Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blues o zlomeném klíči

06. 03. 2006
3
0
2411
Autor
JirkaS

Odmykám řeku klíčem jara
jež v průhledné tunice leží tu prostá...
Zamrzlá na kost    Nevítá hosta
jen tiše šeptá mu blues
                           od Kainara:

- My chvíli usnuly      A ledový proud
oblázky malé ve velikých dlaních
v peřinkách bílých   Čekajíce tání
tak snadno mohl

Tak snadno mohl
obejmout

Takhle tu za sklem jako ve výloze
V hlenu krve    A polykáme sníh...
Loudavé jaro odbývá nás stroze -

Klíč se mi zlomil
                        ve dveřích......


Lulu
21. 03. 2006
Dát tip
pekne to je....

JirkaS
08. 03. 2006
Dát tip
Děkuji za velmi zajímavý postřeh i za obšírný komentář. Snad máš pravdu; tunika může opravdu působit poněkud cizorodě...

Jolana19
08. 03. 2006
Dát tip
líbí

a2a2a
08. 03. 2006
Dát tip
Ta báseň se mi nejeví vůbec špatně. řekl bych, že má svěží rytmus, planulost i a to zejména pěkný lyrický projev. Co mi osobně tyto příznivé vjemy ruší - jsou použité obrazy jako tinica, či blues. Proč ? Vnímám blues jako něco, co je naplněno životem, třebaže zádumčivě, snad i hořce a toto mi k probouzející se řece nesedí, ta je dravá, plná. Navíc blues je tak trochu zneužívaný obraz v poezii, ale když už má být použit, měl by být i správně naplněn. Ta tunika mi evokuje něco cizího v naší krajině, něco nepřirozeného ve vztahu k naší řece a báseň nevnímám jako o cizí řece, např. Gangu, apod. Obojí mé výhrady jsou spojeny s první slokou, pak už naopak báseň napovídá to pěkné, co jsem zmínil v úvodu. I zde možná někdo může mít výhrady k jakési zjemnělé lyrice, ale mi nijak nepřekáží a ve spojení s tou plynulou lehkostí, rytmem působí sympaticky.

Sarrah
06. 03. 2006
Dát tip
krásná*

K_Anče
06. 03. 2006
Dát tip
vomámená sem, jestli se to prve nenapsalo--bože, tady to budu mít těžký:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru