Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DARMODĚJ

07. 04. 2001
4
0
2233
Autor
farokh

Věnováno Ch. Bukowskimu a O. Talábovi. Nezalekněte se úvodu, ale je to jen pro drsnější povahy...

Johnny právě seděl doma a čuměl do zdi, když někdo zazvonil. „Do prdele dále!“ Byl to Pete Rotten. Už několik měsíců byl bez práce, a tak se nudil a otravoval ostatní. „Čau Johnny, přines sem pár piv. Myslel sem, že........že bysme mohli pokecat. Víš........dlouho sme se neviděli, tak......“ Johnny se podrbal na hlavě a nahodil kyselý výraz. Vlastně se mu nahodil sám při pohledu na Petovi plesnivé boty a zkažené zuby. Pokojem se začal rychle linout lehký smrádek, který se posléze změnil v těžký smrad. „No jo, sedni si.“ „Máš se?“ „Jo, de to.“ „Co kundy?“ „Teď sem zrovna na volný noze. A ty?“ „Taky ty vole. Nechala mě, píča posraná. Nebyl sem jí dost dobrej. Utekla s jednim mladym hajzlikem do Frisca. Ale já ho dostanu, to ti řikám. Tý vole“ zvolal Pete a hbitě se přesunul s lahví Budweiseru v ruce k baru. „To je kurva něco. Tak tomu už kurva řikám výběr“ a celý se rozzářil při pohledu na velké množství tvrdého alkoholu. Do prdele-pomyslel si Johnny-musim toho sráče vocuď rychle vyponklovat, nebo mi to všecko vychlastá. „Hej, Pete, musim už jít. Vypadni.“ „Cože, teď? Posedíme eště pár minutek, dáme lahvinku, no tak“ žebronil Pete. „Ani hovno Pete, koukej zmizet“ „Ne, ne prosím“ Pete byl zoufalý. Musel to mít za každou cenu. Stejně tak byl zoufalý i Johnny. Ježíši, ten puch se nedal vydržet. „Smrdíš Pete. Vypadni, a to hned, nebo tě vocaď vyhodim.“ „Tak tobě taky nejsem po chuti co ty sráči. Kurva, všichni mě serete. Ste buzeranti, slyšíš, buzeranti.“ Začal nervózně přecházet po pokoji a za stálého popíjení (přešel na whisky) kecal a kecal dál ty svoje nesmysly. Mezi nohama se mu objevila malá skvrnka, která se neustále zvětšovala. Moč začala kapat na zem. Nejprve po kapkách, které později zesílily v trvalý, pomalý proud. Krknul si. „Promiň“ řekl provinile a šel si do lednice pro další pivo. Cestou potáhl a vyplivl do výlevky velký hustý zelený hlen. „Mám ňákou rýmu, nevěřil bys, jaká je v noci venku zima“ řekl a podíval se z okna. Zahlédl Allena Mansona. Tvář se mu rozjasnila. Johnny se k němu přiblížil zezadu a podřízl ho. Sedl si, zapálil cigaretu a sledoval, jak Pete chroptí na zemi. Z drobné ranky na krku začala v pravidelných intervalech stříkat krev. Po chvíli se vytvořila kaluž, která smáčela Petovy mastné vlasy. Počkal až vychroptí, otevřel okno a nadechl se čerstvého vzduchu. Nechal otevřeno. Otřel nůž o vestu a namazal si chleba s máslem. Přiložil šunku, rajčata, salát a zalil kečupem. V klidu se najedl a odešel. Obloha byla úplně modrá, bez mráčku. „Zatraceně“ zaklel. Rozhodl se jít na nádraží. A tam ji uviděl. Stála pod hodinami a dívala se na něj. Upřeně. Zhodnotil ji. Byla neobyčejně sexy. Přiléhavé šaty, velká a pevná prsa, štíhlé a opálené nohy. A ten obličej! Nesl onu Johnnymu tak známou informaci. Chci to-říkal. Otočila se a ohnula. Neměla kalhotky. Hodně ženských nenosí kalhotky.A jsou šílené blahem, když můžou ukazovat tu svoji číču. Vědí, že chlapi se rádi dívají..... Šel blíž a zpozoroval drobné kapky na jejích chloupcích. Zvedla se a šla k vlaku. Následoval ji. Sedla si k jakémusi tlouštíkovi ( jmenoval se Marty Hnidy ) a začala se upravovat. „Kdes zase byla ty děvko?“ „To tě nemusí zajmat hňupe“ „Tak kdo tě zas přetáh? Vsadim se, že zas nemáš kalhotky co?“ „A kdyby, tak co. No co ty chudáku?“ Johnny si mezitím sedl na protější sedadlo a poslouchal hádku. Byl jakoby hypnotizován jejím pohledem, který ho vyzíval vstát. Muž si ho všiml. „Co čumíš?“ „Máš problém?“ „Zatim ne.“ Johnny se usmál a přisedl si k ní. „Tak drž hubu.“ Marty zrudnul a orosil se. „Jak se menuješ?“ „Johnny. Johnny Poverty.“ „Tak hele, Johnny, koukej rychle vypadnout, nebo budeš ten problém mít.“ „Vážně? Velkej?“ „Jojo. Zkurveně velkej.“ „Jestli bude velkej jako tvůj vocas Marty, tak to se vopravdu nemá čeho bát“ ozvala se. Johnny se jenom ušklíbl. Marty byl už značně nervozní. „Myslíš si, že ji dostaneš?“ Johnny se na něj po celou délku rozhovoru ani nepodíval. Teď se očima přiblížil na centimetr od jeho. „Ne, já to vim. Dostanu ji tady před tebou.“ Stáhl se a vsunul jí jazyk do úst. Zareagovala. Jednou rukou ji objímal a druhou zajel za minisukni. Pracoval. Začala sténat. Uměla krásně sténat. Na podbřišku se mu začala pomalu, ale jistě tvořit boule. Náhle se zvedl a běžel na záchod. Opakovaně zvracel. Jako vždycky. Vystoupil a šel domů. Tam se umyl a usnul. .
farokh
18. 07. 2002
Dát tip
No, s tím máš možná pravdu, jinej hlen než zelenej sem taky neviděl (leda možná s červenejma skvrnama:-)) Mně to zas tak blbý nepřipadá,takovejch věcí bys našla tisíce. Všechno co řekneš je klišé, protože už to tady jednou někdo použil, i ten blbej jazyk...tohle není můj styl, byl sem (vědomě) pod vlivem Charlieho a zkusil si napsat něco jako on, znáš to....

farokh
15. 07. 2002
Dát tip
Já si myslím, že dotyčnej měl alergii, zřejmě sennou rýmu nebo na roztoče, psi a prach:-)Ten film jsem neviděl, ale zkusím ho sehnat. Díky za konstruktivní a předlouhou kritiku.

Anonym
06. 05. 2001
Dát tip
chachachachachachachacha.Můžu tě pochcat vole.

StvN
15. 04. 2001
Dát tip
farokh: njedprve se mě ptáš, zdali mi to přijde jako obyčejněj život a vzápětí napíšeš, že: "Nebaví mě psát spisovný dialogy tam, kam nepatřej. Takhle ty lidi mluvěj..." Takže to ze života asi je. Já ho takhle ale neznám a nechci znát. Takovej život je vyhozenej do koše a taková povídka je pro mě pletvání papírem. Napsals, že ses hodně snažil, tak promiň, že Ti to tak shazuju.

Deltex
13. 04. 2001
Dát tip
Chm ...no, mě se to nelíbí - napsáno je to hezky, ale já si nepotrpím na sprostá slova a takhle drsný svět nemám rád, moje světy jsou hodně naivní - sice drsné, ale v jiném směru - jsem pokrytec, protože nevidím to svinstvo kolem, ale jinak bych to tu asi nepřežil - zkrátka moje světy jsou jiné - nelíbí, promiň! Jsem holt tak trochu snílek - v žádném případě ne realista! Mějte se fajn!

Mikuláš
13. 04. 2001
Dát tip
Dobré, ale znáš to.... Ten styl už jsem někde viděl

StvN
08. 04. 2001
Dát tip
farokh v tomhle ohledu souhlasím s rs232, vymlouvat se na to, že je toho plnej svět je víc než uboze alibistický, kdybys sis třeba přiznal, že ti to dělá dobře, tak seš aspoň čestnej, ale výmluvy? Je nesporný, že psát umíš, ale zřejmě nemáš dost fantazie, tak jsi popsal hodinu z obyčejnýho života a poněvadž Ti to bylo málo, proložils to perverzí a sprostými slovy. Pokud Mr. Bukowski píše podobně, potom jsem rád, že ho neznám. O tématu se můžeme přít dlouho, já to zavrhuju. Jelikož jsem zaujatej, nedokážu napsat objektivní kritiku, takže si to neber osobně.

StvNe...žádná kritika není objektivní :)) jako objektviní kritiku můžeme snad jedině brát soubor mnoha subjekitivt... :)))

Popelucha
08. 04. 2001
Dát tip
Ty brďo, je to fakt jak od C. B. Obojí jsem dočetla až do konce a z obojího se mi udělalo stejně nanic.

farokh
08. 04. 2001
Dát tip
Stvn:Tohle je pro tebe obyčejnej život? Já sem jen zkusil napsat něco jako Charlie, což je jedna z chyb toho textu, protože není, opakuju není originální. Ale je to hodně upřímný. Nebaví mě psát spisovný dialogy tam, kam nepatřej. Takhle ty lidi mluvěj a dalo mi dost práce napsat je totálně identicky. Tohle ale není ospravedlnění. Je to hodně čtivý, to si myslim.

farokh: s těma dialogama máš pravdu..

Je to hezky stylový ... ale nevyčerpal tohle téma už Bukouš sám ?

Skutečně mi to připadá jako jeden výsek z Bukowského románu. Velice podobný styl popisování i dialogů, kde on ale používal méně slov. Měly stejný náboj avšak nebyly tak časté, ale co tady kecám, tohle víš.... Pokud je to tvoje a dávám jednoznačně T.I.P. a jestlis to vokopčil tak se styď. Dotázek na závěr: proč Darmoděj ??

farokh
07. 04. 2001
Dát tip
Darmoděj......to je jediná okopčená věc. Je to písnička od Nohavici. Hodně se mi líbí.

rs232
07. 04. 2001
Dát tip
No tak to nevím.Fakt nevím co na tohle říct.Nemám rád sprostá slova na netu.Víte chodí sem i moje 13 let dcera.A ten závěr mi nic neříká.

Bukowski :) Pěkné...občas je vidět,že i s brutalitou,násilím a jistou dávkou perverse,se dá vytvořit dobré dílko...jsme zvědav jak to uvidí ostatní....prosím....PROSÍM posílejte Avízka :) člověk nemá čas pořád do kola hledat,zda-li tu není nový ohlas :) děkuji

farokh
07. 04. 2001
Dát tip
pro rs232: je mi líto vaší dcery pane, ale na tomhle světě je násilí víc než dost.Vsadím se, že byste nenašel v tomhle textu ani jedno slovo, který nezná. A cenzuru nemám rád!

Cavalera
07. 04. 2001
Dát tip
no jo .. napsaný je to dost dobře, až na malý úlety .. ale čert je vem .. TIP

ja zapomněl na TIP ???? a safra...tak to musím napravit...tady je :)) TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru