Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíčná-pruhované slunce, dlouhý nos, kaskáda, netrpělivost

11. 11. 2005
11
0
5914
Autor
Kandelabr

Povídka na téma: pruhované slunce dlouhý nos kaskáda netrpělivost

Na Měsíci nejsou jen krátery, ne, ne, jsou tam hory a údolí, savany, pouště, stepi, ale jiné než tady dole. Nádherné barevné druhy květin plné podivného voňavého pylu, co chutná jako nektar.Rozlehlá tmavá jezera, jejichž voda je spíše jako divoké zvíře, někdy se líně převaluje, vrní, jindy se nakrčí k útoku, zakusuje se do souše a jindy zase mělce kaskádovitě splývá údolími, roztahuje se do nekonečna, obaluje kamení, zalézá do trhlin, schovává se. Na Měsíci je všechno krásné, i ty nejstrašlivější věci, co číhají pod kameny, šustí sametovými křídly a zní to tesklivě ladně, křehce jako balet před smrtí.

Svět odtud vypadá pustě, žádná modrá, jen šeď, mlžné nic zaobalené v tušení a očekávání. I Slunce vypadá jinak, žijeme v klamu, nebo se Slunce tváří ke každé planetě jinak, hraje si s námi a my se necháme, protože nevíme, že existují i jiné možnosti.

 

-co to říkáte, můj drahý, vždyť blouzníte. Z pod klobouku vám stéká pramínek krve. Jste zraněn, příteli?

 

Nic co stojí za zmínku.

 

-třesete se jako v horečce, neměl byste…

 

Zdá se mi to, nebo si ze mě Slunce zase utahuje? Ty černé zebří pruhy? Nebo je to temný plášť, co jej zakrývá? Tmí se? Slepota ani noc mě nezastaví. Mám schůzku. Jsem očekáván.

 

-lehněte si raději, zavolám lékaře

 

Povím ji všechno, nejen o Měsíci.

 

-ta rána na hlavě je strašlivá, můj drahý Cyrano

 

Promiňte, zapovídal jsem se, spěchám…musím…za ní…tam nahoru…do nebe.


alina
30. 12. 2005
Dát tip
miluji cyrana! ....... a Tebe nejspíše taky, kande! :o))

evalota47
10. 12. 2005
Dát tip
Nemám slov....mám Tip.

Jinny
23. 11. 2005
Dát tip
Fajn záležitost, rady ti už dali ostatní (kratší věty, máš dobrou pointu) a beztak myslím, že radit moc nepotřebuješ - což se nerovná kritice. * ...musím za ní... tam nahoru... do nebe.

Alojs
18. 11. 2005
Dát tip
zcela jednoznačně nejlepší dílo na dané "svazující téma". tipnu si. ale já bych byl přeci jenom vděčnější za 100% volné náměty. tahle soutěž mi dost připomněla slohovky na střední, ze kterých jsem se vždycky osypával :)

pozorovatel
13. 11. 2005
Dát tip
cyrano:)))))))!!! sakra, chlape... to šlo líp a víc!*

StvN
12. 11. 2005
Dát tip
Dost dobře se ti povedla vyjádřit netrpělivost:) Jo jo, dobrá pointa a popis na měsíci taky super.

fungus2
11. 11. 2005
Dát tip
Zajímavé. Líbí.**

tohle se nám líbilo...jen není tak úplně fér udělat z dlouhýho nosu Cyrana, to se to pak píše... TIP

Cobra
11. 11. 2005
Dát tip
Zajímavý. Ale zase bych použil místo dlouhých souvětí radši kratší věty. Podle mě by to bylo efektnější.

plovárna
11. 11. 2005
Dát tip
Umíš krásně psát. Obrazně. Tip dám hlavně za první půlku, uznávám, že jsi tam pak všechno požadované nacpal ne-až-tak-násilně, ale stejně by to bez toho bylo lepší, i když bys třeba nevyhrál povídku měsíce. Měl bys začít psát o nejstrašlivějších věcech se sametovými křídly :o) t.

Já bych skoro řekl, že dobré zachycení atmosféry by nemělo být takhle popisné. Ale bezva pointa :).

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru