Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dar života

02. 09. 2006
6
2
3380
Autor
hrozinka30

 

Dar života

Slyšíte to též?  Nestíhám, honem, mám deprese, život je na nic a stále tytéž věty, či jinak řečené, ale pořád se stejným významem? Kam se to jen ženeme? Divoce a zběsile spěcháme ke stáří, už aby ten život byl za námi, ale proč? Cožpak proto jsme přišli na tento svět? Abychom spěchali, fňukali, stále si jen stěžovali?

Nemyslím, že životem bychom měli proběhnout, ale prožít si ho, zastavit se, rozhlédnout se kolem sebe a začít naslouchat a vnímat.

Na světě je krásně já nemohu ani dýchat při pohledu na košaté stromy, nemohu se nabažit svěžího, chladícího větru, co mě ovívá, slunce, co mě zahřívá a rozpaluje, sněhu, co mě chladí a mráz, co mi zalézá až do morku kosti. Miluji pocit, kdy přijdu domů celičká promrzlá, uvařím si horký čaj, zalezu do peřin a čtu nějakou zajímavou knihu. Po chvíli už mi není zima, ale tělem prochází krásný pocit tepla. To teplo se rozlévá po celém těle a mnou prochází pocit blaženosti a touha po spánku.

Tak proč tak spěcháme? Co doženeme? Jen smrt tam v dáli na nás čeká, nic jiného není možné dohonit.

A k té se mi vážně nechce přiblížit dokud nepoznám všechnu krásu, smích, lidi, moudro. Tobě ano? Spěcháš za ní?

Každý se jistě narodil proto, aby zde něco zanechal, aby něco prožil, spatřil tu krásu, co nám byla zadarmo daná. Pokud chceš žít a ne jen přežívat, tak se odpoj, prosím, od toho davu uspěchanců, a začni žít! Nehleď na to, co si jiní o tobě říkají, protože o tom život jistě není.

Prožívej každé nedechnutí, usmívej se, i když ti právě není lehce, zasni se, zapřemýšlej nad tím, co krásného tobě tento svět přináší. Každý, kdo se narodil na tento svět, dostal dar k nezaplacení, a to je dar ŽIVOTA... tak ho prožívej, nesnaž se jím proběhnout, protože jinak přijdeš o krásu kolem tebe a budeš umírat jen s hořkostí na srdci a s pošklebkem zloby ve tváři.

 

 

 

 

 


2 názory

Lakrov
09. 09. 2007
Dát tip
Vracím se po více než roce a ta Tvá slova znějí pořád stejně; jako takový syrový výlev citů. Skoro jako nářek. Možná Ti pošlu avízo na nepatrné seskupení slov, které ze mne vypadlo pravděpodobně pod tlakem podobných pocitů, jaké Tebe přiměly sepsat Dar Života.

kachlicka
12. 06. 2007
Dát tip
A ty jsi jednou z těch, která si to uvědomila a snažíš se to vykřičet do světa. Bude-li nás víc, snad se nám to jednou podaří. Jinak s tebou naprosto souhlasím - člověk by měl umět zastavit se a žít z okamžiku. Já osobně to miluju. A doporučuju ti Honzu Volfa - sluníčka a sluníčka a :-). Drž se.

bulim
26. 10. 2006
Dát tip
Říkají - kam spěcháte, pane, spěch není zdravý! A já na to - já nespěchám. Mám to vypočítané a jen jdu rychle, takže to beze stresu stihnu. Mám toho hodně v plánu... Tip, Hrozinko30!

maartin
06. 09. 2006
Dát tip
taky nestíhám, nestíhám... ale k tomu, co je důležité, pro něj osobně a tak vůbec, asi každý nějak dojde, to zpomalení na konci čeká na každého - a spěch bych, Vesuvanko, neviděl jednoznačně špatně, jsou chvíle a možná i roky, kdy je spěchat potřeba...

bloomax
05. 09. 2006
Dát tip
joooooooo, být tak ptákem, který může navštívit nekonečno......... být tak čerstvým vánkem, který osvěží každého...... Kdo o tom nesní a nepřemýšlí.... občas, často.... Jen je moc bariér, do kterých narážíme......bariér, postavených člověkem.... povrchních a zlých........

Lakrov
04. 09. 2006
Dát tip
Jeste aviza. Na to se taky vzdycky zapomina.

Lakrov
04. 09. 2006
Dát tip
Velmi pravdivé, krásně napsané. Některé z obrazů, které popisuješ, si hned představuji a baví mě v těch představách pokračovat. Zároveň si však (bohužel) uvědomuji, že ačkoli tohle Tvé 'konstatování' kdekdo shledá pravdivým, v málokom vyvolá pocit, že by s tímhle 'neutěšeným stavem' měl něco sám udělat. Některé pravdy nelze ostatním sdělit, poučit je o nich. Na některé pravdy musí každý přijít sám. Postupně se k nim dopracovat. Pomalu (a draze) je získat. A Tvým údělem je (snad) jen nenápadně podsouvat počáteční myšlenky, ukazující správným směrem. Tak nenápadně, že si žádný zpočátku ani neuvědomí, o čem to mluvíš/píšeš. Kam míříš. A když se podaří vyprávěním zaujmout, pak lze začít naznačovat to, čemu jinak bude mít kdekdo snahu spíše oponovat. Naznačovat všechno to, co tady tak něžně a 'na plnou hubu' vykřikuješ. Omlouvám se za poněkud zaujaté vyjadřování. Fakt se mě to dotklo. Nevím, kdo jsi, ale vím, co zasloužíš.

StvN
03. 09. 2006
Dát tip
Těší mě, že takových lidí,jako jsi ty, je čím dál víc. Jen tak dál.

vesuvanka
02. 09. 2006
Dát tip

vesuvanka
02. 09. 2006
Dát tip
Hrozinko, mluvíš mi z duše... kdybys věděla jak já spěch doslova nenávidím, jak trpím v některých městských ulicích, které mi připadají jako závodiště... nebo eskalátory pražského metra - lidi po nich běhají jak zběsilí... málokdo se v dnešní době umí zastavit nad něčím krásným. Vloni jsem viděla poletovat na šedivé chmurné ulici nádherného motýla, babočku admirál. Pozorovala jsem ji, když seděla na asfaltu (dokud mi ji kolemjdoucí nevyplašili) a obdivovala kontrast barev motýla a šedi asfaltu. Měla jsem z tohoto zážitku obrovskou radost Asi před měsícem se mi podařilo vysvobodit otakárka ovocného ze skleněného přístřešku na stanici autobusu. Pozorovala jsem ho jak letí proti modrému nebi :-))) děkuji za krásné dílko, posílám TIP a pozdrav

vesuvanka
02. 09. 2006
Dát tip
Hrozinko, mluvíš mi z duše... kdybys věděla jak já spěch doslova nenávidím, jak trpím v některých městských ulicích, které mi připadají jako závodiště... nebo eskalátory pražského metra - lidi po nich běhají jak zběsilí... málokdo se v dnešní době umí zastavit nad něčím krásným. Vloni jsem viděla poletovat na šedivé chmurné ulici nádherného motýla, babočku admirál. Pozorovala jsem ji, když seděla na asfaltu (dokud mi ji kolemjdoucí nevyplašili) a obdivovala kontrast barev motýla a šedi asfaltu. Měla jsem z tohoto zážitku obrovskou radost Asi před měsícem se mi podařilo vysvobodit otakárka ovocného ze skleněného přístřešku na stanici autobusu. Pozorovala jsem ho jak letí proti modrému nebi :-))) děkuji za krásné dílko, posílám TIP a pozdrav

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru