Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V po/mluvách

Výběr: Print, Armand
08. 01. 2007
23
46
3978
Autor
Craerassy

 

 

 

 

Bývalo kdysi

ženy šuškávaly

hlavy do plátna zabalené

v ústech kovadlina

z očí medovina odplavuje jed

dnes

bača holí trestá vzduch

cukr do cibuliček váže

od shora štípe do očí

a zevnitř  v tak táhlém zvuku

s jazykem mezi  

             patro patru

v odvěké snaze

přiobléknout dech

výdechem káže   křeč

už včera

praská mi pod nohama

kdysi hebký mech

a ty

v těch příliš pestrých šatech

se zpětnou vazbou   do rukávů

o konvertaci hvězdic

 

řveš

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 


46 názorů

ramia
27. 03. 2007
Dát tip
Nútiš premyšľať..príliš veľa obrazov pred spánkom:)

kassiope
13. 02. 2007
Dát tip
U téhle to mám tak půl napůl - krásný obraty a spojení a celý je to takový nevšední (aspoň pro mě) .. jen místy mě a maličkato tahá za oči/uši..

Armand
31. 01. 2007
Dát tip
ufff! ****V* jakoby katanou rozseklas oponu...

(závorka)
21. 01. 2007
Dát tip
jo!! (líbí, a to tak, že wellmi) T

Markel
14. 01. 2007
Dát tip
jsi milá, já teď taky nějak nestíhám, v práci se stěhujeme, uklízíme po malířích, vedoucí mne seřvala, přibrala jsem přes svátky fůru kil, jsem zase o rok starší, chjo :-((, mám občas depky, ještě že krátkodobý. Zítra snad bude líp,snad taky něco napíšu, nemůžu se k tomu dokopat :-)), nápady by byly, měj se nejkrásněji :-))

Craerassy
14. 01. 2007
Dát tip
Markel, ty sluníčko....já se mám pořád stejně...moc práce, samý shon a blázinec....jak jinak, každý to má stejné...ale moc ráda tě tu vidím:-)

Markel
14. 01. 2007
Dát tip
druhá půlka víc - T Jak se pořád máš, studánko stříbrná? :-)))

guy
11. 01. 2007
Dát tip
je fajn *

satannáš
10. 01. 2007
Dát tip
Silovka . T

stenos
09. 01. 2007
Dát tip
Fajnový, jo poezie!

MeTB
09. 01. 2007
Dát tip
Špatně jsem přečetl slovo "šuškávaly" a říkal si ten se s tím teda nemazlí...ale pak se to vysvětlilo a já byl mírně zklamán. Ale celkově pro mě OK.

Craerassy
09. 01. 2007
Dát tip
Hrbol...na tebe???? ó..nemožnééé:-))))

Petula
09. 01. 2007
Dát tip
Pěkné asociace a obrazy! Znepokojivá! Díky!
|||-_-|||
«*»

Craerassy
09. 01. 2007
Dát tip
Hrbolku, kdybych tě chtěla najít, zeptám se, kudy, že to chmelová pěna utíká...:-)))

Stevenson
09. 01. 2007
Dát tip
achh jo.. takova jasne srozumitelna krasna literatura .-)

Fouckault
09. 01. 2007
Dát tip
Honzyk.. to je běžná činnost interpretace.. zaujemeš postoj na základě letmého dohadu (první, druhé čtení) a pak ostatní text a jeho výklad přizpůsobuješ této adhoc hypotéze furt dokola.. hypotéza podporuje tvůj výklad.. a ty "výklad" začínáš tvarovat.. buď ti interpretace vyjde nebo ne.. buď se tvé čtenářské očekávání sejde s intencí textu.. nebo rezignuješ.. takto se popisuje interpretace jako myšlenková činnost obecně.. dají se rozlišit texty homogenní - interpretovatelné a nehomogenní které nemáš šanci s jistotou odkrýt.. tento stojí na pomezí a proto je dle mého chybný.. nutí k interpretaci ale neotevře se.. je na pomezí imaginace a významově pojatého textu..

Zuzulinka
09. 01. 2007
Dát tip
na Tebe hodně nezvyklý styl, rozhodně zajímavý obsah*

Honzyk
09. 01. 2007
Dát tip
..Fouky, sim, co je to "kruhova cinnost dohadu"?--( ATD)----:)))) bacha, "baca holi tresta vzduch...."---(!)---:) ***

Sarrah
09. 01. 2007
Dát tip
Četla jsem několikrát.....je krásná*

oleandr
09. 01. 2007
Dát tip
líbí

Craerassy
08. 01. 2007
Dát tip
TRHNI SI!!!!!!!

mad_orgasm
08. 01. 2007
Dát tip
nešpatná :)

Craerassy
08. 01. 2007
Dát tip
chroust...mrzí mě to...víš to, že jo

Craerassy
08. 01. 2007
Dát tip
Hrbol...jednou mě nakrkni a uvidíš tu roztomilou nasranost na vlastní oči:-))))

Craerassy
08. 01. 2007
Dát tip
Fouckault...já píšu jednoduše, víc okatá už ani být nemůže...ale respektuju názor, kruciš....vždyť to víš přeci:-)

vesuvanka
08. 01. 2007
Dát tip
je moc pěkná .... TIP

eleja
08. 01. 2007
Dát tip
a mne se to libi a ja to znam. *

eleja
08. 01. 2007
Dát tip
a mne se to libi a ja to znam. *

Fouckault
08. 01. 2007
Dát tip
když to čtu jako by mě text sám nutil k tomu luštitelství jakousi kruhovou činností dohadů kdy prvotní letmý úsudek z textu buduje sám sebe na základě interpretačního zacyklení.. s těmi mžitky významové tříště, ale odměnu ne a ne najít :-)

Fouckault
08. 01. 2007
Dát tip
o Písmáku? to mě nenapadlo.. já si ji prostě přečtu a vidím něco jako brawnův pohyb atomů :-).. přiznejme si narovinu že jednoznačné interpretace se dobrat u tohoto textu nelze.. pokud ano tak jsou to hypotézy stavené na hypotéze což není nic proto ničemu.. a pokud si to myslíš že je jednoznačně interpretovatelná tak je to cosi jako autorská mlha.. a na imaginativní typ poezie kde člově rezignuje na interpretaci jako metodu konzumace mi to ne a ne přepnout.. chybí tam nějaké poetické vzepětí přijde mi prostě systémově zmatená.. líp to asi nezmohu popsat.. prostě je to má reflexe toho textu..

Craerassy
08. 01. 2007
Dát tip
Fouckault...to je těžký...každý se díváme jinak...pointu jsem nikam neukryla...není naštvaná a v nejmenším se netýká písmáku...

Fouckault
08. 01. 2007
Dát tip
kompozičně se mi v mém čtení rozpadá.. chybí poetický tmel, pointa.. veškerý dojem jakási zlost a afekt bez poetiky - jen zuřivý atak na interpretační úsilí, které logicky vzhledem k roztříštěnosti nemůže přinést ovoce.. tak zbývá jen těkání po detailech a čtenářská mrzutost :-( cesta k imaginaci bez poetického odraziva je st uzavřena.

Karolko
08. 01. 2007
Dát tip
pekné, až na tá opičná

Zbora
08. 01. 2007
Dát tip
bezvadná

Norsko 1
08. 01. 2007
Dát tip
mně to dobré nepřijde, je to roztříštěné a vůbec to neví, chtělo-li by to něco, něco říct :-(

dadik
08. 01. 2007
Dát tip
pěkný*

Moc pěkná*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru