Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blade Runner (recenzní duel)

18. 09. 2006
13
4
8280

Nick "Karels" se zde nedávno představil s recenzí na tento film, a jelikož se mi nezdála právě povedenou, slíbil jsem, že předložím vlastní pohled na to, jak by měla taková kratičká recenze vypadat. Nu, a jak jsem řekl, tak jsem i udělal...

*******************************************************

Blade Runner

USA, 1982, 117 min

Režie: Ridley Scott

Hrají: Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos, M. Emmet Walsh, Daryl Hannah, William Sanderson, Brion James, Joanna Cassidy, James Hong, Morgan Paull…

 

 

„Lidštější než lidský“ je naše heslo.
 

Když se začátkem osmdesátých let režisér Ridley Scott rozhodl adaptovat novelu „Sní androidi o elektrických ovečkách?“ od Philipa K. Dicka, málokdo věřil, že vznikne něco koukatelného. Koneckonců současná doba nám napovídá, že buď je Scott génius (neuražte se, ale nesouhlasím), nebo měl obrovské štěstí (uražte se, souhlasím). Paycheck či Minority Report jsou jasným důkazem, že zfilmovat Dicka je nadlidský úkol…

Bývalý detektiv Rick Deckard je znovu povolán do služby, aby vypátral a eliminoval skupinku „replikantů“ řady Nexus. Ne zcela dobrovolně se ujímá úkolu – a to odstartuje něco jako jeho přeměnu, možná i prozření. Je jen na vás, jak příběh uchopíte.

Společnost Tyrell, tvůrce replikantů, zastává ve snímku roli stvořitele, až neskutečně posedlého touhou po dokonalosti – a současně ovladatelnosti. Ne vždy se vše podaří podle plánu…


„Co to je?“

„Nexus 6. Roy Batty. Datum oživení je 2016. Bojový model. Vynikající soběstačnost. Pravděpodobně vůdce.“

Až budete film sledovat, zkuste vnímat nejenom děj, ale i jeho kontexty. Často zmiňovaná inspirace filmem Fritze Langa Metropolis (1927) hraje dle mého podružnou roli, spíše se dá mluvit o filmové návaznosti. Ostatně ukažte mi sci-fi film, který nemá kořeny v Metropolis, že ano…  (Nejsilnější vliv tohoto snímku lze patrně vysledovat v Batmanovi, resp. v architektuře Gotham City.)

Výraznější vliv na vizuálno i „filmovou řeč“ měl styl noir. Na detektivky Dashiella Hammetta či Raymonda Chandlera si asi vzpomenete všichni – hlavní hrdina většinou přijde k případu jako slepý k houslím, když už někdo dostane přes hubu, je to on, vesměs prší a obecně je neustále hnusně, nechybí femme fatal a na konci je všechno možné, jen ne „hepáč“ (happy end - pro neznalé žargonu). 

 

„Byli navrženi tak, aby se podobali lidem ve všem, kromě citů. Návrháři ovšem nevylučují možnost, že během několika let by se u nich mohly objevit vlastní citové reakce jako nenávist, láska, strach, hněv, závist. Proto jim zabudovali ochranné zařízení.“

„To je co?“

„Čtyři roky života.“

 


Cogito ergo sum. 

Veleznámá věta slavného francouzského filosofa a matematika je se snímkem Blade Runner spjata víc, než by se mohlo zdát. Nakonec základní vodítko (Deckard – Descartes) je až primitivně jasné (nepokládáte-li nápadnou podobnost jmen za náhodu…). V prvním plánu je sice divákovi předkládána „akční“ sci-fi, kdy správňácký policista stíhá „zlé“ replikanty, při pozornějším sledování ale zachytíme velice výraznou linku směřující ve vyznění úplně jinam. Pod pláštíkem jednoduše střiženého příběhu se Scott diváka ptá: „Kde je hranice, za kterou se již nejedná o ,bytost´?“ Myslím, tedy jsem. Lze implantované vzpomínky, a koneckonců i implantovanou inteligenci, uznat jako rovnocenné? Co když se vyvíjí? Co když samotná implantace byla jen prvotním impulsem, či lépe řečeno „stvořením“? Člověk coby konstruktér se pak dostává téměř do role Boha – a má Bůh právo (povinnost?) diktovat jím stvořené bytosti její další vývoj? Při sledování filmu divák jaksi podvědomě cítí, že replikanti stojí vlastně jen o jediné – o možnost žít. Žít tak, jak chtějí. Ono násilí, páchané jimi na lidech, se při bližším pohledu jeví spíše jako zoufalá obrana otroka před otrokářem.    Odkaz k USA druhé poloviny devatenáctého století je nepřehlédnutelný, ovšem Ridley Scott nám žádného Lincolna, co by zrušil otroctví, nenabídne. Ukazuje společnost jako neprůstřelný systém, kde přílišná odlišnost nemá místo. Deckard, člen komanda Blade Runners, je pak archetypální „šachovou figurkou“, která zcela neplánovaně začne pochybovat sama o sobě, resp. o svém poslání. Vyústění snímku následně relativizuje vše, co jsme dosud sledovali, a otázku „kde je vlastně pravda“ zlotřile nechává na nás.

Oproti producentské verzi (obohacené o takřka stupidně komentovaný závěr) nabízí režisérský sestřih více odpovědí, ale také více otázek, vztahujících se k ústřednímu tématu „práva na život“. Blade Runner, stejně jako další nadprůměrné počiny kinematografie, se drží jedné jediné zásady – nenapovídat. Nechává na nás, jak si jeho „poselství“ vyložíme. V tom je úchvatný a současně děsivý. Možná ještě nejsme připraveni na podobná rozhodnutí…

Krátce řečeno – mrkněte na to sami. Zajímavé pro vás bude jistě i obsazení, vedle profesionálně sebejistého hereckého výkonu Harrisona Forda skvělou rolí překvapí jednak většinou béčkový Hauer, a nepochybně potěší Daryl Hannah, kromě vydařeného Tarantinova opusu Kill Bill známá spíše z ne právě povedených komedií.

 

P. S. Kdo neviděl Sean Young v tomhle snímku, neví, co je to nádherná žena…. Tím jsem chtěl svoji recenzi zakončit. A také to udělám…

 

 

 


4 názory

Seš úchyl:)

No, bič... Svým způsobem jsem se spíš na ostrou diskusi těšil. Pravda ovšem je, že jsem očekával spíše to, že zavilí odpůrci, coby literáti, odpoví svou vlastní verzí recenze, přičemž bohužel zůstalo jen u nípání... Škoda. P.S. Mohl, Alojs, mohl.:)

Alojs
13. 03. 2007
Dát tip
mě se tahle (ne)recenze líbila. asi sis upletl okolo sebe bič - tím úvodem. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč tě tady peskují kvůli takovým... mnooo... nic. jde o to, že recenze je zvlášť v dnešní době velice pružný útvar - už se její autor nemusí zdaleka tak držet jistých zásad, jako tomu bylo dřív. tahle forma se mi líbila, nepovažuji ji za exhibionistickou a ptám se: "mohl bych ji překopírovat na své stránky?" (adresu mám zmíněnou v profilu) Na Blade Runnera tam ještě nic nemám. A přitom je to kult :) *

Co divnej, přímo hnusnej! Jen to řekni. Stejně to všichni vědí...

dobrý, ale ten nick máš nějakej divnej

V tom případě nevzejde veledílo. Jaká škoda.

Já se spíš usmíval nad tou blahosklonnou nabídkou pomoci, až jsem se celý zatetelil.. :) Ale slibuju, že napříště s vámi budu své plky konzultovat. :))

:)

Tragicus
27. 10. 2006
Dát tip
To jsem rad. Vcera jsem kvuli tomu ani nespal. :]

Stydíš se vzorně, budiž ti tedy odpuštěno:)

Tragicus
26. 10. 2006
Dát tip
Ja jsem se nechtel porafat, jen jsem psal kritiku k tve recenzi. ;] A avizo jsem mu poslal jen proto, aby mne nekdo neraknul, ze mluvim za jeho zady. ;] Ale stydim se. :}

Másla jste oba. Ani porafat se neumíte ve velkém stylu. Jenom takové oňafávání... Styďte se! :)

Tragicus
18. 10. 2006
Dát tip
Del.: Rad bych se vyjadril jasneji, lec nevim, co na tom lze nepochopit. :] A podivej se na nasi, ted jiz prvni a posledni, diskuzi pod moji uvahou a pak mi mluv o osobnich sympatiich... ;]

Delahaye
18. 10. 2006
Dát tip
Trag : kdybych Tě byl býval pochopil, tak bych Ti byl býval i odpověděl - na Tvé avízo Možná si pleteš osobní sympatie s objektivitou, ale to je tu častý jev, tak nad tím nemusíš smutnit :-)

Tragicus
16. 10. 2006
Dát tip
Je to samozrejme dobra recenze. Pravda ovsem je, ze po tak hrozne napsane zaporne kritice, jakou napsal Del., by mi velmi stoupla v cene i hodne spatna recenze. :]

:) Co naplat... Je to tak. Na druhou stranu, abychom se pak nedostali spíš do sféry eseje.

Rep: Nelze než souhlasit. (Akorát od tebe bych si to představoval trochu sprostší, tu kritiku. Co je s tebou, chlape? :)) )

Repulsion
01. 10. 2006
Dát tip
Mno - četlo se to docela dobře, ale recenzi bych si představoval přece jen ještě o něco jinak. V prvé řadě mi vadí ta roztříštěnost. Recenze, jako ryze publicistický útvar, by dle mého názoru měla být maximálně kompaktní. A za druhé se z toho člověk o samotném filmu příliš nedozví. Je to spíš jakási Pištova autorská reflexe. Například zde naprosto chybí alespoň stručná zmínka o hudbě či kameře. A když už je to tak "filozoficky" zaměřeno, zcela tam chybí ještě jeden aspekt, který je v tom filmu dle mého soudu docela jasně patrný - touha myslící bytosti předat někomu svoje zkušenosti, podělit se o své zážitky.

Já už to tady beru tak, jako když dřepíš před vykopaným hrobem, pokuřuješ s nebožtíkem, a čekáš, až tam spadne. . .

Já nejsem kurva, já se jen těšil, že s tebou oslavím tvé zmrtvýchvstání, a vono hovno:( Literární server? Tady? Na tuto otázku ti nemůžu a ani nechci odpovědět. Napiš na netbase@pablbi.cz

Škoda. Já myslel, žes mrtv.

Ty žiješ???? :)))

Když už jsme u té Cinemy... On to je podobně hodnotný časopis jako Premiere, která je fajn, když chcete vědět co se kde zrovna šustlo, ale kvalitních článků se v PR plátcích těžko dopátrati, žeano. Jinak tedy osobně dávám přednost titulu Film a doba či k posledku Cinepur (které ale zase, přiznejme si to, často sklouzávají až k nesrozumitelnosti...). Tož tak.

Karels
25. 09. 2006
Dát tip
to Del, když jsem zhodnotil svoji recenzi a tu Pištovu, tak jeho je lepší. Když napíšeš i ty svojí, tak můžu porovnat i tvou. Já nikdy nečet časopis Cinema, nebo recenze, kritiky, ta moje recenze byla napsaná čistě účelově - abych zaujal komisi při vybírání studentů na studium... Karels

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Docela zajímavě napsaná kritika, aniž bych četl tu předchozí. Blade runner mám rád. I soundtrack od Vangelise

Jediná smysluplná výtka směřuje k muzice, abych nebyl jen zlý.

Nezlob se, ale co z toho bylo "kritika", když v podstatě vyjmeš vždycky pár vět a pohovoříš o tom, že ty bys je napsal jinak? To vím i bez tebe, že ty bys to napsal rozdílně. Jinou informaci z toho ale nevydoluju. O tom je řeč.

Delahaye
25. 09. 2006
Dát tip
Tak proto jsem se v sobotu ve sbém volnu snažil ? Abys to shodil ze stolu se "žádná sláva" ? Ale přesně tohle jsem čekal, a proto se mi do psaní nechtělo. Poučení pro mě .. pro příště.

Del: No, tak nějak jsem dooost zklamán. Místo kritiky se mi dostalo poučení o tom, z čeho že je tobě osobně šoufl, a z čeho ne. Žádná sláva, ale bod za snahu ti přiznám, to ano... P.S. "zoomovací" mašinka je super, zejména to, jak vidí ve fotografii i "za roh" :) P.P.S. Není. Jednou provždy - NENÍ. (vztahuje se pochopitelně k Hauerovi:) )

Zly: A připojíš se, nebo jen organizuješ? (já bych do toho teda šel, šéfe:) )

Delahaye
25. 09. 2006
Dát tip
Kar : a 1. cena ? Polibek od Pišty (nebo od jeho psa) dle výběru .. :-)

Karels
24. 09. 2006
Dát tip
Mám návrh, vypište vždycky nějakou soutěž, kdo například napíše nejlepší recenzi.. Takže další výzva, film Gladiátor? Budu si ho muset půjčit v půjčovně... (i když jsem ho viděl)

Zly
24. 09. 2006
Dát tip
proč se to zobrazilo 2x, netušim

Zly
24. 09. 2006
Dát tip
apropo Delahaye: při čtení tvých příspěvků mě mimoděk napadlo, jestli by nebylo lépe, kdyby jsi raději napsal samostatnou recenzi :-) Energie, vyplýtvaná zde by byla lépe zužitkována. Což mne vede k výzvě. Delahaye+Pišta: Podle mě jste projevili (pro mne) limitní znalost souvislostí kolem vzniku díla a jeho vyznění. Zajímal by mě váš názor na jiný film od Scotta, a totiž na film Gladiátor. Obecně vysmívaný film, možná právem, možná ne. Přijmete výzvu? Karels: Ejhle, jak tvůj příspěvek ( http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=216864) přispěl k zmnožení zdejší kritické praxe. Zasloužíš tip, ne pro výkon samotný, ale pro iniciaci letového provozu nad zdejší ranvejí.

Zly
24. 09. 2006
Dát tip
apropo Delahaye: při čtení tvých příspěvků mě mimoděk napadlo, jestli by nebylo lépe, kdyby jsi raději napsal samostatnou recenzi :-) Energie, vyplýtvaná zde by byla lépe zužitkována. Což mne vede k výzvě. Delahaye+Pišta: Podle mě jste projevili (pro mne) limitní znalost souvislostí kolem vzniku díla a jeho vyznění. Zajímal by mě váš názor na jiný film od Scotta, a totiž na film Gladiátor. Obecně vysmívaný film, možná právem, možná ne. Přijmete výzvu? Karels: Ejhle, jak tvůj příspěvek ( http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=216864) přispěl k zmnožení zdejší kritické praxe. Zasloužíš tip, ne pro výkon samotný, ale pro iniciaci letového provozu nad zdejší ranvejí.

Zly
24. 09. 2006
Dát tip
Dobré, velmi. Konotací požehnaně :-))

martinez
23. 09. 2006
Dát tip
no proto, páč já odpor zásadně nesnáším! :o))

Delahaye
23. 09. 2006
Dát tip
mart : neříkám, že né ... :-))

martinez
23. 09. 2006
Dát tip
teda, bijete se tu vy zainteresovaní statečně, jen co je pravda... exhibicionisti! :o)) a neříkejte že ne!?!

Delahaye
23. 09. 2006
Dát tip
ne ne, to si pleteš s "Blejt škuner" ! .-)

Delahaye
23. 09. 2006
Dát tip
Tak jsi se konečně dočkal, mastičkáři :-) Níže uvedené jest kritikou Tvé recenze; čáku na to napsat recenzi jinou, jsem si nikdy nedělal, proto výhrady typu "tak si napiš svoji", jsou irelevantní :-) Vezmu to popřádku : Prolog : Použít dobový kino-plakát je na jednu stranu dobré kvůli oživení, na druhou stranu svádí k očekávání akčního kýče se všemi jeho atributy. Nicméně - proč ne. Tučné kurzívové vsuvky s citacemi : Vcelku módní věc, naštěstí už se od ní v oficiálních recenzích upouští. V raných CINEMách byly dost nadužívány. Opět - proč ne, pokud jsou ovšem vhodně zvoleny a text pod nimi na ně navazuje. Což se u Tebe nedaří a vsuvky jen nafukují délku recenze i s nevhodně dlouhými mezerami mezi odstavci. Plus "cogito", které působí velmi rušivě a je zjevně zařazeno jen kvůli tomu, aby čtenář jasně pochopil, že kritik utrpěl klasické vzdělání. A dále : "Když se začátkem osmdesátých let režisér Ridley Scott rozhodl adaptovat novelu „Sní androidi o elektrických ovečkách?“ od Philipa K. Dicka, málokdo věřil, že vznikne něco koukatelného. Koneckonců současná doba nám napovídá, že buď je Scott génius (neuražte se, ale nesouhlasím), nebo měl obrovské štěstí (uražte se, souhlasím). Paycheck či Minority Report jsou jasným důkazem, že zfilmovat Dicka je nadlidský úkol…" uchhh ... své odvážné tvrzení o očekávání výsledku Scottova snažení máš nějak podloženo ? Nebo snad je to jen Tvůj osobní dojem, když jsi se při zápisu na základní školu dozvěděl ze Svobodné Evropy, co hodlá Ridley točit ? Mno, v měřítkách komerčních úspěchů Scott génius JE. Ukaž mi v jeho filmografii špatný či neúspěšný film. Tedy - pominu-li US.army agitku G.I.Jane. A Minority Report JE dobře natočen. "Bývalý detektiv Rick Deckard je znovu povolán do služby, aby vypátral a eliminoval skupinku „replikantů“ řady Nexus. Ne zcela dobrovolně se ujímá úkolu – a to odstartuje něco jako jeho přeměnu, možná i prozření. Je jen na vás, jak příběh uchopíte." aha, sice se dozvídáme absolutně zbytečnou informaci, že se jedná o "Nexus", ale co vlastně recenzent míní pojmem "replikant", to se můžeme jen domýšlet, nikde dále nás tímto neoblaží ... "Až budete film sledovat, zkuste vnímat nejenom děj, ale i jeho kontexty. Často zmiňovaná inspirace filmem Fritze Langa Metropolis (1927) hraje dle mého podružnou roli, spíše se dá mluvit o filmové návaznosti. Ostatně ukažte mi sci-fi film, který nemá kořeny v Metropolis, že ano… (Nejsilnější vliv tohoto snímku lze patrně vysledovat v Batmanovi, resp. v architektuře Gotham City.)" velmi sporné tvrzení, navíc je podloženo - jak si já myslím - hlavně tím, že jsi Metropolis několikrát viděl a rád o tom vykládáš a ta spekulace ohledně Gotham City ... :-) "Výraznější vliv na vizuálno i „filmovou řeč“ měl styl noir. Na detektivky Dashiella Hammetta či Raymonda Chandlera si asi vzpomenete všichni – hlavní hrdina většinou přijde k případu jako slepý k houslím, když už někdo dostane přes hubu, je to on, vesměs prší a obecně je neustále hnusně, nechybí femme fatal a na konci je všechno možné, jen ne „hepáč“ (happy end - pro neznalé žargonu" tak tohle už je silné kafe. Za "vizuálno a filmovou řeč" by Ti Tvá češtinářka namlela hubu. To Ti přijde česky ? Dále opět "noir" ... ach jo, jak dlouho tohle ještě všem "recenzentům" vydrží, než si najdou nějaký jiný špek na diváky ? "femme fatal" je co ? Tvůj novotvar ? A z hepáče je mi taky šoufl .. slyším to poprvé (a doufám pevně, že naposledy) tady od Tebe. A HLAVNĚ : Blade Runner šťastný konec má ! Fakt nevím, co by jsi na konci za "hepáč" (ble) považoval. "Just Married" a plechovky za bílým Lincolnem ? "Veleznámá věta slavného francouzského filosofa a matematika je se snímkem Blade Runner spjata víc, než by se mohlo zdát. Nakonec základní vodítko (Deckard – Descartes) je až primitivně jasné (nepokládáte-li nápadnou podobnost jmen za náhodu…). V prvním plánu je sice divákovi předkládána „akční“ sci-fi, kdy správňácký policista stíhá „zlé“ replikanty, při pozornějším sledování ale zachytíme velice výraznou linku směřující ve vyznění úplně jinam. Pod pláštíkem jednoduše střiženého příběhu se Scott diváka ptá: „Kde je hranice, za kterou se již nejedná o ,bytost´?“ Myslím, tedy jsem. Lze implantované vzpomínky, a koneckonců i implantovanou inteligenci, uznat jako rovnocenné? Co když se vyvíjí? Co když samotná implantace byla jen prvotním impulsem, či lépe řečeno „stvořením“? Člověk coby konstruktér se pak dostává téměř do role Boha – a má Bůh právo (povinnost?) diktovat jím stvořené bytosti její další vývoj? Při sledování filmu divák jaksi podvědomě cítí, že replikanti stojí vlastně jen o jediné – o možnost žít. Žít tak, jak chtějí. Ono násilí, páchané jimi na lidech, se při bližším pohledu jeví spíše jako zoufalá obrana otroka před otrokářem. Odkaz k USA druhé poloviny devatenáctého století je nepřehlédnutelný, ovšem Ridley Scott nám žádného Lincolna, co by zrušil otroctví, nenabídne. Ukazuje společnost jako neprůstřelný systém, kde přílišná odlišnost nemá místo. Deckard, člen komanda Blade Runners, je pak archetypální „šachovou figurkou“, která zcela neplánovaně začne pochybovat sama o sobě, resp. o svém poslání. Vyústění snímku následně relativizuje vše, co jsme dosud sledovali, a otázku „kde je vlastně pravda“ zlotřile nechává na nás. " zde nacházím i poměrně zajímavé myšlenky + jejich vhodné vyjádření. Vlastně jen částečně vhodné, neboť když v jedné části u čtenáře předpokládáš znalost Hammetta, Langa a Descartese, nemůžeš potom do něj vtloukat poměrně jednoduchou myšlenku jak do absolventa policejní školy. "jednoduše střižený" příběh to tedy rozhodně není a "zlotřile" na nás nikdo nic nenechává, vyznění je průzračné jako sklo. "Krátce řečeno – mrkněte na to sami. Zajímavé pro vás bude jistě i obsazení, vedle profesionálně sebejistého hereckého výkonu Harrisona Forda skvělou rolí překvapí jednak většinou béčkový Hauer, a nepochybně potěší Daryl Hannah, kromě vydařeného Tarantinova opusu Kill Bill známá spíše z ne právě povedených komedií." no a dočkali jsme se nejen děsivých přívlastků (sebejistý výkon, vydařený opus (!), béčkový Hauer) i poněkud odvážného předpokladu, že dnešní mladší generace je zvědavá na mladší verze Forda, Hauera a Hannahové. Mmch - Daryl hrála velmi svěle ve "Wall Street" ... have you seen her ? V "Kill Bill" toho moc ke hraní neměla.. a jak jsem již zmínil, Hauer JE dobrý herec. Možná lepší než Ford, který má zhruba 3 výrazy obličeje Sean Young byl dobový kompars, nehledě na to, že od té doby už nikdy v žádném Áčku nehrála .. což dle mě není žádná ztráta pro kinematografii. P.S. Hříchem č. 1 ovšem je, ře recenzent vůbec nezmínil zvukovou stránku příběhu a zejména geniální (i já si užiji přívlastek) Vangelisův soundtrack. Bez něj by byl film dvoutřetinový ne-li poloviční. Dodnes si jej občas pustím a stále nenudí. P.S.S. Když už citace, tak proč nezmínit přelomovou (a tady již s přívlastky definitivně končím) scénu, kdy si Deckard za pomoci "super mašinky" zoomuje fotografii za charakteristického cvakání ... Mám ten film rád. Díky za pozornost.

Nojo, to si počkáme...

Delahaye
21. 09. 2006
Dát tip
až ji napíšu, chlapče

Del: Tak kdy bude ta kritika, tlučhubo? :)

Je to tak. Sám bych to líp neřek. Kam ten svět tentononc, žejo... :)

G_B_Show
19. 09. 2006
Dát tip
nějakej amatér shlídne dva tři filmy a už si myslí, že může psát recenze.. [:-)))*]

***Byli zabiti všichni tři smajlíci.***

Karels: Viď? Upřímně řečeno, už se mi tady ani nechce něco zveřejňovat, jak je to zmršený...

Karels
19. 09. 2006
Dát tip
to je pravda, mně se to vůbec nechce načítat, to je hrůza a děs

Jen se hukaž....

pozorovatel
19. 09. 2006
Dát tip
del: do toho!:) celou dobu jsem čekal, až to napíšeš.. mám z vás radost

Delahaye
19. 09. 2006
Dát tip
:-)) Já Tě miluju (a Strážnou věž odebírám too) Pokud bys měl zájem, napíšu Ti kritiku recenze. Asi ne dnes, neb very dřu, ale určo by to vyšlo.

Jo, je to vážné, neb se to opakuje pořád dokolečka... A nějaký dotaz třeba ohledně databáze bys neměl? Nebo financování serveru? Nebo proč je to tak pomalý? Jak mám, hernajs, vědět, proč tady co nefunguje? Probuď se... (a kup si Strážnou věž... :))) )

Delahaye
19. 09. 2006
Dát tip
:-)))))) Pišto, proč je ten TVůj rozbor mojí psýchy žlutě ? To je to tak VÁŽNÉ ??? Máš stoprocentně pravdu s tím Hauerem -skutečně mi to češtinsky nesedí ... já to věděl, už když jsem to psal. Nicméně zvítězila touha parfrázovat Tvoji větu ... tu legrační o "krásné" Young (která, mmch, není nikterak uchvacující, zajímavá, to ano, ale nic víc) Tak vidíš, aspoň sis mohl zgustnout na mém pochybení, a to také není k zahození, ne ? :-)) A pokud jsi mě předtím i teď avízoval, japa to, že dnes to avízo mám a to včerejší nikolivěk ??? Ha ?

A dále: Co takhle být konkrétní? Umíš? Neumíš? :)))))))))

Del: To, že na Písmáku nefungujou avíza, to by obyčejným uživatelům dával za vinu.... snad jen Delahaye. Ach jo.

Karels: Delahayeho řeči nesmíš brát tak vážně, ono je to u něho spíše sport, až mu někdy šlápneš na ego, tak si taky užiješ...:) Na příkladu věty o R.Hauerovi si můžeme ukázat, jak se věci mají: "Pokud jsi neviděl Rutgera Hauera ve Verhoevenově Flesh and Blood, pak mi tu nemluv o béčkovém herci.", píše Delahaye, a znělo by to rozumně, kdyby ovšem nešlo o "kritiku" věty "...většinou béčkový Hauer...". Kdo umí česky a dovede si dát dvě a dvě dohromady, je mu jasné, že formulace většinou béčkový rozhodně nevylučuje jeden, ba ani více povedených snímků, pouze hodnotí jeho kariéru celkově - a není to osobní názor, ale smutný fakt, že Hauer má kvalitních rolí ve své filmografii jako šafránu. Tohle všechno ale Delahaye ví, není to ostatně pitomec. Jen prostě nedovede "nerýpnout" - což s sebou bouhužel nese riziko, že občas šťourá směšně vedle. Nicméně jak už jsem psal, znám ho, takže nepřekvapil :)) Pupitel: Máš recht, smajly tam nemaj co dělat, asi je zruším... (ale jsou tam jen dva, to zas není tak moc, ne? :) ) Jo, a ad Mostecký... Tak docela bych nesouhlasil, ono to bude kus od kusu.

Vihar
19. 09. 2006
Dát tip
ta "nádherná" žena je i na vyobrazení výše coby pouhý nástroj reklamy tabákového průmyslu Zajímavé bylo, jak hráli s Tyrelem šachy, a pak ta sova s oranžovorůžovou zřítelnicí. Jo, byly tam hezké scénky, jenže jinak film byl typickým otiskem prostoduché kultury USA.

Delahaye
19. 09. 2006
Dát tip
Karels s Pištou : avíza ? znáte ? neznáte ? K : nevím, proč mu podkuřuješ, ale to je Tvůj byznys :-) (jen se neurážej .-) ) Ano, souhlasím, že se nevymyká z Pištova "lit. stylu" tím hůř Méně je někdy více. Je mnoho věcí, proč se mi ta recenze nelíbí. Hlavně to všeználkovství a mentorování z ní čiší na sto honů. Dopouští se navíc hříchů, které u jiných plamenně pranýřuje. Ale samozřejmě : v úrovni Písmáckých recenzí je to nadprůměr. Je otázka, zda to je Pištův cíl. P : Zkus netrpět stihomanem. Napsal bych to stejně komukoli jinému. Jen mám samozřejmě a logicky na Tebe větší nároky než na studenty střední školy. Is It Bad ?

martinez
19. 09. 2006
Dát tip
na recenzi jsem vlezla spíš omylem... nijak mě nelákaj... ale přijde mi, že tahle "má šťávu"...

reka
18. 09. 2006
Dát tip
no konecne recenze na pismaku, ktera se da cist, ma hlavu a patu a nepouziva neohrabane fraze na urovni ctenarskeho deniku zakladni skoly.

pozorovatel
18. 09. 2006
Dát tip
jen kdyby ses přitom tak nesmajlíkoval*

Karels
18. 09. 2006
Dát tip
Nejenom pro Pištu, ale pro všechny, co si to budou číst. Můj přímý nadřízený v mé bývalé práci byl Jaroslav Mostecký - vyhrál několikrát cenu Karla Čapka (myslím dvakrát) v literárním stylu fantasy. Tem mi tvrdil, že nejkritičtější kritikové jsou neúspěšní spisovatelé, kteří se neprosadili....

Karels
18. 09. 2006
Dát tip
Del: nesouhlasím, pokud budeš brát jeho recenzi jako součást jeho literárního stylu, tak to naopak nemá chybu. A že je to exhibice? Když na to Pišta má, tak proč nee?! Rozhodně má přehled, bohatou slovní zásobu a fantazii, což je "zárodek" úspěchu.

Del: Nic jiného jsem od tebe nečekal. Nezklamals.

Delahaye
18. 09. 2006
Dát tip
P.S. pokud jsi neviděl Rutgera Hauera ve Verhoevenově Flesh and Blood, pak mi tu nemluv o béčkovém herci.

Delahaye
18. 09. 2006
Dát tip
Bez nějakého rýpání - fakt jsem se těšil na Tvoji recenzi, protože jsem se domníval, že bude "chic" . Ale jsemť zklamán - opět bez rýpání - je to exhibice, která by mě na film tedy rozhodně nezlákala. (a neodpustil sis ani ty děsivé přívlastky !) :-((( unhappy

Karels
18. 09. 2006
Dát tip
To je pravda, chtěl jsem to studovat, ale je docela problém se na ty studie dostat. Raději se budu držet svého "kopyta", což je psaní různých biblických studií...

Karels: Já myslel, žes chtěl film studovat... :)

Karels: Já myslel, žes chtěl film studovat... :)

StvN: To je otázka... Svého času jsem podobné dilema řešil u Lynchovy Duny. Kniha v obou případech slouží v podstatě jako inspirace, resp. kostra, na kterou si režisér navěsí "to svoje", a kombinovat obé vede vlastně jen k tomu, že jsou naštvaní jak fandové knihy, tak příznivci filmu. Čili jsem došel k názoru "zmínit, ale nehodnotit", ohledně předlohy. Teď pochopitelně mluvím o vpravdě "autorských" filmech" typu výše zmíněných snímků, ne o adaptacích "1:1", jako je dejmetomu Pán prstenů, který (ač Jacksona z dob Bad Taste či Meet the Feebles vyloženě miluju) je absolutně bez invence...

Karels
18. 09. 2006
Dát tip
tak tohle se jasně nedá srovnat s tou mojí recenzí, tvoje recenze je o 100% lepší; snad na moji omluvu, já recenze nikdy nepsal a asi ani psát nebudu...

StvN
18. 09. 2006
Dát tip
Bezva. Pokud je film natočen dle knižní předlohy, hodí se nebo se nehodí předlohu zmínit, či lehce srovnat s filmovým zpracováním?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru