Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Máte rádi Star Trek? Čtete Star Trek knížky? Byli jste někdy na conu?

25. 09. 2006
1
0
6300
Autor
Induan

Protože jsem tady zatím nenašel kromě jedné básničky nic, co by se týkalo Star Treku, ale přitom vím, že spousta písmáků má ráda sci-fi, zajímalo by mě, jaký mají písmací ke Star Treku a Star Trek literatuře vztah.

Považujete Star Trek literaturu za brakovou? Čtete ji nebo jste někdy alespoň jednu tuto knihu přečetly? Píšete sami Star Trek příběhy? Který je váš nejoblíbenější Star Trek film/seriál/knížka/postava? Nestyďte se přiznat k tomu, že máte Star Trek rádi, nejste zdaleka v menšině a to určitě ani tady na písmáku. Vždyť kde jinde se řeší tolik filosofických otázek jako právě v tomto tak trochu pohádkovém světě, který existuje už 40 let a stále nachází své nové příznivce...
zimbabwe
08. 10. 2006
Dát tip
to je fakt, z ceho by si pak delal prcu? :-))))))))))

Induan
07. 10. 2006
Dát tip
Kdyby nebylo Star Treku, kam by se sral Červenej trpaslík? :)

zimbabwe
05. 10. 2006
Dát tip
kam se sere star trek na cervenyho trpaslika :-)))))

Induan
01. 10. 2006
Dát tip
Jolka: Star Trek je zhmotnělý sen mnoha lidí. Cestovat po vesmíru, moci dělat to, na co má člověk talent, navštěvovat cizí světy. Taky je Star Trek schopen částečně ukojit lidskou zvědavost. A jeho příběhy jdou za hranice epizod, filmů a knih. Když epizoda Star Treku skončí, člověk kolikrát na chvilku v tom světě zůstává dál a přemýšlí, co by dělal, kdyby v tom světě opravdu yl. A to se myslím člověku u jiných seriálů příliš často nestává, že by chtěl do jejich světa tak moc patřit, aniž by nezbytně toužil být třeba přímo hlavním hrdinou a podobně. U Star Treku si člověk tak nějak říká: V téhle budoucnosti bych chtěl žít...

Jolka
30. 09. 2006
Dát tip
Jsem obdivovatelka Star Treku mám ho ráda. Proč ho má tolik lidí rádo? Mám na to svůj názor samozřejmě co si o tom myslíš ty Indulane?

Induan
30. 09. 2006
Dát tip
Jo a Mouchu napsal George Langelaan velmi dávno(vyšla v playboyi v roce 1957 a v roce 1958 byla poprvé zfilmovaná.) Ta co znáš je úžasnej Cronnenbergův remake, kterej s původní naštěstí nemá moc společnýho (viděl jsem i původní, málem jsem umřel smíchy, borec měl na hlavě naraženou muší hlavu z molitanu :) ) a v té povídce (filmu) jde přece o ten nebezpečný pokus, ne o tu mouchu :) To o tom hmyzu a tak, to bych si tam tak nebral :)

Induan
30. 09. 2006
Dát tip
Tangent: A ještě to šťouchnutí: :) Bruce Willis se ale tím svým superhrdinstvím dokonce připravil o významnou roli, do Titaniku ho nevzali, protože on by všechny zachránil! ;)

Induan
30. 09. 2006
Dát tip
Tangent: Dobře, sorry, omlouvám se, trochu jsem se rozohnil :), protože se mi to zdálo ke Star Treku (a dinosaurům :) ) nespravedlivý. A co mi nejvíc vadilo byla ta věta, že z toho vyplývá to, jak se Američané (a nejen oni) snaží vynášet do nebes ty nejvypatlanější a nejzrůdnější evoluční defekty, jako byli dinouši, zatímco na hmyz kálí... Prostě si myslím, že to že se někomu líbí dinosauři o kterých si nemyslím, že šlo o evoluční defekt, ale prostě jen stupeň vývoje, u kterého příroda zkoušela, kam až lze ve velikosti tvora zajít a kdyby to nenarušil náhodný incident s celoplanetární změnou klimatu, bůhví, jestli by menší dinosauři už na těch větších nelítali na Mars, abych to tak nějak parodoval :)) že je někdo má rád jako zvláštní a obrovské tvory, kteří budí respekt nebo že nemá rád hmyz, protože hmyz má často poněkud ataviztické sklony, to vůbec nic nevypovídá o jeho politických preferencích nebo o čem :) Každopádně Star Trek (hlavně novější díly) v sobě nese hluboký morální odkaz a každý přece ví, že je to pohádka. Ne tak dokonalá, jako Vetřelec nebo Terminátor, ale staví prostě na jiných principech a tam kde dala myšlenka vzniknout čtyřem Vetřelcům nebo třem Terminátorům, tam Star Trek z filosofie vytěžil již přes tisíc! epizod a to nepočítám několik stovek až tisíc knih a deset celovečerních filmů, když nepočítám pilotní díly epizod. Rozdíl je v tom, že Vetřelec začne být už ve třetím pokračování nudný, zatím co Star Trek se ještě natáčí a na rozdíl od: "Tak jde čas" má pořád co nabídnout :) Chápu, že srovnávám nesrovnatelné, ale to je právě to, co tady chci nastínit. Star Trek není myšlenka, Star Trek je náboženství a svět :) Ale nakonec - to dobře víš, to nemusím rozebírat. Každopádně dík za pokec, potěšil jsi mě, že jsi se vyjádřil, aniž by jsi byl fanda, protože spousta lidí je tady tak zhnilejch, že se nenamáhaj ani napsat: Na Star Trek s*ru :)

Induan
29. 09. 2006
Dát tip
Tangent: No tak teda nevím, co si mám o tomhle příspěvku myslet. Proboha, vždyť Ty jsi asi opravdu nikdy skoro žádný Star Trek neviděl, jinak by jsi takový věci nemohl napsat! Nejen, že ve Star Treku jsou samozřejmostí desítky podobnejch hrdinskejch činů jako v Armageddonu (Jen namátkou - Spock zemřel mnohem krutější smrtí, když dobrovolně vešel do místnosti zamořené radiací, aby zachránil posádku lodi a poté co loď opravil, zemřel popálený a slepý v krutých bolestech. Data se zase obětoval a dobrovolně zemřel místo kapitána Pickarda. Posádka Enterprise C se dobrovolně vrátila do minulosti a nechala se zajmou Romulany a umučit k smrti, aby zabránila válce Federace s Klingony atd.) Co se týče toho hmyzu a dinosaurů, to už jsou jen nějaké bludy, ke kterým se snad ani nebudu vyjadřovat, jen tolik, že v JP o neetičnosti pokusu oživit dinosaury padlo dost úvah a že v Mouše(můj nejoblíbenější film vůbec, mimochodem) měl Brundle víceméně pravdu o tom hmyzu (ano mravenci mají svoji kulturu atd, ale velmi násilnou, mají otroky a podobně). Co se týče šíření americkejch myšlenek, ve Star Treku jsem zaregistroval spíš trochu jinou etiku než současnou americkou. Filosofie se tam opírá spíš o humanistické principy. Tak asi tolik k tomu příspěvku.

Induan
29. 09. 2006
Dát tip
papouch: Toš v tom případě vítej do klubu, básničko :) (nebylo v ní slovo Star Trek, proto jsem to nenašel na poprvé :) ) A Ty si Papouchu prosím požádej o vstup do klubu Star Trek jestli chceš, bude nás tam víc, nebudem se bát vlka nic! :)

Induan
29. 09. 2006
Dát tip
papouch: Toš v tom případě vítej do klubu, básničko :) (nebylo v ní slovo Star Trek, proto jsem to nenašel na poprvé :) ) A Ty si Papouchu prosím požádej o vstup do klubu Star Trek jestli chceš, bude nás tam víc, nebudem se bát vlka nic! :)

Induan
29. 09. 2006
Dát tip
papouch: Toš v tom případě vítej do klubu, básničko :) (nebylo v ní slovo Star Trek, proto jsem to nenašel na poprvé :) ) A Ty si Papouchu prosím požádej o vstup do klubu Star Trek jestli chceš, bude nás tam víc, nebudem se bát vlka nic! :)

Induan
29. 09. 2006
Dát tip
papouch: Toš v tom případě vítej do klubu, básničko :) (nebylo v ní slovo Star Trek, proto jsem to nenašel na poprvé :) ) A Ty si Papouchu prosím požádej o vstup do klubu Star Trek jestli chceš, bude nás tam víc, nebudem se bát vlka nic! :)

papouch
29. 09. 2006
Dát tip
A nejvíc mám rád postavy Měňavce a pana Data. A nejoblíbenější díl - už si nepamatuju název - jak byli na planetě, která byla na úrovni Chicaga 20.-30. let 20. století, jak tam panu Sporkovi říkali Ušatej a město ovládaly 2 gangy, co spolu soupeřily.. No a samozřejmě nejvíc se mi líbila ta kozatá Sedmá z Devíti .. .-))

papouch
29. 09. 2006
Dát tip
Která to byla ta báfňička, co jsi tadyk ke Startreku našel? Páč já napsal taky jednu: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=27407 .-))

Induan
28. 09. 2006
Dát tip
Sorry, ale slyšel jsi to zavrzání? To se právě teď všichni mrtví autoři, herci a příznivci Star Treku obrátili v hrobě :) ... Proboha jak můžeš říct něco takového o Star Treku nebo Hvězdných válkách a pak vedle nich vyzdvihnout kýč, jako je Armageddon, na kterém je to, že je to čistá akce dělaná jen pro prachy, za pomocí zvučnejch jmen herců a drahejch triků, vidět i z oběžné dráhy kolem pluta :) Jinak že by byly Hvězdné války nebo novější Star Trek zrovna laciné, to se také zrovna říct nedá a tu zápaďáckou megalomanii bych v tom taky někdy chtěl najít... Jestli jsi ji v těch čistejch ideích boje za svobodu nebo za udržení míru někde viděl, rád se nechám poučit kde. Jurskej park, tam šlo vyloženě o ty triky, děj se tam nedá čekat, takže tam nechápu proč jsi zklamaný, protože každej to chtěl vidět kvůli dinosaurům jako živejm a v tom to myslím celkem vyšlo. A co se týče těch filmů, co jsi vyjmenoval, jo jasně, taky je mám rád, ale tam je hódně vidět, jak moc jde o komerci, akci atd. a to je myslím to, co by člověk nazval skoro brakem, kdyby ta práce na tom nebyla odvedena tak bravurně...

Induan
27. 09. 2006
Dát tip
romále: Dík za názor, jasně, něco na tom je. Výjmečný je Star Trek ovšem v tom, že ta jeho filosofická témata jsou jiného typu než v běžných seriálech a filmech a oslovují určitou skupinu diváků a čtenářů, kteří tak nějak hledají odpovědi na hypotetické otázky etiky budoucnosti a vědy. Je to někdy moc intelektuální, to jo, ale zase tím se to liší od braku.

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
aha!

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Aspoň jsem objevil, proč se příspěvky dávají víckrát:-). Když ho člověk napíše, pak chce po čase zjistit, jestli se něco změnilo a dá refresh, vloží se znovu. Chyba programování:-)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Aha, to už si nepamatuju. Nic, jdu makat.

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Tak ony tam byly možnosti, že tam byl kvůli senzorům/motorům/sestře Chapelové

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Tak ony tam byly možnosti, že tam byl kvůli senzorům/motorům/sestře Chapelové

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Tak to už si tak nepamatuju.

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Ano, Ent. v ohrožení je skvělá, tu jsem si nedávno koupil, ačkoliv jsem ji předtím četl z knihovny. Ale na CzechTreku jsme měli knihostop, kde jsem zrovna šel na otázku, dke zazněla ukázka, jak je McCoy v křesle (snad kapitánském) a v možnostech jediná kniha, kteoru jsem četl, byla ta Ent v ohrožení... A já po vyřazení Epidemie IDIC tipl Syn včerejška, kterého mám v šupleti, ale nečetl jsemm, protože se mi nechce, dokud nemám to navazující na něj.:-/ Škoda, mohl jsem vyhrát knížku a slevu, kprotože jsem věděl doplňující otázku, proč tam byl ten doktor, co Kirka stále kritizoval.

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Jj, jako ony nebyly zase tak špatný, ale prostě to nebylo vono. Rozhodně Enterprise v ohrožení se mi líbila víc (moc už si to ale taky nepamatuju).

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Zvláštní názor. No, asi bych si je po těch 8 letech měl přečíst znovu,a bych nepřejímal cizí názory:-). každopádně něco mě zaujalo, dkyž jsem pak sháněl další knížky TOS.

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Já už si Sny o krkavcích příliš nepamatuju, ale myslím, že se mi moc nelíbili. Ale klasické ST filmy jsem jako knizky taky precet vsechny, vcetne tech epizod

Vyslanec
25. 09. 2006
Dát tip
Mně "Sny" připadaly skvělý!

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Já četl všechny klasické ST filmy jako knížku, ty novější už ne. Ale ty klasické i nejdřív jen četl. ostatně totéž seriál TOS od Blishe a u nás vydané Netopejrem. A co mě k TOSce přivedlo, to byly paradoxně nic moc Sny o krkavcích. TNG jsem ale už v té době občas rád sledoval v TV.

Vyslanec
25. 09. 2006
Dát tip
Já mám ST knihy moc rád, protože je překládám :-)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Mvek: Ano, Star Trek 5 jak jedou na těch zvířatech :) (já to napřed hlavně četl jako knížku, stejně jako Star Trek : Nemesis)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: jj, to máš recht, těch je tam hodně, takže taky zdaleka neznám všechny. Cimrmana taky hodně cituju (mám s ním hodně společného, taky jsem Jaroslav, taky fušuju do všeho od psaní přes hudbu, politiku až po vědu a techniku a taky jsem věčně pozdě přicházející :) ) On tu byl... tady seděl... Kde sedíš ty... .................ty, a ty. Tady všude seděl. (to by mohli říkat lidi spíš když jsem seděl někde já, vážím 150kg :))

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Teda vůbec nevím, odkud je ta hláška s tím hřbetem zvířete... Že by ST V?

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: A ještě návdavek: Data: (poté, co vyslechl podobný rozhovor mezi dr.Crusherovou a Deanou Troy o tom, že na planetě nějak omládly) A všiml jsi si Worfe, jak se Ti zvedla prsa? :)

JiKo
25. 09. 2006
Dát tip
já zas cituju z cimrana, jenže ten má pár dílů, na hlášky ze ST to aby měl člověk sloní hlavu :-)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: A asi nejlepší hláška: Riker: (poté, co si oholil bradku) To koukáš Date, co? Hladká jako androidí prdelka! Data si pochybovačně na Rikerovu holou tvář sáhne a se zdvořilým úsměvem odmítavě zakroutí hlavou :)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: anebo další: Spock: Kapitáne, hřbet toho zvířete se prudce pohybuje nahoru a dolů, čož způsobuje, že jízdu na něm vnímám jako velmi bolestivé (nebo tak nějak, tuhle větu nevím přesně). Kirk: Co teď řeknu si opravdu vychutnám: Spocku, musíte splynout s koněm! :):):)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: anebo další: Spock: Kapitáne, hřbet toho zvířete se prudce pohybuje nahoru a dolů, čož způsobuje, že jízdu na něm vnímám jako velmi bolestivé (nebo tak nějak, tuhle větu nevím přesně). Kirk: Co teď řeknu si opravdu vychutnám: Spocku, musíte splynout s koněm! :):):)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Jiko: Anebo když moc mluvím: Borgská královna: To vždycky tolik mluvíš Date? Data: Vždycky ne, ale často... Anebo Spock: Myslím, že kdybych byl člověkem, tak by má odpověď zněla: ... Jděte k čertu! ... být člověkem...

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Mvek: Jj, už jsem tady na pismakovi psal výzvu, díky za doplnění.

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
To potom používám, když mi někdo z přátel řekne, že lidi něco dělají jinak než já: Ale, kapitáne, oba přece víme, že já nejsem člověk :)

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
JiKo: Tak třeba: Spock: Ale kapitáne, oba přece víme, že já nejsem člověk... Kirk: Spocku, mohu vám něco říci? Všichni jsme lidé! Spock: Mě se ta myšlenka zdá urážlivá... :)

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
Mimochodem, v sobotu byla premiéra posledního filmu Star Trek: Nemesis, ale jak tak koukám, zítra je poslední možnost na tento film jít! Pokud vím, před lety se k nám nedostal, takže tohle je opravdu premiéra u nás. Je to v Praze v kině Ládví, kde je fakt velké plátno. Je to s titulky, které navíc jsou promítány pod obrazem, takže obrazneruší a po filmu se losují lístky o pár cen. Je to totiž k výročí ST a ku příležitosti oslavy a conu CzechTrek, tkerá byla taky v sobout. Takže, kdo můžete, jděte zítra Star Trek návštěvou Nemesis podpořit! (podle stránek kina www.kinoladvi.cz mají v úterý lístky jen za 89 Kč!)

Mvek
25. 09. 2006
Dát tip
No, chtěl bych napsat něco ST. Pár povídek mám jako nápad, ale svůj román (který tady brzy budu uvěřejňovat) je jen insirován ST. Odehrává se v současnosti, ale vesmír je tam obydlen více než v ST:-). Spíše jako v Andromedě nebo SW, přičemž lidé nejsou ti hlavní...

JiKo
25. 09. 2006
Dát tip
a jaký jsou tak nejoblíbenější tvé hlášky?

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Star Trek VI: Neobjevená země samozřejmě nikoliv IV

Induan
25. 09. 2006
Dát tip
Já Star Trek napřed znal jen se žvejkaček s obrázkama, co se u nás začali prodávat po revoluci. Poprvé jsem jej viděl jako film z videopůjčovny, Star Trek IV: Neobjevená země. Tenkrát mě to ještě moc nechytilo, ale postupně jsem viděl seriál Nová generace, film Star Trek 2: Khanův hněv a Star Trek 3: Pátrání po Spockovi a už to mám na doživoti :) Pak jsem začal číst i knížky a dodnes mě Star Trek provází životem jako můj nejoblíbenější seriál a filmy. Přesto, že nejsem zatím členem žádného klubu ani jsem nikdy nebyl na conu, cituju každou chvilku při rozhovorech s kamarádama Kirka a Spocka a ve spoustě věcí, řečených ve Star Treku nacházím svoji zajímavou životní filosofii. Myslím si, že Star Trek není nic podřadného a hrdě se k hlásím k tomu, že jsem opravdový trekkie, aniž bych kvůli tomu musel být někde organizován nebo měl nálepku podivína :). Oblíbená postava: Kirk film: První kontakt seriál: Star Trek: Nová generace knížka: Enterprise v ohrožení

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru