé se s tím budou muset nějak vypořádat... záleží jen na nás jak...

Valaraukar
21. 09. 2005
Dát tip
Zajímavé čtení, řekl bych že svojí kvalitou celkem slušné. On je tu ale právě ten problém, že "neexistuje náprava v náhrobcích nebo slovech, jen v uvědomění si jednotlivců" :), tak nezbývá než uvědomovat si... Jak jsem napsal, líbilo se mi moc*

Vesly
21. 09. 2005
Dát tip
Valaraukar: Díky! Jak řekl jeden moudrý člověk - Vědět o existenci pasti je prvním krokem k jejímu zneškodnění!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru