Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skulpturní jádro

01. 08. 2006
7
0
5014

Jestliže je později substance organizmu rozpuštěna, pak často zůstává pouze jeho otisk. Obsahuje-li sama fosilie nějakou dutinu a do ní pronikne sediment a pak je pevněn, vzniká kamenné jádro, jehož vnější stěna kopíruje vnitřní stěnu dutiny. Dochází-li k rozpuštění těla fosilie v době, kdy je ještě hornina plastická, může se na povrchu kamenných jader vytvořit charakteristická skulptura původního vnějšího povrchu, takže vznikne tzv. skulpturní jádro. Nejstarší známé fosilie přísluší bakteriím a snad kvasinkám. Jsou nejméně 3,5 mld let staré.

"Je to definitivní?"
Všecko je definitivní,
i to, co je zvratný, je definitivní,
i to, co je zvratný, je nezvratný
a všechna rozhodnutí jsou rozhodnutí jednoho člověka,
i když to vypadá tak, že jsme na to dva

Seděla jsem na zastávce a čekala
seděla jsem tam sama
a všichni lidi okolo se dívali nikam
jejich pohledy se neprotínaly, míjely se
a mě
a měly strach
jako já a možná víc
potom přišel TEN a jednomu po druhým
zabořil ukazováčky do nehybnejch tváří
odloupnul svalstvo
obral je z kostí
olízal si všecky prsty a pak je všechny
těmi prsty
zneuctil
pak
když už jim sebral tvář

taky trvám na krvi a svých vnitřních otiscích

"Je to opravdu definitivní?"
To záleží na tom, jak to myslíš,
jestli myslíš,
jestli tohle je setrvalej stav,
tak jo, tohle je setrvalej stav,
protože ani jeden z nás to nehodlá změnit
jestli myslíš,
jestli se tenhle stav někdy změní,
tak jo, změní, zcela jistě,
protože ani jeden z nás ho takhle, jak je,
nenechá
ale vědět, jak to dopadne, nemůžem 

31.7.2006

věnováno Marthinovi


Zbora
10. 08. 2006
Dát tip
Uf...t

no tak jo, tak proč maj chlapi sebevědomí nízko :-)))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
voni ho mají, ale nezvedá se jim :-)

teď jsem to odhalila, proč chlapi nemaj sebevědomí :-))))))))))))))))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
mně už ne :-)

mně se zvedá sebevědomí

guy
02. 08. 2006
Dát tip
všimni si, že jsem ti zase pro zvedání dalšího nechal prostor :-)

guy
02. 08. 2006
Dát tip
asi všecky, pokud je máš .. někdy i s žaludkem a hladinou adrenalinu :-)

kterýto mandle se vlastně nadzvedávaj? nosní krční ušní? všecky, je to fuk?

guy
02. 08. 2006
Dát tip
mluví z tebe vlastní zkušenost - a ty máš mandle? - teda, neptám se proto, že bych ti je chtěl něčím záměrně nadzvedávat :-)

jo tak :-))))) taky vlastní organický se polykaj blbě, i když člověk nemá mandle leda po jednom

guy
02. 08. 2006
Dát tip
jak který - protézový ani moc ne :-)

zuby nejsou organický?

guy
02. 08. 2006
Dát tip
radši jenom k organickejm substancím, které se můžou rozpouštět případně fosilnět :-)

nebo k zubům?

nebo k zubům?

nebo k zubům?

guy
02. 08. 2006
Dát tip
aha - ty asi myslíš mandle jako orgán - já myslel ty solený, co se přikusujou k vínu nebo pivu :-)

jak furt? kdyby měl mandle, tak by zuby nespolk

guy
02. 08. 2006
Dát tip
co máš furt s těma mandlema - já fakt nevím :-))

on neměl mandle?

guy
02. 08. 2006
Dát tip
to nevím, co jedl - mandle pomáhaj při zvracení? - já mám zkušenost, že moc ne - ty drobečky z nich drhnou v krku a věci nemaj ten správnej spád .. :-)

on neměl mandle?

guy
02. 08. 2006
Dát tip
jinak ještě k tvému dílu - souhlasím s tím, že některý věci jsou nezvratný, i když se zvratný zdát můžou, jednou můj kámoš polkl zuby a nezvrátil je, ač se snažil sebevíc - uvízly ve vrátníku a byl konec :-)

jasně...to mi připomíná, že si musim dojít do lékárny :-)))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
.. a hned se lépe dýchá, tak to má bejt :-)

Jo jo, občas tady skrápne :-)))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
radši se ňák pokusím změnit téma, abych si tady nevytvářel důkazy proti sobě .. a co v Praze - taky pršelo?

jo, tabletka denně :-)))))

To je od tebe velmi pěkné, až výrazně pěkné :-))))) mimochodem mi dlužíš nějaký antidepresiva furt :-)))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
jsem si toho vědom, a už jsem z toho nervózní, jak mi naskakuje penále z prodlení .. :-)

To je od tebe velmi pěkné, až výrazně pěkné :-))))) mimochodem mi dlužíš nějaký antidepresiva furt :-)))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
to sem chtěl dodat, ale pak sem ti radši nechal prostor na reakci :-))

ovšem vařený prasečí hlavy nekrvácej .-)))))

guy
02. 08. 2006
Dát tip
u tý druhý sloky se mi vybavily časy, kdy jsem se zúčastňoval domácích zabijaček a obírali se uvařené prasečí hlavy .. :-)

no tak to je jedno, řikej tomu jak chceš, ale avíza k tomu stejně nemusíš posílat :-)))))

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
Já to chápu, ale nějak mi slovo "kritika" nesedí k tomu, co píšu, víš? :)))

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
Já to chápu, ale nějak mi slovo "kritika" nesedí k tomu, co píšu, víš? :)))

vlaštofko, nemusíš mi posílat avíza, když je to moje, víš :-) přijde mi kritika a to stačí :-)

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
:) tak jo. Ne, ale ten text se mi líbí.

tak to je príma, dík :-)

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
:) tak jo. Ne, ale ten text se mi líbí.

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
No...teda... musím to vydýchat :) *

hele tak bacha, vydejchávej to radši v sedě, ať nesletíš z velký vejšky :-)))))

vlastovka.
01. 08. 2006
Dát tip
No...teda... musím to vydýchat :) *

cos tam viděl, holoubku? perníkovou chaloupku u velkého smrku :-)))))

Marthin
01. 08. 2006
Dát tip
Někdo prostě optimista být musí, páč pesimisti pak píšou takovýhle básně...budu to tedy brát tak, že definitiva je též pouze relativní pojem..:-) A je to skvostně napsáno! Vlku, vrků!;-)

dream: to je reakce nač? :-)))))

a děsně by mě zajímalo, proč se mi to odešle dycky 2x PÍSMÁKŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ, HALÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ! ! ! ! !

co je na nich spletitýho? dyk je to fajn :-) je teda pravda, že bych to ještě před rokem neřekla, ale Martin je docela fajn kámoš a někdy ho děsně potřebuju, když potřebuju řešit nějaký vztahový sračky, protože on je děsně optimistickej :-)))))

co je na nich spletitýho? dyk je to fajn :-) je teda pravda, že bych to ještě před rokem neřekla, ale Martin je docela fajn kámoš a někdy ho děsně potřebuju, když potřebuju řešit nějaký vztahový sračky, protože on je děsně optimistickej :-)))))

jó kámoši :o)))) já sem s nim taky kámoška :o))) a s tebou taky viď :o)) to jsou mi spletité cesty že

VLKčice: neni :-))))) nebo je? :-))) no, on ví oč jde a já vim, oč jde, my jsme s Marthinem takový kámoši, viď, Martine :-))))) Smetí: No toto.......

VLKčice: neni :-))))) nebo je? :-))) no, on ví oč jde a já vim, oč jde, my jsme s Marthinem takový kámoši, viď, Martine :-))))) Smetí: No toto.......

Smetiprach
01. 08. 2006
Dát tip
ale no jó... :-)))))

téměř překvapivé věnování je to intimní??

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru