Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milenec podzim

03. 10. 2006
2
0
2178
Autor
pepička15

Kýč?

Zatímco si vítr hraje s mými vlasy, dopadají mi na záda zlatavé sluneční paprsky. Má chodidla se utápí v trávě a vadnoucím lučním kvítí, na pozadí šmolkově modrého nebe jsou vidět vlaštovky odlétající do teplých krajin.

Toulám se podzimní přírodou a v hlavě mi jak drobné mušky poletují neuchopitelném myšlenky. Jsem na cestě už třetí hodinu a pořád mám sílu jít dál. Čerpám energii z přehršle barev, kterými babí léto vymalovalo jablíčka, pole, louky, listy… Pomerančově oranžová, rubínově červená, ale také olivově zelená… Krok, sun, krok… Najednou si všimnu kukuřičného pole přímo přede mnou. Zaraduji se jako malé dítě při rozbalení vánočního dárku a vběhnu do tohoto kouzelného labyrintu. Je mi jedno, kterým směrem jdu… Ve chvíli, kdy mám slunce přesně nad hlavou, dorazím na kraj pole a vydávám se směrem k tmavě fialovým ostružinám. Nevadí mi, že už mám podrápaná celá lýtka, dál hltavě polykám ostružiny…

Najednou mi před očima přeběhne srnka a já se rozhodnu jít za ní až na kraj lesa, pak mlázím, jehličím, maliním i ostružiním… A pak se přede mnou jak Zlatovláska zničehonic objeví mýtinka… Omámeně se propletu žloutnoucí trávou a natáhnu se na podzimem vonící zem. Kolem hlavy mi prolétne pavučinka a pár listů… Nesnažím se je zachytit, nemám na to sílu. Nehybně ležím v trávě a nechávám vítr, aby se laskal s mými vlasy. Sluneční paprsky mne hladí po tvářích, zatímco ústa jsou ještě pořád opojena temně sladkou chutí ostružin. Podzimní vánek rozechvíval moji sukni a když mne sluníčko začalo šimrat ve výstřihu, ucítila jsem teplý závan i pod sukní… Jen co se mé dlaně zabořily do sametově hebké trávy, zatřásla se země, zatočila se mi hlava…a během chvilky jsem díky příjemnému vyčerpání usnula…

 


pepička15
11. 10. 2006
Dát tip
chiméra: děkuju mockrát, jsem ráda, že se Ti to líbilo:o)

Chiméra
11. 10. 2006
Dát tip
Jeeeee, jako kdybych to prozivala taky :) moc pekne Evicko moc

Kaczenka
07. 10. 2006
Dát tip
PS."Zeme se zatrasla"....to uz napsal Hemingway, ne?:D

Kaczenka
07. 10. 2006
Dát tip
hmm evi... zuzi, jo.kdyz jsem to cetla uplne jsem se prochazela tim ostruzinim v bukovanech, i kdyz to dost dobre muze byt jakakoliv jina krajina..at uz kolem rybniku, nebo treba ve strakach..anebo v Parku?:) takze evco...obrazek-popis je to moc prijemnej, akorat ten zaver...je to dobrej napad, ale spis jsem cekala, ze na tebe v mlazi vybafne nejakej juchan...nejak mi to tam uplne nestymuje, ale to nevadi trochu si mi vyfoukla tema, chtela jsem taky psat o nadherne barevnym podzimu, ale asi zustanu u fotek:)..nejak mi utekly slova takze...zase jsi neco vystihla, jojoooo :D

Nickyx
05. 10. 2006
Dát tip
dobry napad, zpracovani pokulhava, presto v celkovem vysledku pro me libive

Rían
03. 10. 2006
Dát tip
máš moc hezký popis podzimní,zářiové krajinky.uplně jsem si představovala obrázky z Bukovan (nevim,jestli je to inspirovane zrovna tim...:) jen me dost prekvapil ten zaver...

Anyz
03. 10. 2006
Dát tip
nejen ze me tesi ze se tu objevilo zase nejake dilko od jedne z vil, ale jeste ta vila vystihla neco tak nadhernyho a navic to o cem posledni dobou casto s nim kdyz koukam ve skole z okna presne tohle bych chtela:o)za to tip ma mila prehrsle tak to slovo by me nikdy nenapadlo :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru