Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Idejův žalm

28. 11. 2005
4
0
1517
Autor
celer

Ztichla ti slova, ústa jsa breku jala.. mohl jsi zpívat, v temný roh vlhký.. kámen ti přeloživ cestu, z duše drtil ryk.. Tak tlumen, v kráse, kroku, dechu... ještě stále živ..

Prosím tě pane! Polož mne na dlaň a nech jen splívat..

 

dělají to andělé, ti příliš často oslovení....dělají to v černém, ti co se zmohli....ty co jsi, pane neměl rád,

odpočíval jsem v hadrách, na smítku prachu, vždy všechno čisté...

dnes výjmkou stal se, krásným mužem....v bílé..

Naslouchal jsem, pane hlasům, když zvonili mi nad hlavou..

Nešlo to neslyšet, každý to věděl..:"Neustávejte na cestě, neboť vás zastihne tma.."

V tmavém pokoji, chladném jak brčál, řekls mi pane bůhvíproč :" POJĎ!"

Zeleným stropem prosákl jsi ke mně ....AŽ KE MNĚ!!!!! a ticho vládlo tisíce let..

Nechal jsi mne pane klidně řvát..potichu..lehce..s vánkem u úst..

Jako bych nahatý spával, spitoval vědomí, nesnášel jej a padal s každou krůpějí deště..

Bolel bych celý svět, už tak dávno propadlý v hlíně..

Bolel bych matku, v bolestech rodičku..

Bolel bych lány, srdce těch viných, slzu a vodu..

Bolel bych krásu, i tu která zkrotla..

Bolel bych život a bolel bych smrt, bolel bych svaté a zkažené, mrtvé a němé.

Vůkol bych všechny, co znám bolel !

A ty, můj pane, ty bys bolel mne..

 


supizmus
05. 02. 2006
Dát tip
hodně hluboké. zasáhlo mně svou syrovou upřímností a naléhavostí. smekám

romale
01. 12. 2005
Dát tip
Je to na kost... moc bolestivé... odřezané kusy plánů... ale to dost surově... a přitom tak čisté... ###

Vitex
30. 11. 2005
Dát tip
Na příští křižovatce doleva (nebo doprava ?) každopádně : hodně štěstí (a jeden tip - a to nejen za myšlenku ale i za formu)

celer
29. 11. 2005
Dát tip
asi mně to neoslovilo.... promiň ale typa ti nedám, kámo..

hai_mal
28. 11. 2005
Dát tip
A ty, můj pane, ty bys bolel mne.. tohle mě oslovilo (prolog a báseň už tolik ne...)

JeanJoche
28. 11. 2005
Dát tip
Vítej stracený synu otce svého...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru