Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mýtus

06. 03. 2001
19
0
6021
Autor
Carodej

Do strmých skal vtekl výkřik orlosupa jak dravá bystřina, rozstříkl se kapkami ozvěny po stěnách. Vzduch odpadává z rozpálených křídel, po nárazu na tvář vlny strachu orosí Ti čelo... A znovu krev... dychtivě naplní staré řečiště, mísí se se solí Tvé kůže, barví zašlou rez okovů, ale Tvůj plamen neuhasí, ó Prométhee!
Suiza
29. 09. 2005
Dát tip
ano ano...tak tohle ano......sílu to má i řečiště jak bystřina v horách.....

Meggie
10. 08. 2002
Dát tip
Krev a krutost, to je moje. V tom jsem se "našla", i když ne doslova!!! líbí :o)*

bogart
28. 06. 2002
Dát tip
Souhlasím s Vyjanem. Mě z toho plyne ještě jedna metodologická poznámka. Asi bychom se měli vykašlat na to balancování na špičkách prstů a hledání nitek souvislostí. Ale jsou ještě TVRDÁ témata ze života? Kór v našem prostředí zasmraděné spokojené kotlinky... na diskuzi.

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
Vždycky jsou.

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
Vždycky jsou.

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
A nesouhlasím s Vyjanem:)

bogart
28. 06. 2002
Dát tip
já ano Čaroději: opravdu ses jen podíval na Prométhea jakoby ve snu. Pro práci s tímhle mýtem (a obecně) bys měl mít důvod a ten vysvětlit, nebo naznačit, proč a jak jsi přišel na to popisovat orla ve střevech. Ale třeba to tam je a oba jsme četli příliš rychle :-).

Carodej
28. 06. 2002
Dát tip
Já si nepamatuji, co mne k tomu přivedlo, ale tohle není pouze nějaký poetický a přebásněný popis mýtu o Prométheovi. Je to spíše analogie, využívající příměru k Prométheovu osudu. Je to také spíše vzpomínka na Prométhea a vlastní srovnání osudu fiktivního hrdiny této básně s jeho osudem - či srovnání toku života s Prométheovským principem.

Pepo
29. 05. 2002
Dát tip
Celé dielo nádherne korešponduje s názvom. Páči. ****!

Lori
01. 04. 2001
Dát tip
Líbí

Stínovlas
16. 03. 2001
Dát tip
První 2 sloky a půlku třetí jsem si myslela, že dole najdu jméno Ikarus. :o) Velice pěkně napsané. I když neveršované slova mi plynou jako v řece voda - plynule.

Helča
12. 03. 2001
Dát tip
ojky, docela mě to vzalo.

Yeziiinka
09. 03. 2001
Dát tip
Mě to úplně nadchlo...polilo mě horko! *****!

zirafka
07. 03. 2001
Dát tip
jo, taky se mi to libi :)

kosa
06. 03. 2001
Dát tip
krůůůůtýýýý

inventor
06. 03. 2001
Dát tip
*

Tynic
06. 03. 2001
Dát tip
*****!

Aura
06. 03. 2001
Dát tip
zajimavy zacatek, ale jinak prilis expresivni

Janis
06. 03. 2001
Dát tip
ehmmm....tak..já zase po špičkách zmizím :-)

Merle
06. 03. 2001
Dát tip
mile mě to překvapilo... čkal jsem jakou si lyrickyzamilovanou unylost, a do tohoh tohle... fajn fajn supí ptíp

hermit
06. 03. 2001
Dát tip
klasika s jistým přesahem, alespoň já to tak vnímám ***--

Yenn
06. 03. 2001
Dát tip
Tip.

Vio
06. 03. 2001
Dát tip
Ó Čaroději... pro mě hlavně třetí sloka! TIPík pro játra ;-)

kachnička
06. 03. 2001
Dát tip
Jo, jo, pro játra mám slabost - myslím, že Prométheus by to popsal podobně...;o) T :o)

Vyjan
06. 03. 2001
Dát tip
Chybí mi tu vážnější ponor do prometheovského mýtu; co ty v sobě neseš prometheovského (kromě fanklubového nadšení)? Prostě pěkný, romantický obrázek. Plochý, bez hloubky. Promiň.

soale
06. 03. 2001
Dát tip
tak nejak souhlasim s vyjanem a aurou ... obcas to s vyrazy moc prehanis ... skus prostsi slova ;-))) treba

Carodej
06. 03. 2001
Dát tip
Vyjane, obávám se, žes to nepochopil. Já nejsem ve fanklubu Prométhea, hloubka je relativní podle toho, jakou míru máme každý v ruce. A Prométheus zde není (v této básni) ve skutečnosti konkrétní osobou, na niž je složena oslavná báseň - Prométheus je v tuto chvíli jen určitá analogie, jako když někomu řekneš, že je jak Sisifos. Nebo Achilles. Jedná se de facto o vyjádření pocitu - nějakého pocitu, který z té básně vyznívá, kdy teprve v polovině básně autora napadlo v rámci této asociace srovnání s Prométheem a a jeho oslovení. Špatně se to vysvětluje, ale rozhodně nebyl postup - hle Prométheus a jeho báje - co to takhle sbásnit? V tomto ohledu mne chtíc nechtíc tvá kritika míjí.

Carodej
06. 03. 2001
Dát tip
Soale, které výrazy ti přijdou přehnané? Rád hledám ve věcech jiná vyjádření..... konkretizuj a já ti to rád osvětlím. Díky:-)

inventor
06. 03. 2001
Dát tip
Vyjane: tohle není ponor do smyslu Prométheovství, ale imprese, črtky jakési představy pouhého obrazu Prométhea od malíře z počátku 20. století.., expresivní - svévolné je to jen málo..

Astalavista
06. 03. 2001
Dát tip
Hledáš a nacházíš, Čaroději. Za neplochost a hloubku TIP.*

Cody
06. 03. 2001
Dát tip
... nádherné... TIP !

ruby
06. 03. 2001
Dát tip
krasna spojeni slov, vyvolavaji zajmavy obrazy, od zacatku do konce se mi to libilo, a prometheus? jen tresnicka, se kterou je to chutnejsi, ale i bez ni je to skvely dort se sladkou slehackou...to to neni videt?

Aura
06. 03. 2001
Dát tip
inventore, reakce na avízo: dobře, tak to není expresivní, ale příliš na efekt: kapky, křídla, krev, plamen, sůl,kůže, rez, jsou slova, které tady čtu pořád, a za všechny jsem už někdy dala někomu tip :-)

Funda
06. 03. 2001
Dát tip
*.

Carodej
06. 03. 2001
Dát tip
Aura - jde o to je vhodně zkombinovat do úhledného celku:-) Ale věř mi, že jsem ta slova použil, protože jsem jejich reálné významy takto viděl..... :o)

J
06. 03. 2001
Dát tip
první milování

Zolo
06. 03. 2001
Dát tip
Už to má moc tipů, ale co ... nadělám, šup tam s ním ...*

Carodej
06. 03. 2001
Dát tip
Zolo :-))))))))))) ALL - fakt díky.... moc...:-)*

Grendel
06. 03. 2001
Dát tip
pěkné, s myšlenkou... nemám co bych dodal více. snad jen- jen tak dále :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru