Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V umyvadle plném karamelu

05. 04. 2006
5
1
3480
Autor
Eileen

bráchovi k jeho včerejším 19. nenarozeninám

Zatímco škrábal princeznu za uchem vzpomínkami, rozeběhla jsem se přímo proti posteli a narazila vlasy do záclony, co jednou natřel dětským olejíčkem a potom odešel, protože naše šumivé slunce upadlo z balkonu – uklouzlo po dlaždicích zvlhčených mým potem zatímco naše těla hrála uvzdychaně stínové divadlo. Uklouzlo a zapíchlo se princezně navždycky do obočí. Třeba ji to bolelo, ani nezazpívala. Tak trochu se zavřel do sebe, no aspoň na dvanáct západů toho jejího slunce a pak někdy za čas, když se moje neprůhledné dítě vylilo ze břehů a vrnělo si tmou, šimrala mi moje první žena záda palcem u nohy, šimrala mě moje žena jarem v klíně.
Zahnala jsem ho taky pod vodu, protože si našeho dítěte nikdy dosytosti neužil, protože mě bolela záda, protože roztrhly se mi korále iluzí jako každý takový den, co přijde jednou za čas, a za to, že je snědl. Přikryl se květem heřmánku a zmáčel si i poslední řasu skrytou v dlani rozleptané smutkem.  
Princezno, zazpívej mojí první ženě ukolébavku na rozpadlé ráno, drž přitom mlhu za pačesy a zpívej, zpívej! Pod vodou se totiž nejněžněji pláče anebo nevidí se cizí slzy. Utrhnu si nehet a s posledním obrazem uplakaného pána dám své dceři drobné na cestu do moře.
Kdyby ’s řekl jednou jedinkrát, že mě máš doopravdy rád, posílala bych ti tvou neteř po proudu na prázdniny, brala bych tě k princezně na návštěvu a dělala, že mě rozvztekává být mladší sestrou a že se mi opravdu zdá o usínání s tebou v umyvadle plném karamelu…
Ukázala bych ti kouzelníka s heřmánkem v mé hlavě.
 
Poprvé mi řekl, že mě miluje, když jsem mu porodila dceru a on už neuviděl modrou krev.

1 názor

sidonia
07. 04. 2006
Dát tip
desna koncentrace obrazu.. rekla bych jako celek mi to proklouzava mezui prsty.. jako ze to nezachycuju asi tak, jak bych mela.. i kdyz ja bych vlastne ani tak moc nemela, ze, ale tak... ufff je to proste krasny no*

sidonia
07. 04. 2006
Dát tip
sem rada, ze sem vitana hned se do toho poustim....

Eileen
07. 04. 2006
Dát tip
avízo pro jednu takovou smutnou slečnu se zeleným jazykem od mentolovýho pitíčka.. :)

uz jsem to psal...La Dispute...vcerejsi cesta v noci do vsestar...krupalo mi pod nohou plno kaminku...a projizdejici auta neskutecne oslepovala a ja pokazdy uskakoval pod silnici aby me neprejely...koukala sem na nebe a na nem se akorat bimbal prilepenej mesic..takovej usmudlanej...rozmazanej opilec...myslel jsem na milion veci...a ani na jednu poradne....prozival jsem par historii...nektere letni dny...nektere letni noci...zpoceny karluv most s prelidnenymi turisty....a zmatenym idiotem v rukou...a modlil jsem se boze at uz ulehnu a muzu spat...a zase na par hodin nevnimat...a ja nemohl usnout hrozne moc dlouho jsem nemohl usnout a vlastne jsem nespal bylo tak neskutecne horko...nebo tak neco...zadne sny...a cigareta ovsemze...a taky propast a jine basne...a tohle tohle...proste je ten krasne temne dymavej proud myslenek v hlave...toho rozmazaneho mesice...toho rozmazaneho odyssea...jakym jsem vcera poprve v zivote byl...asi taky bud....

Abyss
06. 04. 2006
Dát tip
"na návštěvu a dělala, že mě rozvztekává být mladší sestrou a že se mi opravdu zdá o usínání s tebou v umyvadle plném karamelu…" "rozeběhla jsem se přímo proti posteli a narazila vlasy do záclony" "Princezno, zazpívej mojí první ženě ukolébavku na rozpadlé ráno, drž přitom mlhu za pačesy a zpívej, zpívej! Pod vodou se totiž nejněžněji pláče anebo" asi to tu nakonec cely budu muset opsat!!!!!! nemuzu se vynadívat do sy ta je to pekny aaaa mooooc smutnýýýý!!!!!!!!!!! eileenko* asi poplakám

Wemi
06. 04. 2006
Dát tip
p-o-p-r-a-v-d-ě-ř-e-č-e-n-o: tyjo.. pořád mi unikaj nějaký věci, ale ne tím způsobem, že by mě míjely, spíš na ně nedosáhnu ,nebo je neznám... tak krásný slova - zase a tolik jich namačkanejch vedle sebe, vlastně by se měly navzájem vyrušit a bejt ošklivý... ale nene! jsou ještě hezčí... prostě... to žeru! tip

Piscis
05. 04. 2006
Dát tip
No sice mi to moc nedává smysl - asi bych se na to měla vyspat, ale čte se to dobře a jsou tu zajímavé obrazy....už ten název je pěkný

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru