Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smutek

20. 08. 2006
4
4
2500
Autor
pivnik
 
Smutek
 
Ráno se jí nechce vstávat. Proč bych měla jít někam, kde mě nikdo nechce, a kde se stejně nudím? Můžu ležet doma, a nikoho neotravovat. Ale já musim. Píšeme tu trapnou písemku. Nic neumim. Zase ji zvořu. A k čemu mi navíc bude nějakej děják, když stejně skončim jako pokladní v hypermarketu?! Ach jo... do školy se přiloudá něco, co vypadá jako mrtvola. S tim rozdílem, že mrtvola bývá slušně oblečená na poslední cestu... i když se snaží pochválit spolužačce svetr, všichni cítí, že něco není v pořádku. Je jako bez života. Shrbená se plouží chodbou, člověk se na ni ani radši nedívá, aby ho neprobodla pohledem. Zalezte všichni někam! Zkurvenej schod! Ještě si zlomim nohu. Život je na hovno. Nikdo mě nechce. Jsem hnusná (teď opravdu moc krásy nepobrala...). Kluci jsou hovada. Jeden jako druhej. Ať se všichni jdou zahrabat. Stejně to nemá cenu, dál žít...
Všichni se ptají, kde je jen ta krásná zářící bytost, co tu byla před týdnem? Nebojte se, zase přijde, jen musíte chvilku počkat...

4 názory

pivnik
11. 03. 2007
Dát tip
necekala bych, ze tato dilka zaujmou.. :) o to vic me tesi pochopeni myslenky. Diky!

exorcista
11. 03. 2007
Dát tip
než jsem se dostal ke konci, znělo ve mě "KONTRAST". připomíná mi to pohled na dvě reality...dvě strany mince...nikdy nevíš, která právě padne na vrchu a ukáže nám svou tvář. jsem rád, že jsem přečetl nejdříve "světelnou bytost" a až potom "mrtvolu". Ten pocit kontrastu je velice dobrý, vyvážený, nepřestřelený a přesný. z celého dílka dýchá chlad, vlhkost a neosobnost...jako by se pisatel nemohl ani dočkat až dopíše a odhodí pero z nepříjemného materiálu pro držení do kouta... ...oproti tomu druhému, kde radost a štěstí člověka oslní jako nenadálé svítání nad horizontem událostí. velice pěkně pojato a napsáno. (dokonce mi tam ani nevadil ten tvrdý vulgarismus, které jinak nemám v lásce...sem se hodí jako kotě na velikonoční pohlednici :)

pivnik
06. 02. 2007
Dát tip
... a zase.. dekuji :)

Jakubisko
05. 02. 2007
Dát tip
A zase..odkud to jen znám...=)) *

Také se mi líbí - ale oprav si překlepy, ať nezvořeš i tu češtinu :))) *

pivnik
22. 05. 2006
Dát tip
Neznam, ale pokusim se je sehnat, dekuju.. za kritiky, budu vzdy ochotna je prijimat...:-)

Horavin
21. 05. 2006
Dát tip
Po přečtení úvahy "Zůstat člověkem" mě zvědavost zavedla k Tvému tvůrčímu šuplíčku. Tohle se mi moc líbí. Krátká povídečka, jako malá báseň v próze. O všedním obyčejném lidském smutku však vypovídá nekonečně mnoho. Znáš Baudelairovy Malé básně próze? Líbily by se Ti. :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru