Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vše se musí s mírou a tak je to i s vírou

18. 07. 2006
7
8
4724
Autor
Rad_o)))

... * asi 2001

              VŠE SE MUSÍ S MÍROU A TAK JE TO I S VÍROU

 

 

 

          Vše se musí s mírou,

          a tak je to i s vírou.

 

               Koukněme se na středověk,

               kam to s vírou došlo.

               Mnoho lidí věřilo,

               a přesto mnoho lidí pošlo.

 

          Třeba Mistr Jan Hus

          snažil se ji změnit.

          Však svůj názor za smrt

          musel tvrdě směnit.

 

               Ohně se on nebál,

               spíš mu přišlo líto,

               že Papež žere prase

               a chudí chřoupou žito.

 

          Přitom jenom kázal,

          to co jest psáno v Bibli.

          Ale Papež nahoře

          bál se o svou židli.

 

               A to není jediný,

               takých bylo více.

               Toto jméno známé je,

               ale je jen z moře lžíce.

 

          Snaží se nás přesvědčit,

          že dnes už to tak není.

          Snaží se být tolerantní,

          huba kecama jim pění.

 

               Sliny se jim sbíhají,

               chtěj bohatství a moc.

               Za vírou se skrývají,

               věřte, na to já mám nos.

 

          Proti víře vcelku nic nemám,

          ale nesměj mi ji tlačit.

          Proto tuhle píseň zpívám.

          Snad to bude stačit!

                       

           A proto pamatujte,

 

                 vše se musí s mírou,

                                                                a tak je to i s vírou!


8 názorů

no..já s Mírou moc nekamarádím..a víru považuju za důležitou.Věřit se musí,ale věřím jen tomu ,co vidím...i když to svádí věřit tomu,čemu se věřit chce....přeju hezké svátky vánoční.A dík za to Hlinsko,co se odráží v tvých básních.

Rad_o)))
18. 04. 2007
Dát tip
... děkuji :o)

Chiméra
17. 04. 2007
Dát tip
Zprava a myslenka paradni, meli bysi to precist ty potentati....*

hm, dosť zlé bolo, že bol názov diela, potom si to napísal ešte aj na začiatok celého diela a ešte aj 1. verš bol taký istý...to bolo zlé... ako pieseň...teda nejdem kritizovať barličky, ktorých je tu ajjáj (prečo si nedal kategóriu Texty písní)...a s obsahom dosť súhlasím...

Rad_o)))
15. 01. 2007
Dát tip
Mianda: ... tak? :o)

martinez
14. 01. 2007
Dát tip
su věřící a líbí se mi to... zkusím ti poslat avi a dám * i když to trošku kulhá a skřípe...

Rad_o)))
22. 07. 2006
Dát tip
malinka_hvezdinka: Týýýjo, takového sprďáka jsem dostal ... ;o))) ... ne, děkuji ... jasně, že tam má být spíš „spíš“, než spíž ... a rád bych to i opravil, ale to mi to zas skočí jako úplně nové dílko :o( ... a to nechci, tak to asi zatím budu muset nechat. Jinak ... křesťanská víra si myslím, že není nějak špatná nebo zlá - to vůbec. Ale o církvi mám trochu jiné mínění ... nevím ... ... je jedno, jestli je člověk věřící, nebo není ... jestli věří v Boha, nebo v někoho (něco) jiného ... jestli je členem té, či oné organizace (turista, skaut, pionýr nebo někdo jiný), jde o to, jaký je to člověk ... !!! A bohužel, všude se najde pár lidí, kteří dokáži znechutit cokoliv ... ... a tohle byla reakce na právě pár takových křesťanů, co se cpou všude, jen proto, aby vládly a měli moc ... přesně tak, jak to dřív křesťanská církev dělala ... Jo a omlouvám se, že odepisuji až tak pozdě ... pěkný den přeji :o)))

ehm... na to, že jsem křesťanka, konkrétně katolička, docela dobrý... i když já nejsem tak ortodoxní, nechodím pravidelně do kostela, ani k přijímání, ani ke zpovědi, takže tak... btw "spíž mu přišlo líto" - spíž je schválně s ž jako skříň na potraviny a nebo to je chyba? Sliny se jim sbíhají, chtěj bohatství a moc. Za vírou se skrývají, věřte, na to já mám nos. ehm... myslím, že tohle je trošku nadsázka... toto možná platí u některých, ale z vlastní zkušenosti vím, že to tak není... ráda bych ti dala tip, ale trošku jsi mě zklamal...

Rad_o)))
18. 07. 2006
Dát tip
to nic ... jdu radši spinkat :o))) brou

šňupálek
18. 07. 2006
Dát tip
ou. to mě mrzí, že ti to dělá bordel...to teda za to vcelku ani nestálo, že? pardon.

Rad_o)))
18. 07. 2006
Dát tip
šňupálek: ... tak to každopádně! :oDDD

Rad_o)))
18. 07. 2006
Dát tip
!!! ... pěkně mě to štve, že si ta ÚPRAVA DÍLA dělá co chce ... (hází jiný data a tak) :o((( To už je u třetího dílka :o(((

šňupálek
18. 07. 2006
Dát tip
aha...to je ta...úcta, že? :-)

Rad_o)))
18. 07. 2006
Dát tip
... jj, "v celku" opravím :o))) ... děkuji ale ten papež tam je s velkým "P" schválně

šňupálek
18. 07. 2006
Dát tip
myšlenka dobrá! :-) některé rýmy taktéž! netvrdila bych "že nejsi žádný talent"... ;-) ale některý mouchy to fakt má - občas ti tam přebejvá, či schází nějaká slabika (ne, že bych je počítala, ale trochu to při čtení..drncne) - jo nemá bejt "v celku" vlastně "vcelku"? a eště papež - má mít velký P? (váhám, ale stejně píšu - když už sou lidi psavci, tak proč to nenapsat..správně? sem gramatickej rejpal a sama..no potěš:-)

palino8
18. 06. 2006
Dát tip
za myšlienku *** a dal by som aj viac, keby sa dalo :)))

Rad_o)))
23. 05. 2006
Dát tip
veverucha: ... jj, tak nějak to bylo dokonce i myšleno ... :o)))

veverucha
23. 05. 2006
Dát tip
hehe,přijde mi to hezky,taková současná kramářská píseˇm,úplně tě vidím s loutnou na náměstí kritizovat církev...:)A proto se odpouští i ta forma,tak to přeci má být u takové písně:)

Háber
17. 05. 2006
Dát tip
no jo. ak t ak

Rad_o)))
31. 01. 2006
Dát tip
... děkuji ... já vím, nejsem žádnej (teda -ný :o) talent ... píši si jen tak ... občas mi to dost pomáhá ... ale bohužel se asi prozatím spokojím jen s tím ... přemýšlel jsem nad tím pilováním, ale zatím asi ne ... teda rozhodně asi nebudu nic předělávat ... a do budoucna asi stejně budu psát jen tak, jak to ze mne vyleze ... ... ale za Tip děkuji, potěší :o))) ... dík ... a přeji pěkný den ... a budu rád, když se tu zas někdy zastavíš :o)))

Vihar
23. 01. 2006
Dát tip
že dnes už to tak není. huba kecama jim pění. t a avi jinak souhlas s Ely

Elyanne
14. 11. 2005
Dát tip
Je dobra, ale forma chce vypilovat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru