Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pozorovatel & lojza are back

Výběr: hai_mal
17. 11. 2005
19
7
6312
Autor
Alojs

Dílo, které chci věnovat pozorovateli a StvNovi. zadání: růžové slunce růžový nos růžová kaskáda růžová netrpělivost

„Podělanej telefon, podělanej telefon!"

Běhal jsem po bytě jako splašený a marně se snažil nalézt svého komunikačního miláčka s extrémně silnou vibrací.

Že já si jej vždycky položím na to nejdebilnější možné místo. Jako posledně... když jsem se vracel ze srazu příznivců molekulární jaderné fyziky...

Zastavil jsem se, napočítal do jedné (pro uklidnění) a rozhlédl se po pokoji.

„Ty blbečku blbej," neodpustil jsem si drobnou osobní poznámku a vydal se směrem k poskakujícímu polštáři.

 

„Haló? Kdo je tam?"

„Čau Lojzo," ozval se v telefonu důvěrně známý hlas. „Tady pozorovatel."

 

Ihned mi bylo zřejmé, že se NĚCO událo. Pozorovatel mi nikdy nevolal v tuhle brzkou ranní hodinu. A vůbec... Pozorovatel mi do té doby nikdy nevolal. Vždycky mě kontaktoval přes poštovní vlaštovku.

 

„Děje se něco, pozorovateli?"

„Děje! A moc! Musíš přijet! Hned! Je to nezbytné!"

 

Zvláštní...

...zvláštní, že jsem se tehdy na nic neptal a pozorovateli všechno odkýval. Jeho naléhavý hlas mě naprosto přesvědčil. Bylo mi jasné, že se přihodilo něco velkého. Něco fakticky velkého. Něco většího než Ajfelofka.

 

„Dobroš, tak já už vyrážím."

 

To byla má poslední slova před odjezdem.

 

Rychle jsem popadl svůj růžový kufr a pustil se do nejúspornějšího balení. Růžový kartáček na zuby s růžovými štětinkami, růžový hřeben, růžový ručník, růžové brýle, růžové spodní prádlo a růžový radiánometr na měření radiace.

 

...

 

„Kurnik, to mám ale štěstí."

 

Ihned jak jsem se doplazil na "vlakové", dorazil do stanice přímý spoj do Prahy. Střelhbitě jsem si opatřil lístek pro skupinku (pro skupinku to vždycky vyjde levněji) a naskočil do vagónu s uhlím.

 

...

 

Cesta byla dlouhá, místy trnitá. Avšak nic, co by se nedalo přežít.

 

...

 

Na pražském hlaváku mě již očekával pozorovatel. Evidentně jím cloumala nedočkavost. Přešlapoval z místa na místo a broukal si pod nos: „Jsem delfíííín v akvááriju."

 

„Tak už jsem tu!" vykřikl jsem z plných plic.

Pozorovatel se nijak nepřetvařoval, objal mě kolem pasu (jsem vyšší postavy) a nahlas si ulevil: „Díky bohu! Už jsem myslel, že tě neuvidím!"

 

Tohle chování mi bylo podezřelé, a tak jsem nijak nelelkoval a začal se pídit po příčinách. „Zdržel jsem se v Brně, kde museli odstavit pár vagónů s briketami. Ale to je teď nepodstatné... Řekni mi všechno, co se přihodilo. Proč jsem musel opustit stokomínovou Ostravu a tak dále. Chci vědět všechno!"

Pozorovatel ihned zvážněl - sundal si klaunovský nos a na tvář si nasadil takový ten výraz ve stylu "Jestli něco neuděláme, tak všichni umřeme".

„Mám problém..." spustil pomalu.

„Zase tě uhodil sTVn?" pokusil jsem se urychlit proces vybarvování.

Můj dobrý kamarád mávl rukou: „Ne, ne... sTVn tu stejně ani není."

„A kde je?"

„Na nějaké Bílé pouti. Snad růži z papíru mi tam chce vystřelit."

„Aha...," pokýval jsem uvědoměle hlavou, „takže tě obtěžuje někdo jiný?"

„Ne..."

„Že je to chroustrock?!"

„Ne, ne, ne..."

„Nugátová? Tisk? G_B_Šou? Petr_Pán? KayTea? Zboura? Karate_Kid_A?" Samo sebou, že jsem se snažil eliminovat výčet možných adeptů.

„Ani jeden z nich. Špatně jsi mě..."

„Tak už jedině Lyryk!" nenechával jsem se odbýt.

„Lyryk??? Kdo je Lyryk?"

„Ty neznáš Lyryka?" vytřeštil jsem oči.

„Jó... možná... Jó, už vím! Spejbl a Hurvínek a ten jejich hafan? že jo?"

„No," polknul jsem, „doufám, že to pochopí..."

 

Pozorovatel mě pak chytnul za rameno a naznačil mi, abychom se přemístili na jiné místo. Někam, kde nebude tolik lidí a tak velká koncentrace čistého vzduchu.

 

Po nějakých patnácti minutách jsme skončili tam, kam nás to vždycky táhlo... Na dámských záchodech.

 

Snažil jsem se zachovat chladnou hlavu: „Jseš si jistý, že nás tu nikdo neuslyší?"

„Jakékoli slovo, které z našich úst vypadne, bude pohlceno methanem."

„Chytré," uznal jsem.

Pozorovatel pak nijak nemeškal a počal dění posouvat dále. „Ale teď už k věci," odkašlal si, „chci ti říci... tedy krom toho, že chci vyrůst a že bych byl velmi šťasten, kdyby revolvery byly takové jako dříve... že se naše přední linie již formují a že je jen otázkou několika hodin, než to celé vypukne."

Žádný div, že mě pozorovatelova slova "lehce" překvapila. Tak rychlý vývoj jsem vůbec nečekal. „To už... jako... dneska???"

„Ano. Dnes. Ve 20:00."

„Ovšem... to je zrovna nominace v Big Brother a tu bych chtěl..."

Pozorovatel byl ale neoblomný. „Lojzo, já si nemůžu dovolit žádný odklad. Byť o jeden den. Koupil jsem ty gumové medvídky ve slevě a právě dneska jim vyprší spotřební lhůta. Jestli chceme učinit naše životy růžovějšími, musíme to provést dnes večer. Nikdy jindy! Chápeš?"

No co mi zbývalo... znovu jsem pokýval hlavou.

„Takže dnes se to stane. Buď připraven."

„Budu," řekl jsem polohlasně a hned vzápětí dodal: „dnes vypukne revoluce..."

 

A nezůstane jen u růžového Písmáka a Bazooky!!!!!!!!!!

 

Bum bác.

 

(pokračování příště)

(za rok, za dva... až zase někomu slíbím, že napíšu něco ujetýho)


7 názorů

Alojs
02. 07. 2007
Dát tip
tohle je povinná četba... a ne že ne :)

Alojs
05. 06. 2007
Dát tip
přechod písmáka ze starého hávu do nového udělal tohle... a já ještě neopravil všechny texty, neb ne všechny mám zálohované a někdy je to pracné :/

taky jsem si říkala, proč tam jsou... docela to ten text kazí ;)...

Alojs
05. 06. 2007
Dát tip
když jsme u toho... měl byc vypudit ty otazníky.... :)

:-D

reka
27. 01. 2006
Dát tip
zase mi to mistama prijde trochu vydreny, ale na druhou stranu, nektery pasaze jsou fakt dobry. zda se mi, ze mas tendenci nekdy veci prilis dovysvetlovavat, coz vtip shodi. tady je treba vyborny to s lyrykem a zerykem, co okomentovavas jen slovy "doufam, ze to ctenari pochopi"... mimochodem, kdyz uz jsem u toho vyctu, taky se mi libi, jak jsi zmenil Stvn vytku z "napocital jsem do 365" na "napocital jsem do jedne".

pikacu
26. 01. 2006
Dát tip
Ćéče, Lojzíku .. tohle je hodně ujetý .. Ještě ale dotaz .. KDO JE PROBOHA TEN LYRYK?!? :-)

pikacu
26. 01. 2006
Dát tip
ještě něco .. nechceš založit Růžový klub? ;-)

Alojs
26. 01. 2006
Dát tip
on už je :) pinksmak.cz vstup do našich řad :)

Mezon
03. 12. 2005
Dát tip
... solidní akční píčovinka ... z tokovýhle parafráze asi Raul vzteky ještě víc zezelená ...

Alojs
03. 12. 2005
Dát tip
mezon: myslím, že jsi to vystihl ze všech nejlíp :)

hai_mal
01. 12. 2005
Dát tip
a ještě V dílo bylo dáno do Výběru a tudíž odstraněno z klubu *Tipy písmáků* děkujeme za účast

evalota47
26. 11. 2005
Dát tip
Sem přihodila Tip-to prostě nejde nepřihodit-:)))

tohle je mi ale blbůstka :)

StvN
25. 11. 2005
Dát tip
Hele je to dobrý. Legrace. Až na dvě tři místa, kde vtip sklouzává k trapnosti. jmenovitě se mi nelíbilo: Zastavil jsem se, napočítal do tří set padesáti šesti (moje oblíbené číslo) pro uklidnění a rozhlédl se po pokoji. Mimojiné proto, že napočítat tolik by ti zabralo pět minut. Pak tohle: „Tak už jsem tu!“ vykřikl jsem z prdla hrdla. Na druhou stranu některé vtípky jsou velmi vydařené. Nevim ještě do jaké kategorie patříš, ale někam tě šoupnu.

Alojs
25. 11. 2005
Dát tip
s těmi fórky máš pravdu. uklohnil jsem to relativně rychle a na vzniklé díry jsem aplikoval první napadnuvší záplaty. Minimálně z prdla hrdla hned opravím. díky za návštěvu. Uvažoval jsem, jestli ti mám poslat avízo, ale jsem rád, že sis to sám vyhledal :)

StvN
25. 11. 2005
Dát tip
A nešlo by to nechat jenom: „Tak už jsem tu!“ :) Ale nic. Avízo jsi klidně poslat mohl, ale já bych si stejně přečetl až dneska, protože pracuju se zpožděním.

Alojs
25. 11. 2005
Dát tip
chápu. taky toho času moc nemám. snad to tady taky někdy doženu.

StvN
25. 11. 2005
Dát tip
Hlavně si přečti přípravku.

Cookie
22. 11. 2005
Dát tip
Ty vole...řekvapils...já myslela že to bude nějaká růžová slátanina...ale já se kvalitně bavila...luxus na podělanou náladu:-) *t

Marty73
20. 11. 2005
Dát tip
Růžových tipů přehršle a hodně optimismu k další tvůrčí práci, vše kolem je přece tak neuvěřitelně sladké, a zvolna to odkapává nám přímo do huby. Revoluce, toť osvěžující dresing pro tuto vypečenou společnost. :)

Alojs
20. 11. 2005
Dát tip
nádherná reakce :) díky

Godfrey
20. 11. 2005
Dát tip
Tohle je alojs dost blbý, hlavně se ale vrať.

Alojs
20. 11. 2005
Dát tip
co? teď vůbec nechápu... :)

Alojs
18. 11. 2005
Dát tip
Děkuji všem za přečtení. Je to takovej úlet a pro mě dobré cvičení, abych nevyšel ze schopnosti "napsat něco jiného, než recenzi na film". Nicméně věřte, že růžová je nejlepší.

Beketamon
18. 11. 2005
Dát tip
Že by.....Růžová revoluce??? t

pekylau
18. 11. 2005
Dát tip
Moc me to pobavilo. t. [musi to byt zrovna ruzova]

hai_mal
18. 11. 2005
Dát tip
dílo vloženo do klubu *Tipy písmáků* děkujeme

papouch
17. 11. 2005
Dát tip
ale di ty brepto :-)

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
tak už jsem upravil ten text :) brebtám, brebtám... mám to rád :)

papouch
17. 11. 2005
Dát tip
šmarjá .. upravil text??? To to jako mám číst znovu????? :)

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
ne, jen jsem to upravil tak, aby to nepřečuhovalo :) Heleď, chceš, abych tě tam zakomponoval?

pozorovatel
17. 11. 2005
Dát tip
bum bác!!!! všechno potrvzuju a revoluce bude připravte se jedem!

pozorovatel
17. 11. 2005
Dát tip
papouch je úhlavní padouch!

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
zničíme ho. medvídkama. to neustojí nikdo

pozorovatel
17. 11. 2005
Dát tip
....už je vlastně mrtvej teda růžovej

papouch
17. 11. 2005
Dát tip
pche!! papoušci jsou nezničitelní a už vůbec né jakejmasi gumídkama medovejma, nebo vo čem to žvatláte

plovárna
17. 11. 2005
Dát tip
Má to spád a jsou tam hezký vtípky, tak jsem zvědavá na pokračování... :o)

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
pokud tohle nebude mít aspoň 40 tipů, tak do pokračování nejdu :)

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
samozřejmě růžových tipů.

plovárna
17. 11. 2005
Dát tip
Jak myslíš... na, tady máš tip. I když z něj asi velkou radost mít nebudeš.

plovárna
17. 11. 2005
Dát tip
Pozdě, můj je průzračnej :o)

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
máš pravdu... já nebudu mít radost, ani kdyby jich bylo 650. jsem nějakej divnej. sakra... co to se mnou je? ach.. to bude ta nervozita před úderem!

tam, kde nás to táhlo.. ?? kam, nee? :)) jinak super a tesim se na dalsi revoluce jsou potreba jinak by dneska treba nebylo volno a tak.. :))

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
to víš... psal jsem to rychle... skoro na koleně. však se musím věnovat taky jiným aktivitám. třeba medvídkům a tak. ale díky :)

fungus2
17. 11. 2005
Dát tip
Pobavilo**

Super :)) Akorát na "dobroš" mám alergii od tý doby, co jsme byli tejden u tátovejch známejch v Jeseníkách, kde jsem si tohle slovo musela vyslechnout několikrát do hodiny :))

Alojs
17. 11. 2005
Dát tip
dobroš. díky za názory :)

hai_mal
17. 11. 2005
Dát tip
prima odlehčení, pobavila jsem se též :-) t*

Loutka
17. 11. 2005
Dát tip
já třo přečet a dokonce celý, což se mi často nestává u povídek*

Nyklman
17. 11. 2005
Dát tip
Pohodová jízda pouze pro sečtělejší písmoně. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru