Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mezi dvěma tichými cvaknutími

24. 01. 2006
13
3
5931
Autor
Kandelabr

Konec se blíží. Možná mu to oznámily ty černavé mraky nebo to vyčetl ze způsobu, kterým vzlétalo do nebes hejno vran nebo z pohledů okolních lidí, konec visel ve vzduchu, cítil ho, jen nevěděl, jestli je sám, zda je to jen jeho, osobní, nikým nepovšimnutý konec nebo jestli se týká všech těch lidí, co chodí kolem, lhostejně ho míjejí, někdo občas zavadí pohledem, ale hned ho zase odvrátí, když není na co se dívat. Takové to divné svírání v žaludku, zvláštní obava a při tom vzrušení a fascinace, něco se děje, něco se hýbe a být při tom je jako odhalit skrytý stroj, který otáčí zemí, vyšší forma vědění a zároveň pocit, že mozek vynechává, že není vyvoleným, ale nemocným, že není dobré hledat skryté mechanismy, protože poznání, že mohou existovat mu rozmáčkne hlavu.

Opřel se o zašedlou zeď pobořeného domu, prohlížel si vymlácená okna a kopřivy v okapech a drolící se omítku a nalomený balkon s omšelýma kuželkama zábradlí a prázdným výklenkem po soše a najednou zjistil, že ne on o dům, ale dům se opírá o něj, ten starý, unavený dům, konečně si trochu odpočinul.

A stroj otáčející zemí se zase posunul s tichým cvaknutím o jeden zub dopředu.

3 názory

Kandelabr
09. 03. 2009
Dát tip
podez_divka: ale? krajanka?

Rabb
04. 04. 2006
Dát tip
hezké počteníčko.. ..*

alina
15. 02. 2006
Dát tip
Nevím proč, ale ty první polovina tohohle vyprávění mi připomněla jednu z povídek z HROBKY PÍSNÍ od Orsona Carda... Už je to dávno co jsem ji četla... nevybavím si, kterou.... ale ta atmo.... sakra dobrá!

Julian
05. 02. 2006
Dát tip
Nechce sa mi kritizovat ) *

katugiro
27. 01. 2006
Dát tip
Mně se líbí poslední věta :) Zbytek mi tentokrát pod kůži tak nepronikl, asi je mi ten pocit vzdálený. První při tom by se patřilo asi spíš dohromady.

Jinny
26. 01. 2006
Dát tip
Trochu jako 451°Fahrenheita - v tom nejlepší smyslu slova. *

Witch
25. 01. 2006
Dát tip
konec super! takový mě baví :o) *

pekylau
24. 01. 2006
Dát tip
Za poslední odstavec, bez posledního řádku... Super - Tip. [i když ...prakticky ...se opírat ...a vidět vymlácená...].

Kandelabr
24. 01. 2006
Dát tip
heh, mohl mít nějaký složitější půdorys, třeba křídla a tak :) poslední řádek, no jo...je takový, že jsem věděl, že s ním budou problémy. děkuju

Eidam
24. 01. 2006
Dát tip
je to super*** tohle ti prostě jde *

pekylau
24. 01. 2006
Dát tip
Křídla ...nebo na atomový pohon... .[potom by nepotřeboval složitější půdorys... ]. Ne, vážně. Mě se to fakt líbilo. [bez problémů]

Kandelabr
24. 01. 2006
Dát tip
děkuji a cením si (ne zuby, ale líbení se)

Markel
24. 01. 2006
Dát tip
za ten starý dům, jako pekylau - T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru