Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

krajiny tužkou

06. 03. 2001
10
0
2729
Autor
Vyjan

Toto nejsou haiku. Jsou to krajiny narychlo načmárané na dlaň nebo na zmuchlanou krabičku cigaret.

1 záseky do mraku naše vrypy ocel tmy 2 zmuchlaná plachta nebe díry po típlých hvězdách poslední dvacka měsíc 3 stín topolů noc dlouhých nožů 4 svah vinice lištičky polezte thyrsos a zkrvená lyra
bogart
28. 06. 2002
Dát tip
ech. nojono. dává to asi dost přesnej smysl. To maj bejt postřehy z polí? Mno já bych tomu nevytýkal absenci podtextů, apod. - podle mě tato slátaná báseň z útržků neaspiruje na větší dopad, než jen ukázat jednu metodu (objekt) jak porodil pár dětí. Ale ta metoda je tradiční. V poslední době mě trápí, jestli jsou tyto "obrazy" opravdu tak významné jak si v moderní poezii představujeme. Zvlášť, když vidím, že je sice hafa metod jak k nim dospět a jak je chrlit. Na druhou stranu z nás dělaj tak trochu divousy a inťoše. Bo kdo tak uvažuje, že. Ale nevím. Obecná skepse - ne k tobě konkrétně, Vyjane.

Vyjan
08. 03. 2001
Dát tip
djPes: Asi taky nejsem zrovna bakchant. Thyrsos je v této básni v protikladu k orfické lyře.

Vyjan
08. 03. 2001
Dát tip
Ještě avízo.

Albireo
07. 03. 2001
Dát tip
Tip, ale netípej nás. My hvězdičky to nemáme rády.

djPes
07. 03. 2001
Dát tip
Videt thyrsos v dnesni dobe...kde jsou ty doby, kdy Platon psal, ze je mnoho thyrsantu (tech, kteri nesou thyrsos), ale jen malo opravdovych bakchnantu .. evoe!

hermit
06. 03. 2001
Dát tip
****- Ta pátá chybějící hvězdička patří mé osobní neschopnosti číst jiným způsobem než jsem zvyklý. Tip. Co jiného.

Vojtek
06. 03. 2001
Dát tip
Za 1 tip bez debat....* a zbytek jistě není špatný ale v některých krajinkách se ztrácím...

Janis
06. 03. 2001
Dát tip
!Prolog! ú-žasný ************************************!

inventor
06. 03. 2001
Dát tip
hlavně, že není každý verš jiným uchopením téže matérie :-))))

Kannazuki
06. 03. 2001
Dát tip
tak já doplním Vojtka...mě zase uchvátily všechny až na první...

kafka
06. 03. 2001
Dát tip
stín topolů noc dlouhých nožů... *** Kde je mym krabickam od cigaret konec... *!

Bloncka
06. 03. 2001
Dát tip
skláním svoji hříšnou hlavu před 2 a 3, kterýžto shledávám jako nepopsatelně působivý, 1 jsem se trochu lekla, ale poslední věta ve 4... to nééééééééééé! pokreslíš mi jednou krabičku od cigár? jinak jsi mě zase nezklamal tak Ti posílám jednu hořící hvězdu na temný nebe tvejch krajin

Zolo
06. 03. 2001
Dát tip
Už jen pro to, že to není to nesmyslná cizoložící HAIKU ...*/**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru