Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Listy

16. 03. 2006
28
44
7520
Hŕba listov okolo mňa
 Ja sa v nich vôbec nevyznám
Asi ani strom sa nevyzná
 V tých svojich
Keď mu všetky
 Vypadávajú z náručia

A možno naopak
 Možno vie
Ktorý list
 Kam patrí
Možno mu je smutno
 Za ich hrejivou krásou

Raz to zistím...

44 názorů

ďakujem

som rada, že po dlhšom čase zase niečo aj potešilo a zaujalo :)

Pokusák
23. 03. 2008
Dát tip
!! *T

príroda je celkovo vďačná :)

guy
06. 03. 2008
Dát tip
já i déšť :-)

ja ešte rada aj sneh používam :)

guy
06. 03. 2008
Dát tip
moc hezký, stromy a listy jsou i mé oblíbené rekvizity .. *

tak reknu ti, ten konec (posledni tri slova) me dostal do kolen.. krasnyyy :-) *

ďakujem za pochopenie, jeseň, to je moja milovaná;)

avox
18. 03. 2007
Dát tip
jo, tady tipnu

orbital
22. 02. 2007
Dát tip
každý máme svého favorita ;)

ja tiež všetky...ale posledné roky som sa vrátila do útlej mladosti a našla som si svojho obľúbenca:D

orbital
22. 02. 2007
Dát tip
jo takhle :) teď už to budu vědět - pro příště :) asi máš ráda hodně podzim ;) mám rád všechny roční období, všechny mají něco do sebe. podzim je pro mě jako symbol stárnutí a taky moudrosti, ale i blížící se smrti v podobě zimy. mám rád na podzimu hlavně ty barvy. jinak mám nejradši léto :)

orbi:ja viem, že si to čítal, ja som ti chcela zdvihnúť náladu tým, že si prečítaš tie kritiky, lebo si myslím, že majú niečo do seba:DDD (ten rozhovor:D ) Sali: hm, to občas aj vo mne, ale prevažuje tá radosť...a občas je aj smútok krásny;)

orbital
22. 02. 2007
Dát tip
tahle je pěkná. už jsem ji jednou četl, názor se nezměnil :) taky bych to rád jednou zjistil.*

salomesr
21. 02. 2007
Dát tip
mam rada jej farby, vonu, napadane listy, ale vzbudzuje vo mne aj smutok a melancholiu

aj ty? či len štatisticky komentuješ?:D Ja ju milujem;)

salomesr
21. 02. 2007
Dát tip
:) dalsi oblubovatel jesene...

vesuvanka
21. 02. 2007
Dát tip
Usmáty_autor - díky, budu se těšit :-)))

ja som to tušila...a chcela som vliať troška radosti a optimizmu...a prepáč, na odpísanie listíku sa dostanem tento víkend, teraz sľubujem (a sľuby plním:D )

vesuvanka
21. 02. 2007
Dát tip
Usmáty_autor - díky, ráda jsem si debatu přečetla :-)))

u mňa to istí "biela" (už nie je biela:D ) stena...

nehovorim, ze by si nemala, praveze mala by si. korkove nastenky som myslel.

juj, ďakujem to je už 2. tip od teba na túto báseň:DDD Ja som poslala avi, aby si sa potešila debatou...:DDD Tou na konci s Anetté a CrowlingChaosom:DDD Lebo ma to tešilo:D Ale ďakujem za nááááádhrný list:D

aké nástenky? u mňa to istí celá stena...a spolubývajúca sa ma opatrne spýtala (ale ja som normálna, teda, nikto nie je normálny;) ), či sa mi to nezdá "přeplácané" ;)))) A škrupule sú strašné...prečo by som nemala behať cez listy, keď ma to teší? HA?

vesuvanka
21. 02. 2007
Dát tip
moc milá a krásná báseň, díky :-))) TIP

to by som chcel vidiet, ako tak skaces po dazdi:) ja mam skrupule a tazko by som sa ich zbavoval. ale niekedy si aj ja poviem, ze to je uz vela... ja mam jeden list velky javorovy na nastenke. zobral som si ho zo zahrady pri psychiatrickej liecebni, kadial chodim do skoly. super ze mame na izbach nastenky, clovek si moze pekne ozodobit...

chápem, poznám...ja, aby si vedel, ja stále tvrdím, že som malá a ňou aj zostanem...a zbieram listy, lepím si ich po stene, posielam množstvo listov s listami, skáčem cez kopy lístia, nechávam ľudí začudovaných stáť, pričom ich práve minula malá smršť, malé tornádo...a som šťastná...nechám sa zmáčať jesennými dažďami a vyspevujem si občas aj nahlas...a nech si myslia, že som bláznivá...to ľudia sa zabudli tešiť aj navonok a získali škrupule...

ja mam na jeseni rad ten pocit, ze vsetko sa uklada spat. ze nieco konci, ze to bolo pekne a ze mozme spominat. ze skoncil hurhaj a palava a tu smutocnost. a ked sa prvy krat skor zotmie, pripomina mi to ako ked som bol maly, zbieral som v jeseni listy na vytvarnu vychovu do skoly, mali sme s nimi nieco robit. vtedy som silno vnimal zmeny v prirode a doteraz mi asociuju nalady z detstva, hoci nic konkretne. mam pocit ze som niekde v minulosti a v buducnosti zaroven.

áo, ale do stratených romantikov ma ešte nevzali:DDD (a som šťastná romantička...aj keď nie som Roman Tička)

ty si romanticka, ze?:)

(možno sa ti bude páčiť táto jesenná debata:D ) No, podľa mňa, keď vstávaš do noci, je to možno obtiažnejšie...ale noci sú nádherné (občas (skoro vždy;) ) krajšie ako dni;) )...prípadne ideš do školy, do práce, na výlet...a zrazu vidíš prvé lúče slniečka...no povedz, hádam vstávaš dennodenne v lete tak, aby si ho videla? Na jeseň sa ti samé ponúka...dáva ti na obdiv svoje tajomné čaro...a večer, keď sa vraciaš< tak sa s tebou ešte stihne aj rozlúčiť... Cítiš tú tajomnú vôňu padajúcich listov, šepkanie stromov o jari, lete, o tom, čo všetko zažili, ale už by si aj radi oddýchli, sú nadšené, lebo im kamarát čechrí a češe vlásky, konečne si aj na ne našiel čas a rozpráva im, kde všade bol v lete...stromy sa s nami delia aj o svoju radosť a dávajú nám z nej aj ochutnať...peľ zmenený v chuť...

Anetté
21. 02. 2007
Dát tip
Příroda zešílela. Proto jsme letos nacházely zdivočelé květiny i v zimě a tady u nás, v Praze, se místo do čerstvého vzduchu budíš do jasně bílých mraků smogu... Já nevím, prostě to nemám ráda, tu únavu a ospalost a pak, když se ráno vzbudíš a máš pocit, že jsou tři hodiny v noci, ale né to nic, to je jen poledne... Vím, je to hrozné, ale já podzim a zimu vážně nemám moc ráda, ale v básničkách to jo, to můžu... Je to pro mě totiž jiný podzim...

nemusíš sa vydesiť...a tá farebnosť naokolo? ten vietor, ktorý ťa skôr pohladí ako niektorí ľudia? ten, ktorý sa ťa snaží zaviať tým správnym smerom? a kvetiny že odkvitajú? prečo som stretla Sedmikrásku (najmä tento rok) všade? A vtáky čvirikajú a robia stopy v snehu (keď nejaký je aj v novembri)...už je dýchateľný vzduch (taký svieži, u nás v Martine aj horský), ráno mávame všetci červené líčka, ktoré vyzerajú, akoby sme boli celí uradostení...

Anetté
21. 02. 2007
Dát tip
Je hrozná zima a prší a fouká silný vítr, listy hnijí a ptáci odlétají, květiny odkvétají a všude je takové mokro a Slunce nikde a já vím, že to bude další beznadějně dlouhý půlrok, než se vrátí... Sama jsem se právě vyděsila tím svým nahlým pesimismem((((;

som rada, že sa ti to páčilo:DDD Lebo v tom prípade ti to niečo dalo (PS: je mi divné vlastné diela dávať do svojho obľúbeného klubu:D )...

samozrejme, stopercentne:) mozno vie, ktory list kam patri, to je krasne:)

prečo ho tak nemáš rada? Crowling: čo myslíš, patrí do klubu?:D

Anetté
21. 02. 2007
Dát tip
Přiznávám, pesimisticky a zatvrzele nesnáším podzim... Ale teď mám skoro chuť ho mít ráda(((o:*

moc milujem jeseň;)))) áno, moc;)

***moc

táto je jesenná a ja jeseň milujem...áno, milujem jeseň;))) som šťastná, že aj vy ju máte aspoň radi;)

Markel
09. 01. 2007
Dát tip
Co napsat víc, krásná - T

orbital
20. 03. 2006
Dát tip
tahle je moc pěkná, meditativní... ***

som rada, že ste sa zamysleli...ďakujem za zamyslenie...to dnes všetci potrebujeme...zamyslieť sa a tak riešiť niektoré otázky...

vlad03
17. 03. 2006
Dát tip
...*... pripomenulo mi to jednu basen v ucebnici angliny, hovori o tom, ci smuti aj dreveny nabytok za prirodou, alebo len stromy v meste:))

včelička
17. 03. 2006
Dát tip
strom milý zistíš trebars že strom je celý temi listy a že se mu k zemi padnout zachtělo sklonit se pokorně před zázrakem na který se dennodenně dívá kterým sám žije

toto beriem, ale myslím to smrteľne vážne;)

Tak jo. Budeš můj zahraniční poradec. :)

som rada, že vás zaujala, dokonca, že sa dostala medzi obľúbené...a že som dostla krásny obrázok, za to fakt ďakujem... milý Pišta...to máš ťažké...ak niečomu ale nebudeš rozumieť, stačí sa fakt spýtať...;)))...já česky umím celkem slušně;))

Noe1
17. 03. 2006
Dát tip
hezká úvaha *t

Sarrah
17. 03. 2006
Dát tip
líbí ***

Zuzulinka
17. 03. 2006
Dát tip
pěkná momentka*

Háber
17. 03. 2006
Dát tip
tak Ti držím palce...

palino8
17. 03. 2006
Dát tip
peknučké :)) ***

vesuvanka
16. 03. 2006
Dát tip

vesuvanka
16. 03. 2006
Dát tip
ta je moc krásná... TIP a mezi oblíbené

Co já vim, už chrupká ve svým.

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
...s hrbolem...je v praze a naprán....a nedostupný

Super! Odedneška hledám zásadně ihlu v hŕbe sena! :)

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
spíš asi kupka...teda :-)...to je hezčí

Je to ostuda, já vím...:( To je tím, že se trhli, a už se nevysílá dvojjazyčně. Asi nejsem sám, komu to chybí, co?

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
hromada, pišto...

Co je to "Hŕba"? (co je to Nubijec?) :)

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
myslíš?, stanca...

ako by nestačilo?? tej básni to dúfam lahodilo...

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
samo..., báseň je nádherná, stačí...?

;) teraz som sa na teba pekne usmiala...povedala si to pekne...

tak to je fajn...máš plusbodík(dnes nie vážny, tie dávam inokedy a málokedy, ale aj taký malý a bezvýznamný stojí za niečo, no nie?;)

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
ale já už jsem se zamyslel...jinak bych ti nenapsal :-)

heh, nie je...to by sme tu už neboli, nebolo by to treba...;DDD

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
není třeba...všechno je jasné...:-)

páči sa vám?som rada...tak sa nad ňou aj zamyslite...preto bola stvorená...

Norsko
16. 03. 2006
Dát tip
ááá...*,...k nej!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru