Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paladinův spad

21. 03. 2001
15
0
4470
Autor
Merle

dlouho jsem tu nebyl, a tak vám předhodím dvě najednou - náhloinspirační... kriticové: klidně se vyřáďte

Pozvolna zlovolná síla si sílí, tu kousek nakousne, tu hryzne kus. Povadlá struhadla mysli se mýlí - snadno se rozvíří kolovrat hrůz. Zkolená kolena všudem se plouží, zánikem zvonící terakota. Jízlivě stří-zlivé odlesky louží - - voda ta dávno tu nekolotá. Nestejně prodejné bránice hříchu, všemocně ne-mocné rozpětí sil? Ticho tu tichotá potichu v tichu... Vrkoč mi do ruky runu snu vryl...
Skaen
01. 03. 2002
Dát tip
Jsem tu příliš krátce, abych našla chyby ;) *

zirafka
25. 05. 2001
Dát tip
Ne, ze bych tomu rozumela, ale libi se mi to :)

Drakkan
13. 04. 2001
Dát tip
Kdo má něco proti Paladinovi, bude mít co dělat se mnou :-) Na Dragonlance nedám dopustit, z toho důvodu Tě Merle odsuzuji k 2/5

Yeziiinka
03. 04. 2001
Dát tip
Teď, tady na rozhraní dvou dnů, v polospánku a polosíle se mi v této básence otvírají úžasné obrazy... DÍKY za ně. Přiznám se, že když jsem ji četla za úplného bdění a denní roztěkanosti (jakoby mimochodem, což se ale nesmí), byla pro mě nepochytitelnou změtí slov.

Miroslawek
29. 03. 2001
Dát tip
Paladinův smrad Pozvolna zlovolná síla si sílí tu kousek nakousne tu vhryzne kus Povadlá struhadla pupkem se kýlí - snadno se rozkvílí kolovrat hrůz Zkolená kolena všudem se plouží zánikem vonící divná hmota Jízlivě stří-zlivé odlesky louží - - voda ta dávno v nich nekolotá. Nestejně prostupné hranice v břichu, všemocně ne-mocné rozpětí sil? Ticho tu tichotá potichu v tichu... Svěrač do opuky runu snů vryl...

Vojtek
29. 03. 2001
Dát tip
Miwa: Hele nech si toho jo :-)))

AZALIN
29. 03. 2001
Dát tip
Míro Míro....

Merle
26. 03. 2001
Dát tip
Bříza: jo to ta mluvnice (hlavopopel) Helena: nedopadlo to... pořád to letí, dívá se na přibližující zem a říká si: co to je? jestlipak budeme kamarádi ;-))) Falka: neodolám hň hň hň :-)) Amicta: příliš osobní, příliš já-orientované, než aby šlo z vnějšku samo pochopit... musel bych moc moc vyvětlovat a vyprávět a... "nuda nuda šeď šeď, hloupé tlachání starého strýce" :-))

Falka
26. 03. 2001
Dát tip
Merle@Helena: Řekl mu někdo, že přestože se nemusí bát pádu, z přibližující se země by přece jen strach mít měl? ;o) A jinak, na ten čaj by sis měl pospíšit, nemám ho tu zase tolik a brzy mi dojde :o))

Merle
26. 03. 2001
Dát tip
Falík: ty mě děsíš.... a já se na tu zem tak těšil :-))) neboj, přijde čas - zůčtujem spolu.

Amicta_sole
24. 03. 2001
Dát tip
Neporozuměla jsem názvu... Možná je tam cítit smutek, ale v posledních verších vidím stopy po naději... možná runy napoví, co dál...? Možná chytit si ten sen...? Líbí, máš cit pro slova a jejich klínění a zaklínání do sebe... a je v tom víc, než jen to... Tip*

Vcela
23. 03. 2001
Dát tip
A sakra!

Stevenson
22. 03. 2001
Dát tip
nejak souhlasim se vsemi..))..a i ta onomatopoeticnost.slovicek.. se da prehanet..ale s Vojtkem bych to bral Ze by mi tu tou silou zas nejak tak vzalo.. to je mi lito..)(ze ne)..... .. jak to ta J. umi podat..))

Merle
22. 03. 2001
Dát tip
Jiko: i v tomhle významu se to dá použít (bylo to vědomé) rire: vidíš a přitom v druhé sloce je nejvíc významů, a nejdůležitější informace... Carodej: ale podobností zvukových stop slov, je daná právě ta melodičnost, o kterou mi šlo... titři: nemůžu si pomoct, ale nenacházím v tom jedinou neplynulost, stejně tak snadno držím stejné tempo recitace, a když to terakoty zrychlím, pořád to nezní špatně. Je to trochu náročnější na mluvidla, ale nic krkolomného. J: to, co tam vidíš, tam je, a víc než jsi v tom objevila se tam vyčíst nedá, musel bych napovídat, a to nechci. úplněvšichni: děkuji

Bříza
22. 03. 2001
Dát tip
líbí se mi hraní se souhláskami - a vůbec celé úsměvně příjemné ... :c) - akorád mám radši ta kolena S kolená - (cit pro úměrnost novopatvarů se mísí s možnou neznalostí mluvnice... ;c) ).

AZALIN
22. 03. 2001
Dát tip
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzajímavéééééééééééééé...........

Helena
22. 03. 2001
Dát tip
bráško, Tvůj rytíř se chová hrozně pojašeně, že mi ani po třetím čtení nedošlo, jak to s ním vlastně dopadlo, no mně je to celkem jedno kolik má životů, hlavně že je s ním pokaždé tákhle hezky :-) Jízlivě stří-zlivé odlesky louží - se mi nelíbí, je to takové nějaké bez brnění..

Tynic
22. 03. 2001
Dát tip
Ale toš dobré to je ! Jenom mám vrozený odpor ke všem těm runám a jiným fantazy symbolům :o)))

Falka
22. 03. 2001
Dát tip
Zvučí to krásně, to se musí nechat.... Ale rezonuje mi to do smutna, a to se tak teda nechat nemusí!!! Navíc mi je líto tý čajový konvičky, cos ji v druhé strofě nechal rozbít... Voda kolotá, stavím na čaj... mám tu karamelovej, vsadím se, že neodoláš... A neboj, nějakou konvičku taky seženeme... fakticky :o) Za S kolená kolena už ti napohlavkoval brácha, tak já tu jsem jenom od chlá chlá... :o) *

Albireo
21. 03. 2001
Dát tip
PMŠČ. Ť

Yenn
21. 03. 2001
Dát tip
Struhadla mysli - to je skvely obrat.

rire
21. 03. 2001
Dát tip
juu, lamo-jazyk ;) tohleto nahlas cist... >-) Merliku, to je zakerne-zlovolny utok na recitatory :) [jen ta druha strofa drobet slabne] ale i tak :) hravy TIP :)

Carodej
21. 03. 2001
Dát tip
tak nějak jako s trakařem přes kočičí hlavy....

Merle
21. 03. 2001
Dát tip
nemůžu si pomoct, ale žádné zádrhele nevidím.... mě se to čte dobře, a celkem melodicky... prosím konkrétněji

Vojtek
21. 03. 2001
Dát tip
mně to nedrhne, vyslovuje se to naprosto hladce :-)) *!

JiKo
21. 03. 2001
Dát tip
"uhryzne" a "hryzne" nemá stejný význam rytmických chyb není (divil bych se :-)) Čarodějovi jde možná o to že ve druhé sloce jsou použity slova (terakota, neklokotá) s rychlejším tempem výslovnosti což se může jevit jako nesprávný rytmus (protože při recitaci nelze udržet stejné tempo nebo by verše zněly uměle) Báseň je protkána smutkem (?)

rire
21. 03. 2001
Dát tip
nemuzu se zbavit pocitu, ze Merle ma ten jazyk nejakej divnej, :))))) ja to fakt neprectu aniz bych se nekde neprekec. a to jsem nic alkoholickeho nepil!!! (mozna proto) a co se tyce prostredka - tam me to proste vubec neoslovuje (jen jako zvuk slov) kdezto ty okolni mi kresli obrazy pred ocima proto rikam ta prostredni spis slabsi (volbou slov).... zeby jiny disociacni ramec a nemocni uvazbenost? :))))))))))))))))))))))))))))))))

Vojtek
21. 03. 2001
Dát tip
rire: dveře skřípou doktror rozzuřen křičí strč prst skrz krk nebo ven prsty v hrsti třese mi hrdlem řvu a křičim vržu štokrdlem drbu vrbu řepa rarášek třistatřicet řek..... :-))) a v pohodě :-)

...hmmm... zajímavé.... těším se na další.....

Valéry
21. 03. 2001
Dát tip
Je to silné, něco mezi Erbenem a Lyrykem. (blíže k Erbenovi) :))

Wopi
21. 03. 2001
Dát tip
No, to je síla. ť

Bacil
21. 03. 2001
Dát tip
Slovíčkování, to já můžu...

Carodej
21. 03. 2001
Dát tip
Neměl jsem na mysli rytmiku či rýmy. Ale tak nějak příliš jazykolamná slova:-)

Bloncka
21. 03. 2001
Dát tip
hu. dobrý :)

J
21. 03. 2001
Dát tip
Vojtek:o)))) Yen: obraty vůbec jsou typicky nápadité JiKO: Smutkem, koncem,rostoucím napětím, zlověstnou zatím skrytou v tichu až zuřivostí, zlomyslnou přípravou k útoku, který možná ani nebude, protože se odehrává kdesi v útrobách ačkoli aby se plynulo...kde je nouzový východ?

bobotic
21. 03. 2001
Dát tip
Jo voda už dávno nekolotá

bobotic
21. 03. 2001
Dát tip
E éé, chtěl jsem říct, že vexperimentos se mi pači :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru