Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O slasti

08. 11. 2005
2
1
1936
Autor
ondrech

Tak trochu to fejeton není, ale nevím, kam jinam to zařadit.

O slasti

V hodinách záskladů společenských věd jsme se dozvěděli, že jedna z nejvýznamnějších osobností psychologie, Sigmund Freud, odvíjí svoje teorie o vývoji a chování lidského jedince od sexuálních pudů a slastí, tzv. libida.
Freud rozdělil život člověka do pěti vývojových fází:
1. FÁZE ORÁLNÍ – člověk se uspokojuje ústy(od narození do tří měsíců)
2. FÁZE ANÁLNÍ – uspokojujeme se vyměšováním(do 1 roku života)
3. FÁZE FALICKÁ – poutání na rodiče opačného pohlaví(v předškolním věku)
4. FÁZE LATENTNÍ – sexuální pudy ustupují(první léta školní docházky)
5. FÁZE GENITÁLNÍ – po dvanáctém roce – člověk je schopen rozmnožování
Podle Freuda jsou fáze přesně v tomto daném pořadí. Avšak Freud vycházel z domněnek a navíc pracoval v době, kdy ještě byla psychologie velicé mladá. Nám se podařilo zjistit, že v dnešní době se tyto fáze mezi sebou prolínají. Pokusy jsme prováděli na šestnáctiletém studentovi 2.A. Student se přiznal, že se dokáže uspokojovat ústy, většinou při konzumaci piva, ale uspokojit ho dokáže jakákoliv látka, která je poživatelná(nejsilněji prý čokoláda), pitelná(již zmíněné pivo), nebo kouřitelná(vodní dýmka). Dále hovořil o polibcích se zmínkou o Francii.
Když se objekt uspokojil ústy, po čase začal být nervózní a omluvil se, že si musí odskočit. Po návratu říkal, že i v jeho věku se mu dostává slasti při konání své potřeby.
Co se týče fáze latentní, přiznává, že sám někdy chodí hrát fotbal, hraje si s různými předměty, ale největší slast mu dělá hraní počítačových her. Pozoruhodné, že o škole se ani nezmínil.
Fázi genitální netřeba rozebírat, snad jen poukážeme na skutečnost, že se často spojuje s fází orální a anální.
Ale fáze falická byla tvrdý oříšek. O to pozorovaný mlčí, vyhýbá se jí. Nakonec se přece jen rozvzpomene na film „Prci, prci, prcičky“, kde se pod heslem MCBP(které nebudu vysvětlovat) skrývá kyprá matka jednoho z představitelů.
Toť vše, co vám chci říct. Čest Freudovi.

1 názor

Moc se mi nezamlouvá pasování pozorovaného na freudovskou teorii... znevážit by ji šlo jistě lépe (nevím sice jak:D, ale takto se mi to nelíbí a přijde mi to neoriginální).

Barman
07. 01. 2006
Dát tip
Dobrej nápad, ale konec mi nesedí, chce to rozvést. Ale koukám, že ti to už někdo napsal:)

ondrech
27. 11. 2005
Dát tip
bv-děékuji mockrát:))))

ondrech
16. 11. 2005
Dát tip
díky, pokusím se.... stejně to tu nikdo nečte::D

Kytiii
10. 11. 2005
Dát tip
hezké... ale možná bys to mohl ještě víc rozvést... zdá se mi, že je tam mnoho dalších možných ukrytých hříček :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru