Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z děcáku

Výběr: a2a2a, Print
22. 03. 2006
16
3
4240
Autor
synáček

Dívat se na svět
skrze slaná sklíčka
bolest od malička
hrdě      vydržet
a neumět se smát

Tak jako pampeliška
když vítr zafouká
zapadnout do kouta
Nevěřit na Ježíška
a těžce chodit spát

Usínat bez maminky
kamínky v dlani zamykat
O všechno na světě se prát
nepoznat konvalinky
za trochu lásky    život dát


3 názory

já pracuji v kojeneckém ústavu,Péťo...***

Markel
09. 06. 2007
Dát tip
Líbí - T

Ľudský systém je svinsá spoločnosť A ti ma dojímaš svojimi riadkami Až príliš pravdivé T

inblue
14. 08. 2006
Dát tip
k uplakani...

synáček
14. 07. 2006
Dát tip
větroplach; mezinka: Děkuji, že jste tu byli...

mezinka
05. 07. 2006
Dát tip
Krásná a jemně podanná.. Super tip.

větroplach
23. 06. 2006
Dát tip
Smutná a přeci tak hezky hladí...

synáček
24. 05. 2006
Dát tip
elfka_Sea: Ta básnička je skoro tři měsíce stará… Díky, žes tu byla…

elfka_Sea
24. 05. 2006
Dát tip
MOc krásná... moc smutná.... krutá skutečnost :( kruté osudy....*t již zase tak smutně.... je to nějaké nakažlivé období...

Milly
22. 05. 2006
Dát tip
já jsem měla dojem, že už jsem ji tu jednu viděla,..., tak mě bylo divný, že ji nikdo nečte...... :-) Jsem objevitelka básně........ :o)

synáček
22. 05. 2006
Dát tip
Milly; palino8; vesuvanka; Robinia: Děkuji vám všem... že jste tu byli i když Vám nepřišlo (jak píšete) ani Avi. Přiznám se, že ani já jsem nevěděl, že tu ta básnička je, protože jsem se snažil opakovaně ji sem protlačit... nicméně marně... a tak jsem to tehdy (toho 22.3.) vzdal... Teprve nyní, když jsem dostal Avi od Milly, že tu je dokonce dvakrát, tak jsem tu jednu smazal a z druhé se (dotatečně) radoval... a2a2a: Milý Jiří, děkuji za všechno, co jsi tu napsal i za to hodnocení... Ano, je velmi mnoho trápení a bolesti okolo nás a málokdo nebývá poznamenán... O to víc potěší, když se setkáme s někým, kdo už svou Kalvarií prošel... a kdyby se řeč (čirou náhodou) nestočila na dojemné "polštářky z dětství"... neměli bychom ani tušení, koho že před sebou máme...

a2a2a
20. 05. 2006
Dát tip
Krásná báseň, především vztahem autora k tématu. Je přesvědčivý, bezprostřední a pravdivý. Vím, o čem mluvím, a ačkoliv realita je taková, že 2/3 těchto dětí-chlapců končí ve vězení a sužují nám život, nemůžeme nevidět, že po dlouhá léta museli vynakládat mnohem více sil, aby uspěli, neporovnatelně mnohem více sil. A poněvadž znám tyto bývalé děti, ty co uspěly, i ty, co neuspěly, nosím toto naše společné stigma v sobě a vážím si každého projevu sympatie vůči jejich osudu.

vesuvanka
20. 05. 2006
Dát tip
Robinia - díky za avízo, báseň se zřejmě ztratila nebo nejspíše vůbec neobjevila v seznamu (ani mi na ně nepřišlo avízo) v době, kdy se rozjížděl nový Písmák, čemuž by odpovídalo datum, kdy synáček dílo vložil. Báseň by si zasloužila výběr, při hodnocení mě zrovna nikdo nenapadl, komu poslat avízo, ale teď se mi někdo vybavil, a tak posílám avízo

Milly
20. 05. 2006
Dát tip
avi...... pro někoho, kdo může dávat výběry a komu by se mohla líbit.. :-) Dík, Robinie, za sdělení......, já neznám nikoho, o kom bych věděla, že je z dětskýho domova, ale co člověk občas slyší za otřesný příběhy.....

Milly
20. 05. 2006
Dát tip
avi...... pro někoho, kdo může dávat výběry a komu by se mohla líbit.. :-) Dík, Robinie, za sdělení......, já neznám nikoho, o kom bych věděla, že je z dětskýho domova, ale co člověk občas slyší za otřesný příběhy.....

Robinia
20. 05. 2006
Dát tip
Konečně jsem tu básničku našla... asi bude víc lidí, kterým se nezobrazuje, protože Tvoje básničky, synáčku, byly vždycky hojně navštěvované. Milly, znám dva případy lidí z děcáku a oba zvládají život celkem obstojně, oba vychovávají své vlastní děti s láskou. Všechno záleží na každém jednotlivém člověku. Někdy se někdo zatvrdí a ani nemá proč, naopak může být obklopen láskou, může mít všechno a najednou se v něm cosi zlomí a stane se zlým a nesmyslně začne své nejbližší trápit... Taky si ale myslím, že dětem z děcáku toho hodně chybí a samozřejmě že bych byla jednoznačně pro, aby každé dítě mohlo vyrůstat v láskyplném prostředí...

vesuvanka
18. 05. 2006
Dát tip
Petře, to moc smutná báseň, krásně a citlivě napsané díky a dávám velký TIP, zasloužila by výběr, ale už nejsem v redakci... Zdravím Tě :-)))

Milly
18. 05. 2006
Dát tip
Tak to jsem ráda, že něco takovýho existuje...- jako řlověk, na kterým to není poznat...- já viděla v Tv takový dokumenty o tom, jak ne/připravený na život vycházej lidi z dětských domovů- bylo mi jich fakt líto... :-( Myslím, že by pro ně bylo lepší, kdyby si je směli brát domů i milující homosexuálové jako rodiče, než když se stará o celý oddělení pár sester...... -t-

synáček
18. 05. 2006
Dát tip
Milly: Pochopitelně něco takového neplatí všeobecně... ale tuhle básničku jsem napsal po ošetření jednoho velice hodného a milého pána, kterému bylo 59 let. Vysvětloval jsem mu jak by měl pečovat o své nemocné koleno... a on mě ujistil, že to přesně tak už dělá a že k tomu má doma i dokonalou pomůcku... polštářek, který má ještě z děcáku... Mne ani ve snu nenapadlo, že by něčím jako je děcák mohl vůbec kdy projít... Dali jsme řeč o tom, jaké to vlastně všechno bylo... a tu básničku pak napsat byla hračka... Díky, žes tu byla...

palino8
18. 05. 2006
Dát tip
hmmm, to hej...

Milly
18. 05. 2006
Dát tip
... moc pěkně napsaný, jen myslím, že když je na tom někdo takhle, srdce zatvrdí a pak už snad ani lásku není schopen vnímat.. :-(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru