Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je málo ryb...

Výběr: Fouckault, Zbora
16. 05. 2006
21
1
1750

To první je báseň pro většinu čtenářů, to druhé jen pro skalní rybáře...

 

 

 .

 

Ani vydra, ani pes

 

Jedna dvě

ryba jde

za ní lední medvěd

.

.

.

 

 "Catacombs
 Nursery bones
 Winter women
 Growing stones
 Carrying babies
 To the river"

.

.

Je málo ryb, po proudu ubývá vlků...

 

Za světla -přísavky-    

bílé a červené

neonka kolibřík drží se vody

 

ze zrna křemene

vyroste vlk

 

bílým se rýsují morkové úsečky

červeným ocasním zubatý steh

přišívá tmu

zhuštěnou na maso

vrčením ploutví

 

vyhodíš kámen

a vrátí se kosti

 

v řece je místo

kde vlk   zmenšený hlady

už nechytí rybu

.

.

.

 

 

.

.

.

 


1 názor

to jen kde se vzal vlk...nám se líbí ten obrázek, což je asi veškerá souvislost, album celé ani neznáme...


Marthin
17. 05. 2006
Dát tip
Opět trochu moc bílý skvost..skvost kost..

(závorka)
17. 05. 2006
Dát tip
jo, ale jo (líbí) T

Evička
17. 05. 2006
Dát tip
ryba nechooodííí! háhá ... a a to je sepsaný Miró?

Noe1
17. 05. 2006
Dát tip
nádherná, hravá a zároveň vážná až z ní mravenčí :-)))t*

Milly
17. 05. 2006
Dát tip

Milly
17. 05. 2006
Dát tip
chudák vlk......

guy
17. 05. 2006
Dát tip
vždycky píšu, že s rybama můžu vždycky .. už jsem si s tím skoro protivnej .. a tady je toho ještě tolik, co můžu, že bych to ani nestačil jmenovat .. *

K_Anče
17. 05. 2006
Dát tip
jako z příběhů severoamerických indiánů-nemůžu si pomoct (zrovna čtu Topola: Trnová dívka)

děkujeme... Fou to napsal moc hezky... v tuhle chvíli je to několik hodin stará báseń, i když začala vznikat ve formě nějakých obrazů a třeba i zlomků veršů tak před měsícem...nerozumíme jí a ani nemůžeme, teď jsme uvnitř básně, vidíme ji zevnitř a můžeme jen vysvětlit, kde se vzal který verš a říct něco o struktuře textu...na cokoliv víc potřebujeme nadhled... tady lepší než rozumět je snažit se vidět...

Zuzulinka
16. 05. 2006
Dát tip
tak tomu teda nerozumím..se klidně přiznám

Eg_Ar_11
16. 05. 2006
Dát tip
no páni ........... MOC*

Zbora
16. 05. 2006
Dát tip
jejda...po fouckautově reakci bych se jakýmkoli komentářem ocitl v pozici hloupého tlachače.... :o) ...sakra....sakra líbí.

jaza
16. 05. 2006
Dát tip
Ta slovní a zvířátková rozmanitost... Rybáři dycky byli divní )))**

Fouckault
16. 05. 2006
Dát tip
možná jsem chytil jinou rybu než autorka :-).. ale spíš než konkrétní zoologické znalosti a ryboznalství interpretátorů :) zde obdivuji řeku samou.. prostor vybudovaný textovou konstrukcí umožňující pohyb tam i zpět.. prostor kde můžu spatřit světlo i stíny tetelící se na hladině, nebo odhadovat hloubku v té či oné zátočině textu.. prostor vnímaný ve své celistvosti textové hmoty, který spuštěním toho správného mechanismu vnímání umožňuje spouštět v čtenáři jeho vlastní niterné odkazy.. napnutá pružina potenciálních významů a jiskřící obraznosti.. bez předkládaného diktátu jednoznačného a polopatického primárního významu... zamčené dveře se svazkem klíčů pod rohožkou.. je na nás najít si ten svůj.. cílem literární kritiky by mělo být ukázat na konkrétním textu proč působí tak či onak.. proč je patetické, sentimentální.. jakými literárními instrumenty je toho dosaženo, jaké pasáže jsou slabší. atd, atd.. zde kapituluji a stačí mi 4 slova "moc se mi líbí" :-)

dadíková
16. 05. 2006
Dát tip
..:)) t

Norsko
16. 05. 2006
Dát tip
svahilština :-)

po proudu ubývá vlků... nádhera*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru