Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obrana přírody

26. 01. 2007
2
11
2030
Autor
orbital

Jak můžeme bezohledně ničit náš domov? Určitě bychom neradi viděli rozhazovat špínu po našem vlastním pokoji. Tak proč to děláme jinde? Myslím tím i maličkosti jako pohazování odpadků nebo větší znečišťování, jako černé skládky v lese apod. I malé věci přispějí k vytvoření velkého celku, jestli že je koná mnoho lidí.

Země je jen jedna. Co se stane na ,,jihu‘‘, pocítí i na ,,severu.‘‘ To už dnes víme, ale přesto na to nehledíme. A nemusí jít jen o globální oteplování. Může jít o znečištění řek či únik jedovatých plynů do ovzduší. Existují hranice států, ale v Přírodě hranice neexistují!!! Každé bezohledné chování k Přírodě a jejím zákonům přispívá ke zkáze. Ať naši vlastní nebo nás všech. Chcete žít na černé, zničené a rozvrácené planetě? Tomu nevěřím, to by snad nechtěl nikdo.

V šintoismu se říká, že ve všech složkách v Přírodě se nacházejí bohové. I člověk je součástí přírody. Jestliže nevěříte na bohy, tak si představte cokoli jiného. Princip, ducha, řád, prapočátek, nic… Na tom nezáleží. Důležitější je, že základem tohoto starobylého japonského náboženství je soulad s přírodou: ,,Člověk nechce přírodu ovládat, ale pomáhat ji.‘‘ Kdy se i my poučíme a budeme žít  harmonicky v souladu s naší přirozeností? V řečtině má slovo fysis dva významy – přirozenost nebo příroda. Není to náhodné.

Zákony Přírody existují a fungují, ať je akceptujeme či ne… Náš názor s nimi nepohne ani o píď. To musíme vzít na vědomí.

Jak se chováme k přírodě, tak se ona chová k nám. Zkuste se podívat na všechny živelné pohromy a nezvyklé klimatické jevy z tohoto pohledu. Pak snad pochopíte, v jakém stavu se nacházíme, a že je nutné se tomuto problému postavit čelem a ne se stále vymlouvat na ostatní nebo říkat, že se nás to netýká.


11 názorů

orbital
13. 08. 2009
Dát tip
to vesuvanka: je to smutné, hlavně kácení pralesů je strašná chyba a je to krátkozraké... někteří možná zbohatnou, ale další generace budou žít na zničené planetě... děkuji za tip a pochopení

vesuvanka
12. 08. 2009
Dát tip
moc ráda jsem si dílo přečetla, mluvíš mi z duše.... nejhorší je, že jsme proti tomu bezmocní - třeba už jen to, že většina bojů za záchranu přírody končí porážkou - například kácení amazonských pralesů TIP, znečišťování moří, ale i zbytečné stavby, které ubírají místo nejen zeleni, ale i živočichům.... Díky za tuto úvahu a TIP

podvedome nerovná sa zámerne:D Ale budiž;) Podvedome, takže si to neuvedomujú, ale zámerne si to do hláv vsugerovali...

orbital
22. 02. 2007
Dát tip
Usmáty_autor: podvědomě = záměrně :) zní to zajímavě, ale :) - jestliže o tom neví, ani se tomu nemůžou vyhýbat ;)

možno, ale možno sa tomu podvedome vyhýbajú zámerne:D Neviem, či si tomuto komplikovanému vyjadreniu porozumel, čo už:D

orbital
18. 02. 2007
Dát tip
Usmáty_autor: tak to chodí, že k lidem, kteří by si to měli nejvíc přečíst, tak se to k nim nedostane. je to smutné, ale je to tak. čím víc bude takových názorů, tím je větší pravděpodobnost setkání

hm, ja nesúhlasím , silvius, ľudia, čo nemajú takýto názor sa tu pre istotu ani neukážu...to by musela byť dobrá zhoda okolností...

orbital
27. 01. 2007
Dát tip
elfka_Sea: děkuji za příjemná slova a tip. člověka potěší, že to tak cítí i jiní.

elfka_Sea
26. 01. 2007
Dát tip
i mě se to líbí, sice to všechno vím, znám, hádám se za to, dodržuji, snažim se...ale tys to krásně napsal *

orbital
26. 01. 2007
Dát tip
silvius: to jsem rád, že se ti líbí. taky bych si přál, aby si to přečetlo více lidí, ale to bohužel neovlivním. je alespoň pro pocit, že není všem jedno co se děje. děkuji za zastavení a za přečtení

silvius
26. 01. 2007
Dát tip
Tvoje úvaha se mi líbí,já si myslím to co ty.Snad po přečtení tvojí úvahy si někteří lidé uvědomí,že se k přírodě nechovají dobře a že nastane čas,kdy jim to začne vracet ještě ve větší míře než ted.Přeji si, aby těch lidí bylo co nejvíce.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru