Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modalitäten (Grammatische Poesie)

14. 01. 2006
2
7
4441
Autor
šňupálek

Ich lerne Deutsch in der Schule. Und manchmal bekommen wir auch Hausaufgabe. Und manchmal ist es auch etwas kreativ. ZB. ein Liebesgedicht. Und manchmal bin ich nicht imstande es abgeben... Und folgendes Gedicht ist ein von mehrere, die ich niemandem zeigte...und deswegen bekam ich in der Schule eine Fünf. ooooooh wiiiee schreeecklich! (Jak by řek čech: život holt neni peříčko, nýbrž pořádný péro) Mit der Grammatik hab ich immer Probleme...

Wir
Dürfen?? Können?
Mögen.
Müssen! Sollen!! Wollen!!!
Küssen

 


7 názorů

šňupálek
22. 05. 2007
Dát tip
hmm..keine..ok..fast keine ;-) (übrigens - heute hab ich abi aus deutsch abgelegen :-) hurrrá! )

hej, neodpovedaj na rečnícke otázky...na tie si mám odpovedať ja...alebo nikto;)

šňupálek
14. 02. 2007
Dát tip
viem ja? :-D

načo to vôbec pozerám?;)

šňupálek
18. 11. 2006
Dát tip
hihi

šňupálek
11. 08. 2006
Dát tip
a co nyní? :-) já tedy nyní asi půjdu spát, ovšem až dopeču ;-)

Smutněnka
10. 08. 2006
Dát tip
Asi v době, když jsem se zabývala modálními slovesy, jsem na kussen nemyslela, spíš na mogen a slysela jsme hlavne sollen :) A co nyní?

šňupálek
10. 08. 2006
Dát tip
tak to tedy vielen dank ;-)

Smutněnka
10. 08. 2006
Dát tip
To je moc miloučké... a přitom ... so einfach :-)

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
jo, nemrk by ses eště na Fahrschule? bych byla zvědavá - se neozývá moc lidí, který by kamarádili s deutsch..dik

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
juj avi

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
:-) aha, tak to je asi jiná úroveň...moje skromné jazykové...ehm (ne)znalosti?

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
jako bych to nevěděla, žejo...

Murtis
27. 07. 2006
Dát tip
No problem. Jsem ted ve Schweizu, tak me to asi poznamenalo..:)

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
dyť já sem ale trubka - okamžitě se začnu stydět - i když to vlastně taky nepomáhá, co? ...dík :-)

Murtis
27. 07. 2006
Dát tip
Zni to naopak velmi dobre. Teda nemecky. TIP. Aber ich muss dir sagen, dass "mögen" - was weiss ich - "mit rad" bekannt.

šňupálek
27. 07. 2006
Dát tip
hehe..sem občas choděj lidi, který nečekaj&nechťěj&neuměj&neznaj&a tak němčinu...tak pro ně drobné vysvětlení (a ti, co německy umíte, mě prosím neukamenujte...hehe..vlastně stejně nemůžete, že?) je to variace na gramatický jev (modální slovesa) - učej se dycky takhle - akorát místo toho posledního ("kussen"-líbat) se tam dává "wissen"-vědět..neni sice modální, ale chová se nějak podobně překlad asi tak: my smíme?? můžem? můžem. musíme! měli bysme!! chcem!!! líbáme (se) to zní ale blbě, co?

Yeštěrka
21. 07. 2006
Dát tip
Asi to bude dobrý, škoda jen, že němčina jest jazyk mému rodnému hodně vzdálený:-)

šňupálek
13. 07. 2006
Dát tip
:-D

Fil
13. 07. 2006
Dát tip
Mlask!:-)

šňupálek
13. 07. 2006
Dát tip
rodinné moudro :-)

babka
12. 07. 2006
Dát tip
německy neumím, ale ta jediná česká věta - ** no žúžo ** :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru