Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Autentický výklad

23. 01. 2007
2
22
6062
Autor
pété

Autentický výklad slov,

za jejichž dozvukem mne mrazí.

A mrhám vším,

čím se mrhat dá.

Byli jsme si přeci drazí -

aspoň na chvíli,

na dotek oblaků, střípek večera,

těšilo mne dýchat do Tvých snů.

A teď tu nejsi.

Vzdálenost je tolik dochvilná,

že ač pomyslím na Tě,

odpověď nedoletí.

Cítím tu vůni, věřím,

věříš a všechno se zhroutí.

Pískám do prázdna.

Dekadence přišla dřív

než naše sbohem.

Proč pocit můj

není s Tvým si vždycky roven...?

Ubozí básníci blátivých břehů.

A zase je ráno,

zima, permutace sněhu.

Nechci náhražku.

Mám v hlavě spoustu sladkých bytí,

s Tebou, s jiným,

bezradná fantazie o nás dvou.

Zkus to vrátit - zebu!


22 názorů

pété
03. 11. 2008
Dát tip
Katugiro: děkuji, tyhle staré básničky jsem dlouho v pubertě psala jen do šuplíku, s tím, že je nikdo nebude číst, pak jsem je kdysi hodila sem se slovy: co se může stát, maximálné se někomu nebudou líbit...:) Zpětně mám pocit, že jsou to místy docela výplňovky, ale patří ke mě, tak proč se zbytečně stydět...

pété
03. 11. 2008
Dát tip
Katugiro: děkuji, tyhle staré básničky jsem dlouho v pubertě psala jen do šuplíku, s tím, že je nikdo nebude číst, pak jsem je kdysi hodila sem se slovy: co se může stát, maximálné se někomu nebudou líbit...:) Zpětně mám pocit, že jsou to místy docela výplňovky, ale patří ke mě, tak proč se zbytečně stydět...

katugiro
03. 11. 2008
Dát tip
permutace sněhu; zebu už tady při omílání ach a och se vychyluješ z bahýnka, dobrý

A.H.
22. 10. 2008
Dát tip
Plna smutku báseň je, v myšlenkách na staré koleje.

pété
22. 03. 2008
Dát tip
nojo...tak víme jak :o) čeče sme se dneska rozkecali, to by jeden nevěřil :)

Honzyk
22. 03. 2008
Dát tip
..ja a drsnak..? Chacha..))-----

pété
22. 03. 2008
Dát tip
noojo, ty seš pan drsnák, co :o) Ale jo, vlastně se mi to na tobě líbí, nic totiž nejíme tak horké, jak se uvaří..

Honzyk
22. 03. 2008
Dát tip
...ja to po sobe necet!!.)...ja ani svy texty po sobe cist nemuzu, jak ho vodhodim, uz at si maze sam do skoly, ani svacu nedostane, at si ulovi sam...fakt, ja to tak mam...nejsem prece nejakej folkovej zpevak::)))

pété
22. 03. 2008
Dát tip
klídek, tenhle názor se mi náhodou celkem líbil, člověk se i něco dozvěděl..:)

Honzyk
22. 03. 2008
Dát tip
.,..sileny to cist po sobe., ten nazor nebo co ...! a este dvakrat...Boze muj.--

pété
22. 03. 2008
Dát tip
díky vám oběma, tohle jsem napsala někdy stráááásne davno, ale ten pocit si pořád pamatuju...

Honzyk
24. 01. 2008
Dát tip
..mraz'- drazí je jako do sebe zapadajici lego, ale skolacke az moc...vyloudi spis pousmani nad , zrejme nechtenym, naivismem autorky...a sjem opet v tech omselych a proflaklych, ze privlastcicjh, a tisickrat obehranych slovnich spojenich: "dotek oblaku", "stripek vecera", "dychat do tvych snu"...kdyby aspon s malym t...toto prece neni dopis, ale text pro ctenare...esi ne, patri do mejlu:))..a pak uz se vlece text jak ta unavena krava, zebra(??)...no nevim, nekam do stodoly... rane obrozenecke "proc pocit muj neni si s tvym vzdycky roven" - kouzlo nechteneho, ale podle meho nazoru sileny, navic nesmysl: dva lidi , ani ti nejbizsi, nemuzou mit prece stejne pocity...

Honzyk
24. 01. 2008
Dát tip
pú.s. nazev zavadejici - nedal mi, co pak v textu nadrobeno.

Honzyk
24. 01. 2008
Dát tip
..mraz'- drazí je jako do sebe zapadajici lego, ale skolacke az moc...vyloudi spis pousmani nad , zrejme nechtenym, naivismem autorky...a sjem opet v tech omselych a proflaklych, ze privlastcicjh, a tisickrat obehranych slovnich spojenich: "dotek oblaku", "stripek vecera", "dychat do tvych snu"...kdyby aspon s malym t...toto prece neni dopis, ale text pro ctenare...esi ne, patri do mejlu:))..a pak uz se vlece text jak ta unavena krava, zebra(??)...no nevim, nekam do stodoly... rane obrozenecke "proc pocit muj neni si s tvym vzdycky roven" - kouzlo nechteneho, ale podle meho nazoru sileny, navic nesmysl: dva lidi , ani ti nejbizsi, nemuzou mit prece stejne pocity...

pété
27. 01. 2007
Dát tip
jj, mám, děkuju:-*

to su ráda že máš radost :o)

pété
27. 01. 2007
Dát tip
jé, to je krásné !!

škoda... mám zebu :o)

pété
27. 01. 2007
Dát tip
sloveso..

to zebu je oslovení nebo sloveso? ;o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru