Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Veřejné prohlášení exnešéfredaktora serveru Písmák

Výběr: pozorovatel, dunaj, tři_černí_mravenci, sidonia, Print, Zly, rtymá, Narvah, a2a2a, StvN
20. 11. 2006
20
208
9715
Autor
Zbora

Veřejné prohlášení exšéfredaktora serveru Písmák

Vážení Písmáci,

před zhruba půl rokem si mě redaktoři vybrali do svého čela. Bylo to v době, kdy se server potýkal se zásadními technickými potížemi, návštěvnost výrazně poklesla, Zlatý výběr už několik měsíců stagnoval. Majitelka (Vella) neměla jasný koncept a měla v plánu redakci zrušit, jakožto instituci, která není pro P. potřebná. Ujal jsem se jí, přesvědčil Vellu o její nutnosti, a snažil se zajistit její funkčnost. Nakolik se mi to dařilo nechám na posouzení každého z Vás. Domluva s Vellou zněla v tom

smyslu, že do redakční práce nebude zasahovat, a pokud ano, s okamžitou platností se vzdávám funkce šéfredaktora. Tento pátek mi bylo majitelkou oznámeno, že redakci přebírá, přes její spokojenost s mým přístupem k ní. Odůvodnila to slovy: “zdá se, že se mi podařilo dát dohromady asi tým lidí, kterým mohu důvěřovat a kteří mi mohou pomoci při realizaci nových projektů” Jsou to ovšem většinou vize, které tu byly už za Lyryka, a s nimiž, jak psala, stále počítá (tady jen nechápu, proč tedy chtěla redakci rozpustit a alibisticky po nás, redaktorech, vyžadovala veřejné vyjádření ohledně představy směru našich budoucích aktivit…jako by to neměl být převážně její zájem…ten jsme jí tedy předložili a ona s ním souhlasila…od té doby redakce fungovala víceméně nezávisle na ní) Její rozhodnutí akceptuji a dle dohody jsem se ihned vzdal funkce šéfredaktora a požádal i o odebrání redaktorství.

Po jarních událostech s písmáckým časopisem, na němž jsem se podílel, a který byl po čtvrt roce usilovné práce připraven k vydání (za pomoci redaktorů jako: Egil, Jonáš Hájek, Kelly, Pišta Hufnágl, JiKo - webdesigner, nebo smetiprach) a Vella jej stopla, aniž by ho viděla (na což má jako majitelka serveru samozřejmě právo). A po událostech s administrátory (byl jsem jedním z nich), kdy vše šlapalo jak na drátcích až do doby, než jsme

si dovolili v něčem projevit vlastní názor (tuším, že to byl návrh neodůvodněného zablokování nicku Nechápu), jsem se soukromě rozhodl, že s ní na žádných dalších projektech spolupracovat nebudu, aby se nemohlo opakovat, že zahodím čas na něčem, co nakonec nebude zrealizováno.

Vážím si vašich nabídek (Velly i redaktorů) k další spolupráci, ale poněkolikáté, a doufám že už naposledy opakuji, že s Vellou na žádných projektech spolupracovat nebudu. Na stávajících ať už rozpracovaných, nebo fungujících projektech, které vznikly za dobu mého působení v redakci se budu podílet maximálně jako řadový uživatel serveru Písmák. O podporu nestojím. Podařilo se mi (alespoň myslím) zprovoznit funkční redakci, kterou Vella teď využije ke svým aktivitám, aniž by se na mě, alespoň ze slušnosti, předem obrátila. Má na to z její pozice bezesporu právo, ale já její přístup akceptovat nehodlám.

Vážení redaktoři,
přeji mnoho úspěchů, pevnou ruku a hlavně hodně trpělivosti v další práci.
Bylo pro mě ctí a přínosem, že jsem s vámi mohl spolupracovat.

S dalšími nabídkami se na mě neobracejte.

Děkuji.

Zbora


208 názorů

jorel
02. 12. 2006
Dát tip
omlouvám se za chyby i za to, že nebudu komentovat svůj příspěvek. nechci nikomu zbytečně škodit. to, co jsem napsal, je sumář mých dojmů a vzpomínek na Písmáka. autorů si vážím a přeju jim, ať jim tyto nebo jiné stránky pomohou překročit svůj stín a nebát se smočit paty v Rubikonu. K chodu serveru ani jeho vlastníkům se nebudu více vyjadřovat. Ti současní mě nezajímají a ti minulí už jsou pryč. Písmák měl potenciál a je na vás, zda-li má i budoucnost. Já jen občas přispěji kritikou. O haiku debatuji na NYXu pod ID Joreru. toť vše. Carpe diem. Carpe noctem.

pozorovatel
02. 12. 2006
Dát tip
jorel: mě by zajímaly ty historky o lyrykovi a velle..

P.S. Nevěsta roztomilá, ale fotograf by zasloužil pověsit do průvanu, za tak mizerně odvedenou práci :)

Jorel: Hele, tos moh rovnou nazvat T602 :)))

jorel
02. 12. 2006
Dát tip
Jen dodám, že sem rád občas zabrouzdám napsat kritiku těm, kdo si o můj názor řeknou. Nerad bych trestal je za chyby cizích. PS: a to pozvání platí. pokud se mi ovšem rekonstrukce podaří dotáhnout do úspěšného konce :o)

daddy
02. 12. 2006
Dát tip
...dík za pozvání...a tak...:)

jorel
02. 12. 2006
Dát tip
Pár let již na Písmák chodím, leccos jsem zde publikoval, se spoustou zdejších autorů se kamarádil, občas na nějaký ten sraz dorazil a svýho času uvažoval i o tom, jestli se budu výrazně angažovat v jeho osudu. Když měl tehdy před lety (a pamětníci jako Papouch si třeba vzpomenou) Písmák namále a Olda neměl na provoz serveru, tak se udělala dražba a já tam dražil svůj řetízek až jsem ho k lítosti všech zase vydražil sobě. Důvod? Řetízek mám rád a Písmákovi jsem chtěl pomoci. Pak jsem si vydražil ještě spoustu volovin... Jindy zase, to už Lyrik kul zištné plány, vzniklo jakési sdružení Písmák. I na ustavující schůzi jsem dorazil a po roce oddychu sledoval, kam se nám ten server posunul. Zúčastnění si možná vzpomenou, že jsem byl jediný, kdo měl kritické připomínky k Lyrikovu alibismu a dojat soucitem (ve svém životě jsem měl tu čest potkát hodně fakt tvrdých hajzlů, takže už dokážu celkem spolehlivě "tušit" kličky, levárny, neschopnost, přetvářku, ubohost, malost a další pochybné vlastnosti) jsem se nechal zvolit místopředsedou tohoto sdružení. Bylo mi fakt trapné koukat na vychcaného hajzla, jak se směje pisálkům do tváře a kuje si svoje plány na jejich účet. Pak jsem si ho pozval k sobě do podniku a on přišel s Veronikou (čili současnou exmanželkou a jak jsem pochopil, zde citovanou Vellou). Zrovna se rozváděli ... a shodli se v jediném. Je super, že Veronika již "ovládá" Totem a teď ještě zkrotit toho Písmáka. Podrobným studiem autorských práv došel ten kujón k tomu, jak se může zmocnit cizích děl a vydávat je skrze "sbírky", neb ty byly zpracovány díky "jeho serveru"... smrdělo to na sto honů. Prachanti porcovali Oldovo dílo, těšili se na prebendy a když jsem byl ochotný poskytnout bez nároku na nájem a další náklady svůj podnik z mramorovou podlahou a pozlaceným stropem na autorská čtení, tak se vyděsili. On by nám do toho třeba viděl. Rozhovor byl dlouhý a leccos mi o nich vypověděl. Ztratil jsem chuť se angažovat a nechal jsem jít server serverem. Občas jsem pak sem hodil nějakou haiku, aby si lidé, co mají tuto poezii rádi, mohli přeíst i něco z mé dílny. To bylo vše. A dnes nad ránem jsem se mrknul, jak se tu všichni máte a hned, zcela nahodile, jsem se začetl do tohohle dialogu na Vellino téma. Ztratil jsem jeho čtením hodinu a půl a tak už budu končit. Tudíž shrnutí a závěr: Souhlasím se Zborou, že čas se dá trávit i užitečněji a také souhlasím s mnohými dalšími. Zaujala mě Rebecca13 se svými jasně formulovanými stanovisky a politoval konfrontace s papouchem, cože je skvělý člověk a navíc ještě opeřenec (dodnes nezapomenu, jak si to štrádluje z Ostravské ZOO s tou velkou nafukovací potvorou :o) ; politoval jsem angažovanosti zvěrolékaře, jelikož vím, že je to fajnový člověk; smekl klobouk před JiKem snad posledním mastodontem pamatujícím prvohory Písmáka; souhlasil s Printem, harcovníkem a slušným talentem; zaregistroval poznámky ceder_johna; rád poznal názor eowi; potěšil se intermezzama (((grfmn))) jakožto i Poletika, Tangen_Alpha a dalších. Drazí, užijte si tady té ztracené kaluže, já končím. Písmák mě mnohé dal, leccčemus naučil a se spoustou fajnových lidí seznámil. Merle byl můj bratr-paladin, Sůva se svými Sůvčkami mile houkali, Japhy haikoval až k haiku.cz, Šílku jsem nedávno potkal s potomkem a taky jí celkem odstup od Písmáka pomohl, Milly si mě získala svojí nezištnou nákloností a spousta dalších skvělými debatami pod mími či jejich dílky. Velly, Lyrika ani dalších šmejdů nemám potřebu vzpomínat v dobrém a vím, že odešlu-li tento příspěvěk do éteru, vytvořím si nepřátele, což moudrý člověk nečiní. Ale což, srát se s nimi nebudu. Odcházím proto, že dneska jsem už jinde. S designérem Jakubem Koroušem připravuji bibliofilské vydání své sbírky haiku nazvané 575, v Jeruzalémské ulici buduji Čajové Centrum, přejmenoval jsem se z Jiřího Vyšína na Jiřího Altiora, oženil jsem se se skvělou muzikantkou (kdo chce, nechť se mrkne na pár fotek na www.altior.eu), pustil se do budování rodinné firmy, dokončuji popis teorie virtuálního organismu a na něj navazující metafyziky fiktivních světů, což je moje práce na poli prolínání starých a nových médií a pokročil jsem na drahně let připravovaném projektu Institutu Aplikované Kreativity. Mám také spoustu svých lidských problémů, radostí i strastí, nesu zodpovědnost za rodinu a třeba se stanu rodičem. Takže, když se zeptám, proč mám číst o tom, si lidé "co rádi píšou" dělají ze života peklo, nenacházím žádnou uspokojivou odpověď. Nesnáším vlažné lidi, kteří umí akorát bouchat pěstí do stolu aˇhrát si na hrdiny, když medvěd leží přespanej za devatero horami. Kdybych chtěl setrvat, musel bych zde být buď aktivní a angažovaný a čistit tenhle zapáchající rybník. A na to nemám sílu ani chuť. Jak říká kamarád, vše je otázkou priorit. Mrzí mě to, ale Písmák se svými malichernými pokusy o zneužití práce jiných, láskami a nenávistí mě už nezajímá. Mí přátelé žijí v reálném světě, kde jsou reálné problémy. Svým vlivem pomáhám mamince kamarádky mé ženy v nalezení jejích pět let pohřešovaných dvou synů (ztratili se kdesi mezi Albánií a Černou Horou), ženě v tom, aby její dávný přítel vrátil všem, co jim nakrad a už si na ni nevyskakoval, kamarádovi, aby se jeho zaměstnavateli nepodařilo ho úspěšně zadlužit za 1,5 mega (a to mu vedl firmu a živil rodinu, když byl dotyčný v blázinci, aby se vyhnul soudu) atd. Tohle jsou reálné problémy - a ještě ne moje. Člověk potřebuje sílu a energii na podstatné věci. Písmák se u mě, bohužel, z této množiny vyloučil svou nijakostí. Nesouhlasím s přístupem Lyrika ani Velly a nehodlám jim obětovat žádnou svoji energii. Sorry vám všem ostatním, které mám rád nebo si vás vážím. Až otevřu T42, tak se u mě klidně stavte na čaj, kafe nebo víno, dám vám nostalgickou slevu a připiju si na Erató.

komedie
28. 11. 2006
Dát tip
né,to myslím,že jsem pochopila úplně přesně..:P

JiKo
28. 11. 2006
Dát tip
to si blbě pochopila do koho se opírám :)

komedie
27. 11. 2006
Dát tip
a brekeke,neopírejte se do mně,jó? :P

komedie
27. 11. 2006
Dát tip
na smetišti to tu zase piští koukam..za tu chybu nemůžu

Takový komický, co?

JiKo
27. 11. 2006
Dát tip
pH myslím, že je to trochu divný když maj šecky komedie stejnej názor

Pět komedií, a všechny stejnej názor! To je shoda, panečku!

Zbora
27. 11. 2006
Dát tip
BigGeorge: ne, je to brácha akce Krištof. jaza: událo se to? Tak je to událost... ;o)

JiKo
27. 11. 2006
Dát tip
Tangens_Alpha za A mluvíš z cesty (já s vellou nechci pohnout) za B chceš-li, hubu a krok si klidně drž

jaza
26. 11. 2006
Dát tip
tohle není událost

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
pokud jde o něžná dívčí ústa,tak za ta se všem z duše omlouvám,nicméně pokud se situace na Písmoni dotýká i opravdu mladých autorů,kteří tady ani na počátku problému nebyli, tak tady asi fakt nejni vše v pořádku,brambory v řádku..

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
pokud jde o něžná dívčí ústa,tak za ta se všem z duše omlouvám,nicméně pokud se situace na Písmoni dotýká i opravdu mladých autorů,kteří tady ani na počátku problému nebyli, tak tady asi fakt nejni vše v pořádku,brambory v řádku..

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
pokud jde o něžná dívčí ústa,tak za ta se všem z duše omlouvám,nicméně pokud se situace na Písmoni dotýká i opravdu mladých autorů,kteří tady ani na počátku problému nebyli, tak tady asi fakt nejni vše v pořádku,brambory v řádku..

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
pokud jde o něžná dívčí ústa,tak za ta se všem z duše omlouvám,nicméně pokud se situace na Písmoni dotýká i opravdu mladých autorů,kteří tady ani na počátku problému nebyli, tak tady asi fakt nejni vše v pořádku,brambory v řádku..

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
pokud jde o něžná dívčí ústa,tak za ta se všem z duše omlouvám,nicméně pokud se situace na Písmoni dotýká i opravdu mladých autorů,kteří tady ani na počátku problému nebyli, tak tady asi fakt nejni vše v pořádku,brambory v řádku..

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
a jen tak mimochodem! ty kamery! to je pěkná krávovina, kdyby radši dokoupili pár rolí toaletního papíru,tak by studenti a žáci byli mnohem raději a k něčemu by to bylo.tímhle nápadem si může utřít zadek tak maximálně ten kdo to vymyslel.HOWGH!

komedie
26. 11. 2006
Dát tip
Písmák je v prdeli, to je vše, snaha byla, ,ale prostě to nevyšlo.sejdem se na lepším serveru

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
eowi, klídek, myslím, že nehrozí, že bych se nějak medializoval. obzvláště pak v souvislosti se zaváděním kamer kdekoliv. ani sámošku u nás v ulici na rohu se nechystám vyloupit, natožpak Kotvu jako jeden nejmenovaný jedinec! a hlavně v rádiju je to jedno, že jo, z reproduktorů nelezou písmenka, jen tak pro ujasnění... hehehehe....

eowi
26. 11. 2006
Dát tip
Big_: Bi(n)g(o)! Stanislav: Díky a bacha , ať se nezapleteš s rádiem, aby z Tebe nebyl Straňyslaf!

Noe1
26. 11. 2006
Dát tip
:-)))))

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
u nás na gymplu to prej budou instalovat do konce roku ty kamery ale ty už nejsi na gymplu, ne? tak jakýpak u nás? tady, co sedim, už jsou. akorát přímo na mě nemířej, což je dobře, mířej na dvéře, schody, parkoviště atd., a ani tady nemáme ceduli, že to tu je pod kamerama, což mi přijde divný, si myslim, že by to mělo bejt.

Nicollette
26. 11. 2006
Dát tip
u nás na gymplu to prej budou instalovat do konce roku ty kamery

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
se nudim, a tak: tam to maj dobře, v tisku, i v Metru, i v Mladý frontě, i v Hospodářkách, na Kryštofa vylezla jen ta kapela. Studentská revolta uspěla, kamery ze tříd zmizely Zdroj: Lidové noviny Datum: 22.11.2006 Autor: JOSEF KOLINA PRAHA Je dobojováno. Studenti pražského soukromého gymnázia Josefa Škvoreckého dosáhli svého, kamery z učeben zmizely. "V naší třídě už kamera není, teď odmontovávají postupně další," popisovala včera v poledne situaci ve škole usměvavá Kateřina Kejřová. Studentka, která se jako mluvčí studentské revolty proti kamerám ve třídách stala přes noc mediální hvězdou, přičítá úspěch jednoznačně rodičům. Ti se za své děti na třídních schůzkách téměř bez výjimek postavili a donutili ředitele Václava Krištofa k ústupku. "Rodiče byli jednotně proti. Nezazněl tam ani jediný hlas, který by kamery ve třídách podporoval," popsal včerejší diskusi s ředitelem jeden z rodičů, Rostislav Zeman. Nepřesvědčily je argumenty o prevenci, ochraně majetku či možném odhalování šikany. V instalaci kamer viděli zásah do soukromí svých dětí. "Vnímám to jako zásah do osobních záležitostí studentů, narušení jejich psychické rovnováhy. Sám bych taky neměl rád, kdyby mě za zády monitorovala nějaká kamera," zdůvodňoval svůj negativní názor Zeman. Ředitel se s rodiči neshodl ani na financování sporného projektu. Chtěl ho původně zaplatit mimo jiné i ze školného, které je na Škvoreckého soukromém gymnáziu 25 tisíc ročně. "Jelikož jsem rodiče nepřesvědčil o financování kamer ze tří zdrojů, bude je teď muset zaplatit provozovatel gymnázia, tedy já sám," zhodnotil situaci ředitel Václav Krištof. Pokračování na straně 4 Dokončení ze strany 1 Ředitele negativní reakce rodičů překvapily. "Čekal jsem, že když se jedná o prevenci, budou rodiče v zásadě pro," podivoval se nad postojem rodičů Krištof. "První rodiče, se kterými jsem hovořil individuálně, předtím než byli ve skupině dalších, to podporovali. Ve třídách se situace změnila, převládali tam odpůrci. Pravděpodobně jsem podcenil nebezpečí projednávání v širokém kolektivu," popisoval svůj pohled na včerejší debatu při třídních schůzkách ředitel. Důvod, kterým se šéf gymnázia oháněl nejvíce, tedy prevence, se nezdál kromě dětí a rodičů ani části profesorského sboru. Prevenci proti krádeži a ničení zařízení tříd nechápali, jelikož v tomto ohledu je gymnázium Josefa Škvoreckého naprosto bezproblémovou školou. "Co si pamatuju, nikdy se tady nic neztratilo. Snad před dvěma lety nějaký mobil, Naopak, studenti si mnohdy zapomínají v lavicích věci, které tam nacházejí i několik dní poté. Jsme malá škola, tady by se každý případ loupeže rychle provalil," popisuje takřka idylické poměry na gymnáziu tamní tělocvikář a angličtinář Richard Kanía. Včera odpoledne byl již na gymnáziu prakticky normální režim, který jen občas narušovali zástupci médií. "Už bychom chtěli hlavně učit a ne odpovídat na otázky médií," říkal celou kauzou znechucený zástupce ředitele Milan Moravec, který dostal kamerový systém na starost. Problémové kamery ze tříd se postupně hromadily na stole kabinetu a ve třídách po nich zůstaly pouze díry ve zdi. Kamery prověří inspekce Kamery v gymnáziu bude řešit i Česká školní inspekce. Její pracovníci navštíví nyní jedno z nejznámějších gymnázií v republice v nejbližších dnech. "Kontroloři shromáždí všechny informace o důvodech, které vedly vedení školy k přijetí poměrně radikálního rozhodnutí o instalaci kamerového systému, zejména pak o úmyslu instalovat kamery i do jednotlivých tříd," píše se v inspekční zprávě. Kamery se čím dál častěji objevují i v zahraničních školách. Zatímco v Anglii jsou velice častým jevem, ve Francii zatím tak rozšířeny nejsou. Školy v obou zmíněných zemích ale nesmějí kamerami sledovat oblasti, kde by to narušilo soukromí osob, nesmějí také natáčet tajně a nesmějí záznamy vydat jednotlivcům. Na záznam se však mohou podívat ti, kteří jsou tam zaznamenáni. Foto popis: Systém měl podle ředitele Václava Krištofa pomoci eliminovat případné patologické jevy, jako je šikana a pomoci měl také při objasnění možných úrazů Foto popis: Na chodbách gymnázia kamery zůstanou Kamery, které měly sledovat dění ve třídách, včetně případných pozdních příchodů pedagogů, sice včera byly odmontovány, ale na chodbách školy zůstanou. S tím podle členky petičního výboru Kateřiny Kejřové studenti souhlasí: "Kamery nám vadily hlavně ve třídách, proti jejich provozu na chodbách, u vstupu a v aule bychom protestovali pouze v případě, že by nastal nějaký problém," vysvětlila.

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
mě tak ještě napadlo, že větší ostuda by byla, kdyby to jméno bylo blbě v nějakých novinách, ale i to se stává, novináři sem tam serou na to, si tyhle věci ověřovat.

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
hlavně že je dobře napsanej Škvoreckej, ňákej řiditel gymnázia, z toho se tak moc nestřílí... to přepisujou v jedný agentuře a neznaj ho, tak si s tim hlavu nelámou a neopravujou to po sobě, a nepátraj po tom, jak to má bejt... u obecně známých osob, jako politici vládní třeba a tak, tam už si dávaj většího majzla...

Krištof

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
včerejší zprávy nedodám, jelikož je ještě nezpracovali, alébrž je víkund.

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
a ještě :o) Zdroj: Radiožurnál Datum: 21.11.2006 Text: Moderátor (Aleš Kouba): Ještě dnes zmizí sledovací kamery ze tříd soukromého pražského gymnázia Josefa Škvoreckého. Radiožurnálu to potvrdil ředitel školy Václav Kryštof s tím, že se včera na instalaci sporného kamerového systému neshodl se všemi rodiči studentů. Kamery tak zůstanou jen na chodbách, kde nevadí ani rodičům, ani studentům. Host (Václav Kryštof): Rozhodl jsem po třídních schůzkách, na kterých se sešli rodiče jako zákonní zástupci žáků o tom, že kamerový systém bude ze tříd odstraněn a bude dále pouze na chodbách. Moderátor (Aleš Kouba): Kamery se na škole objevily během víkendu. Kvůli protestu studentů a petici, kterou žáci řediteli předali, ale nebyly v provozu. Systém měl podle ředitele pomoci eliminovat případnou šikanu a pomoci měl také při objasnění možných úrazů. Kryštof chtěl jejich prostřednictvím také zjišťovat, jestli studenti a pedagogové docházejí včas na vyučování. Studenti ale považují kamerový systém za omezování osobní svobody.

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
Zdroj: Radiožurnál Datum: 20.11.2006 Relace: Stalo se dnes Moderátor: Lucie Husárová Hosté: Anna Šabatová, Libor Vacek, Václav Kryštof Text: Moderátor (Lucie Husárová): Hodinu vyjednávali studenti Soukromého gymnázia Josefa Škvoreckého s ředitelem školy o tom, jestli bude v budově zavedený kamerový systém. Kamery jsou odedneška v chodbách školy a v budoucna mají být také ve třídách. Vedení školy předali studenti petici a jsou odhodlaní i protestovat. Mluvit o tom budeme se zástupkyní ombudsmana Annou Šabatovou. Dobrý večer. Host (Anna Šabatová): Dobrý večer. Moderátor (Lucie Husárová): Paní Šabatová, obecně, monitorování kamerami ve školních zařízeních, jak se na to díváte? Host (Anna Šabatová): Dívám se na to jako za velmi nešťastné, jak z hlediska pedagogického, tak ale z hlediska zásahu do osobnostních práv dětí i učitelů. Moderátor (Lucie Husárová): Podle ředitele Soukromého Gymnázia Josefa Škvoreckého Václava Kryštofa mají kamery pomoci eliminovat případné patologické jevy, jako je třeba šikana a mají pomáhat taky při objasňování možných úrazů. Host (Václav Kryštof): Ty důvody jsou tři v zásadě. Je to pasivní bezpečnost, ochrana majetku po skončení výuky, proti tomu nikdo nic nemá, za druhé je to tedy možnost se zpětně podívat na záznam v případě, že se stane úraz, šikana, prostě krádež a zjistit teda, hlavně pro orgány činné řekněme v trestním řízení nebo pro policii se teda podívám na ty záznamy, na základě vyžádání a tak dále, poslední důvod je to, abychom v podstatě pohledem na monitor zjistili v 8 hodin, já nevím, 5 minut, že prostě ve všech třídách jsou pedagogové a že tam probíhá výuka tak, jak má být. Moderátor (Lucie Husárová): Kamery tedy mají sloužit, jak jsme slyšeli od pana ředitele, ke kontrole učitelů, nejenom studentů. Co na takovou obhajobu zavedení monitoringu říkáte, paní Šabatová? Host (Anna Šabatová): To mě jenom utvrzuje, teď to konkrétní specifikování, že ředitel školy se octl mimo půdu zákona. Já vám ocituju článek 7, Listiny základních práv a svobod. Nedotknutelnost osoby a jejího soukromí je zaručená, omezena může být jen v případech stanovených zákonem. A to platí pro toto, to je zásah do osobní integrity, protože lidé se nemohou nechat fotografovat bez svého souhlasu, lidé mohou odmítnout pořizování filmových záznamů o své osobě, a to patří do tohoto ranku. A napadá mě, protože jsem zaslechla v té řeči pana ředitele i to, že chtějí uchovávat ty záznamy, že další instituce veřejnoprávní, která se tím může zabývat, je Úřad na ochranu osobních údajů, protože to je další velká sféra i v institucích, které by mohly používat kamery, se musí nějakým způsobem zacházet s těmi kopiemi, ale zdůrazňuji, že tady to zmocnění ze zákona není a považuji to za velmi nešťastné a myslím si, že každý soud by musel, ale doufám, že to udělá už Česká školní inspekce, by musel odmítnout tu možnost a říct, že to je nepřiměřený zásad do soukromí jedince. Moderátor (Lucie Husárová): Tady musíme dodat, že právě Úřad pro ochranu osobních údajů už se dal slyšet, že gymnázium možná porušilo zákon o ochraně soukromí, protože ten úřad nepožádalo o registraci pro zpracování údajů, které tímto monitorováním získá a ten problém bude v následujících dnech řešit taky Česká školní inspekce. Na dotaz Radiožurnálu to dnes řekl její mluvčí Libor Vacek. Host (Libor Vacek): Česká školní inspekce ty informace, které se dnes objevily ve zpravodajství, bere jako podnět, takže v nejbližších dnech pravděpodobně ono gymnázium navštíví příslušní inspektoři z pražského inspektorátu, aby se přesvědčili o tom, jak ta situace vlastně vypadá ve skutečnosti, na místě, neboť informace, které se objevily dnes, vyvolávají celou řadu pochybností, ale bereme je, že jsou to informace nekompletní, útržkovité, čili bude potřeba zjistit, jaká ta situace je v celém svém rozsahu. Moderátor (Lucie Husárová): Paní Šabatová, co může v tomto případu podniknout Úřad ombudsmana a chystáte třeba vy osobně nějaké kroky? Host (Anna Šabatová): Já jsem hrozně ráda, za to, co jsem slyšela teď od pana mluvčího České školní inspekce, protože to gymnázium je soukromý právní subjekt, který ovšem podléhá v některých oblastech i veřejnému právu, ale první, kdo tam musí zasáhnout, jsou státní orgány, a to je Česká školní inspekce a já hrozně ráda slyším, že dělá to, co má. A my bychom se mohli zabývat tím, kdyby ona, Česká školní inspekce, nevyřídila tu stížnost ke spokojenosti těch studentů, tak bychom do toho vstoupili my, protože Česká školní inspekce je orgán státní správy, který je v působnosti veřejného ochránce práv. Moderátor (Lucie Husárová): Čili zatím budete čekat, jak si s tím poradí Česká školní inspekce a v případě, že tedy studenti budou dál pokračovat v protestech, tak se do toho vložíte? Host (Anna Šabatová): Ano. Moderátor (Lucie Husárová): Říká Anna Šabatová, zástupkyně ombudsmana. I vám děkuji za váš čas a hezký večer. Host (Anna Šabatová): Na shledanou.

stanislav
26. 11. 2006
Dát tip
pro eowi: Zdroj: Radiožurnál Datum: 20.11.2006 Moderátor (Eva Ziliziová): Česká školní inspekce prošetří případ zavádění kamerového systému na Soukromém pražském Gymnáziu Josefa Škvoreckého. Kvůli záměru namontovat kamery i do tříd dnes ráno hodinu protestovali studenti a vedení školy předali petici. Jak dodává redaktorka Lucie Husárová, případ kamer na soukromém gymnáziu zajímá i školní inspektory. Redaktor (Lucie Husárová): Studenti jsou přesvědčení, že namontováním kamer do školních tříd bude omezena jejich osobní svoboda a jsou odhodlaní dál protestovat. Problémy s bezpečností byly podle nich jen sporadické a proto nevidí důvod kamery instalovat. Ředitel gymnázia Václav Kryštof ale říká, že mu jde hlavně o prevenci. Host (Václav Kryštof): Je to pasivní bezpečnost ochrana majetku po skončení výuky. Proti tomu nikdo nic nemá. Zadruhé je to tedy možnost se zpětně podívat na záznam v případě, že se stane úraz, šikana, prostě krádež a zjistit teda pro policii, se teda podívat na ty záznamy na základě vyžádání a tak dále. Redaktor (Lucie Husárová): České školní inspekci se ale záměr školy namontovat kamery do tříd příliš nelíbí. Medializaci případu bere jako podnět a do školy pošle kontrolu, řekl Radiožurnálu mluvčí inspekce Libor Vacek. Host (Libor Vacek): Informace, které se objevily dnes, vyvolávají celou řadu pochybností, ale bereme je, že jsou to informace nekompletní, útržkovité, čili bude potřeba zjistit, jaká ta situace je v celém svém rozsahu. Redaktor (Lucie Husárová): Podle zástupkyně ombudsmana Anny Šabatové je zavedením kamerového systému ve škole porušeno právo na soukromí. K celé kauze se dnes na třídních schůzkách vyjádří i rodiče studentů. Moderátor (Eva Ziliziová): Případ podrobněji rozebereme v případu Stalo se dnes. Začíná v 21 hodin.

papouch
24. 11. 2006
Dát tip
...jen takové píchnutí... :-) ... připadá mi dost podivné, že rebecca poté, co se tenhle servr zavrhla, naplula na něj a odešla, zničeho nic najednou je zpět, aktivně se do všeho montuje a je hóchredaktorkou .-))) sory rebe, ale ty pro své zviditelnění opravdu uděláš vše, včetně obratu o 180°, viď? .-))) Ale to je jen tak mimo..

daddy
24. 11. 2006
Dát tip
Zborýsku souhlasím s Rebeccou,,, ony tady nikdy nebudou nějaký extra podmínky, to ty přece víš..

Zbora
24. 11. 2006
Dát tip
Vella: ve zprávě. Tudy cesta nevede.

P.S. Tak by mi jen tak lehce zajímalo, jak moc se onen "dopis" podobá tomu, který jsme onehdá dostali coby tým připravující časopis - osobně sázím na vysoký podíl styčných bodů... :)

"....věta, která je součástí mnohých smluv...." No potěš! Chtěl bych vidět tři věci: 1)Alespoň jednu jedinou smlouvu, kde ta věta bude 2)Alespoň jednoho šílence, který by něco takového podepsal 3)Neapol

Honzyk
24. 11. 2006
Dát tip
ZBORA AND THE MARLBORO ARE THE BEST, TO JE JEDNOU JASNÝ, ALE PRASE ABY TO, ZBORO, VYDRŽELO, COŽ...?????? HONZYK

Honzyk
24. 11. 2006
Dát tip
ZBORA AND THE MARLBORO ARE THE BEST, TO JE JEDNOU JASNÝ, ALE PRASE ABY TO, ZBORO, VYDRŽELO, COŽ...?????? HONZYK

To je krásné! Nicméně, jen tak pro sichr, pár kamer bych dal i do místnosti, kde se sledují záznamy z kamer. Jeden nikdy neví...

eowi
24. 11. 2006
Dát tip
Já to tušila! Musím se podívat na včerejší záznam z kamer, co se dělo... To jsem Ti vlastně neřekla - dostala jsem pár kamer za strašně výhodnou cenu, už je máš i v ordinaci... Budem nás mít pod kontrolou!

Copak otěhotnět se dá jen v Brně? Vello, je to pravda?

eowi
24. 11. 2006
Dát tip
Počkej, nejsme v Brně! Co mi k tomu oslovení ještě řekneš?!

Jistě, Matko!

eowi
24. 11. 2006
Dát tip
Jojo, dobře zvolená otázka v pravý čas a Pišta má o práci postaráno! Jen tak dál, Živiteli! ;-)

Což šéfredaktorem, ale člověkem - člověkem tě snad někdo zvolil??? Nezvolil. Zvíře!

silence
24. 11. 2006
Dát tip
ufff ufff ufff, clovek by si obcas mel neco nechat ujit, jinak receno, kdo chce vedet prilis, prilis se i dozvi, tak ted se s tim nejak poprat ... uff uff uff .:(

stanislav
24. 11. 2006
Dát tip
dyť tady jakýsi volby kdysi dávno byly, ale to bylo ještě před Lyrykem. jakože redaktorů. jakože kdo je voblíbenej, ten byl zvolenej. ale koukám, že teď se to tu hraje kapátko jinak... :o) zajímavý zajímavý.

eowi
24. 11. 2006
Dát tip
Tady někomu hrabe. Komu? A co na to Jan Tleskač?

Zbora
23. 11. 2006
Dát tip
Změna názvu díla. Dozvěděl jsem se podstatnou novinu, že jsem nikdy šéfredaktor nebyl. Moc tomu nerozumím, tak jej radši měním. Vella: "Zvolte si mezi sebou svého šéfa." Jak zní správný výraz pro šéfa redaktorů? Armand: "Na Písmáku nikdy žádné volby nebyly." Neměl bych se jít léčit? Trpím zřejmými halucinogeny?

Jezuita
23. 11. 2006
Dát tip
Folklór populární již na všech doméhách Střední Evropy.

Spíš revoluční pípnutí...

písmák...co kvartál to nějaké revoluční pnutí ----;-)

Fuj.

JiKo
23. 11. 2006
Dát tip
neříká se kysličník ale oxid, konkrétně oxid uhličitý!!!

Kyslýk díchá jen Zuzulynka.

eowi
23. 11. 2006
Dát tip
A aby Ti nedošel kyslyčník...

eowi
23. 11. 2006
Dát tip
Dobrá, prodloužím zpátky o dvě očka, abys mohl používat toaletu a neukapávat...

...až mi slza ukápla....

Zuzulinka
23. 11. 2006
Dát tip
já teda tomu moc nerozumím ale myslím si, že v každé komunitě, ať je jakákoli dojde zákonitě k šarvátkám a diskuzím..od toho se ostatně vedou tzv. "řeči", aby se jednou za čas pročistil vzduch jen podle mě, byť by byl někdo majitel, byť by investoval atd., měl by respektovat a vážit si práce ostatních. samozřejmě té dobré práce a myslím, že ji tu spousta lidí ať tak či onak vykonala...no a taky, je-li někdo majitel, asi by se měl nad sebou dost zamyslet, než začne něco komukoli nařizovat a tahat to směrem, který mu předem určil víte, ono je vlstně ten Písmáček pořád jako báseň, no a báseň je takové to miminko, které, když vypustíš na svět, musíš vychovat, teda snažíš se...a po letech zjistíš..že si stejně bude žít vlastním životem jistěže můžeme korigovat dech na X nádechů za minutu...ale nebude to trochu nuda, když budem všichni vydechovat stejně?...no a taky budem po čase nejspíš otrávení přemírou kyslyčníku tak...jsem měla tolik avíz, že nešlo nereagovat

eowi
22. 11. 2006
Dát tip
PH: Kušuj a peč topinky... Že Ti zkrátím řetěz z kuchyně!

KayTee
22. 11. 2006
Dát tip
Já tady teď nejsem tak často, jak jsem bývala, takže tyhle problémy jsem nepostřehla... nemám k tomu co říct..

Kom: Tak ses dočkala. Krááásný trojčata :)

komedie
22. 11. 2006
Dát tip
Máte si posílat dopisy,je to pěkný,klasický a je z nich větší radost.Vykašlat se na virtuál a pořádat srazy,číst :P.vyříkat si všechno do očí. Písmák končí,je mi to líto,páč jinej takovej lit.server neznam,tady to bejvalo fajn.Ale to už je dlouho...ňo Howgh! (a mimochodem,doufam,že se to zase pošle třikrát,posledních pár měsíců to totiž tady mimo jiné báječně funguje i po technické stránce..)

V tom případě bych o pár zdejších občanek projevil eminentní zájem...:)

počítám, že každou chvilku dojde na vobčanky...

a2a2a
22. 11. 2006
Dát tip
Jan(e)k, tvůj nápad mne zajímá, pošli mi také jeho koncept

a2a2a
22. 11. 2006
Dát tip
Jsem již třetí den mimo domov a mám jen sporadickou možnost se dostat na internet. Tím vysvětluji mou menší aktivitu, ale chci dát jasně najevo, že za tebou, Honzo, stojím. A děkuji všem slušným redaktorům, ale také všem ostatním, i těm, kteří by to ode mne nečekali.

pozorovatel
22. 11. 2006
Dát tip
ok:) hodně štěstí

pozorovatel
22. 11. 2006
Dát tip
na budoucnost nemyslim, stojim v realitě.. nechápu tě ale respektuju, to je jasný

pozorovatel
22. 11. 2006
Dát tip
rebb: dři:) ale někde, kde to ocení vždyť sama víš, že jít do tohohle je naivní, a začíná to bejt i nevhodný, pokud to beru osobně a pokud vidíš, že do toho nejspíš pudeš sama vydrž aspoň do toho pátku, kdy se všichni sejdeme

pozorovatel
22. 11. 2006
Dát tip
rebb: já ti to už řikal... takhle se jen předřeš a nic z toho aspoň si chvíli počkej, než se rozhodneš

Repulsion
22. 11. 2006
Dát tip
Děkuji všem zúčastněným za zpříjemnění chvilky u ranní kávy.

Print
22. 11. 2006
Dát tip
Tu Rebe fotečku jsem smázl...

*odvolání

Tak jsem si po ránu a s čistou hlavou znovu přečetl větu "Tato dohoda je platná do odvolání jedné ze stran z jakýchkoli důvodů." a krom toho, že se mi opět přitížilo, musím Velluš přiznat jedno pozitivum - vychcánků je na světě hodně, ale ještě jsem nepotkal žádného, který by se k tomu tak upřímně a veřejně hlásil. Je to dobře. Aspoň máme karty na stole. Jináč - Armanda neznám, takže těžko soudit, ale Rebece se vůbec nedivím, že to vzala. Už je taková. Potíž je v tom, že až dojde k dalšímu Velletoči (eufemisticky řečeno "ovolání dohody jednou ze stran z jakýchkoli důvodů"), tak máme na krku druhou Nechápu, s veškerou ublížeností a pod. Jo, bude to eště prdel... Váš Nostradamus

JiKo
22. 11. 2006
Dát tip
Chudák Armand, řekl bych...ale voni se dycky nějací noví aktivisté co budou rádi dělat najdou... S těmi podmínkami ukončení spolupráce je to flek vhodnej pro sebevrahy a lidi co se chystaj do Bohnic... Neumím si představit jakou motivaci může mít člověk, který ví, že jeho práce nepřinese žádný výsledek

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Si nějak věříš :o)

Je mi až trapné, opakovat se s dotazem "Cos čekal?"..... Možná jsem monotematický, ale evidentně ne blbý.

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
avi

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Takže se můžeme připravit na to, že za čas přijde to co vždy? :o))

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Takto se dá jednat v právním vztahu. Pro účely práce, která by měla být založena na vzájemné důvěře a není honorována, mi příjde znění dohody neakceptovatelné. A že mě to pořád ještě dokáže zvednout ze židle...zvláštní.

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=224125 Tato dohoda je platná do odvolání jedné ze stran z jakýchkoli důvodů. Ano, tesat! Pokud všchny dohody podmiňuješ tímto prohlášením, není divu, že se NIKDY OD DOHODY NEODKLONÍŠ a tudíž SE NIKDY NEDOPUSTÍŠ PODRAZU. :o))) Samozřejmě je hrubou neuvážeností takovou dohodu akceptovat...a ten kdo se pod ní podepíše si zakládá na prů... Osobně mi tohle příjde jako klasická ukázka lidského hienismu. Omlouvám se Těm, které to nezajímá, ale posílám avi všem

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Souhlasím...vše co Vella napsala je pravda...a mám za to, že jsem se ve svém prohlášení nikde od podstaty věci neodklonil. O žádném podrazu jsem nikde nepsal, i když to tak (z lidského hlediska) vnímám. Šlo pouze o to, po množících se nabídkách, na návrat do redakce, ozřejmit jednou pro vždy, proč to odmítám udělat. Hlavně z důvodu, že jsi, Vello, velmi nespolehlivá, nepřístupná komunikaci, nerespektuješ hlas lidu, který je pro projekt, jakým je server tohoto ražení nezbytný, nerespektuješ práci ostatních, vystupuješ autoritářsky i v okamžicích, kdy je žádoucí domluva, a přestože se všechny kroky snažíš mít ošetřené tak, aby nebylo pochyb, že jednáš v souladu s dohodou, morálně je pro mě většina z nich neakceptovatelná, vždy volíš postup, který vyhovuje Tobě a ne ten, který zohledňuje i druhou stranu. Spoluprací rozumíš: "Já něco řeknu a vy to tak uděláte.", neumíš ustoupit veřejnému zájmu. Spolupráce s takovým člověkem je pro mě (pokud není profesní, nebo pokud nenáleží vyšším hodnotám) nepřijatelná, byť i zprostředkovaně.

JiKo
21. 11. 2006
Dát tip
mimochodem avíza jsi vypnula schválně?

JiKo
21. 11. 2006
Dát tip
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=224095 R.P. --- A už se nám tvoří R.edakce P.ísmáka? Nemělo to být R.I.P.?

JiKo
21. 11. 2006
Dát tip
Slovní kouzelnice... Asi ani neví co vlastně koná, jinak si to neumím vysvětlit. Ale to je putna teď už. Hlavně že máš svý redaktory a pracanty který se Ti podařilo dát dokupy

ceder_john
21. 11. 2006
Dát tip
zly: "Jsi arogantní, neuvěřitelná píča." to mě rozesmálo.. sou to takový ty písečkovský emoce.. mám je rád..tu sponntánost a neudržitelnost..

pozorovatel
21. 11. 2006
Dát tip
:)))a já si říkal, jak to někde vtipně použiju...

Jezuita
21. 11. 2006
Dát tip
Hříšníci, kajte se !

(fakt, říkali to i ve zprávách!!!!)

P.S. Dle informací osoby blízké vedení Písmáka budou ve všech rubrikách a u každého díla instalovány bezpečnostní kamery. Někdo tu prý krade Entery, a takové toto na Písmáka nepatří!

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Pišta - :o) Čekal jsem to. I když jsem v řadě věcí ustoupil, stále jsem ještě Velle nešel na ruku tak jak oba víme, že vyžaduje. Janek: Víš co...soukromě. Nechám to na Velle. Stejně s tím musí vytáhnout.

*Mělo tam být "nezastírám". Dneska jsem toho měl na sále nějak moc, pardon.

Zbora: Nepředstírám, že jsem si skutečně na P odskočil mezi dvěma operacemi, nicméně na té otázce trvám. ... ... Ehm... Na co že jsem se to ptal?...

Zbora
21. 11. 2006
Dát tip
Janek: její prohlášení je vyvěšeno v redakčním fóru. Chceš ho přeposlat, nebo ho mám rovnou překopírovat sem? Print: mohl bys, prosím, smazat ten obrázek od Rebeccy? Ne, že by mi vadil most, ale pro lepší čitelnost. Reb. souhlasí. Děkuju. Pišta: Tvá otázka mi příjde poněkud mimo...kdybys četl pozorně reakce, byl by ses to dozvěděl...ale Ty ne! To si vždycky mezi řezáním a zašíváním na chvíli odskočí od pejska nebo kočičky, zkrvavenými pazourami ňahňá po klávesnici a myslí, jak je v obraze.

Zly
21. 11. 2006
Dát tip
Pro Zboru, citace z Redakčního fóra, protože nejspíš nebude mít možnost dočíst věci do konce 21.11.2006 17:06:09 Zly redaktor Velký, převelký omyl, velká převelká špinavost. Zase znova, zase hoříme, zase jde všechno do kytek, zase se bouře bude muset přehnat. Milý Armande. Jak dobře si tě ta strašlivá ženská vybrala. Tvé postoje, čitelné, spravedlivé, empatické jsou pro mě zárukou, že se z téhle hromady písku nestanou atomizovaná zrníčka, roznášená větrem. To, co ty lidi spojuje, je radost se sdílení prostoru, navzdory zkurveným idiotům, kteří se vždy a vždy vynoří, s mocí, kterou si někde podloudně opatřili a pak, v okamžiku, kdy se komunita sama od sebe vyčistí a jako tráva po ohni začne růst, vylezou a začnou komunitě ordinovat svůj pokřivený vkus. Pak je potřeba jejich sadistické ambice překrýt fasádkou, nějlépe někým, kdo je sám čistý. Jen věřím, že máš plán. Že s touhle hydrou svedeš boj. A vyhraješ. Držím ti palce, kamaráde. Vello: S tebou dělat nebudu a nechci. Jsi arogantní, neuvěřitelná píča. Nikdy jsi ani ty, ani tvůj bývalý manžílek nepochopili, že tohle je společný prostor, komunita. Ne projekt, který patří někomu a už vůbec ne někomu jako jsi ty. Jsou mi u prdele tvé časopisy, tvé pokusy uplatit komunitu prostřednictvím manažerujícího vieweghovského litmarketingu. Je mi z tebe odporně. Představuješ něco, s čím celý život bojoval, bojuju a budu bojovat. S ponižující nadvládou autokratů, kšeftařů, s plíživým mechanismem moci, který slouží jen jim a jim samým. Jsi prokletím tohoto prostoru, ty i Lyryk. Víš to sama a je ti to zjevně jedno. Cynická, odporná, spokojená jen z okouzlujícího pocitu, že máš tu možnost. A ostatní můžou jen přidat se zbaběle na tvoji stranu, nebo odejít. Lichotivé. Nic z toho nebude, dopadneš úplně stejně jako Lyryk. Opuštěná, nenáviděná. ANi prachy, ani prebendy ti nezajistí oblibu. Nakonec, až přestaneš sypat z rukávku, opustí tě. Nesnáším tě, nesnáším to, co představuješ. Je to pořád stejné. Rebecca: U tebe nevím. Mám rád tvůj humor. Tvou inteligenci. Nadhled. Ale.. Rebi.. Copak jsi to už několikrát nezkusila? Znovu a znovu si představuješ, že někde uspět, je jen otázka techniky. A správného prostředí. A kontaktů. Ale ne. Člověk buď talentovaným spisovatelem je, nebo není. A ty víš, jak je to s tebou. Ale ani tak tudy cesta nevede. Fockault: Jsi talentovaný. Nezapomeń na to. To, co vypadá jako blýskavá možnost seberealizace, je obvykle jen zboží na drahý úvěr. A ty tolik chceš. Proto jsi tak snadno k mání. Print: Asi dvěstě příspěvků zpátky jsem tě nazval poučeným rezignátorem. Já bych chtěl mít tu tvou víru. A toleranci. Jsi tady nejstarší, pokud nebudou poslouchat ani tebe, tak ať to jde klidně do kytek... Já tě člověče oceňuji jako málokoho. To je síla, co dáš. Jsi můj oblíbený Yedi :-) Zbora: Já za tebou nestojím. Ani jsem nestál. Na můj vkus mi chybělo charisma, odpovídající pozici šéfredaktora. Ale ty jsi inertní, klidný, bez jiskry, bez schopnosti strhnout.. Nebo mi to tak přišlo. Ale oceňuji, že jsi byl tak hodně pracovitý. Jsi tvůrce. Mimoděk se ti podařilo zklidnit atmosféru a znovu začít. To se dělá těžko. Pak vždycky, když už je základna postavená a raketa na odpalovací rampě, dorazí nějaký ten kosmonaut. Díky za práci. Budu si to pamatovat. (A propo: Fockault/ respekt/ nezklamal mě.)

Nicollette
21. 11. 2006
Dát tip
janku nemam pocit že muj příspěvek byl výkřikem do tmy..... chápu že nevěříš Velle že by přiznala svou chybu a vyšla někomu vstříc... chápu že o to už ani nestojíš..... nemužu posoudit jak ti vyjde tenhle projekt, úplně bez Velly... možná jo, možná ne, můžu ti držet palce, můžu ti pomoct... uplně sem neupřesnila tu svoji otázku jsi ochoten spolupracovat s Velliným šéfredaktorem Armandem? zní celá otázka...

Rebeko, TEN OBRÁZEK..... :(

JiKo
21. 11. 2006
Dát tip
Jinak tedy taky nechápu, že redaktoři vesměs ani nezvažují abdikaci...

JiKo
21. 11. 2006
Dát tip
Print: Smetiprach byl přeci jediným oficiálním šéfredaktorem časopisu, než mu došla chuť... zbylí jsme byli rozprášeni... a ta chuť... to je jako důvěra... lehko ti ji někdo zkazí, těžko si ji ale sám přivodíš

StvN
21. 11. 2006
Dát tip
Něco jak byla Povídka měsíce, janku:) Dobrej nápad, ale jsi si jist, že na tebe spoleh je?

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Janek.:))))))

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Držím se s tebou! Jen nevím jak na to. Určitě mě budeš informovat, že?! Díky moc!*

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Držím se s tebou! Jen nevím jak na to. Určitě mě budeš informovat, že?! Díky moc!*

Print: Já si pořád ještě myslím, že to nezávisle dělat půjde. Sice jsem už asi skoro sám, ale držím se...:)

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Noe1:- o Jankově iniciativě vůbec nevím!!! To mě zřejmě zcela uniklo. Rád bych pár informací z této aktivity! Janku, vzahuju na sebe i věci, který, který jdou mimo mě - z loajálnosti vůči téhle redakci, která tak či onak funguje!! Pokud tvá vize by se na prostoru Písmáka měla a mohla uskutečnit, věř mi, že bych se do ní rád přidal.

Noe1
21. 11. 2006
Dát tip
Print: Janek si to už zkusil, pamatuju a to tu nejsem zas tak dlouho :-)))) Proč by nešla založit neoficiální, nezávislá redakce? Kluby přece docela fungují ...

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Janku, redaktorem jsem tu už drahně let a nekynul mi nikdy z toho žádný prospěch. Tím si buď jist. Ani pochybná či jiná prestiž. Mysliš udělování Výběrů? Pojď si to zkusit. Založit neoficiální redakci? To my vysvětli, jak by asi fungovala? Tady není možné cokoliv založit bez souhlasu či srpěním majiteky serveru. To je její právo, které naprosto uznávám! Jde spíš smysluplně využít toho prostoru, který se nám tady dává.

Garth
21. 11. 2006
Dát tip
Lůza a lúza, fosišky... jediná jistota. Ať žije kapitán lůzy!

Print
21. 11. 2006
Dát tip
Tři hvězdičky pro Zboru - ***!!!

Já vím, že bych si to moh odpustit, ale nedá mi to, promiň: Cos čekal?

Noe1
21. 11. 2006
Dát tip
je fajn, že jistoty zůstávají ... vítej mezi lůzu, Jene

zorka
21. 11. 2006
Dát tip
no jo no, padaj nám národní památky na hlavu a taky něčí jsou :-)

ještě nám vella ten ocásek nesebrala, tak aby to bylo víc vidět...no...

gr_4you
21. 11. 2006
Dát tip
co se stane když hrajete strategii a najednou se vám začnou bouřit obyvatelé. pořád vám chodí zprávy o nespokojenosti klesá výroba, vzdělanost atd.? nejspíš si řeknete, hraju to na hovno a zmáčknete quit. to je ovšem hra. v reálu se občas člověk drží svých vlastních iracionálních představ a zkrátka nehodlá slyšet ani vidět.

poletik
20. 11. 2006
Dát tip
Je to smutný a hnusný.

ceder_john
20. 11. 2006
Dát tip
skončil 158. díl..

StvN
20. 11. 2006
Dát tip
Dero, dochází ti vůbec, že tu předvádíš přesně to, co se snažíš hodit na hlavu mně?:)) Peace, jo? Co dělá artelier?

Dero
20. 11. 2006
Dát tip
Ano, poučování a moralizování, falešná lítost, nejisté ego bránící se útokem na druhé, tím je Písmák tak typický. Zpychl jsem, Stevene, nabyl sebejistoty a klidu, nemusí Tě to však tížit. Zase o mně několik měsíců neuslyšíš. Aréna je zase Tvoje, lve.

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Nehádejte se mi tu, kluci ;o)

StvN
20. 11. 2006
Dát tip
Nikdy neměla být zajímavá. Měla čtenáře donutit k zamyšlení nad tím, co vlastně činí. U tebe to nikdy nefungovalo. Navíc jsi od dob tvého mládí zpychnul. Škoda.

Norsko 1
20. 11. 2006
Dát tip
samé podivné řeči, které nikam nevedou

Dero
20. 11. 2006
Dát tip
Ano, Stevene, bez povšimnutí. Jediný důvod, proč jsem se tu dnes zastavil a pronesl svůj pamflet, promiňte, pamflítek, je, že jsem byl na zdejší situaci upozorněn někým, komu není osud Písmáka lhostejný. Jinak mne těší, že i po letech si uchováváš smysl pro břitkou ironii. Jen mi přijde, že již zdaleka není tak účinná a zajímavá, jako bývala.

katugiro
20. 11. 2006
Dát tip
A stejně se najdou další a další, kteří se nechají zblbnout a přesvědčit, že spolupráce je možná. Lyryk měl tenhle server aspoň rád. Přijde mi, že Vella nemá ráda ani sama sebe.

StvN
20. 11. 2006
Dát tip
Bez povšimnutí:))))

Dero
20. 11. 2006
Dát tip
Vidím, že dobře dělám, když tento server bez povšimnutí míjím. Je to stále stejná žumpa. Můj obdiv lidem, kteří jsou jeho duší i přese všechna klopýtnutí. Těm lidem, z nichž některé mám velice rád. Vello, k Tobě jen toliko: Nepochybuji, že máš své jisté kvality. Nelži však sama sobě do kapsy a čel pravdě. Za "vlády" Tvé i Tvého lyryckého exmanžela kvetla na Písmáku rebelie a panovala konstantní nespokojenost a zklamání. Důvodem není to, že uživatelé jsou zarputilí a potměšilí. Důvodem je Tvá, potažmo Lyrykova neschopnost pracovat s lidmi, o technické správě serveru nemluvě. Nemáš na to buňky, Vello! Zboro, Tobě bych přál, aby sis našel nějakého perspektivnějšího žrouta volného času. Nebuď jen potulný exšéfredaktor, poznal jsem Tě jako rozumného a talentovaného člověka, tak využij svého času a dosáhni něčeho většího.

StvN
20. 11. 2006
Dát tip
A děláš dobře.

Norsko 1
20. 11. 2006
Dát tip
nám...(je to jedno...a hovno o tom víme)

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Abych ještě ozřejmil tu svou žlutou reakci: ani na okamžik jsem nezapochyboval, že oni lidé, o kterých píšu, to dělali s čistým svědomím a pro blaho věci, ale způsob se mi osobně zdá nevhodný a nešťastný.

Honzyk
20. 11. 2006
Dát tip
..já sem nacpal něco, co cejtim, no, taky asi tak....

pomíjivá
20. 11. 2006
Dát tip
upřímná kondolence :)

Norsko 1
20. 11. 2006
Dát tip
takový hustý (jako tento servr) :-)

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Honzyk: ale né, v poho. Já jsem taky nebyl zrovna objektivní.

Jezuita
20. 11. 2006
Dát tip
Jo, a na zastávku můžu z Brna pěšky, ne ?

Honzyk
20. 11. 2006
Dát tip
hele, jezu, devítka ti jede do karmelitrský každejch 5 min.,)))))

Honzyk
20. 11. 2006
Dát tip
...PROTO SEM NEPOCHOIPIL, CVOS MI PSAL, DO PRDELE...--

Jezuita
20. 11. 2006
Dát tip
Dopuručuji dílo pro Zlatý výtěr.

Honzyk
20. 11. 2006
Dát tip
V O P AK U J U, A KVŮLIVÁ ZBOROVI, ŽE TODLE SEM NEVĚDĚL PROSTĚ...JE TO KURVÁRNA.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sidonia
20. 11. 2006
Dát tip
nevim co rict je to podraz na entou a cela ta situace.. sere me... chtela sem ti poslat co novyho ve foru, ale romale me predstihl ja sem vstupila do tvy redakce

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Jiko: žejo :o))))) Kolikrát už to tady bylo? Kolikrát už to tady sakra bylo, že si toho ještě někteří nevšimli? (tím mluvím o lidech, kteří svým přístupem za zády ostatních způsobili, že Vella opět získala možnost naprosto neomezené vlády v redakci. Pokud by jí nikdo z nás nešel na ruku, co by dělala, dělala by to sama?...no uvidíme jak to dopadne tentokrát...do Xtice všeho dobrého a zlého...já mám tajný osobní tip, ale byl bych velmi rád, kdyby mi nevyšel)

JiKo
20. 11. 2006
Dát tip
tesat tesat... "zdá se, že se mi podařilo dát dohromady asi tým lidí, kterým mohu důvěřovat a kteří mi mohou pomoci při realizaci nových projektů"

JiKo
20. 11. 2006
Dát tip
Ale čemu se divit u člověka, tak prohnilého... to nemluvím o Zborovi...

JiKo
20. 11. 2006
Dát tip
SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO SVINSTVO

Zuzulinka
20. 11. 2006
Dát tip
to mně moc mrzí

Honzyk
20. 11. 2006
Dát tip
..no, to sem teda debil, páč todle sem nevě+děl....!!!!!!!!!!!!!podiobně nedorozumění s několika lidma tady, Z A S R A N E J VIRTUÁL!!! JENYK-JHONZYK

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Dadik: nic z toho, co už se tady dít nemělo :o))))))

daddy
20. 11. 2006
Dát tip
a co se tak veledůležitého teda bude dít?? no huvidíme..:)

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
avi

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Mě taky ne, víceméně jsem s tím počítal...spíš mě překvapilo, že to trvalo tak dlouho ;o)

SENIOR
20. 11. 2006
Dát tip
Kdepak. Pro Písmák se může dát pracovat jen z dobré vůle. Malou částí velikosti osobnosti ,ale jen externě jakoby a na půl plyn. Jinak riziko zneužívání kvality ze strany nepisské administrativy.

daddy
20. 11. 2006
Dát tip
..nic mě tak nějak nepřekvapuje, milý zborýsku...no.. tož tak

pozorovatel
20. 11. 2006
Dát tip
hezké shrnutí.. tak aspoň to chápu a je mi to jasný, nedivim se ti

Alimra
20. 11. 2006
Dát tip
velká škoda, písmák přichází, myslím, o velmi dobrého redaktora ... do střetu zájmů nevidím a soudit zde nebudu

Zbora
20. 11. 2006
Dát tip
Krásně se to přelomilo. Vivat system :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru